Керівництво та педагогічний колектив ЦПР та ДТ перебуває у творчому пошуку оригінального розв’язання педагогічної проблеми: «Від творчості вчителя до творчості учня через особистісно зорієнтовану систему навчання та виховання,


Скачати 134.67 Kb.
Назва Керівництво та педагогічний колектив ЦПР та ДТ перебуває у творчому пошуку оригінального розв’язання педагогічної проблеми: «Від творчості вчителя до творчості учня через особистісно зорієнтовану систему навчання та виховання,
Дата 12.11.2013
Розмір 134.67 Kb.
Тип Керівництво
bibl.com.ua > Інформатика > Керівництво



Помазан Т. І., ЦПР та ДТ

ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ ТА ДИТЯЧОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. А. П. ГАЙДАРА

ПРОЕКТ

«ПЕДАГОГІЧНА ПЕРЛИНА»
Автор проекту:
Помазан Т.І.,

заступник директора з НВР

Ізмаїльського Центру позашкільної

роботи та дитячої творчості

м. ІЗМАЇЛ
ПРОЕКТ «ПЕДАГОГІЧНА ПЕРЛИНА»
Автор проекту: Помазан Т.І., заступник директора з НВР Центру позашкільної роботи та дитячої творчості м. Ізмаїл Одеської області
Термін дії проекту: вересень 2009 року – вересень 2012 року
Актуальність проекту: в умовах розбудови національної системи позашкільної освіти важливого значення набуває інноваційна діяльність навчального закладу.

Керівництво та педагогічний колектив ЦПР та ДТ перебуває у творчому пошуку оригінального розв’язання педагогічної проблеми: «Від творчості вчителя до творчості учня через особистісно зорієнтовану систему навчання та виховання, вдосконалення форм і методів роботи з школярами та молоддю в позаурочний час».

Методична робота – один із головних напрямків управління навчально-виховним процесом, який має бути спрямований на пошук раціональних та інноваційних методів навчання і виховання.

Саме методична робота покликана задовольнити потреби педагогів у постійному підвищенні свого фахового рівня відповідно до кон’юнктури ринку педагогічної праці.

Проект спрямовано на поглиблене вивчення розв’язуваної проблеми закладу і творче впровадження нових педагогічних технологій.
Мета проекту:

  • вдосконалення навчально-виховної системи ЦПР та ДТ;

  • дібрати оптимальні форми, методи, засоби для підвищення рівня професійної

майстерності керівників гуртків, творчих об’єднань закладу.

Завдання проекту:

  • вивчення особистісних рис, можливостей кожного керівника, формування творчого працездатного колективу;

  • стимулювання творчої активності педагогів;

  • розробка та апробація інноваційних технологій навчання та виховання;

  • впровадження нових технологій в систему методичної роботи;

  • створення системи методичної діяльності закладу.


Гіпотеза проекту: реалізація завдань проекту можлива за умов:

  • урахування наявних нормативних документів, перспектив розвитку закладу;

  • аналіз навчально-виховного процесу та наслідків окремих напрямів діяльності, у тому числі ефективності науково-методичної роботи;

  • діагностування діяльності педагогічних кадрів закладу, їхніх особистих рис, результативності;

  • урахування якісного складу педагогічних працівників, їх запитів та інтересів.


Очікувані результати:

  • розвиток методологічної та педагогічної компетентності педагогів закладу;

  • формування компетентності педагогів у створенні нових технологій навчання і виховання;

  • підвищення професійної майстерності педагогів-початківців.


Оцінювально-прогностичний ефект: реалізація проекту сприятиме формуванню ефективної системи науково-методичної роботи з педагогами на інноваційній основі.
Учасники проекту: педагогічний колектив ЦПР та ДТ.

Шляхи реалізації проекту:
1 етап. Підготовчий (вересень 2009-травень 2010):

- добір літератури;

- вивчення педагогічного досвіду за межами закладу;

- вивчення науково-педагогічної літератури з визначеної проблеми;

- засвоєння структури методичної роботи;

- упорядкування структури методичної роботи;

- створення власної навчально-виховної системи закладу.
П етап. Основний (вересень 2010-травень 2011):

- планування роботи методичних підструктур:

* методичної ради;

* семінару-практикуму для молодих фахівців;

* семінару керівників гурткової роботи;

- формування та планування роботи методичних обєднань та творчих груп;

- виокремлення із загальної проблеми закладу підпроблем кожного педагога.
Орієнтовний план роботи семінару-практикуму керівників гурткової роботи
Засідання 1

1. Посадові обов’язки керівника гурткової роботи, документація керівника гуртка, вимоги до ведення робочих журналів

2. Ознайомлення з переліком місячників, декад та тижнів на 2010-2011 навчальний рік.

3. Ознайомлення з положенням конкурсу “Педагогічна перлина”

4. Рекомендації до проведення місячника дорожнього руху.

5. Планування та організація виховної роботи з гуртківцями

6. Практична частина: тренінг «Портфоліо гуртка»


Засідання 2

1.Організація одноденного походу вихідного дня

2. Рекомендації по проведенню місячника “Милосердя”.

3. Ознайомлення з планом масових заходів під час осінніх канікул.

4. Практична частина: ігри-руханки під час заняття

Засідання 3

1. Морально-правове виховання гуртківців, захист прав та інтересів дітей

2. Місячник морально-правового виховання: планування та рекомендації.

3. Організація педагогічної самоосвіти, науково-методичної та дослідницької роботи, вимоги до підготовки атестаційних матеріалів

4. Практична частина: інтерактивна вправа «Конвенція ООН про права дитини» в знакових малюнках» та методика її проведення

Засідання 4

1.Організація інформаційно-просвітницької роботи щодо формування здорового сособу життя та запобігання ВІЛ-СНІДу, наркоманії, алкоголізму та інших негативних явищ

2.Ознайомлення з планом проведення новорічних та різдвяних свят в гуртках Центру ПР

3.Свято народного календаря в січні.

4.Про заходи місячника боротьби зі СНІДом.

5.Практична частина: Новорічні забави»

Засідання 5

1.Підсумки роботи за перше півріччя 2010-2011 навч.року.

2.Організація виховної роботи

3.Відкриті заняття: класифікація, вимоги, педагогічні технології

4.Практична частина: інтерактивна вправа «Цивілізація»

Засідання 6

1.Індивідуальна робота з гуртківцями: зворотній зв’язок

2.Місячник естетичного виховання: планування, рекомендації.

3.«Модель випускника - 2011»

4.Практична частина: інтерактивна вправа «Самоврядування»

Засідання 7

1.Психолого-педагогічний аналіз заняття

2.Крітерії професійної компетентності педагога

3.Виконання санітарно-гігієничних норм та вимог з охорони праці та пожежної безпеки під час проведення гурткових занять та масових заходів

4.Практична частина: тестування «Ти і твій характер»

Засідання 8

1.Підсумкове заняття: структура, форми, методи

2.Місячник військово-патріотичного виховання. Вахта “Пам’ять”: рекомендації по проведенню. Заходи до святкування Дня Перемоги у ВВВ.

3.Формування ціннісного ставлення до родини

4.Практична частина: інтерактивна вправа «Цінності»


Засідання 9

1.Аналіз виконання навчальних планів та програм гуртків за 10-11 н.р., планів масової та виховної роботи

2.Підготовка, організація та проведення літнього оздоровлення дітей, організація відпочинку та дозвілля, додержання правил техніки безпеки під час літніх канікул.

3.Робота постійно діючої методичної виставки “Літо-2011”

4.Ознайомлення з планом масових заходів під час літніх канікул: розважальні програми, конкурси, екскурсії, змагання.

5.Практична частина: рухливі ігри на літніх майданчиках


Орієнтовний план роботи семінару-практикуму для молодих фахівців

Засідання 1

1.Планування гурткової роботи, навчально-тематичний план, розклад занять

2.Календар знаменних дат.

