|
Скачати 145.51 Kb.
|
Мультимедійні технології у навчанні англійській мові Використання сучасних інформаційно-технічних засобів у сучасній школі обумовлено необхідністю покращити викладання навчальних предметів. Удосконалюються способи передачі та отримання інформації. Сучасні комп‘ютерні мережі (наприклад, Internet) дозволяють отримати доступ до великих обсягів знань, брати активну участь у процесі обміну інформацією. Звичайно, традиційні методи подачі навчального матеріалу за допомогою усних пояснень і записів на класній дошці ще рано здавати в музей. Однак, потік інформації і навчальні плани в школі збільшуються і не вистачає часу на викладання навчального матеріалу. І тут на допомогу школі, вчителю приходять нова техніка і технологія. Саме комплекс найбільш сучасних технічних засобів навчання і засобів масової інформації дозволяє підвищити ефективність навчально-виховного процесу. З комплексу сучасних інформаційно-технічних засобів навчання використовую в роботі: - комп‘ютер з пеиіферійними приладами (принтер, сканер); - телевізор; - відеомагнітофон; - фотоапарат; - аудіо магнітофон; - радіоприймач (тюнер); - програвач лазерних дисків; - мікрофон; - підсилювач; - акустичні системи; Сучасна проекціона техніка дозволяє економити багато часу, розмножуюча техніка дає змогу надати кожному учневі конспект уроку з професійно і правильно виконаними завданнями та малюнками. Використання цифрового способу передачі відео та аудіо матеріалу дозволяє оперативно звертатися до необхідного фрагменту навчального відеофільму, дає можливість багаторазово повторювати важливі фрагменти. Використання комп‘ютера дає учителю можливість оперативно находити інформацію у великому обсязі навчального матеріалу, в будь-який момент повертатися для повторення вивченого і, звичайно, мати доступ до величезного простору міжпредметних зв‘язків. Кіно, радіо, телебачення, екранні та звукові посібники, а також інші технічні засоби – досконалі та могутні джерела навчальної інформації, ефективні засоби соціалізації. Інформаційними технологіями навчання називають усі технології, які використовують спеціальні інформаційні технічні засоби (комп‘ютер, аудіо, кіно, відео). Комп‘ютерні або нові інформаційні технології навчання – це процеси підготовки і передачи інформації, засобом впровадження яких є комп‘ютер. Головна особливість змісту комп‘ютерної освіти - наявність комп‘ютерного інформаційного середовища, яке включає на сучасному рівні бази інформації, гіпертекст та мультимедіа (гіпермедіа), мікроміри, імітаційне навчання, електронні комунікації (мережі), експертні системи. Бази даних. Під базами даних розуміють технології ввода, систематизації, збереження і надання інформації з використанням комп‘ютерної техніки. Бази даних можуть включати різноманітну статистичну, текстову, графічну та ілюстративну інформацію в необмеженій кількості з обов‘язковою її формалізацією. За роки роботи мною створені бази даних, які включають різноманітний дидактичний матеріал для учнів різного віку, зразки контрольних та тестових завдань, власні методичні напрацювання, відкриті уроки, методичні розробки, електронні фотоальбоми шкільних подій. Бази знань. Бази знань – це системи, які мають обсяг інформації за темою, структурірованою таким чином, що кожен її елемент має посилання на інші логічно пов‘язані з ним елементи із загального набору. Бази знань – це електронні енциклопедії і словники. Нові можливості інформатизації освіти відкрила в 90-их роках гіпертекстова технологія. Гіпертекст (від англ. – hypertext – надтекст) або гіпертекстова система, - це сукупність різноманітної інформації, яка може розміщуватись не тільки в різних файлах, але й на різних комп‘ютерах. Основна особливість гіпертексту – це можливість переходів за так званими гіперзносками. Поряд з графікою і текстом гіперзноски можуть містити мультимедіа інформацію, звук, відео, анімацію. У даному випадку для таких систем використовується термін «гіпермедіа». Гіпертекстові навчальні системи подають інформацію таким чином, що й сам учень, використовуючи графічні або текстові зноски може застосовувати різні схеми роботи з матеріалом. Усе це створює умови для реалізації иференційованого підходу до навчання. Розповсюдження гіертекстової технології стало поштовхом для створення та широкого тиражування на компакт – дисках різноманітних електронних видань: підручників, довідників, словників, енциклопедій. При підготовці до уроків, на уроках та в позакласній роботі використувую електронні енциклопедії “Encarta”, “Webster’s Gold Encyclopedia”. Сучасне