|
Скачати 41.35 Kb.
|
ТЕМА. ОГЛЯД РЕЛЯЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ДАНИХ. МОДЕЛЬ «СУТНІСТЬ-ЗВ'ЯЗОК» Мета: сформувати уявлення про реляційну модель даних, типи зв'язків між даними, поняття відношення, атрибута, ключа; сформувати поняття:
формувати вміння:
Тип уроку: формування і комплексне застосування знань, умінь та надання та Наочність: дошка, комп'ютер, презентація «Бази даних. СУБД», інструкції з ТБ в комп’ютерному кабінеті. Програмне забезпечення: МS Access. Базові поняття й терміни: реляційна модель, атрибут, відношення, ключ. ^ ХІД УРОКУ І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання 1. Перевірка завдання, заданого за підручником 2. Обговорення прикладів щодо доцільності використання бази даних у конкретних галузях Варіанти галузей: книжковий фонд бібліотеки, кадровий склад підприємства, законодавчі акти кримінального права, сучасна музика. ІІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування
^ V. Мотивація навчальної діяльності Складіть розповідь за схемою. СКБД Access дає змогу створювати об'єкти бази даних, у яких: міститиметься інформація з різних таблиць. Для цього необхідно встановити зв'язок між таблицями. Під час створення зв'язку будуть об'єднані (зв'язані) записи в цих таблицях. При цьому користуються умовними термінами, говорять про базову та залежні таблиці. В обох таблицях повинні бути поля, які мають однакові значення. Тоді зв'язком між таблицями буде ця пара полів (одне -в базовій таблиці, друге — в залежній). Зв'язані поля можуть мат: різні імена, але тип значень цих полів обов'язково має збігатися. ^ V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ План вивчення теми
Учитель пояснює тему, використовуючи можливості локальне мережі кабінету або проектор (за наявності). Проектування баз даних складається з концептуального, логічного і фізичного етапів. Кожний етап використовує свою модель даних. Існує кілька методів побудови концептуальної моделі бази даних. Один із найбільш поширених методів ґрунтується на моделі, що заснована на подані предметної області у вигляді двох типів об’єктів — сутностей і зв'язків. Сутність — це об'єкт предметної області, що є множиною елементів. Приклади сутностей — учні, предмети, гуртки. Кожний елемент сутності — це конкретний екземпляр. Сутності подаються в базі даних як таблиці. Ім'я сутності — це назва таблиці, назви стовпців таблиці, а екземпляри — рядки таблиці. Існує поняття ступеня зв'язку між сутностями, що належать до зв'язку. Ступінь зв'язку визначає, яка кількість екземплярів однієї сутності може бути пов'язана з екземплярами іншої сутності, що належать до цього зв'язку. На етапі логічного проектування сутності і зв'язки перетворюються на логічну модель даних, побудовану за законами логіки. Як ми вже згадували на першому уроці, існує кілька логічних моделей даних. Серед них виділяють реляційну, ієрархічну і мережну. Найширше тепер використовується реляційна модель. Англійською «relation» — відношення, звідси і назва моделі. Відношення подається у вигляді таблиці, що складається з рядків і стовпців. Кожний стовпець відношення називають полем, а кожний рядок — записом. Назви полів — атрибути. На відміну від звичайної таблиці основна властивість відношення полягає н тому, що в ньому не повинно бути однакових записів. Це пов'язано :і тим, що відношення відображає назву певної множини об'єктів, а кожний запис подає елемент цієї множини. Звісно, елементи множини мають бути різними. Атрибути (групи атрибутів) забезпечують унікальність (неповторність) кожного рядка, що називається ключем відношення. Ключів у відношенні може бути кілька. ^ VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК ►► Самостійна робота Яким чином можна перетворити розроблену раніше концептуальну модель на логічну? Учням пропонуємо дослідити процеси перетворення сутностей на відношення. У результаті учні повинні сформулювати певні правила. Якщо сутності-таблиці пов'язані за допомогою зв'язку 1:1, записи однієї з них обов'язково належать до зв'язку, а записи іншої — ні, то для кожної сутності-таблиці створюється відношення, причому для тієї таблиці, для якої всі записи належать до зв'язку, додається атрибут — первинний ключ відношення з необов'язковим зв'язком. Додаткові завдання 1) Встановіть правильний порядок дій для етапів створення бази даних:
3) Складіть схему за текстом. Кожна реляційна таблиця — це двовимірний масив, який такі властивості:
VII. Підбиття підсумків уроку Учитель зачитує, узагальнює, систематизує правила, за необхідності пояснює. Разом з учнями робимо висновок: у реляційній моделі всі об'єкти бази даних повинні бути представлені тільки відношеннями. Оскільки такими об'єктами є сутності та їх зв'язки, то необхідно вміти подавати їх у вигляді відношень VIII. Домашнє завдання 1. Завдання за підручником: 2. Створіть реляційну модель даних «Старша школа» на три таблиці. |
Урок 42 Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність зв’язок» Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність – зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку |
Моделі даних. Поняття бази даних. Моделі бази даних (ієрархічна,... Бази даних. Моделі даних. Поняття бази даних. Моделі бази даних (ієрархічна, мережева та реляційна). Проектування баз даних. Модель... |
Що таке модель теорії організації? Бюрократична модель як складова класичної моделі: сутність, представники, основні риси бюрократичної моделі |
План заняття - поняття про концептуальну модель; - поняття датологічної моделі даних Проектування інформаційних систем, що включають бази даних, здійснюється на фізичному і логічному рівнях. На логічному рівні проектується... |
Проектування реляційної бази даних. Взаємозв'язки в моделі даних Автори і Публікації, оскільки кожний автор може мати відношення до створення кількох книг |
Практична робота №1 ПРОСТА (З ДВОМА ЗМІННИМИ) ЕКОНОМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ Основні теоретичні положення Серед численних зв'язків між економічними показниками завжди можна виокремити такий, вплив якого на результативну ознаку є основним,... |
Практична робота. Розробка моделі «Сутність-зв'язок». Р обота з об'єктами... Практична робота. Розробка моделі «Сутність-зв'язок». Робота з об'єктами БД у середовищі СКБД |
Практична робота. Розробка моделі «Сутність-зв'язок». Р обота з об'єктами... Практична робота. Розробка моделі «Сутність-зв'язок». Робота з об'єктами БД у середовищі СКБД |
План лекції Методи кореляційно-регресійного аналізу. Методи математичного... Ключові слова: модель, моделювання, кореляційний аналіз, регресійний аналіз, методи лінійного і динамічного програмування, прямий... |
Поняття запиту до реляційної бази даних. Створення простих вибіркових запитів Нові терміни та поняття: впорядкування даних,фільтр, простий фільтр, розширений фільтр, команди меню Записи |