3.Схема-конспект гурткового заняття, самоаналіз заняття

4.Практична частина: ігри-знайомства

Засідання 2

1.Соціальний паспорт гуртка: основні відомості, діагностика сім’ї, соціальний захист, стан здоров’я

2.Організація виховної роботи та формування цінностей

3.Організація роботи з техніки безпеки та формування здорового способу життя

4.Практична частина: ігри-руханки відповідно віковим особливостям

Засідання 3

1.Організація роботи з батьками. Батьківські збори

2.Оформлення навчального кабінету. Наочність

3.Робота з дітьми пільгових категорій

4.Практична частина: пізнавальні вікторини

Засідання 4

Рекомендації молодому педагогу щодо подолання недоліків у роботі

2.Оформлення досягнень керівника гуртка та учнів: портфоліо

3.Виховання ціннісного ставлення до рідного краю, до родини

4.Практична частина: проведення гри «Знаю, вмію та навчу»

Засідання 5

1.Підсумкове заняття: методика проведення, форма проведення, моніторинг знань та вмінь гуртківців

2.Орієнтовні форми звітів: звіт керівника, про виконання навчальних програм, про змагання та відрядження, про проведення масової роботи

3.Планування роботи влітку

4. Практична частина: робота на літніх майданчиках. Огляд літератури

Орієнтовний план роботи методоб’єднання керівників гуртків декоративно-прикладного мистецтва

1.Засідання методичного об’єднання: затвердження плану роботи на навчальний рік, нові напрямки дизайну в виготовленні сувенірної продукції

2.Участь у засіданні методичної ради Центру

3.Участь у тижні відкритих дверей. Організація та проведення виставки виробів декоративно-прикладного мистецтва

4.Анкетування у гуртках декоративно-прикладного мистецтва «Мої захоплення»

5.Творча лабораторія: «Комплексний підхід до новорічного оформлення Палацу»

6.Засідання методичного об’єднання: «Декоративно-прикладне мистецтво як засіб формування національної самосвідомості дитини»

7.Виставка новорічної сувенірної продукції

8.Участь у новорічному оформленні ЦПР та ДТ

9.Виготовлення сувенірної продукції для ветеранів педагогічної праці ЦПР та ДТ

10.Засідання методичного об’єднання: підготовка до обласної виставки декоративно-прикладного мистецтва

11.Участь у методичній виставці «Художньо-естетичне виховання засобами народознавства»

12.Поповнення папки з досвіду роботи «Відкриті заняття»

13.Відкрите заняття гуртка «Оригамі»: «Формування пізнавальних інтересів гуртківців у процесі навчання»

14.Участь у обласній виставці декоративно-прикладного мистецтва «Чисті роси»

15.Виставки сувенірної продукції за підсумками навчального року

16.Засідання методичного об’єднання: «Підсумки роботи методичного об’єднання у навчальному році»


Орієнтовний план роботи творчої групи з формування здорового способу життя


1.Засідання творчої групи: затвердження плану, обговорення заходів на 1 семестр

2.Засідання Координаційної Ради Програми «Рівний-рівному»

3.Кубок міста з техніки спортивного туризму

4.Участь у Всеукраїнських зборах-змаганнях команд МНС «Школа безпеки»

5.Підготовка методичних рекомендацій «Твій вільний час»

6.Зліт-фестиваль «Буджакська осінь»

7.Проведення анкетування «Колесо здоров’я» серед гуртківців спортивно-туристського напрямку

8.Змагання з екстремального велокросу та мобітлону з «проблемними» підлітками

9.Виступ на семінарі керівників гурткової роботи з питань організації одноденних походів

10.Виступ на семінарі педагогів-організаторів з проблем формування здорового способу життя

11.Круглий стіл юнкорів «Твоє життя – твій вибір»»

12.Участь творчої групи у засіданні методоб’єднання керівників туристсько-краєзнавчих гуртків

13.Анкетування серед гуртківців ЦПР та ДТ «Міфи та факти про ВІЛ/СНІД

14.Міський фестиваль «Молодь обирає здоров’я»

15.Зимові навчально-тренувальні збори

16.Семінар-практикум для юнкорів журналу «Хвилю тримай»

17.Засідання творчої групи: підсумки роботи за 1 семестр, планування роботи на П півріччя, розробка заходів з метою моніторингу знань гуртків ЦПР та ДТ з питань власного здоров’я

18.Узагальнення матеріалів фестивалю «Молодь обирає здорров’я»

19.Підготовка матеріалів для керівників гуртків для бесід з профілактики застудних захворювань та авітамінозу у дітей у весняний період

20.Зимові навчально-тренувальні збори

21.Участь у Всеукраїнському конкурсі юнацької преси «Русалка Дністрова»

22.Засідання Координаційної Ради Програми «Рівний-рівному»

23.Круглий стіл юнкорів та представників ЗМІ «Висвітлення тем безпеки життя»

24.Змагання з техніки спортивного туризму

25.Аналіз роботи керівників гуртків з питань техніки безпеки

26.Міська вікторина «Що таке здоров’я»

27.Моніторинг знань гуртківців з питань власного здоров’я та формування здорового способу життя

28.8-денний відкритий семінар з підготовки педагогів-тренерів програми «Рівний-рівному»

29.Змагання з екстремального велокросу та мобітлону з «проблемними» підлітками

30.Підготовка рекомендацій для керівників літнього оздоровлення з питань формування здорового способу життя

31.Підсумкове засідання творчої групи

Ш етап. Моніторинг рівня педагогічної майстерності

(вересень 2011-травень 2012):


  • Психолого-педагогічний семінар-тренінг:

Модуль 1. Інтерактивні технології навчання

Модуль 2. Ваша ефетивність

Модуль 3. Самомотивація

Модуль 4. Реалізація життєвих напрямків

Модуль 5. Релаксація

Модуль 6. Технологія самовдосконалення та самовиховання


  • Міні-проект «Перлина» (конкурс «Кращий керівник гуртка»)


Положення про конкурс

  1. Мета та завдання

- оцінка рівня педагогічної майстерності, особистих якостей керівників гуртків, їх загальної культури, вміння імпровізувати і спілкуватися з дітьми.

- розвиток творчих і професійних навичок педагогів, підвищення кваліфікації.

- пропаганда роботи позашкільних закладів.

- активізація уваги засобів масової інформації до проблем виховної роботи в позашкільних закладах освіти.
П. Загальні положення

Конкурс складається з трьох турів:

  • 1 тур – «Проведення відкритого заняття гуртка»;

  • П тур – «Виставка робіт гуртківців, участь у масових заходах позашкільного закладу»;

  • Ш тур – конкурсна програма «Серце – дітям».


Ш. Умови проведення конкурсу

  1. Характеристика педагога та заявка на участь у конкурсі надається в методичний кабінет Центру ПР та ДТ до 30 жовтня навчального року.

  2. Зміст та умови проведення 1-го туру.

Керівник гуртка разом із заявкою надає до методкабінету тему, місце та час проведення відкритого заняття гуртка, на яке запрошуються працівники відділу освіти, методисти, інші керівники позашкільних закладів.

Вимоги до проведення відкритого заняття:

  • реалізація головної мети (освітньої та виховної);

  • наявність інноваційних форм та методів;

  • наочність, музичне та художнє оформлення, ігрові моменти;

  • відповідність віковим особливостям дітей;

  • активна участь гуртківців та творчий підхід.

Керівник гуртка надає до методичного кабінету план-конспект уроку та необхідні додатки. По закінченню заняття проводиться анкетування гуртківців.

  1. Зміст та умови проведення 2-го туру.

Протягом навчального року, але не пізніше березня, керівник повинен провести виставку робіт гуртківців (творчий концерт, ігрову та театралізовану виставу тощо), довести, яких знань умінь та навичок набули гуртківці під час навчання. Враховуються особисті досягнення гуртківців, участь у масових заходах міста, області, нагороди окремих дітей та всього гуртка, участь у змаганнях, оглядах тощо.

  1. Зміст конкурсної програми «Серце - дітям». Час проведення: квітень

  1. Презентація учасників «Давайте познайомимося!»

Педагог протягом 3 хвилин повинен провести самопрезентацію. Можуть бути використані пісні, ігри з естради, участь гуртківців, тощо. Журі враховує: комунікабельність, артистичні здібності. Оцінюється конкурс за 5-ти бальною шкалою.

