|
Скачати 37.88 Kb.
|
УРОК № 5 Тема. Основні етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Поняття програми. Мета: сформувати:
виховувати уважність, дисциплінованість під час роботи за ПК. Тип уроку: застосування нових знань, формування вмінь. Базові поняття й терміни: програма, середовище програмування, комп'ютерна модель. ХІД УРОКУ Привітання. Підготовка класу до заняття. Оголошення теми уроку. II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Перегляд деяких програм з коментарем автора. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Учитель. На минулому уроці ви спробували розв'язувати задачі в середовищі програмування. Нагадаємо основні прийоми роботи із середовищем. ►► Фронтальне опитування
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Вивчаючи цю тему, ми постійно використовуємо поняття «алгоритм», рідше — «програма, проект». Чим відрізняються ці поняття? V СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Алгоритм, програма, проект Алгоритм — це точний і зрозумілий опис послідовності дій над заданими об'єктами, що дозволяє одержати кінцевий результат. Програма — алгоритм, записаний мовою програмування. Проект — сукупність файлів, які забезпечують запуск і роботу програмного додатка. Отже, ці поняття дуже подібні, але в разі використання терміну «програма» ми маємо на увазі, що в ролі виконавця виступає комп'ютер. У 70-80-х роках XX століття широковживаним було словосполучення «писати програму». Розробку програм тоді уподібнювали до написання літературного твору, а програміста — автору. Відтоді парадигма програмування кардинально змінилася. Сучасні програми майже ніколи не розробляються програмістами-одинаками, а процес розробки програмного забезпечення все більше нагадує будівництво, а не літературну творчість. Він складається з багатьох етапів, на яких програмісти різної спеціалізації виконують різноманітні види діяльності, часто співпрацюючи із замовником (організацією, яка замовляє і оплачує розробку). Перелічимо основні види діяльності, або процеси, які зазвичай виконують під час розробки програм: • формулювання вимог до програми та визначення функцій, які вона буде виконувати; • проектування об'єктно-орієнтованої, подійно-орієнтованої архітектури та інтерфейсу програми; • розробка алгоритмів, за якими працюватимуть методи об'єктів; • кодування, тобто запис алгоритмів мовою програмування; • тестування і налагодження, тобто пошук і виправлення помилок у програмах; • розгортання готових програм та їх супровід. Розробку програм здійснюють не обов'язково у зазначеній послідовності. Найчастіше різними програмістами або групами програмістів виконуються кілька процесів одночасно. Розберемо алгоритм програми Пінг-понг Розбір складнішої програми, що містить багато об’єктів. Практична робота «Створення програми в середовищі Скретч» Учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми (варіант 1 або 2). Вправи проводить староста класу (групи) або його заступник). Інструктаж із техніки безпеки. Розробити проект з використанням візуального середовища . Учні демонструють домашні проекти або ті, які вони створили в класі. VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель оцінює роботу учнів на уроці. VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
Основні етапи розв’язування прикладної задачі з використанням комп’ютера.... Формулювання задачі в термінах певної предметної галузі знань (математика, фізика, економіка тощо)-постановка задачі |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
7. Архітектура комп’ютера Архітектура комп’ютера. Поняття архітектури комп’ютера. Класична архітектура комп’ютера і принципи фон Неймана. Удосконалення і розвиток... |
Урок №105 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь Раціональні числа і дії над ними Тема Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Урок №9 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь Мета: розширити знання про види задач, що розв'язуються складанням рівнянь, розширити спектр умінь щодо складання математичної моделі... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №60 Тема. Розв'язування прямокутних трикутників Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту поняття «розв'язати трикутник» та схем розв'язання чотирьох основних задач на знаходження... |