навчання важко уявити без технології мультимедіа (від англ. multimedia – багатокомпонентне середовище), яка дозволяє використовувати текст, графіку, відео й мультиплікацию в інтерактивному режимі й завдяки цьому розширює межі використання комп‘ютера в навчальному процесі. Рівень та якість роботи з відповідними програмними продуктами залежить від пред‘явлення досить високих вимог до швидкої роботи і об‘єму пам‘яті комп‘ютера, звукових характеристик і наявності дотаткового обладнання, а саме CD-ROM (Compact Disk Read Only Memory - прилад для читання з компакт – диска) та CD – RW ( Compact Disk Read\Write - прилад для читання і запису на компакт –диск), які дозволяють розмістити великі обсяги інформації (сотні мегабайт) на невеликому та недорогому носії. Мультимедіа програми – це науковий і досить дорогий продукт, для розробки якого необхідно об‘єднати зусилля не тільки фахівців у предметній галузі, педагогів, психологів і програмістів, але й художників, звукооператорів, сценаристів, монтажерів та інших професіоналів. На уроках англійської мови постійно використовуємо такі інтерактивні мультимедійні програми як “Learn and Speak English”, “Sing and Learn English”, “Bridge to English”, “Triple Play Plus”, “American English We Talk Business”, “My First ABC”, “Churches of Kyiv”, “A Map Guide to the USA”, “All London”, “Bridge to English”, “English. Step By Step”, “A Map Guide to Ireland and Great Britain”, “TOEFL Test”, “English. The Way to Perfection”. Використання в електронних виданнях різних інформаційних технологій (інтелектуальні навчаючі системи, мультимедіа, гіпертекст) дає вагомі дидактичні переваги електронній книзі порівняно з традиційною: в технології мультимедіа створюється навчальне середовище з яскравим наглядним представленням інформації, що особливо привабливо для школярів; здійснюється інтеграція значних обсягів інформації на єдиному носії; завдяки використанню гіперзносок гіпертекстова технологія спрощує навігацію і надає можливість вибору індивідуальної схеми вивчення матеріалу; технологія інтелектуальних навчальних систем на основі моделювання процесу навчання дозволяє доповнити підручник текстами і направляти траєкторію вивчення матеріалу, здійснюючи, тим самим, зворотній зв‘язок. Новий імпульс інформатизації освіти дає розвиток інформаціонних телекомунікаційних мереж. Глобальная мережа Internet забезпечує доступ до гігантських обсягів інформації, які зберігаються в різних куточках нашої планети. До базових відносять наступні технології Internet: - WWW (World Wide Web – Всесвітня павутина) – технологія роботи в мережі з гіпертекстами; цю технологію часто використовую при підготовці до уроків та позакласних заходів, а також для надання допомоги учням, які готують проекти; - FTP (File Transfer Protocol – протокол передачі файлів) технологія передачі по мережі файлів довільного формату; - IRC (Internet Relay Chat – почергова розмова в мережі) – технологія ведення переговорів в реальному масштабі часу, яка надає можливість розмовляти з іншими людьми по мережі в режимі прямого діалогу; цю технологію було використано при обговоренні програми шкільного партнерства школи – інтернату та школи в місті Клі Елум – Рослін, штат Вашингтон, США, та спілкуванні з друзями в місті Клі Елум; - E-mail – электронна пошта – ціла серія послуг: 1) відправлення та отримання електронних повідомлень, які надходять абонентам електронної пошти в будь-яку точку земної кулі протягом кількох хвилин; 2) інформаційне обслуговування абонентів мережі надсиланням оглядів, сводок та іншіх довідкових матеріалів різними фірмами та організаціями; я постійно використовиваю електронну пошту для оперативного обміну інформацією з представниками Українського Місіонерського Комітету допомоги дітям–сиротам та з німецькою організацією “Сім‘ї допомагають сім‘ям”, а також в підготовці проектів учнів, в листуванні з колегами за кордоном, в листуваннї учнів з американськими друзями. - телеконференції – технологія отримання та пересилки матеріалів дискусій, в яких можуть брати участь люди, віддалені одне від одного. Специфіка технологій Internet полягає в тому, що вони пропонують величезні джерела інформації: базова інформація на серверах мережі; оперативна інформація, яка надсилається електронною поштою; різноманітні бази даних відомих бібліотек, наукових і навчальних центрів, музеїв; інформація про компакт-диски, відео- та аудіокасети, книги і журнали, які розповсюджуються Internet-магазинами. Засоби телекомунікації, які включають електронну пошту, можуть надавати в навчальних цілях величезні можливості: оперативну передачу інформації будь-якого обсягу та виду на різну відстань; інтерактивність та оперативний зворотній зв‘язок; доступ до різноманітних джерел інформації; організацію спільних телекомунікаційних проектів; запит інформації будь-якого питання через систему електронних конференцій. Комп‘ютерні засоби навчання називають інтерактивними, тому що вони вони мають можливість «відкликатися» на дії учня та вчителя, «вступати» з ними в діалог, що і є головною особливістю методик комп‘ютерного навчання. В своїй роботі я використовую комп‘ютер на всіх етапах процесу навчання: при введенні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі знань, вмінь і навичок. При цьому для учня він виконує різноманітні функції: вчителя, робочого інструмента, об‘єкту навчання, співпрацюючого колективу, ігрового середовища. У функції вчителя комп‘ютер являє собою: - джерело навчальної інформації (навчальна програма, яка частково чи повністю замінює учителя і книгу); - наглядний засіб (якісно нового рівня з можливостями мультимедіа телекомунікації); - індивідуальний іинформаційнй простір; - тренажер; - засіб діагностики та контролю. У функції робочого інструменту комп‘ютер є: - засобом підготовки текстів, їх збереження; - текстовий редактор; - графічний редактор; - обчислювальна машина великих можливостей (з оформленням результатів у різному вигляді); - засіб моделювання. Функцію об‘єкту навчання комп‘ютер виконує при: - програмуванні; - створенні програмних продуктів; - застосуванні різних інформаційних середовищ. Співпрацюючий колектив створюється комп‘ютером внаслідок комунікації з широкою аудиторією (комп‘ютерні мережі), телекомунікації в Internet. Ігрове середовище организовується за допомогою: - ірових програм; - комп‘ютерних ігор у мережі; - комп‘ютерного відео. Комбінація комп‘ютерних навчальних програм з телекомунікаційною мережею являє собою різновид дистанційного навчання. Робота вчителя в комп‘ютерній технології включає наступні функції: Організація навчального процесу на рівні класа в цілому, предмета в цілому (графік навчального процесу, зовнішня діагностика, підсумковий контроль). Організація внутришньокласної активізації і координації, (розміщення робочих місць, інструктаж, управління внутришньокласною мережею, та інше). Індивідуальне спостереження за учнями, надання індивідуальної допомоги. За допомогою комп‘ютера досягаються ідеальні варіанти індивідуального навчання, які використовують візуальні та слухові образи. Підготовка компонентів інформаційного середовища (різноманітні види навчального, демонстраційного обладнання, програмні засоби і системи та інше), їх зв‘язок з навчальним змістом певного навчального курсу. Інформатизація навчання вимагає від учителів та школярів комп‘ютерної грамотності, яку можна розглядати як особливу частину змісту комп‘ютерної технології. У поняття «комп‘ютерна грамотність» входять: - знання основних понять інформатики і обчислювальної техніки; - знання будови і функціональних можливостей комп‘ютерної техніки; - знання сучасних операційних систем та їх основних команд; - знання сучасних програмних оболонок і операційних засобів загального призначення (Norton Commander, Windows, їх розширення) та використання їхніх функцій; - володіння хоча б одним текстовим редактором; - поверхневе уявлення про алгоритми, мови і пакети програмування; - досвід використання прикладних програм утилітарного призначення (антивірус, установка драйвера). В школі – інтернаті створено мультимедійний кабінет іноземної мови. Його призначенням є інтенсифікація процесу вивчення іноземної мови за рахунок використання нових інформаційних технологій. Кабінет оснащено комп‘ютером, відеомагнітофоном, музичним центром, спеціалізованими меблями, дидактичними засобами навчання. Інформаційна технологія навчання – це педагогічна технологія, яка використовує спеціальні засоби: програмні та технічні (кіно, аудіо- та відео засоби, комп‘ютери, телекомунікаційні мережі) для роботи з інформацією. Головне призначення інформатизації освіти полягаї в створенні як для педагогів, так і для учнів сприятливих умов для вільного доступу до культурної, навчальної та наукової інформації. Фактором, який визначає успішне застосування сучасних інформаційних технологій, є робота самого педагога над науково-методичним забезпеченням користування цими технологіями. Це вимагає вирішення конкретних питань: відбір змісту навчання згідно з дидактичними свойствами і можливостями інформаційних технологій навчання; прогноз можливого впливу засобів інформаційних технологій навчання на характер мислення і поведінку учасників навчального процесу; вибір способів поєднання та інтеграції засобів інформаційних технологій навчання з традиційними засобами навчання; створення відповідних дидактичних умов навчання – формування навчальних груп, організація індивідуальних занять та самостійної роботи. Але не треба забувати про те, що передача інформації сама по собі ще не забезпечує передачі знань, культури, і тому інформаційні технології надають педагогам дуже ефективні, але допоміжні засоби. Педагогічні цілі використання інформаційних технологій навчання. 1. Розвиток особистості учня, підготовка до самостійної продуктивної діяльності в умовах інформаційного суспільства включає: розвиток конструктивного, алгоритмічного мислення завдяки особливостям спілкування з комп‘ютером; розвиток творчого мислення за рахунок зменшення частки репродуктивної діяльності; розвиток комунікативних здібностей на основі виконання спільних проектів; формування вмінь прийняття оптимальних рішень у складній ситуації (під час комп‘ютерних ділових ігор і роботи з програмами-тренажерами); розвиток навичок дослідницької діяльності; формування інформаційної культури, вмінь здійснювати обробку інформації (при використанні текстових, графічних і табличних редакторів, локальних і мережних баз даних). 2. Реалізація соціального заказу, обумовленого інформатизацією сучасного суспільства: підготовка спеціалістів у галузі інформаційних технологій; підготовка учнів засобами педагогічних та інформаційних технологій до самостійної пізнавальної діяльності. 3. Інтенсифікація усіх рівней навчально – виховного процесу: підвищення ефективності та якості процесу навчання за рахунок реалізації можливостей інформаційних технологій навчання; виявлення та використання стимулів активізації пізнавальної діяльності; поглиблення міжпредметних зв‘язків за рахунок використання сучасних засобів обробки інформації при вирішенні завдань різних предметних галузей. Основні напрямки застосування інформаційних технологій навчання: технологія, яка вдосконалює процес навчання, підвищує його ефективність і якість завдяки додатковим можливостям пізнання навколишньої реальності і самопізнання, розвиток особистості учня; технологія керування навчально-виховним процесом, навчальними закладами, системою навчальних закладів; технологія керувального моніторингу (контроль, корекція результатів навчальної дільності, комп‘ютерне педагогічне тестування і психодіагностика); комунікаційна технологія, яка забезпечує розповсюдження науково-методичного досвіду; технологія організації інтелектуального дозвілля, розвиваючих ігор. |
Наукової роботи Структурно-семантичні та функціональні особливості молодіжного сленгу в сучасній англійській мові |
КОГНІТИВНИЙ АСПЕКТ ЛЕКСИЧНОЇ СЕМАНТИКИ НА ОСНОВІ ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНОГО АНАЛІЗУ ЕМОТИВНОГО КОНЦЕПТУ INTIMACY У СУЧАСНІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ |
Ш. А. Амонашвили “Зло торжествует только тогда, когда хорошие люди ничего не делают” При навчанні іноземній мові має місце доцільна зміна фізичної і психічної діяльності учнів на основі їх власного досвіду у рідній... |
Уроку : узагальнення й систематизація знань з теми Учні повинні застосовувати навички читання для пошуку необхідної інформації на англійській мові |
Текст Time to save mankind from thirst? Самостійна робота №1 Текст: Physical quantities and units of measurements. Скорочення ( The abbreviation) в науково-технічних і публіцистичних... |
ОСНОВНІ НАУКОВІ ТА НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ПРАЦІ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ Посібники... Горенок Г. Вживання модальних дієслів в англійській мові: [для студ вищ навч закл. – (2-е вид., доп. і переробл.) – Дрогобич: Коло,... |
Андрій Володимирович Климишин вул. Лермонтовська, 26, кв. 9-А Методика викладання, навчання англійській мові, організація роботи колективу, написання и ведення проектів, тренінг тренерів / учителів,... |
Учениця 11-Б класу, староста 4 групи Ман – секція медицини (II, III місце по місту Києву 11, 10 клас). Друкувалась в «Українському науково-медичному молодіжному журналі»... |
Миколаївська гімназія №3 Таке складне завдання можна вирішити шляхом використання інноваційних технологій навчання, серед яких чільне місце посідають мультимедійні... |
«Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників.... Вивчення даної теми допоможе студентам свідомо засвоювати, розуміти і застосовувати в побуті та навчанні лексику обраної розмовної... |