УРОК №5 Тема. Основні етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Поняття програми


Скачати 37.88 Kb.
Назва УРОК №5 Тема. Основні етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Поняття програми
Дата 13.08.2013
Розмір 37.88 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок


УРОК № 5

Тема. Основні етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Поняття програми.

Мета:

сформувати:

  • поняття програми, середовища програмування;

  • уявлення про різні методи розв'язування задач;

  • загальні основи термінології алгоритмізації;

  • вміння чітко й лаконічно висловлювати думки;

  • вміння використовувати середовище програмування для розв'язування задач;

виховувати уважність, дисциплінованість під час роботи за ПК.
Тип уроку: застосування нових знань, формування вмінь.

Базові поняття й терміни: програма, середовище програмування, комп'ютерна модель.
ХІД УРОКУ

Привітання. Підготовка класу до заняття. Оголошення теми уроку.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Перегляд деяких програм з коментарем автора.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. На минулому уроці ви спробували розв'язувати задачі в середовищі програмування. Нагадаємо основні прийоми роботи із середовищем.

►► Фронтальне опитування

  1. Назвіть основні кроки створення програми (проекту) з використанням середовища програмування.

  2. Які середовища програмування ви знаєте?

  3. У чому різниця між консольним та візуальним режимами програмування?

  4. Як запустити програму (проект) на виконання?

  5. Де зберігаються створені програми (проекти)?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Вивчаючи цю тему, ми постійно використовуємо поняття «алгоритм», рідше — «програма, проект». Чим відрізняються ці поняття?

V СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Алгоритм, програма, проект

Алгоритм — це точний і зрозумілий опис послідовності дій над заданими об'єктами, що дозволяє одержати кінцевий результат.

Програма — алгоритм, записаний мовою програмування.

Проект — сукупність файлів, які забезпечують запуск і роботу програмного додатка.

Отже, ці поняття дуже подібні, але в разі використання терміну «програма» ми маємо на увазі, що в ролі виконавця виступає комп'ютер.

У 70-80-х роках XX століття широковживаним було словосполучення «писати програму». Розробку програм тоді уподібнювали до написання літературного твору, а програміста — автору. Відтоді парадигма програмування кардинально змінилася. Сучасні програми майже ніколи не розробляються програмістами-одинаками, а процес розробки програмного забезпечення все більше нагадує будівництво, а не літературну творчість. Він складається з багатьох етапів, на яких програмісти різної спеціалізації виконують різноманітні види діяльності, часто співпрацюючи із замовником (організацією, яка замовляє і оплачує розробку). Перелічимо основні види діяльності, або процеси, які зазвичай виконують під час розробки програм:

• формулювання вимог до програми та визначення функцій, які вона буде виконувати;

• проектування об'єктно-орієнтованої, подійно-орієнтованої архітектури та інтерфейсу програми;

• розробка алгоритмів, за якими працюватимуть методи об'єктів;

• кодування, тобто запис алгоритмів мовою програмування;

• тестування і налагодження, тобто пошук і виправлення помилок у програмах;

• розгортання готових програм та їх супровід.

Розробку програм здійснюють не обов'язково у зазначеній послідовності. Найчастіше різними програмістами або групами програмістів виконуються кілька процесів одночасно.

Розберемо алгоритм програми Пінг-понг


Розбір складнішої програми, що містить багато об’єктів.


Практична робота «Створення програми в середовищі Скретч»

Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми (варіант 1 або 2). Вправи проводить староста класу (групи) або його заступник).

Інструктаж із техніки безпеки.

Розробити проект з використанням візуального середовища .

Учні демонструють домашні проекти або ті, які вони створили в класі.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель оцінює роботу учнів на уроці.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Повторити матеріал теми

  2. Створити програму в середовищі Скетч з використанням циклів

Схожі:

Основні етапи розв’язування прикладної задачі з використанням комп’ютера....
Формулювання задачі в термінах певної предметної галузі знань (математика, фізика, економіка тощо)-постановка задачі
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними...
7. Архітектура комп’ютера
Архітектура комп’ютера. Поняття архітектури комп’ютера. Класична архітектура комп’ютера і принципи фон Неймана. Удосконалення і розвиток...
Урок №105 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь
Раціональні числа і дії над ними Тема Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ
Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдо­сконалювати...
Урок №9 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь
Мета: розширити знання про види задач, що розв'язуються складан­ням рівнянь, розширити спектр умінь щодо складання математичної мо­делі...
Урок №60 Тема. Розв'язування задач
Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання тексто­вих задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння за­стосовувати...
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач...
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
«Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних...
Урок №60 Тема. Розв'язування прямокутних трикутників
Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту поняття «розв'язати трикутник» та схем розв'язання чотирьох основних задач на знаход­ження...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка