ПРО ВСЕУКРАЇНСЬКУ АКЦІЮ «ДАЙ РУКУ, ПЕРШОКЛАСНИКУ!» У 2011/12 навчальному році за ініціативою Міністерства освіти


Скачати 71.95 Kb.
Назва ПРО ВСЕУКРАЇНСЬКУ АКЦІЮ «ДАЙ РУКУ, ПЕРШОКЛАСНИКУ!» У 2011/12 навчальному році за ініціативою Міністерства освіти
Дата 27.03.2013
Розмір 71.95 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
КОМЕНТАР. Борис ЖЕБРОВСЬКИЙ
ПРО ВСЕУКРАЇНСЬКУ АКЦІЮ «ДАЙ РУКУ, ПЕРШОКЛАСНИКУ!»
У 2011/12 навчальному році за ініціативою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України вперше проведено Всеукраїнську акцію «Дай руку, першокласнику!». До участі в акції долучались місцеві органи виконавчої* влади та самоврядування, підприємці, меце­нати, спонсори, громадськість. Роботодавцями було підтримано ініціативу міністра щодо надання першого вересня вихідного дня батькам, діти яких уперше йдуть до школи. Завдяки цьому перше вересня стало справжнім святом для 400 тисяч українських родин. Для кращої адаптації дітей до навчання у більшості навчальних закладів України проведено підготовчі заняття.

Важливо й те, що у 2011/12 навчальному році учнів перших класів на сто відсотків забезпечено навчальними підручниками. Докладніше розповісти про Всеукраїнську акцію «Дай руку, першокласнику!» а також про поступове введення нового Державного стандарту початкової загальної освіти з 1 вересня 2012 року ми попросили заступника міністра освіти і науки, молоді та спор­ту України Бориса Михайловича ЖЕБРОВСЬКОГО.

  • Пане Борисе, які позитивні результати проведення минулорічної акції «Дай руку, першокласнику!»?

  • їх чимало. Давайте так. Я просто назву конкретні факти.

Так наприклад, у Вінницькій області для організації денного відпо­чинку (сну) адміністрації навчальних закладів облаштовують відпо­відні приміщення з дотриманням вимог законодавства щодо охорони праці, санітарно-гігієнічних правил та норм. Для першокласників створюють приміщення для рухливих ігор, закуповують столи невеликих розмірів для настільних ігор, стенди для змінних виста­вок дитячих робіт, ігрові куточки. Керівники шкіл особливу увагу звертають на організацію гарячого харчування та обладнання туалетних кімнат. У районах та містах Вінницької області проведено інформаційно-роз'яснювальну роботу із залучення громадськості до акції через засоби масової інформації (радіо, газети, Інтернет).

Органами управління освітою спільно з місцевими органами виконавчої влади вжито заходи щодо забезпечення належних умов для функціонування шкільних їдалень у загальноосвітніх навчальних закладах. У всіх регіонах керівники шкіл особливу увагу при­діляли організації гарячого харчування.

У Київській області вирішено питання забезпечення гарячим харчуванням школярів у 7 загальноосвітніх навчальних закладів, учні яких раніше харчувалися буфетною продукцією, а у місті Києві розроблено Єдину програму організації харчування в навчальних закладах, що увійшла до регіональної програми Освіта Києва. 2011-2015 рр.» У травні 2011 року з батьками першокласників проведено роботу щодо проходження обов'язкового медичного огляду дітей за участю педіатра, невролога, отоларинголога, офтальмолога, ортопеда, хірур­га, стоматолога, психіатра, логопеда, проведення антропометрії, вимі­рювання артеріального тиску та здійснення лабораторних досліджень. Для надання допомоги батькам з проблем навчання та виховання дітей в усіх регіонах відбулися відповідні заходи. Цікавим є досвід Черкащини, де на обласному радіо є щотижнева передача «Школа для всіх». За підтримки обласної телерадіокомпанії «Рось» виходить щотижнева телепередача «Відкритий урок». Здійснюється просвіта педагогічної громадськості на сторінках обласних газет: «Освіта», «Нова доба», «Черкаський край», «Прес-центр». У Львів­ському обласному Будинку вчителя у рамках Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» діє лекторій для батьків першоклас­ників. Лекції читають провідні психологи, педіатри та вчителі по­чаткових класів Львівщини.

У Полтавській області, в Пирятинському районі створено портфоліо першокласника, презентоване батькам майбутніх першоклас­ників на районному серпневому навчанні для батьків, що відбу­лося в навчальних закладах. При Решетилівському відділі освіти діяли «телефон довіри» і діагностичний консультативний пункт Із готовності дітей до школи. За підтримки міської влади проведено традиційне загальноміське свято для першокласників у Полтаві на стадіоні «Ворскла», на якому діти отримали подарунки.

У м. Києві, Запорізькій, Харківській, Івано-Франківській, Львівській, Сумській областях представники органів місцевого самоврядування вручили першокласникам подарунки: настільні ігри, художню літературу, спортивний інвентар.

У Луганській області створено алеї першокласників, залучено до акції луганських підприємців.

У Хмельницькій, Київській, Волинській, Чернігівській, Рівненській, Львівській, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Донецькій, Пол­тавській, Чернівецькій, Черкаській, Луганській, Закарпатській, Хер­сонській, Тернопільській, Вінницькій, Миколаївській областях перед початком навчального року організовано екскурсії майбутніх шко­лярів та їхніх батьків до навчальних закладів, знайомство з пер­шою вчителькою.

У Харківській області до участі у Всеукраїнській акції залучено міські, сільські, селищні ради, керівників підприємств, організацій, установ області, приватних підприємців, спонсорів, які бра­ли участь у святі першокласників з врученням подарунків, віталь­них листівок. Шефи та куратори навчальних закладів інтернатного типу подарували першокласникам відео- та телеапаратуру, а також шкільне приладдя, канцелярські товари, солодощі. В цілому, акція досягла своєї мети і отримала позитивні відгуки громадськості.

- Чи стане акція «Дай руку, першокласнику!» традиційною?

- З 15 лютого 2012 року міністерством розпочато проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!», сподіваємось що акція стане доброю традицією, тим більше, що з 2012/13 навчального року, першокласники першими розпочнуть навчання за новими навчальними програмами та підручниками.

- Саме з 1 вересня 2012 року у початковій школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи. Які зміни чекатимуть на вчителів початкових класів та їхніх вихованців?

- Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів розроблені відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти. Всі без винятку навчальні програми пройшли публічне обговорення та захист у міському Будинку вчителя м. Києва, а навчальні програми для шкіл з мовами національних меншин в регіонах з компактним розселенням національних меншин.

Для забезпечення високого рівня знань іноземних мов, їх вивчення учні початкових класів розпочнуть з 1 класу. Застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів, тому впровадження інформаційно-комунікаційних технологій розпочнеться з 2 класу. Хочеться наголосити, що місцевим органам управління освітою та Обласним Інститутам пі еля дипломної педагогічної освіти слід потурбуватися про підготовку вчителів початкових класів, які розпочнуть роботу за новим Державним стандартом, Базовим навчальним планом якого передбачено з першого класу впровадження нових предметів: природознавства, іноземної мови, а з другого класу - нформаційно-комунікаційних техно­логій. Тут і виникнуть проблеми: підготовка вчителя до реалізації змісту нових Державних стандартів, науково-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного проце­су в початковій школі.

  • Хто цим буде займатись?

  • Щоб розв'язати ці проблеми необхідно скоординувати роботу усіх регіональних методичних служб. Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти доцільно розпочати підготовку вчителів, які забезпечать викладання предметів у 1 класі в 2012/13 навчальному році; внести корекцію у навчальні плани курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів; спланувати проведення тематичних постійно діючих семінарів, семінарів-практикумів, круглих столів, тренінгів, виїзних засідань кафедр та відділів з метою ознайомлення з особливостями змісту та методикою викладання предметів за новими програмами.

Навчально-виховний процес у початковій школі повинні забезпечувати дипломовані спеціалісти початкової школи, які обізнані з психолого-педагогічними та віковими особливостями учнів, володіють і використовують у практичній роботі сучасні педагогічні та Інформаційно-комунікаційні технології.

Важливим є такий момент: передавати уроки з окремих предметів у початкових класах іншим спеціалістам, наприклад, уро­ки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мисте­цтва, музики, основ здоров'я можна за наявності об'єктивних причин та обов'язкової письмової згоди учителів освіти.

початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників 1 квітня 2012 року розпочинається зарахування дітей до перших класів. Що передбачає процедура прийому дитини до ЗНЗ?

  • 6 вересня 2011 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення зміни до статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту» щодо запобігання дискримінації при вступі до початкової школи».

Прийом дітей до перших класів загальноосвітніх навчальних закла­дів здійснюватиметься відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 № 204 «Про прийом дітей до 1 класу за­гальноосвітніх навчальних закладів» та наказу МОН від 19.06.2003 № 389 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 04.07-2003 № 547/7868 «Про затвердження інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спе­ціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), які регламентують норми, як діти вступають до загальноосвітніх навчальних закладів і загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів». Наголошу, що співбесіда з дитиною має містити виконання спеціаль­них діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання. Ми не рекомендуємо перевіряти вміння дитини читати, писати, рахувати.

  • Нинішні першачки у більшості діти-шестирічки. Як зробити, щоб ці малюки почували себе комфортно у ролі школярів?

  • 6-7 річні діти мріють про школу. Мрія - це завжди приємно. У мрії про школу важливе місце посідає саме вчитель. Від того, як складу скла взаємини між учнем і вчителем, залежатимуть і успішність дитини, і її бажання вчитися. Отже, перший вчитель це дуже відповідально. Діти, які в першому класі успішно адаптувались у шкільне життя, відчув від допомогу і підтримку першого вчителя, як правило, нормально вчаться як в початковій, так в середній , і у старшій школі. Мета кожного вчителя початкових класів допомогти дошкільнику стати учнем, позитивно ставитись до самого себе і до однолітків, а це залежить переважно від оцінок дорослого. У першому класі це по суті відображення оцінки вчителя на основі результатів навчальної діяльності. Емоційний стан першокласника на уроці, у школі, вдома, в спілкуванні з друзями визначає вчитель, оцінюючи його на уроках у школі. Важливо, коли вчитель справді вірить у можливості і здібності своїх учнів, це має велике значення для дитини. Саме першого вчителя ми пам'ятаємо все життя.

Оксана ЖОВАНИК, журналіст

Схожі:

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році завершується перехід загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення предметів за новими різнорівневими...
РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22. 09. 2011 №1099 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада...
ПЛЕНАРНЕ
Про підсумки розвитку освіти міста у 2010/2011 навчальному році та завдання на 2011/2012 навчальний рік
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році навчання біології у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
...
Методичні рекомендації щодо викладання фізики у 2007-2008 навчальному році
У 2007/2008 навчальному році реалізація фізичної та астрономічної освіти здійснюється за чинними програмами, затвердженими Міністерством...
ЗАПРОШЕННЯ на Всеукраїнську студентську олімпіаду 2010-2011 навчального...
Міністерства освіти і науки України від 02. 12. 2010 року №1190 «Про проведення Всеукраїнської студентської олімпіади 2010-2011 навчального...
У 2011/12 навчальному році завершується перехід загальноосвітніх...
У 2011/12 навчальному році завершується перехід загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення предметів за новими різнорівневими...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ У 2015-2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Для учнів 8-11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства №1/9-426 від 01. 06. 2012 року «Щодо...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка