|
Скачати 87.39 Kb.
|
![]() ![]() УРОК № 4 Тема. Поняття про конструювання алгоритмів різними способами. Вхідні дані та результати, їх взаємозв'язок. Практична робота №1 «Побудова інформаційної моделі» Мета: ознайомити учнів із принципами роботи в середовищах Delphi та Скретч; сформувати уявлення про основні компоненти середовища програмування; домогтися засвоєння та закріплення навичок роботи з компонентами цих середовищ. На основі життєвого досвіду учнів сформувати:
виховувати уважність, дисциплінованість під час роботи за ПК. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. Базові поняття й терміни: алгоритм, виконавець, базові структури алгоритмів, слідування, розгалуження, повторення, блок-схема, середовище програмування. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП Привітання. Підготовка класу до занять. II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ►► Фронтальне опитування
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ►► Прийом «Практичність теорії» Учитель. Під час розв'язування практичних задач алгоритми та програми є досить складними, їх розмір може сягати тисячі, десятки тисяч рядків. Як розв'язувати такі задачі? Наприклад, програми ОС Windows містять понад один мільйон рядків вихідного тексту. Чи можна в пам'яті втримати такий об'єм інформації? Як у такому випадку чинять програмісти? На такі запитання ви знайдете відповідь на уроці. (Оголошується тема уроку.) Сподіваюся, всім відома фраза «Розділяй і владарюй». Цей принцип використовують і для конструювання складних алгоритмів, в інформатиці його називають принципом структурного програмування. V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ Структурне програмування Структурне програмування — це процес побудови алгоритмів та програм, що виконується в такій послідовності:
Для структурного програмування характерно:
Ознайомлення із середовищами програмування Інтегроване середовище розробки (ІСР) — від Іntegral Development Environment — це комп'ютерна програма, що допомагає програмістові розробляти нове програмне забезпечення чи модифікувати (вдосконалювати) вже створене. Інтегровані середовища розробки зазвичай складаються з редактора вихідного коду, компілятора чи/або інтерпретатора, засобів автоматизації збірки та зазвичай дебагера. Іноді сюди також належать системи контролю версій, засоби для профілювання, а також різноманітні засоби та утиліти для спрощення розробки графічного інтерфейсу користувача. Багато сучасних ІСР також містять оглядач класів, інспектор об'єктів та діаграм ієрархії класів для використання об'єктно-орієнтованого підходу до розробки програмного забезпечення. Хоча існують та використовуються ІСР, що підтримують розробку декількома мовами програмування, зазвичай ІСР призначене для розробки однією мовою програмування. 1. Навчальне середовище програмування Стретч. ![]() 2. Візуальні середовища програмування Delphi – має стандартний інтерфейс і широкі можливості програмування, дозволяє створювати проекти в консольному та візуальному режимах. Консольний режим Створення програми в консольному режимі передбачає введення коду програми мовою програмування Типи даних у Delphi Тип даних показує, яких значень можуть набувати змінні і які операції з ними можна виконувати. Цілочисельний тип даних
Дійсні типи даних
![]() Візуальний режим У візуальному режимі процес розробки додатка (програми умовно можна поділити на два етани:
Задання та програмування об’єктів у Delphi Вкладка палітри компонентів Standart :
Вкладка палітри компонентів Additional :
Для організації введення даних через об’єкти, розміщені на формі, обробки числових величин, виведення на форму результатів роботи програми використовується компонент Edit та функції перетворення рядкових даних на числові і навпаки. Річ у тім, що властивість Text об’єкта Edit може містити тільки рядкову (текстову) величину. Тому для перетворення введеної текстової величини на ціле число використовують функцію StrToInt, а для перетворення текстової величини в дійсне число використовують функцію StrToFloat. Для виведення у поле компонента Edit числових значень необхідно зробити перетворення цілих і дійсних чисел на рядкові величини, скориставшись функціями IntToStr та FloatToStr. Властивість Picture компонента Image дає змогу завантажити зображення з певного графічного файлу. Завантажити зображення можна, використовуючи Інспектор об’єктів чи під час виконання прикладної програми, застосовуючи метод LoadFromFile. Властивості об’єкта RadioButton такі:
Властивості поля редагування Memo:
Для об’єкта CheckBox визначені такі дві нові властивості :
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ Інструктаж із техніки безпеки. Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми (варіант 1 або 2). Вправи проводить староста класу (групи) або його заступник. Практична робота № 1. Побудова інформаційної моделі Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 1. Створіть інформаційну модель однієї з кімнат вашої квартири (вітальня, спальня, кабінет, дитяча тощо) з метою обклеювання її шпалерами. Для цього попередньо визначте розміри потрібних об'єктів цієї кімнати. 2. Подайте створену інформаційну модель кімнати в таких видах: словесному, графічному і структурному (таблиця), кожний на окремій сторінці текстового документа, який збережіть у своїй папці у файлі з іменем практична 1.doc. 3. Створіть математичну модель визначення вартості необхідних шпалер для обклеювання цієї кімнати. Знайдіть в Інтернеті відповідний вид шпалер та їх ціну. Фото вибраних шпалер, дані про них і створену математичну модель у вигляді таблиці розмістіть на окремій сторінці текстового документа практична 1.doc VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель оцінює роботу учнів па уроці. VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
УРОК № З Тема. Базові структури алгоритмів. Конструювання алгоритмів Базові поняття й терміни: алгоритм, виконавець, базові структури алгоритмів, слідування, розгалуження, повторення, блок-схема |
УРОК №49 Тема уроку Виробити вміння: відтворювати вивчені означення; знаходити члени послідовності із заданими номерами, якщо послідовності задані різними... |
Зм іст програмового матеріалу Зображення природи різними поетами: спільне та відмінне в описах. Взаємозв’язок стану людської душі та опису природи. «Олюднення»... |
2. Основи конструювання РЕС Вимоги до знань та вмінь. Студенти повинні знати і розуміти основні поняття з основ конструювання РЕС, розуміти еволюцію та місце... |
УРОК №14 5 й клас ТЕМА З’єднання деталей виробу різними способами Святого Миколая – підсумок уроку, смішарик–фізкультхвилинка; наочність для демонстрування етапів роботи; інструкційні картки, правила... |
УРОК ФІЗИКИ В 9 КЛАСІ ТЕМА : Електромагнітна індукція. Досліди Фарадея ... |
УРОК 7 Тема. Перпендикуляр і похила. Кут між прямою і площиною Мета: формувати знання учнів про перпендикуляр і похилу, кут між похилою та площиною; показати взаємозв'язок між планіметрією та... |
Уроку (зміст навчального матеріалу) Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму. Система команд виконавця алгоритму. Базові... |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА для проведення практичного заняття по ПСП Тема: 12. Прокладання рукавних ліній різними способами, прибирання рукавів в одинарну і подвійну скатку. Відпрацювання нормативу... |
Періодизація історії української культури Поняття культура. Українська народна та національна культура: їх основний зміст і взаємозв’язок |