Урок № Клас 5 Тема: Використання декоративних елементів в оформленні дитячої книжки. Творча колективна робота «Весела абетка»


Скачати 51.58 Kb.
Назва Урок № Клас 5 Тема: Використання декоративних елементів в оформленні дитячої книжки. Творча колективна робота «Весела абетка»
Дата 17.04.2013
Розмір 51.58 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок




Урок №

Клас 5

Тема: Використання декоративних елементів в оформленні дитячої книжки. Творча колективна робота «Весела абетка».

Мета:

  1. Ознайомити учнів із елементами будови дитячої книжки, особливостями поєднання шрифтових композицій та ілюстрацій, особливостями створення букви - образу та композиційного розташування елементів на сторінці книжки.

  2. Продовжити ознайомлювати учнів з творчістю видатного українського художника-графіка Г. Нарбута.

  3. Розвивати спостереж­ливість, зорову пам'ять, образне мислення й фантазію у процесі створення букви-образа.

  4. Виховувати любов до книги; активізувати творчі здібності учнів.

Обладнання: DVD програвач, телевізор, загадки про букви, абетку, вірші Варвари Гринько «Українська азбука», Віктора Дзюби « Український алфавіт», букви для жеребкування , заготовки аркушів з буквами та віршами для учнів.

зоровий ряд: репродукції абетки Г. Нарбута, малюнки-зразки буквиць, дитячі роботи з зображенням буквиці декоративної, букви-образа, шрифтової буквиці, відеофільм «Вчимо букви», українські абетки.

Матеріали для учнів: простий олівець, аркуш кольорового паперу, фломастери.

Тип уроку: комбінований, інтегрований з українською мовою, літературою, історією, музичним мистецтвом.

Девіз уроку:

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь:

Видумуй, пробуй і твори!

Фантазію та розум прояви!
«Чудесний світ відкривається в живих барвах, яскравих і трепетних звуках, у казці та грі, у власній творчості, у красі, що надихає ... серце, у прагненні робити добро»

(В. Сухомлинський).
Хід уроку



І Організація класу

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться,

Продзвенів уже дзвінок -

Починається урок!

II Актуалізація опорних знань

Пригадаймо вивчений матеріал з минулих уроків:

1. Розумова «розминка».

  • Вид образотворчого мистецтва, в якому твори створюються олівцями, фломастерами, за допомогою штрихів, крапок, плям називається …. (графіка);

  • Перша буква тексту в книжках, декоративно оздоблена називається … (буквиця);

  • Розрізняють види буквиць… ( декоративна буквиця, буква-образ, шрифтова буквиця);

  • Творчість якого художника-графіка ми вивчали на минулому уроці?

  • (Г. Нарбута)

  • Чим особлива його творчість? Які твори мистецтва він створив?

2. Дидактична гра «Зайвий елемент»

Представляє вчитель буквиці, учні називають вид буквиці і знаходять зайву буквицю.

ІІІ. Формування задуму уроку

1. Загадки:

Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
(Книга)

Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш.
(Буква)

Пригадаймо знову, діти:
Скільки літер в алфавіті?
І всі разом скажем так:
ТРИДЦЯТЬ ДВІ
ТА М'ЯКИЙ ЗНАК.




2. Асоціативний кущ «Абетка»

  • Що найперше виникає у вашій уяві, коли ми говоримо «Абетка»

Букви всі від - А до Я, -
Як одна міцна сім’я.

- Для дітей якого віку створюються «Абетки»?

  • Якими кольорами зображені ілюстрації в «Абетці»

  • В якому році була створена перша українська «Абетка»?(1917р.)


ІV. Оголошення теми уроку: Використання декоративних елементів в оформленні дитячої книжки. Сьогодні на уроці вас чекає колективна творча робота - створення дитячої книжечки «Весела Абетка».

Веселе місто Алфавіт,
Йому сьогодні наш привіт!
До нього нам лягає путь —
У ньому літери живуть.
Живуть там літери в словах,
А кожне слово — звір чи птах,
Травиця чи барвистий цвіт.
Отож в похід за мною вслід!
V. Пояснення нового матеріалу.

Довідкове бюро.

1708 року з’являється абетка Каріона Істоміна – це був перший ілюстрований буквар для хлопчиків та дівчаток. Складений і написаний він був для царевича Олексія – сина Петра І. Його виконували як потішну книжку, тому що він містив ще й ілюстрації. У цьому букварі вперше не вихваляли різки. І вперше застосувався наочний метод. Кожен малюнок ніс пізнавальне навантаження, розширюючи кругозір дітей. Цей буквар був першою дитячою енциклопедією. Кожній букві приділялася сторінка, поділена на три частини. Угорі розташовувалися букви алфавіту. У середині – барвиста мініатюра, у нижній частині сторінки – вірш на кожну букву.

  1. Давайте з вами порівняємо чи змінилася будова сучасної абетки?

2. Перегляд «Абеток». Під час перегляду разом з учнями виявляємо

складові елементи книжки - «Абетки» ( обкладинка, сторінки з буквами, віршами, ілюстраціями).

3. Перегляд відео матеріалу «Відео абетка»
V. Пояснення виконання роботи.

  1. Вчитель роздає методом жеребкування всім учням букви для оформлення власної сторінки колективної абетки.

На кожному аркуші в лівому верхньому куточку наклеєна буква. Знизу в правому куточку наклеєний вірш до букви абетки.

  1. Наша мета практичної роботи полягає в ознайомленні з елементами будови дитячої книжки, особливостями поєднання шрифтових композицій та ілюстрацій, особливостями створення букви - образу та композиційного розташування елементів на сторінці книжки.

  2. Робота ваша – колективна. Тому, працюючи колективно ви повинні дотримуватись таких правил:

  • Єдності в композиційному оформленні (показую приклад оформлення сторінки);

  • Єдності в техніці виконання – всі роботу виконувати будете фломастерами;

Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …


  • Використовуєте всі зображення букви – образа;

  • Єдності в кольоровому рішенні – контрастне зображення (яскраві кольори)

  • Зверніть увагу на віршик знизу. Кому складно буде уявити образ букви – скористайтеся описом букви-образу вашої букви, це допоможе вам у роботі.

  1. Наочне демонстрування вчителем прикладу оформлення сторінки.


VІ . Практична робота учнів.

1. Виконання тренувальної вправи.

До дошки виходять двоє учнів, вчитель зачитує опис букви-образу.

Завдання дітей: намалювати букву-образ, про яку йде мова.

2.Самостійна робота учнів.

(Звучить аудиозапис. Учні працюють під контролем учителя.)
VІІ. Аналіз та оцінювання колективної роботи.

На дошці розміщуються роботи в алфавітному порядку. Учні разом аналізують роботи, обирають найактивніших учнів та найкращу сторінку.

Нагородження учнів, за підсумками уроку, в номінаціях «За творчий підхід», «За зусилля», «Найкращий на уроці».
VІІІ. Рефлексія.

Учитель: Ось настав підбити підсумки нашого уроку.

Технологія «Продовж речення».

  • Я дізнався про…

  • Працюючи колективно я відчував…

  • Мені вдалося ...

  • На уроці ми використовували знання з предметів…

Україна — це єдина
Наша рідна Батьківщина
Тож вивчаймо, діти, мову
веселкову, барвінкову.


(Віктор Дзюба)
Завершення уроку: Всі ви діти – молодці,

Гарно працювали!

Уже дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати!

ХІХ. Домашнє завдання.

Схожі:

Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів
Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота...
Уроку української мови у 7 класі Тема
Методи і прийоми: робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи. Тип уроку: комбінований
Урок 3 клас Абетка харчування. Математика. Тема: Молоко та його родина
Молоко – рідкісний, створений самою природою харчовий продукт. У глибоку давнину цей унікальний продукт лікарі називали «еліксиром...
Урок №16 Тема: Таблиці додавання і віднімання числа Творча робота...
Тема: Таблиці додавання і віднімання числа Творча робота над задачею. Вимірювання та порівняння довжин сторін трикутника ( №№123-...
Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Використання найпростіших формул. Посилання на клітинки і діапазони клітинок. Практична робота №3. Використання формул в електронних...
Уроку: усний журнал Хід уроку Учитель
Мета: з'ясувати особливості появи книжки; підвищити інтерес учнів до ролі книжки в суспільному та історично-культурному житті;усвідомити...
Виховний захід «Творча родина – творча Україна»
Гуньківській ЗОШ І –ІІ ступенів відбулась виставка -зустріч з народною майстринею-односельчанкою Довгань Н. Ф. «Творча родина – творча...
Урок 4-5 Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями...
Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями в текстовому документі» Практична робота №3 «Використання стилів та...
Уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення опис
Методи і прийоми: бесіда, метод передбачення, гронування, робота в парах, творча робота, самостійна робота
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка