Лабораторна робота № 1
Тема: Створення структури презентації.
Мета роботи: Навчитися створювати презентації в програмі Power Point
Обладнання: комп’ютер з програмою MS Power Point, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Теоретичні відомості
ПРИЗНАЧЕННЯ, ФУНКЦІЇ Й ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ
Презентація (від англ. «рrеsепtаtіоп» – подання, вистава) – це набір картинок-слайдів на певну тему, які зберігаються у файлі спеціального формату. На кожному слайді можна вміщувати довільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімацію, стереозвук, як синтезований, так і записаний із мікрофона. Презентації легко створювати за допомогою програми MS PowerPoint.
ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Кожен слайд має відображати одну думку.
Текст має складатися з коротких слів та простих речень.
Рядок має містити 6—8 слів.
Всього на слайді має бути 6—8 рядків.
Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.
Дієслова мають бути в одній часовій формі.
Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду.
У заголовках мають бути і великі, і малі літери.
Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації.
Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох.
Підписи до ілюстрації розміщуються під нею, а не над нею.
Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
Параметри демонстрації презентації
Існують три різних способи показу слайдів.
Керуючий доповідачем (повний екран). Звичайний спосіб показу, коли слайди відображаються в повно екранному режимі. Ведучий отримує повний контроль над презентацією; він може проводити її вручну або в автоматичному режимі, зупиняти її для запису нотаток або дій і навіть записувати під час презентації мовний супровід.
Керуючий доповідачем (вікно). В цьому випадку зображення презентації буде меншого розміру, наприклад, під час перегляду одним користувачем по мережі. Презентація відображається в невеликому вікні; є команда зміни слайдів, а також команди редагування, копіювання та друку слайдів. В цьому режимі перехід до іншого слайду здійснюється за допомогою смуги прокрутки або клавіш PageUp та PageDown.
Автоматичний (повний екран). В цьому режимі презентація буде проводиться повністю автоматично.
Темп презентації та репетиція.
Реакція аудиторії залежить від темпу проведення презентації. Power Point дозволяє провести репетицію темп показу перед проведенням презентації, встановивши час за допомогою команди Налаштування часу з меню Показ слайдів.
Друк презентації
Дія
|
Способи виконання
|
Друк документа
|
Кнопка панелі інструментів «Стандартна»
|
Файл, Друк
|
ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Для збереження презентації необхідно виконати таку послідовність дій:
Файл – Сохранить (Сохранить как) – вибрати шлях, де зберігатиметься файл, та ввести ім’я файла, де зберігатиметься презентація .
Формати збережених файлів
Тип файлу
|
Розширення
|
Використовується для збереження
|
Презентація
|
ppt
|
звичайної презентації Power Point
|
Шаблон презентації
|
pot
|
презентації у вигляду шаблону
|
Демонстрація Power Point
|
pps
|
презентації, яка завжди буде відкриватися в режимі показу слайдів
|
Малюнок
|
gif, jpg, png
|
слайду у вигляді малюнку для використання у web-сторінках
|
WEB-сторінка
|
htm
|
презентація для перегляду у web-броузерах
|
Упаковка для використання на іншому комп’ютері
Майстер упаковки упаковує всі файли та шрифти на диск для перенесення на інший комп’ютер. Для цього виконати команду Упакувати з меню Файл.
Структура слайда
Кожний слайд Power Point складається з трьох основних шарів.
Шар оформлення (рівень основи слайда). Визначає фонове графічне зображення, схему кольорів слайда, шрифти тексту і розташування елементів на слайдах. Шар оформлення єдиний для всіх слайдів презентації.
Шар розмітки. Визначається типом слайда, що створюється (заголовок, маркірований список, діаграма, таблиця або порожній слайд). Розмітка визначає розташування різних елементів на слайді.
Шар слайда. Призначений для розміщення змісту слайда. Зміст кожного слайда унікальний, тому текст або графічне зображення, що включається в слайд, з’являються тільки в цьому шарі.
Вибір нової кольорової схеми
Кольоровою схемою називається набір з 8 гармонійних кольорів для заголовків, тексту та графічних об’єктів. В кожному шаблоні оформлення можна обрати одну з декількох схем. Нову кольорову схему можна застосувати до декількох або до всіх слайдів даної презентації.
Дизайн слайдів складається:
з шаблону оформлення слайда;
схеми кольорів;
ефектів анімації.
Практична частина
Завдання:
У власній папці створіть файл презентації з ім'ям "Моя презентація".
Відкрийте файл "Моя презентація".
В папці Uhebnay знайти файл з матеріалом до презентації.
Підготовити змістовне наповнення до 10-15 слайдів за темою Електронне листування в поштовій службі Gmail. Слайди повинні містити текстову і графічну інформацію.
Перший слайд повинен містити назву теми, та дані про автора презентації (№ група, ПІБ, назву професії),
другий – зміст презентації,
останній слайд – перелік використаних джерел.
5. Слайди повинні містити текстові (частіше за все у вигляді списку) та табличні дані, малюнки, схеми, діаграми чи графіки.
6. Вся презентація зберігається на диску Е/папка Uhebnay.
Додаткове завдання: Вставити на 5 слайдах фон і кнопки для переходу вперед та назад.
Контрольні питання
Що називається програмою створення презентації?
Які способи створення презентації в Power Point ви знаєте?
Назвіть режими перегляду презентації.
Яку структуру має кожний слайд?
В яких форматах може бути збережена презентація, створена в Power Point?
Як роздрукувати презентацію?
Які Ви знаєте формати збережених файлів?
З яких основних шарів складається кожний слайд Power Point?
Які існують вимоги до змісту презентацій?
Назвіть три різних способи показу слайдів.
Призначення програми Microsoft PowerPoint ?
Що таке презентація ?
Які об’єкти може містити кожен слайд презентації ?
В якому вигляді можна представити створену презентацію ?
|