  1. Музичний конкурс-розминка.

Учасники виконують один куплет дитячої пісні (за принципом ланцюжка). Пісні не повинні повторюватися. У поняття «дитячої пісні» входять пісні з мультфільмів та кінофільмів, пісні про дітей, дитинство, туристські тощо (1-ший вибувший учасник отримує 1 бал, 2-ий – 2 бали, 3-ій – 3 бала і т.д.)

  1. Конкурс «Майстер-клас»

Керівник гуртка повинен провести експрес-майстер-клас для бажаючих за профілем свого гуртка. Час майстер-класу до 20 хвилин. Конкурс оцінюється за 10-бальною шкалою.

  1. Конкурс «Гра – справа серйозна»

Конкурсант проводить одну гру для всього залу. Враховується: рівень пояснення умов гри, комунікабельність, сприйняття гри глядацькою аудиторією. Конкурс оцінюється за 5-ти бальною шкалою

  1. Конкурс «Педагогічна ситуація»

Учасникам пропонуються педагогічні ситуації. Необхідно знайти оптимальне рішення і аргументувати його доказ. Може бути кілька варіантів відповідей. Конкурс оцінюється за 10-ти бальною шкалою. Час на обміркування не дається, відповідь повинна бути негайною.
1У. Підведення підсумків

До складу журі входять працівники відділу освіти, методисти позашкільних закладів. Підведення підсумків проходить у травні на розширеній методичній раді. Переможці нагороджуються грамотами та дипломами ЦПР та ДТ, відділу освіти.

Методичний кабінет забезпечує висвітлення підсумків конкурсу в засобах масової інформації, а найцікавіші матеріали (план-конспект уроку, сценарій, методичні розробки тощо) подаються до участі в обласному конкурсі педагогічних ідей.

1У етап. Педагогічний аналіз та корекція отриманих результатів. Рефлексія (травень 2012-вересень 2012):

  • проведення засідання методичної ради «Від творчості вчителя до творчості учня через особистісно зорієнтовану систему навчання та виховання, вдосконалення форм і методів роботи з школярами та молоддю в позаурочний час». Розв’язання. Досвід;

  • створення банку методик проведення гурткових занять;

  • проведення підсумкової педагогічної ради;

  • підготовка матеріалів до публікації у ЗМІ.

Схожі:

ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ
Поняття педагогічної творчості. Педагогіка творчості як галузь педагогічної науки, об’єкт вивчення, завдання
«Творчість вчителя основа його педагогічної майстерності»
Проблема: «Удосконалення навчально-пізнавальних інтересів учнів початкових класів через творчий розвиток вчителя та учня»
Ляховецька Лідія Олексіївна
Значна увага приділяється вивченню форм взаємодії вчителя й учнів, добору таких методів навчання, які роблять процес навчання осмисленим,...
Урок (природознавство, математика, трудове навчання)
Робота вчителя повинна бути спрямована на формування вміння учня створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати...
1. Творчість. Творче мислення. Спонукачі до творчості (методом діалогічної лекції)
Ось чому великого значення набуває науково-педагогічне розв’язання проблеми виявлення та розвитку творчих здібностей підростаючого...
Матеріали підготувала Романюк Т.І
Демократизація освіти передбачає постійне вирішення проблем оновлення навчально-виховного процесу в напрямку виховання самостійності...
Конспект уроку у 6 класі Тема. Філософ. Поет. Музикант
Мета. Визначити особливості відображення життєвого змісту та почуттів у пісенній творчості Г. Сковороди; збагачувати емоційно-естетичний...
Наша школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя,...
На сучасному етапі розвитку суспільства педагогічний колектив школи, розуміючи потребу докорінного переосмислення виховної системи,...
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ФЕСТИВАЛЬ СТУДЕНТСЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ”ВЕСНА ПОЛІТЕХНІКИ”
Завданням фестивалю є широке залучення студентів, викладачів та співробітників до розвитку художньої самодіяльності у “Львівській...
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО УЧИЛИЩА
Фізичне виховання цілком особливий предмет, який зачіпає біологічну, психологічну і соціальну сутність учня. Підготовка учнів до...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка