|
Скачати 188.52 Kb.
|
План-конспект заняття з трудового навчання студента Гриценко Ярослави Геннадіївни (П.І.Б. студента) До проведення заняття допущений з оцінкою плану-конспекту: вчитель____________________ методист______________________ (оцінка)(підпис П.І.Б.) (оцінка) (підпис П.І.Б.) Оцінка проведеного заняття: вчитель____________________ методист______________________ (оцінка) (підпис П.І.Б.) (оцінка) (підпис П.І.Б.) Дата_____1.02_______________ Клас____9 Б_____________________ Модуль: інваріативний «Проектування та виготовлення комплексного виробу» Тема уроку: Проектування та виготовлення комплексного виробу. Зміст уроку: 1. Теоретичні відомості: Визначення завдань проекту. Міні маркетингові дослідження.Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. 2. Практична робота: Пошук інформації та її аналіз для проекту. Визначення завдань проекту. Мета уроку: Н.: сформувати знання про завдання проекту, пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань; навчити визначати завдання проекту, шукати інформацію і аналізувати її. В.: виховати в учнів культуру праці. Р.: сприяти розвитку виділяти головне та аналізувати. П.: ознайомити учнів з умовами отримання професії швачки. Об’єкти праці: Моделі-аналоги. Дидактичні засоби: підручник (навчальний посібник): Гнеденко О.П. Трудове навчання 9 клас. Обслуговуючі види праці/ О.П. Гнеденко, Т.С. Мочача, Н.Г. Левченко.- Київ: Педагогічна думка, 2008.- 256с. кіно-, відео- діафільми (КВФ): мультимедійні засоби (МЗ): робочий зошит; додаткова література (словники, довідники): Коберник О. М. Технології. 10 клас./ О.М.Коберник та інші. – Київ: Літера ЛТД, 2010. – 160 с., Журнали Burda №5/2012, 6/2012, 9/2012, «Шьём, вышиваем, вяжем» 2013-1, інтернет-матеріали з моделями-аналогами: http://vyazannya.org.ua, http://vishivanka.net. ua, http://secondstreet.ru . плакати (П): таблиці (Т): макети, моделі, муляжі (М): натуральні об’єкти (НО): навчально-технічна документація (НТД): технологічні карти (ТК): інструкційні карти (ІК): інструкційно-технологічні карти (ІТК): інформаційні карти (ІФК): зразки об’єктів праці: моделі-аналоги; проект. зразки повузлової обробки виробів: матеріали для контролю знань і вмінь учнів: картки-завдання: тести: профорієнтаційні тести: бланк відповідей «ДДО» (Додаток А) кросворди, шаради, доміно тощо: Обладнання, інструменти, матеріали: майстерня (кабінет) трудового навчання з обробки текстильних матеріалів; обладнання (верстаки, верстати, машини тощо): інструменти, прилади, пристрої: олівці, ручки, ластик. Трудові дії, прийоми та операції: Пошук інформації та її аналіз для проекту. Визначення завдань проекту. Методи навчання: розповідь і пояснення вчителя, бесіда, опитування, демонстрація, практична робота. Форми організації пізнавальної діяльності учнів:
Словникова робота: міні маркетингові дослідження. Тип уроку: Комбінований. План уроку: I. Організаційний момент. ______________________________________1 хв. II. Повторення раніше вивченого матеріалу. ________________________3 хв. III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів. __________________1 хв. IV. Вивчення нового матеріалу. ___________________________________9 хв. V. Закріплення нового матеріалу. _________________________________2 хв. VI. Практична робота. VI.1.Вступний інструктаж. _______________________________________4 хв. VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя. ______ 20 хв. VI.3.Заключний інструктаж. ______________________________________3 хв. VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим. VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. _______________________2 хв. Хід і зміст уроку: І. Організаційний момент – 1 хв. 1)Введення учнів у майстерню до дзвінка вдягнутих у спецодяг; 2)Перевірка присутності учнів за рапортом чергового; 3)Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, наявності спецодягу). ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу – 3 хв. Фронтальне опитування:
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів – 1 хв. Ви вже багато раз чули про проект і навіть виконувати його в попередніх класах. Сьогодні на уроці ми повторимо і дізнаємось нове про даний вид роботи, адже проект розвиває в нас дизайнерські, економічні та інші характеристики, які нам допоможуть у майбутньому. VІ. Вивчення нового матеріалу – 9 хв. Тема уроку записана на дошці. Учні записують її в зошит. На сьогоднішньому уроці ми вивчимо як визначати завдань проекту, вивчимо поняття «міні маркетингові дослідження».Виконаємо пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. План:
4. Умови отримання професії швачки. 1. Проектування: Розповідь: Проектування як особливий вид діяльності відомий тисячі років. Будь –який проект – це спочатку ідея чи задум, і лише потім – план його реалізації та власне практична реалізація. При цьому не виключені помилки у проектуванні і реалізації проекту як простого, так і вартістю у мільярди доларів. Відомо, що американські вчені при проектуванні польоту космонавтів на Місяць випадково виявили в бібліотеці Конгресу США стару невеличку книжку-брошуру українського інженера і винахідника Юрія Кондратюка , що примусило їх терміново замінити схему польоту на Місяць на більш вдалу, придуману Кондратюком у віці 17 років ще у 1914 році. Інколи проект і його реалізація бувають невдалими, тоді інженери і конструктори часто говорять, що невдалий результат – теж результат, але проміжний. Під запис: Проект - це сукупність певних дій, документів, попередніх текстів, задум чи план створення матеріального об’єкта, різного роду теоретичних продуктів. Проект неможливий без творчої діяльності. Під запис: Проектування – діяльність , під час якої обґрунтовується й розробляється проект. Розповідь: Проектування і конструювання – різні поняття, хоча проектування включає конструювання. 2. Сутність та види інформації. Розповідь: Коли перед дизайнером (конструктором) постає завдання з вивчення досліджуваної проблеми, йому необхідно визначити джерела, до яких він буде звертатись у першу чергу. Отже, розглянемо інформацію як провідний ресурс проекту, відповідні джерела інформації та засоби і прийоми її пошуку. Термін «інформація» в середині ХХ століття ввів К. Шеннон відносно до теорії передачі кодів, яка отримала назву «Теорія інформації». У наш час зміст цього терміна отримав більш глибоке природничо-філософське значення. Така трансформація — у сприйнятті людиною — поняття «інформація» стала наслідком необхідності переосмислення технологій трансляції та ретрансляції, сприйняття і перетворення того, що має загальну назву — інформація. Під запис: Інформацію (від лат. informatio — повідомляти) визначають як будь-яке повідомлення про будь-що, теоретичні відомості, значення певних показників, що є об’єктами збереження, обробки та передачі, які використовуються в процесі аналізу певних (економічних, технологічних, політичних тощо) рішень. Під запис: Усе інформаційне середовище поділяється на три типи джерел інформації: • документ; • людина; • предметно-речове середовище. Розповідь: Людина є ключовою ланкою в системі інформаційних джерел. Може розкрити велику за обсягом та цікаву інформацію зі сфери знань та власного досвіду використання цих знань на практиці. Під предметно-речовим середовищем розуміють оточення, що поруч із вами. Предмети та речі інколи можуть розповісти не менше ніж людина. Під запис: Під час роботи над проектом важливо знати, де шукати потрібну інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку інформації: • вивчення бібліотечного каталогу; • за допомогою пошукових систем в Інтернеті; • у довідковому апараті лінгвістичних енциклопедій. У них після статті на визначені теми дається список літератури; • комунікативний — можливість отримати необхідну консультацію вчителя, фахівця тієї галузі, яка є близькою до теми проекту. 3. Аналіз отриманої інформації. Розповідь: Аналіз у роботі дизайнера, конструктора — це метод наукового дослідження виробів. Аналіз, класифікація виробу проектування чи його аналогів — це трудомісткий процес розумової діяльності, який спрямований не лише на позитивні чи негативні сторони конструкції виробу, а й ураховує всі аспекти роботи над виробом: від його форми та кольору до реклами як продукту певної торгівельної марки. Під запис: Тому під час аналізу дизайнер дає відповідь на запитання, що стосуються не лише того, що було чи що є, а й більш докладно визначає, які власне є потреби у вдосконаленні об’єкта проектування за такими напрямками, як: - предметний (художня цінність виробу, нові конструктивні елементи чи функції, форма, колір, конструкційний матеріал, із якого виготовляється виріб); - виробничий (технологічність об’єкта, автоматизація під час виготовлення, низька матеріало- та енергоємність виготовлення, уніфікація тощо); - експлуатаційний (надійність, зручність в обслуговуванні тощо); - торговельний (транспортування, тара чи упаковка до виробу, товарний вигляд, реклама на упаковці тощо). Дизайнер зобов’язаний аналізувати всі об’єкти власної творчої роботи — від загальних попередніх міркувань, до того, як почнеться процес проектування, на всіх етапах проектування та виготовлення виробу і навіть після того, як виріб випущено в серійне виробництво. 4. Умови отримання професії швачки. Розповідь: Як ви знаєте основною ланкою при виготовлення будь-якого виробу за допомогою проекту є швачка.. З умовами праці фахівців, змістом, характером даної професії Вас ознайомили в попередніх класах. А зараз ми дізнаємось всі навчальні заклади, які проводять набір на навчання даної професії. Також отримаємо певну інформацію про предмети, які потрібно знати для вступу в даний навчальний заклад, які документи та сертифікати потрібно надавати. Дану професію найчастіше отримують у технікумах: на базі 9 класів – 3 роки навчання, з отриманням повної загальної середньої освіти; на базі 11 класів – 1 рік навчання. Для оволодіння даною професією необхідна добра підготовка з анатомії й фізіології людини, математики, креслення, малювання, хімії, фізики та трудового навчання. В перспективі можна вивчитись на кравця та закрійника. Навчання по професії «Швачка» включає вивчення таких предметів: спецтехнологія, обладнання швейних підприємств, матеріалознавство, креслення і спецмалювання, основ трудового та цивільного права та основ ринкової економіки. Навчання проводиться в формі лекцій, лабораторно-практичних занять та виробничого навчання. Матеріали до курсу підібрані відповідно до програми та навчального плану. Теоретичне і виробниче навчання направлене на формування в учнів технічного мислення, вміння застосовувати отримані знання в виробничих умовах, на розвиток здібностей та потреби до самоосвіти. При вивченні програмного матеріалу в ході теоретичного і практичного навчання учням прищеплюються навички якісного виконання робіт, ефективного використання часу, економної витрати матеріалу, бережливого ставлення до інструментів та обладнання; учні навчаються раціональним прийомам і методам праці, систематично доповнюють відомості про нове обладнання та більш досконалі технологічні процеси. Для проведення занять використовується кабінет спецтехнології для підготовки швачок. Практичні роботи проводяться в швейному цеху. Виробниче навчання проводиться індивідуально згідно графіка на робочому місці швачки на базових підприємствах. Учні, які повністю пройшли теоретичне і практичне навчання, складають екзамени на початковий кваліфікаційний розряд. Після успішного складання кваліфікаційного іспиту і самостійного виконання кваліфікаційної (пробної) роботи учням видають посвідчення установленого зразка. V. Закріплення нового матеріалу - 2 хв. Закріплення нового матеріалу проводжу за допомогою методу «Ланцюжок». Задаю питання одному учневі, він а нього відповідає. Далі той самий учень вигадує своє питання і задає його своєму однокласнику, якого він вибирає. 1.Що таке проектування? VІ . Практична робота: «Визначення завдань проекту. Пошук інформації та її аналіз для проекту» VІ.1. Вступний інструктаж – 4 хв. Повідомляю тему практичної роботи: «Визначення завдань проекту. Пошук інформації та її аналіз для проекту». Демонтрую учням альбоми, які потрібно буде їм виготовити зі зразками матеріалів та інструментів. Кожному учню роздається проект (Додаток Б) в якому учні повинні виконати перший етап проктування: організаційно-підготовчий. Проводжу інструктаж з техніки безпеки, в якому розповідаю про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці. Розповідаю про характерні помилки, які вони можуть допустити при виконанні практичної роботи: при доборі інформації та моделей-аналогів потрібно будти дуже уважним, також потрібно не перебільшувати і не зменшувати своїми можливості по виконанні виробу. Для виконання даного завдання учням дається 20 хв. Розповідаю про критерії оцінювання: усе залежить від кількості правильних відповідей та уміння пояснити учнями мотиви вибору того чи іншого виробу: 10-12 – відповідь дається чітко без помилок, помітне досить високе розуміння матеріалу, висловлення власної думки з даного питання; 7-9 - чітке засвоєння матеріалу учнями, можливі деякі незначні неточності у відповіді; 4-6 - розуміння основних понять попередньої теми, можливі помилки чи неточності у відповіді, 5-1 – учень не зрозумів даної теми і немає поняття про матеріали, які будуть використовуватись. Проводжу з дітьми профорієнтаційну роботу: роздаю дітям диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО). Роздаю їм бланки (Додаток А). І пояснюю правильність виконання даного опитувальника: Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання Ви зможете виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо Вам доведеться вибирати тiльки одну з двох можливостей, що Ви виберете? В запропонованому "Бланку вiдповiдей ДДО" Вам необхідно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi на запитання необхiдно кожний раз запитати себе: "Подобається менi заняття, про яке говориться у першiй частинi запитання чи нi?". Довго роздумувати не потрiбно, краще покластися на перше, безпосереднє почуття". Для оцiнювання проходить наступним чином: "Якщо заняття Вам скорiше подобається, нiж не подобається - поставте у вiдповiднiй клiтинцi знак "+". Якщо подобається - два плюси "++", якщо дуже подобається - три плюси "+++". Якщо скорiше не подобається, нiж подобається - один мiнус "-", якщо не подобається - два "--", а якщо дуже не подобається три мiнуси "---". Подiбним чином необхiдно запитувати i про заняття, що записане в другiй половинi питання. Видаю завдання для практичної роботи і розподіляю учнів за робочими місцями (парами). VІ.2. Самостійна робота учнів та інструктаж вчителя - 20 хв. Самостійна робота учнів. 1) завдання складається з 2-х частин: 1) учням потрібно підібрати завдання та проблему, які вони повинні вирішити при виконанні даного проекту; 2) перед учнями лежать джерела інформації (книжки, журнали, та ін..), які їм роздав вчитель і ті, що вони самі знайшли вдома. Вони повинні підібрати 3-4 моделі аналоги виробів, які вони б хотіли виконати; 2) форма організації праці учнів – фронтальна. Інструктаж вчителя. 1)Підхожу до кожної парти, контролюю роботу кожного учня і даю короткі вказівки, щодо правильності виконання завдання. 2) Зміст цільових обходів робочих місць учнів: 1-й обхід: перевіряю правильність організації робочого місця і початку роботи; 2-й обхід: перевірка на розуміння послідовності виконання роботи: підготовка до початку роботи; 3-й обхід: перевіряю правильність виконання роботи та даю підказки; 4-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю та поправка неточностей при виконанні роботи; 5-й обхід:перевірка правильності та вказівки щодо виконання; 6-й обхід: перевірка правильності та вказівки щодо закінчення. Постійно слідкую за виконанням учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії. Оголошення про закінчення виконання роботи. Прийом та попередня оцінка. VІ.3. Заключний інструктаж - 3 хв.
VІІ. Прибирання робочих місць (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговим. VІІІ. Підведення вчителем підсумків заняття – 2хв. 1)Підведення підсумків заняття. На цьому уроці ми вивчили які інструменти та матеріали ми будемо використовувати для пошиття іграшки, також пригадали правила техніки безпеки, а на практичній роботі ми підібрали інструменти та матеріали для м’якої іграшки. 2)Об’єктивно оцінюю роботи учнів і виставляю оцінки в класний журнал. 3)Повідомлення змісту наступного заняття: Вибір конструкційних матеріалів: тканина, пряжа, шнур, нитки, деревина, метал, пластмаса, шкіра, глина, камінь тощо, можливе їх поєднання. А на практичні роботі ми підберемо конструкційні матеріали та інструменти. Додаток А БЛАНК ЗАПИТАНЬ "Д Д О ".
БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ "ДДО". Прiзвище, ініціали, вiк оптанта ________________________ Клас _________ Школа ___________________________________ Дата___________________
Додаток Б |
План-конспект заняття з трудового навчання студента Теоретичні відомості: Вибір конструкційних матеріалів: тканина, пряжа, шнур, нитки, деревина, метал, пластмаса, шкіра, глина, камінь... |
План-конспект заняття з трудового навчання |
План проведення тижня трудового навчання Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри... |
План Застосування інтерактивних технологій на уроках трудового навчання... Уроки трудового навчання як основа гармонійного розвитку особистості |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення... |
План-конспект уроку трудового навчання Т Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз |
Схема студента. І. Процес навчання через Інтернет Після цього відкривається персональна сторінка студента, на якій відображений його персональний навчальний план і відмітки про його... |
Заняття з трудового навчання |
Класифікація проектів з трудового навчання Навчальні проекти, що виконуються школярами на уроках трудового навчання, можна класифікувати за такими ознаками |