УРОК №14 5 й клас ТЕМА З’єднання деталей виробу різними способами


Скачати 66.64 Kb.
Назва УРОК №14 5 й клас ТЕМА З’єднання деталей виробу різними способами
Дата 12.11.2013
Розмір 66.64 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
11.12.12 р. УРОК №14 5 – й клас

ТЕМА З’єднання деталей виробу різними способами.

МЕТА Розвивати творчу компетентність, компетентність самоосвіти та саморозвитку. Формувати вміння здійснювати у певній послідовності художньо – конструкторський аналіз об’єктів проектування, засвоювати знання про способи приєднування деталей до основи; застосовувати вивчені шви для закріплення деталей аплікації на основі виробу, розвивати художній смак, критичне мислення, творчі здібності.

ОБ ЄКТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ляльки пальчикового театру.

ОБЛАДНАННЯ: Мультимедійний проектор; декорації для оформлення дошки на кожний етап уроку ( золотий дзвіночок – організаційна частина уроку,кошик для інструментів і матеріалів-практична частина уроку, стилізований знак запитання у образі черв’ячка-актуалізація опорних знань учнів, теремок з п’ятьма віконцями-мотивація навчальної діяльності, чобіт від Святого Миколая – підсумок уроку, смішарик–фізкультхвилинка); наочність для демонстрування етапів роботи; інструкційні картки , правила безпечної роботи для кожного учня.

ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: голка, ножиці, нитки, клей ПВА, пензлик.

ТИП УРОКУ: урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

-Учні вчаться здійснювати художньо-конструкторський аналіз;

- Засвоюють знання про способи приєднування деталей до основи;

- Дотримуються вимог правил безпечної праці, організації робочого місця, санітарно-гігієнічних вимог.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

*Перевірка присутніх.

*Звернення до учнів:

Золотий дзвіночок задзвенів,

Всіх до класу запросив.

Приготуйтесь до уроку,

Всіх цікава жде робота!

(Під час звернення учитель вивішує на дошку наочність «золотий дзвіночок»).

*Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

(на дошку учитель вивішує наочність – символ наступного етапу уроку – знак питання)

*Бесіда

1. Давайте згадаємо над якою темою ми працювали на попередньому уроці?

2. Які технологічні етапи виготовлення ми вже пройшли?

3. Що ми називаємо шаблоном?

5. В якій послідовності виконують розкроювання деталей виробу? На що треба звертати увагу?

6.Згадайте, які способи приєднання деталей аплікації до основи ми використовували на попередніх уроках? (приклеювання, пришивання).

7. Які труднощі викликала у вас попередня тема? Чому?

* Тестування за темою «Технологічні процеси виготовлення виробів з конструкційних матеріалів»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

*Мікрофон

1. На вашу думку, який етап технологічного процесу виготовлення виробу ми розглянемо сьогодні? Чому?

*Слово учителя

Сьогодні ми розглянемо, якими способами можна з’єднати деталі аплікації. Задача нашого уроку – навчитися використовувати набуті знання на прикладі вашої роботи. Саме з цієї причини до нас завітала у гості …найцікавіша, найулюбленіша особа , яку поважають і дорослі і діти. Мабуть ви вже здогадались, але , враховуючи статус нашого гостя, вважаю йому буде приємно, якщо його представлять, називаючи кожну букву його ім’я ? Ви згодні зі мною? Ми зможемо його побачити, якщо відкриються всі віконця цієї загадкової хатинки. Для цього треба лише відповісти на мої запитання.

Запитання №1.

Що проявляє людина, створюючи витвори мистецтва? (Творчість, талант).

Запитання №2

Коли оцінюють якість готового виробу, то враховують його художність, ізящність, красоту. Виріб має вигляд (який?) естетичний (естетичнІсть).

Запитання №3

Про енергійну, діяльну людину говорять , що людина (активна) (Активність)

Запитання №4

Процес виготовлення виробів одним із способів обробки називають (Технологією)

Запитання №5

Кінцевий підсумок, над яким працювала людина, те що приносить задоволення від виконаної роботиназивають (результатом).

Тепер всім зрозуміло, що , до нас сьогодні завітав ТЕАТР. Є різні театри. Але найулюбленішою дитячою розвагою є театр ляльок.

Театр – це народна культура. Рукоділля відіграє в ній важливу роль. Воно розвиває художній смак, вміння, виховує терпіння та привчає до охайності, збагачує внутрішній світ, приносить задоволення від виконаної роботи.

Тому, як ви вже здогадались, об’єкт нашої праці– ляльки пальчикового театру.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тема нашого заняття: «З'єднання деталей виробу різними способами».

Мета: застосовувати вивчені шви та способи приєднання деталей до основи при виконанні практичної роботи.

Задача уроку: з’єднати деталі виробу технікою виконання петельного шва; для приєднування деталей до основи – застосувати спосіб приклеювання.

Девіз: «Щоб робота в нас кипіла, працюймо дружно та вміло!».

V. Практична робота.

(учитель вивішує на дошку наочність – кошик, під час бесіди кладе в нього назви інструментів, Знак оклику-символ повторення правил безпеки праці).

1.Інструменти і матеріали:

*Слово вчителя:

Сьогодні на уроці нам знадобляться такі

інструменти – голка, ножиці, булавки;

Із матеріалів: клей, тканина, нитки для вишивання, елементи оздоблення аплікації.

2.Повторення правил безпеки праці.

Перед початком роботи необхідно згадати правила, яких треба дотримуватися під час роботи названими інструментами, щоб не нашкодити своєму здоров’ю .

Пропоную пограти в лото. У мене в торбинці є фішки з номерами. Я достаю фішку. Якщо номер фішки співпадає з номером картки, які лежать у вас на столах, ви читаєте те, що в ній написано.

ФІШКА №1

1.Голки і булавки треба зберігати в гольниці.

ФІШКА №2

2.Порахувати кількість голок та булавок на початку та в кінці роботи. В кінці роботи їх повинно бути стільки, скільки і на початку.

ФІШКА №3

3. Шити треба з наперстком.

ФІШКА №4

4.Під час роботи голки та булавки вколювати лише в гольницю.

ФІШКА №5

5. Класти ножиці праворуч із зімкнутими лезами, направленими до себе.

ФІШКА №6

6. Передавати ножиці кільцями вперед , лише із зімкнутими лезами.

ФІШКА №7

7. По закінченню роботи прибрати своє робоче місце.

3.Вхідний інструктаж:

Нагадую послідовність виготовлення виробу:

Мета нашої роботи з’єднати деталі майбутнього виробу. Працювати треба охайно, слідкувати за організацією робочого місця. Виконувати роботу треба в такій послідовності:(презентація на мультимедійному проекторі)

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА

Послідовність з’єднання деталей ляльки пальчикового театру петельним швом та склеюванням.

1.Спочатку пришити до лицьового боку основної деталі лапки швом вперед голкою.

2. з’єднати основні деталі петельним швом, склавши їх виворітними боками всередину.

3.Підготувати дрібні деталі (очі, носик, вушка та інші) для оформлення мордочки або лиця іграшки. Намазати їх клеєм.

4. Фрагменти покласти на їх «рідне» місце та притиснути.

4.Самостійна робота учнів.

5. Поточний інструктаж.

Під час роботи учитель контролює, як виконують роботу учні, вказує на недоліки, помилки, підказує вірні дії.

V. Фізкультхвилинка.

VІ.Підведення підсумків уроку.

(учитель вивішує на дошці наочність – чобіток від Святого Миколая. Чобіток має три кишені: кишеня «очікувані результати»,кишеня «самооцінка та оцінка вчителя результатів роботи», кишеня подарунків від Святого Миколая» ).

1.Повідомлення вчителя про досягнення мети уроку.

Я вважаю, що під час роботи на уроці ми з вами досягли своєї мети – з’єднали деталі виробу.

Кожен із вас ставив свою власну мету, чогось очікували від заняття, чомусь навчились, може щось не вийшло. Про це ви можете на писати на монетках, які є у вас на столах та покласти в кишеню: «Очікувані результати».

2.Оцінювання результатів роботи учнів на уроці.

Хотілося б відмітити вашу старанність на уроці, вашу продуктивність. Звичайно в кожній роботі завжди є свої недоліки. Можливо у когось, щось не вийшло або вийшло не так, як ви планували чи уявляли. Але це завжди можна виправити. Я буду дуже вдячна, якщо кожен з вас проаналізує свою діяльність на уроці об’єктивно та виставить собі оцінку за 12- бальною шкалою.(Діти виставляють оцінки на зірочках та вкладають у кишеню «самооцінка та оцінка результатів». Вчитель роздає учням зірочки іншого кольору та коментує свої оцінки.

3.Демонстрування найкращих робіт.

Учні виходять до дошки та демонструють свої вироби.

4.Повідомлення теми наступного уроку.

«Оздоблення та кінцева обробка виробу»

VІІ. Домашнє завдання

1.Принести матеріали для оздоблення виробу.

2. Підготувати невеличку презентацію свого виробу.

3. Закріпити практичні навички виготовлення аплікації способом клеяння. Виготовити листівку до новорічних свят, використовуючи трафарет, який ви можете отримати із кишені Святого Миколая як подарунок за вашу старанність. (учитель роздає трафарети із кишені «подарунків» для самостійного виготовлення листівкитехнікою наклеювання).

Схожі:

УРОК №4 Тема. Поняття про конструювання алгоритмів різними способами....
Тема. Поняття про конструювання алгоритмів різними способами. Вхідні дані та результати, їх взаємозв'язок. Практична робота №1 «Побудова...
УРОК №49 Тема уроку
Виробити вміння: відтворювати вивчені означення; зна­ходити члени послідовності із заданими номерами, якщо послідовності задані різними...
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу
Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення...
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА для проведення практичного заняття по ПСП
Тема: 12. Прокладання рукавних ліній різними способами, прибирання рукавів в одинарну і подвійну скатку. Відпрацювання нормативу...
Конспект лекцій Суми Сумський державний університет 2012 Міністерство...
Лекція З'ЄДНАННЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН. НАРІЗНІ З'ЄДНАННЯ
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць
Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці
Тема. Створення таблиць засобами СУБД MS Access
Формування вмінь та навичок створення, редагування та обробки даних таблиць БД різними способами. Вдосконалення навичок використання...
Уроку з трудового навчання Тема: Економічне обґрунтування виробу
Розробка будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво...
Уроку з трудового навчання Тема: Економічне обґрунтування виробу
Розробка будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка