|
Скачати 245.69 Kb.
|
Відділ освіти Переяслав-Хмельницької райдержадміністрації Районний методичний кабінет Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами 5 клас Лабузна Ганна Василівна вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель Ташанського НВО «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ», Переяслав – Хмельницького району, Київської області Переяслав-Хмельницький 2013
Мета уроку: Повторення, корекція та закріплення навчального матеріалу. Повторити поняття десяткового дробу, додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів. Закріпити вміння порівнювати дроби, знаходити рівні між собою дроби (випадки відкидання та приписування нулів в кінці дробової частини десяткового дробу). Закріпити навички додавання та віднімання, множення та ділення десяткових дробів, застосування цих дій в розв’язуванні рівнянь та задач. Навчати вмінню правильних записів та оформлення розв’язання рівнянь, прикладів, задач. Розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, творчу активність, обчислювальні навички; розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розмірковувати за аналогією; тренувати зорову пам'ять. Виховувати вміння працювати в команді, доброзичливість, уважність, самостійність, підтримувати інтерес до математики. Формувати духовні потреби і мотиви діяльності. Обладнання: комп’ютер, картки для усної лічби, малюнок кросворду, сигнальні картки. Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок. Форма проведення: урок-екскурсія. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. 1. Привітання до учнів. Ви почули всі дзвінок? Він покликав на урок. Кожен із вас вже постарався До уроку приготувався Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо. 2. Відмітити відсутніх. Вчитель. Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці. Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. У – успіх(увага,усмішка) Р – радість( робота, результат) О – обдарованість ( організованість, охайність) К – кмітливість (колектив, команда) Сподіваюсь, що на уроці на нас чекає успіх. ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Вчитель.
Минуле і майбутнє… Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращий спосіб пізнання – це подорож. Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож «Пізнай Україну» по цікавих місцях міста Переяслав-Хмельницький , де ми поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами невирішених проблем. Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку. На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах, І ціни не підбереш. (ЗНАННЯ) Правильно, вартість квитків виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій. З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Зібрати зошити для перевірки домашнього завдання. Вчитель. Оголошую аукціон розпродажу квитків. 1. Фронтальне опитування . 1.На які дві частини розділяє кома десятковий дріб? 2.Як називаються закони додавання: a+b = b+a; a + (b+c) = (a+b) + c ? 3.Назвіть розряди дробової частини десяткового дробу. 4.Як записати будь-яке натуральне число десятковим дробом? 5.Якими правилами ви користувалися при виконанні домашнього завдання? 6.Сформулюйте алгоритм додавання та віднімання десяткових дробів. 2. Гра «Вірю – не вірю» (з використанням сигнальних карток: зелена-так, червона-ні)
ІV. Закріплення знань, вмінь і навичок. Вчитель. Отже, зрозуміло, що всі придбали квитки. І серед нас нема «зайців». Тому, скоріше відправляємось у подорож. З нами подорожують юні екскурсоводи, які ретельно підбирали цікавий матеріал. Історична довідка (Слайд №2). Історія Переяславщини давня і багата. Переяслав-Хмельницький - це дивовижне місто: маленький, акуратний, майже іграшковий. Із-за великої кількості музеїв і старовинних будівель відчувається дотик до історії рідного краю. Зараз місту вже більше 1100 років, це одне з прадавніх міст Русі. Місто-музей - таке звання Переяслав-Хмельницькому присвоєне недаремно: в місті багато музеїв. Музеї об’єднанi в нацiональний iсторико-етнографiчний заповiдник «Переяслав». Вони оригiнальнi за формою та унiкальнi за змiстом, вони живi. Загалом налiчують 176 тисяч предметiв лише основного фонду! Багато цих раритетiв бували на виставках у Японiї, США, Канадi, Францiї... I продовжують подорожувати, дивуючи свiт. Та лiпше не чекати, доки пам’ятки примандрують до вас, а самому вiдчути прадавню ауру Переяслава-Хмельницького. Нажаль в нас обмаль часу. Тож пропоную обмежитись невеличкими нарисами. Завдання(Слайд №3). З’ясувати скільки налічується музеїв допоможуть відповіді до рівнянь (корінь першого рівняння-кількість десятків, а другого-кількість одиниць): 3,2х+1,6=8 х:2-2,4=1,1 Відповідь: 2 Відповідь: 7 Зупинка 1. Справжня перлина тутешнього заповiдника — Музей народної архiтектури та побуту Середньої Надднiпрянщини (Слайд №4). Вiн почав оформлюватись в урочищi на околицi мiста 1964 року. Зараз на десятках гектарах землi розташовано справжнє українське село ХVII–ХIХ столiть iз церквами, хатами та млинами. У зелененьких двориках бiлiють хатки, заквiтчанi мальвами та чорнобривцями. Ось нiби тiльки що господиня вийшла з оселi, де пахне травою, розстеленою на долiвцi. Усерединi на вiкнах розвiшанi тканi та вишиванi рушники, а на покутi, за iконами — чорнобривцi, ласкавцi та любисток, щоб доньок хлопцi любили. Коли заходиш, щось злегка торкається твоєї душi й так солодко та спокiйно стає, нiби повернувся в дитинство, у бабусину хату... Інтер’єр побуту Інтер’єр побуту Інтер’єр побуту Завдання (Слайд №5). Загальну площу Музею народної архiтектури та побуту Середньої Надднiпрянщини підкаже відповідь (в га). Як зміниться різниця, якщо зменшуване збільшити на 10,3 , а від’ємник зменшити на 19,7? Відповідь: 30 га Зупинка 2. У цьому комплексi просто неба — цiла низка окремих музеїв. Лише за день можна побувати на стоянцi первiсних людей, монолiтом перенесенiй сюди з мiсця її виявлення, побачити колекцiю кам’яних скiфських баб... А завершити екскурсiю... польотом на орбiту, точнiше, вiдвiданням комплексу Музею мирного освоєння космосу (Слайд №6). В експозиції широко і всебічно представлено історію вітчизняного освоєння космосу. Експонуються макети першого штучного супутника, місяцехода, стартового майданчика космодрому Байконур, орбітального відсіку космічного корабля «Союз», супутники, призначені для вивчення космічного простору, метеорологічна ракета, декілька типів скафандрів, крісло-ложемент, особисті речі космонавта Г. Берегового, тренувальні парашути космонавтів Ю. Гагаріна та Г. Титова, костюм рідинного охолодження зі шлемофоном космонавта П. Поповича. В експозиції знаходиться маятник Фуко – прилад для доказу обертання Землі навколо своєї осі. Демонструється їжа, яку під час польоту на орбіті Землі у невагомості вживали космонавти: різноманітний хліб (кожна "хлібина" вагою 4,5 г), консерви, туби джему, супів та ін. Зовнішній вигляд Скафандр для перебування Двигун другої ступені у відкритому космосі ракети-носія РД-219 Макет стартової позиції Фрагмент експозиції Фрагмент експозиції космодрому «Байконур» Робота в групах (Слайд №7). Завдання 1. Знайти суму виразу, що складається з чисел, пов’язаних з параметрами першої космічної ракети:
Відповідь: 165,85 Завдання 2. Знайти різницю виразу, що складається з чисел, пов’язаних з параметрами першої космічної ракети: •Період обертання — 89,34 хв • Нахил орбіти — 64,95° • Маса апарату — 4,73 т • Довжина (без антен) — 4,4 м • Максимальний діаметр — 2,43 м Відповідь 2 : 12,83 Зупинка 3. Безмежний всесвiт народної душi вiдкриється тим, хто завiтає до Музею українського рушника (Слайд №8), де представлено понад 300 рiзнобарвних шедеврiв з усiх куточкiв України! Не музей це, а храм вишивання, рушниками - бо обвiшана старовинна церква — мало не до купола. Колекція рушників у заповіднику нараховує близько 4000 одиниць. В експозиції музею представлено багато рушників з різних регіонів України (Київщини, Полтавщини, Полісся, Черкащини, Чернігівщини). Окрасою музею є: переяславські домоткані рушники ХІХ ст., які займають особливу сторінку в історії українського народного мистецтвa. Представлені також поліські домоткані рушники ХІХ-ХХ ст. з характерним горизонтальним розташуванням візерунка; кролевецькі мануфактурні рушники ХІХ-ХХ ст. із двоголовими орлами, трисвічниками-трикірами, церковками; ткані рушники Переяславської земської майстерні поч. ХХ ст.; вибійчані рушники Переяславщини 30-50-х рр. ХХ ст.; сучасні ткані рушники фабрики художніх виробів міст Переяслава-Хмельницького та Богуслава 50-80-х рр. ХХ ст. Зовнішній вигляд Рушники домоткані Трьохсвятительська церква. 1651 р Переяславщини ХІХ-ХХ ст Фрагмент експозиції Фрагмент експозиції Рушники «монастирські»
Завдання (Слайд №9). Розв’язавши рівняння, з’ясуємо скільки рушників з різних регіонів знаходяться в музеї : 6,05х-2 ∙ 3,02х=0,67+3 Відповідь: 367 |
УРОК 107. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Урок №38 Тема. Розв'язування задач на всі дії з дробами Мета: підготувати учнів до ... |
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Тема. Дії з десятковими дробами Мета: формувати загальнонавчальні вміння і навички: повторити та узагальнити дії з десятковими дробами |
КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ... Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють |
УРОК 132. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ Мета Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа». Повторити розв'язування основних типів задач |
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Тема: Закріплення таблиці множення числа Розв’язування вправ і задач на дії різного ступеня |
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |