|
Скачати 121.96 Kb.
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу ЦІКАВІ ТА СКЛАДНІ ЗАДАЧІ
Якщо шукане число закінчується цифрою 5, то воно кратне 5 і, за умовою, кратне 423. Отже, воно кратне до 423 · 5 = 2115. 1) 1 · 2115 = 2115; 2) 2 · 2115 = 4230 — не підходить, бо закінчується нулем; 3) 3 · 2115 = 6345; 4) 4 · 2115 = 8460 — не підходить, бо закінчується нулем; 5) 5 · 2115 = 10575 — це п'ятицифрове число. Відповідь. 2115, 6345.
Щоб число ділилось на 9, потрібно, щоб сума цифр числа ділилась на 9. Знайдемо суму даних цифр: 4 + 1 = 5. Щоб число ділилось на 9, потрібно, щоб сума дорівнювала 9; 18; 27; 36 і т. д. Віднімемо від знайдених чисел 5: 4; 13; 22; 31 і т. д. Число 4 в сумі дають: 4 і 0; 3 і 1; 2 і 2. Число 13 в сумі дають: 9 і 4; 8 і 5; 7 і 6. Числа 22, 31 і т. д. не можна утворити із суми двох цифр. Отже, шуканими є числа: 4014; 4113; 4212; 4311; 4410; 4419; 4518; 4617; 4716; 4815; 4914.
На 2: 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40. На 3: 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39. Випишемо підкреслені числа: 12, 18, 24, 30, 36. Усі ці числа діляться ще на 6.
НСД(246; 264; 426; 462; 624; 642) = 2·3 = 6.
Нам потрібно знайти НСК(12; 15). НСК(12; 15) = 2 · 2 · 3 · 5 = 60. Відповідь. 60 членів.
Щоб число ділилось на 9, потрібно, щоб сума цифр даного числа ділилась на 9. Нам потрібно тричі вписати одну цифру. Знайдемо суму цифр даного числа: 7 + 3 + 6 + 5 = 21. Наступним числом, яке ділиться на 9, є 27. 27 - 21 = 6. 6 : 3 = 2. Одержимо число 7232625. Далі: 36 - 21 = 15; 15 : 3 = 5. Отримаємо число 7535655. Наступним числом, яке ділиться на 9, є 45. 45 – 21 = 24. 24:3=8. Одержимо число 7838685. Наступне число 54 - 21 = 33; 33 : 3 = 11 — це двоцифрове число, воно не підходить. Продовжувати перевірку далі немає сенсу. Відповідь. 2; 5; 8.
1) HG = PF; DC = ES, тому HG + FE + DC = PF + FE + ES = PS = AB; 2) GF = HP, тому AH + GF = AH + HP = AP = BS = BC + DE. P = AH + HG + GF + FE + ED + DC + CB + AB = (BC + DE) + AB + + (ВС + DE) + АВ = 2(АВ + ВС + DE). Р = 2 · = 2 · (7,5 + 2,25 + 1,25) = 22 (м). Відповідь. 22 м.
Простими одноцифровими числами є 2, 3, 5 і 7. .
1) 210 · = 84 — перше число; 2) 84 · = 21 — друге число; 3) 84 + 21 = 105 — сума першого та другого чисел; 4) 210 – 105 = 105 — сума решти двох чисел; 5) 105 · = 63 — третє число; 6) 105 – 63 = 42 — четверте число. Відповідь. 84; 21; 63; 42.
Нехай в учителя було х учнів. Тоді ; ; 2х = 99; . х = 36. Відповідь. В учителя було 36 учнів.
Обчисліть площу катка. 1) — залишилось очистити II та III групам; 2) — очистила II група; 3) — очистила III група; 4) (м2) — площа всього катка. Відповідь. 1800 м2.
Нехай у заповіднику є х козуль, тоді лосів — х - 144. Загальна кількість козуль і лосів — х + х - 144, 30% = 0,3. х - 144 = 0,3 · (х + х - 144); х - 144 = 0,3 · (2х - 144); х - 144 = 0,6х - 43,2; x - 0,6х =144 - 43,2; 0,4x = 100,8; x = 252. Відповідь. У заповіднику є 252 козулі.
Нехай величина даного кута дорівнює х°. Тоді перший кут дорівнює 0,4х, другий — 0,2 · 0,4х = 0,08х. Одержимо рівняння: 0,4х + 0,08x + 78 = х; 0,48х + 78 = х; х – 0,48х = 78; 0,52х = 78; х = 150. Відповідь. 150°.
Нехай друге число дорівнює х, тоді перше — 0,8х. = 1,25 = 125%. Відповідь. 125%.
1) 1,8 · 0,15 = 0,27 (м) — приріст сосни за перший рік; 2) 0,27 · 0,9 = 0,243 (м) — приріст за другий рік; 3) 0,243 · 0,9 = 0,2187 (м) — приріст сосни за третій рік; 4) 1,8 + 0,27 + 0,243 + 0,2187 = 2,5317 (м) — висота сосни через три роки. Відповідь. 2,5317 м.
Нехай сторона початкового квадрата дорівнює х. Тоді S1 = х2, Р1 = 4х. Після того, як сторону квадрата збільшили, вона стала дорівнювати 1,2х. Тоді S2 = 1,44х2; Р2 = 4,8х. S2 – S1 = 0,44х2; = 0,44 = 44%; P2 – P1 = 4,8x - 4x = 0,8x; = 0,2 = 20%. Відповідь. 44%, 20%.
1) 24 – 3,5 = 20,5 (год); 2) 20,5 : 2 = 10,25 (год) — частина доби, що залишилась; 3) 10,25 + 3,5 = 13,75 (год) — частина доби, що минула; 13= 13год = 13 год 45 хв. Відповідь. 13 год 45 хв.
l1 = πd1; l2 = πd2 = π(d1 + 1) = πd1 + π; l2 – l1= πd1 + π – πd1 = π. Отже, довжина кола збільшилася на π см. Відповідь. На π см.
; 4у = 24 · 3; у = 18. ; 3х = 18 · 2; х = 12. Відповідь, х = 12, у = 18.
— трицифрове число; b = 0 — десятки; а + с = 10. Оскільки трицифрове число має бути найменшим, то число сотень дорівнює 1. Тоді число одиниць дорівнюватиме 10 – 1 = 9. Відповідь. 109.
Чоловік за 1 день випиває питва. Чоловік з жінкою разом за день випивають питва. Дружина за 1 день випиває . (днів) — дружина сама випиває діжку питва. Відповідь. За 35 днів.
Після відвідин першого міста в купця залишилось . У другому місті він заплатив . У нього залишилось . У третьому місті він заплатив . У нього залишилось . становить 11 дахеканів. Отже, в нього було 216 · 11 =2376 (дахеканів). Відповідь. 2376 дахеканів.
Нехай ширина прямокутника дорівнює х км, тоді його довжина — (х + 0,4) км. Відношення довжини до ширини дорівнює , що становить . Одержимо: ; 3(х + 0,4) = 5х; 3х + 1,2 = 5х; -2х = -1,2; х = 0,6. Отже, ширина дорівнює 0,6 км, а довжина — 0,6 + 0,4 = 1 (км). Тоді периметр прямокутника дорівнює (0,6 + 1) · 2 = 3,2 (км). Отже, час, необхідний пішоходові, дорівнює 3,2 : 2 = 1,6 (год) = 1 год 36 хв. Відповідь, 1 год 36 хв.
а) 12 : |х| - 6,06 = -0,06; б) · |х| + 2,5 = -20; 12 : |х| = -0,06 + 6,06; · |х| = -22,5; 12:|х| = 6; |х| = -22,5 : ; |х| = 12 : 6; |х| = ; |х| = 2; |х| = 30; х = 2 або х = -2; х = 30 або х = -30.
Нехай початкове число дорівнювало х. Його зменшили на 50% і отримали 0,5х. Щоб це число знову дорівнювало х, до нього потрібно додати 0,5х, тобто збільшити на 100%. Відповідь. 100%.
Нехай одна сторона прямокутника дорівнює х, а інша — у. Тоді його площа дорівнює ху. Після зміни розмірів сторін вони дорівнюватимуть 1,2х і 0,8у, а площа дорівнюватиме 0,96ху. Отже, площа зменшиться на ху - 0,96ху = 0,04ху або . Відповідь. Зменшиться на 4%.
Нехай друге число дорівнює х, тоді перше — 0,6х. . Відповідь. 166%.
Нехай початкова продуктивність верстата дорівнювала х. Тоді після першого вдосконалення вона становила 1,1х, а після другого 1,1х + 1,1х - 0,1 = 1,1х + 0,11х = 1,21х. 1,21х - х = 0,21х. . Відповідь. 21%.
а) Щоб число ділилось на 2, воно має закінчуватися парною цифрою. Якщо це число найбільше, то перша цифра має бути найбільшою, а всі інші цифри запишуться в порядку спадання: 9876543210. Оскільки число 9876543210 найбільше з усіх можливих і ділиться на 5 і на 10, то воно задовольняє умови б) і в).
