|
Скачати 26.89 Kb.
|
30. Використання систем штучного інтелекту в навчальному процесі. Традиційна технологія розв´язування задач вимагала присутності між користувачем (спеціалістом вузької прикладної галузі) і обчисл. машиною ряду посередників: аналітиків, програмістів. Комп´ютерізація суспільства привела до істотних змін в технології розробки і використа ння програмних засобів для розв´язування задач. Прикладні спеціалісти отримали змогу розв´язувати свої задачі в режимі безпосере- днього спілкування з комп. системами. Прямий доступ до обчисл. машин забезпечують нові інформаційні технології розв´язування задач завдяки створенню так званого інтелектуаль- ного інтерфейсу, під яким розуміють сукуп - ність апаратних і програмних засобів, що дозволяють користувачам використовувати цю техніку в своїй професійній діяльності без втручання інших спеціалістів. Інтелектуальний інтерфейс дає можливість користувачам спіл- куватись із комп´ютерами на ії професійній мові в режимі діалогу. При цьому інформація від користувача може сприйматися у вигляді текстів, створених вручну графічних зобра -жень, усних повідомлень і т.д. Програми які реалізують інтелектуальний інтерфейс дозволя- ють користувачеві за мінімальний час оволоді- ти прийомами роботи з ПК. Вирішення проблем інтелект. інтерфейсу стало можливим завдяки дослідженням в галузі інформатики, яка наз. штучним інтелектом (ШІ) Розрізняють штучний і природній інтелект. Природнім інтелектом володіють високооргані- зовані біологічні ситеми, які здатні сприймати та накопичувати знання про навкол. світ, аналі-зувати ці знання , приймати рішення в ситуа -ціях, в яких вони перебувають, та організову- вати цілеспрямовану діяльність для досягнення поставлених цілей. Ш І не ставить своєю метою моделювання способів людського мислення. Для відтворення людського мислення за допо- могою техніко- програмних систем необхідно, щоб ці системи мали властивості живих істот які пройшли тривалий період еволюційного розвитку і мають досвід соц. практики. У галузі Ш І досліджуються методи та засоби аналізу, конструювання технічних (програмно- керованих) систем, які здатні виконувати функції різних видів людської діяльності. При цьому ефективність цих систем повинна бути порівнянною або часто навіть кращою порів- няно з результатами людської діяльності. Системи ШІ для забезпечення ефективності свого функціонування повинні мати риси інтелектуальної системи : накопичувати знання з певної предметної галузі у процесі свого функціонування або здійснювати аналіз біжучої ситуації та виконувати дії, скеровані на досяг- нення поставленої мети. Теорія Ш І вібрала в себе ідеї математики, кібернетики, біології , психології, лінгвістики. Основні напрями досліджень в галузі Ш І: 1.Моделювання окремих функцій творчих процесів: розв´язування головоломок, ігри (шахи, шашки), синтез та відтворення музич -них творів, озвучення текстової інформації , доведення теорем, переклад текстів на іншу мову і ін. 2. Розробка комплексного інтелектуального інтерфейсу для обчисл. машин існуючої архітек тури, що є основою нових інформаційних техно логій розв´язування задач; 3. Внутрішня інтелектуалізація обчисл. машин: створення машин нової архітектури, які на апаратному рівні дозволяли би реалізовувати функції інтелектуальної системи; 4. робототехніка ( створення роботів, які здатні економно здійснювати операції по досягненню цілей, що ставляться людиною). Найбільше досягнення в галузі Ш І є експертні системи. Всі системи Ш І орієнтовані на роботу із зананнями, тому подальший прогрес цих систем і новітніх інформац. –комунікац. техно- логій базується на них, значною мірою обумов- люється розвитком 3 теоретичних проблем: подання знань, комп´ютерної лінгвістики, комп´ютерної логіки.Подання знань- централь- на проблема Ш І. У японському проекті ство- рення в 90- х роках 20 ст. комп´ютерів 5-го покоління (які побудовані на базі Ш І) Пролог покладено в основу апаратної організації і роз- робки програмного забезпечення. |
28. Використання систем штучного інтелекту в навчальному процесі Традиційна технологія розв´язування задач вимагала присутності між користувачем (спеціалістом вузької прикладної галузі) і обчисл... |
32. Використання експертних систем в навчальному процесі Використання експертних систем в навчальному процесі. Експертна система (ЕС)- це обчислювальна система, яка використовує знання спеціалістів... |
Проблема подання знань на основі природної мови у освітніх системах штучного інтелекту ... |
LO07 ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ЕКОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ Доведено неадекватність використання нормального закону розподілу випадкових величин у практиці. Розглянуто один із синергетичних... |
ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ Резюме. Розглянуто тенденції розвитку та застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні. Висвітлено такі аспекти, як застосування... |
ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ Шляхи використання мультимедійних презентацій у навчальному-виховному процесі початкової школи |
«Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі» РОЗДІЛ І ХАРАКТЕРИСТИКА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ |
Використання Web- технологій у навчальному процесі Створення та колективне редагування Google-документів: робота з текстовими файлами, електронними таблицями, малюнками, формами |
А. М. Коломієць, Н. Г. Хілько Не завжди в методичній літературі можна знайти готові до застосування тести. Тому вчителі мають бути підготовлені до структурування... |
А. М. Коломієць, Н. Г. Хілько Не завжди в методичній літературі можна знайти готові до застосування тести. Тому вчителі мають бути підготовлені до структурування... |