а) Якщо число ділиться на 2, то воно має закінчуватись парною цифрою. Якщо це число найменше, то перша цифра має бути 1. Тоді число запишемо так: 1023456798; б) Якщо число ділиться на 5, то воно має закінчуватись або 0, або 5. Оскільки число найменше, то першою цифрою має бути 1, останньою буде цифра 5, а другою потрібно ставити 0. Тоді число запишемо так: 1023467895; в) Якщо число ділиться на 10, то воно повинно закінчуватись на 0. Оскільки число найменше, то першою цифрою повинна бути 1, а всі інші за пишемо так: 1234567890.
а) якщо число ділиться на 2, то воно має закінчуватись парною цифрою. Оскільки число найбільше, то це буде цифра 8, а число 998. Якщо в остачі має залишитися 1, то шукане число — 999; б) якщо число ділиться на 5, то воно має закінчуватись на 0 або 5. Оскільки це число найбільше, то це буде число 995. Якщо в остачі має залишитися 3, то шукане число 998; в) якщо число ділиться на 10, то воно має закінчуватись 0. Це число 990. Якщо в остачі має залишитися 7, то шукане число — 997.
S = 60 · 48 = 2880(см2) — площа аркуша паперу. НСД(60; 48) = 22 · 3 = 12; S1 = 12 · 12 = 144 (см2) — площа одного квадрата. . Відповідь. 20 квадратів, розмір яких становить 12 см 12 см.
V = 42 · 30 · 18 = 22680 (см3). НСД(42; 30; 18) = 2 · 3 = 6; V1 = 6 · 6 · 6 = 216 (cm3) — об'єм куба. . Відповідь. 105 кубиків, розмір яких становить 6 см 6 см 6 см.
Якщо було 3 розрізи, то кількість частин — 4. 4 0,5 м = 2 м. Відповідь. 2 м.
Позначимо деяке число через х, тоді задумане число становить 15 - х. Від задуманого віднімемо те ж число (15 – х – х) і отримаємо 1. Одержимо рівняння: 15 – х – х = 1; 15 – 2х = 1; 2х = 15 – 1; 2х = 13; ; х = 6. Отже, задумане число 15 – 6= 8. Відповідь. 8; 6.
Нехай братові х років. Тоді сестра в х разів молодша від брата. Отже, сестрі 1 рік. Відповідь. 1 рік.
110 – х – (130 - 2х) = 5; 110 – х – 130 + 2x = 5; х – 20 = 5; х = 25. Відповідь. З першої силосної ями взяли 25 т, а з другої — 50 т.
Нехай в кошику було х слив. За перший раз узяли 0,5x +10 слив. Залишилося x - (0,5х + 10) = (0,5х – 10) (слив). За другий раз узяли 0,5 · (0,5x - 10) = (0,25x - 5) (слив). Залишилося 0,5x - 10 - (0,25x - 5) = (0,25x - 5) (слив), що становить 10 слив. 0,25х – 5 = 10; 0,25x = 15; х = 60. Відповідь. 60 слив. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Цікаві та складні задачі |
ОПТИМАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЧИХ СИСТЕМ: РІШЕННЯ ВАРІАЦІЙНОЇ ЗАДАЧІ РОЗВИТКУ Ключові слова: виробнича задача, критерії оптимальності, задача оптимального агрегування, багатовимірна оптимізаційна задача |
Задача 2 Задача (5 балів) На резисторі 3 Ом виділяється напруга 100 мВ. Знайти значення струму через резистор в мА і потужність в кВт |
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння... Задача (З бали.) Виконати зображення правильної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур.... |
Тема: Формування вхідних та вихідних грошових потоків на підприємстві.... Задача Визначити чистий рух грошових коштів і скласти звіт про рух грошових коштів підприємства прямим та непрямим методами |
Звучить пісня «Як ішли літа наші на ярмарок». На авансцену виходять шестеро учнів Й учень. Життя наших предків було нелегким і водночас романтичним. Багато випало на їх руки й долю роботи — тяжкої, одноманітної.... |
2. Задача Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x,... Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x, починаючи пошук з крапки х0=2 |
Задача 236 Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 7; вдосконалювати обчислювальні |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
ТЕМА: «Повторення вивченого в 5 класі. Леонід Глібов. Акровірші:... МЕТА: створити умови для підвищення рівня знань учнів з попередніх тем та теми, що вивчається; розвивати навички володіння прийомами... |