Тема: “Створення та форматування інформаційного вмісту презентації ”
Мета: сформувати поняття комп’ютерної презентації, слайдової та потокової презентації; скласти уявлення про програми та технічні засоби роботи з презентацією,
Тип уроку: засвоєння і первинне закріплення нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, інструкції з ТБ в комп’ютерному кабінеті.
Програмне забезпечення: MS PowerPoint
1Хід уроку
Створення нової презентації
Якщо програмне вікно PowerPoint уже відкрите, то розпочати створення нової презентації можна кількома способами, а саме:
Вибрати команду Створити меню Файл.
Вибрати кнопку Створити на панелі інструментів.
Вибрати потрібну команду області завдань Створити презентацію (рис. 9):
Нова презентація
Із шаблона оформлення
З майстра автовмісту
З існуючої презентації
Фотоальбом
Рис. 9
Команда Із шаблона оформлення дозволяє створити презентацію з використанням готових шаблонів, які містять основні елементи оформлення слайда.
Команда З майстра автовмісту використовується тоді, коли буде створюватися презентація стандартного вмісту й оформлення.
Якщо презентація не є стандартною і для неї авторами розроблено свій сюжет, сценарій, структуру та оформлення, слід вибрати команду Нова презентація.
Програма PowerPoint також дозволяє створювати презентації, що містять велику кількість зображень без окремого налаштування властивостей кожного з них. Для цього використовується команда Фотоальбом. При оформленні фотоальбому можна задати вид рамки зображення та шаблон оформлення слайда, додати підписи, тощо.
На початку створення нова презентація завжди містить один слайд.
Для того, щоб додати інші слайди, можна скористатися одним із способів:
Вибрати команду Створити слайд меню Вставка.
Вибрати кнопку Створити слайд на панелі інструментів Форматування.
Принципи створення презентації
Комп’ютерна презентація допомагає чітко структурувати, ілюструвати та професійно представити ваші ідеї чи досягнення. Будь-яка презентація створюється у кілька етапів (рис. 10):
Планування – визначення цілей, сценарію та структури презентації.
Розробка – визначення форми подання матеріалу, вибір технічних засобів.
Створення – створення слайдів, встановлення режиму їх показу.
Репетиція – перевірка та редагування готової презентації.
Рис. 10
Знак оклику Звертаємо вашу увагу, що під час створення презентації дуже важливо дотримуватися певних правил щодо її змісту й оформлення.
На етапі планування:
Виділіть основні ідеї:
слайд повинен ілюструвати одну думку;
інформація на слайді повинна містити лише головні положення виступу.
Підберіть додатковий матеріал, що підтверджує основні ідеї презентації:
підберіть графічні, аудіо- та відеоматеріали;
наведіть приклади, порівняння, довідкову інформацію.
Продумайте послідовність подання матеріалу:
матеріал презентації можна розташувати, наприклад, у хронологічній або тематичній послідовності.
Під час розробки презентації:
Не заповнюйте слайд занадто великим обсягом інформації.
Використовуйте короткі речення. Орієнтовна кількість рядків на слайді – до десяти, довжина рядка – до восьми слів.
Правильно
|
Неправильно
|
|
|
Заголовки повинні привертати увагу й узагальнювати основні положення слайда.
Правильно
|
Неправильно
|
|
|
Для виділення найважливішої інформації використовуйте рамки, границі, заливку, різні розміри та кольори шрифтів тощо.
Правильно
|
Неправильно
|
|
|
Фон слайда й анімаційні ефекти не повинні відволікати увагу від змісту.
Текст слайда повинен добре читатися, тобто бути контрастним відносно фону. Наприклад, темний текст на світлому фоні.
Правильно
|
Неправильно
|
|
|
Підпис до ілюстрації слід розміщувати під малюнком.
Репетиція презентації:
Не рекомендується читати текст презентації. Усна доповідь, що супроводжує показ слайдів, повинна доповнювати та коментувати інформацію на екрані.
Перед показом презентації обов’язково здійсніть попередній перегляд та, за необхідності, відредагуйте презентацію.
Режими роботи з презентацією
PowerPoint дозволяє працювати з презентацією у трьох різних режимах:
звичайний
режим сортувальника слайдів
показ слайдів.
Переключення між режимами здійснюється за допомогою кнопок, що містяться у нижньому лівому куті програмного вікна (рис. 11).
Звичайний режим
Звичайний режим є основним режимом розробки презентації. У звичайному режимі програмне вікно PowerPoint містить (рис. 11):
область слайдів – центральна частина вікна, де розміщується поточний слайд;
область нотаток – нижня частина вікна, де розміщується пояснювальний текст до поточного слайда;
область завдань – права частина вікна, яка дозволяє прискорити виконання операцій щодо створення нових презентацій, вибору шаблонів оформлення, налаштування ефектів анімації, встановлення послідовності зміни слайдів, пошуку файлів та інше;
вкладки Структура та Слайди – ліва частина вікна. Вкладки дозволяють переходити від режиму відображення структури тексту слайдів до показу самих слайдів у вигляді ескізів.
Рис. 11
На вкладці Структура можна вводити заголовки слайдів, редагувати вміст презентації та додавати нові слайди. Для роботи зі вмістом презентації використовується панель інструментів Структура (рис. 12).
Рис. 12
На вкладці Слайди (рис. 13) можна переглядати слайди у вигляді ескізів, додавати або видаляти їх, змінювати порядок їх розташування, налаштовувати ефекти анімації при переході між слайдами.
Рис. 13
Операції над слайдами Усі таблиці оформлювати як у підручнику 7 класу
Дія
|
Алгоритм
|
Вкладка Слайди
|
Вкладка Структура
|
Додати слайд
|
Вибрати команду Створити контекстного меню ескізу слайда
|
Вибрати ескіз слайда та натиснути клавішу Enter
|
Видалити слайд
|
Вибрати команду Видалити слайд контекстного меню ескізу слайда
|
Вибрати ескіз слайда та натиснути клавішу Delеte
|
Копіювати слайд
|
Виділити слайд.
Вибрати команду Копіювати контекстного меню.
Встановити курсор у потрібному місці між слайдами.
Вибрати команду Вставити контекстного меню.
|
Перемістити слайд
|
Виділити слайд.
Вибрати команду Вирізати контекстного меню.
Встановити курсор у потрібному місці між слайдами.
Вибрати команду Вставити контекстного меню.
|
Знак оклику Зазначимо, що після виконання операцій над слайдами їх нумерація змінюється автоматично.
Знак оклику Звертаємо вашу увагу: тут і далі дії можна виконувати:
за допомогою команд контекстного меню об’єкта;
за допомогою команд основного меню;
за допомогою кнопок на панелях інструментів;
перетягуванням за допомогою миші.
Видаляти, копіювати, додавати, переміщувати можна і групу слайдів. Для цього слід вибрати слайди при натиснутій клавіші Shift або Ctrl і виконати відповідні дії. Видалені або скопійовані слайди потрапляють у буфер обміну та можуть використовуватися в подальшій роботі.
Знак оклику Нагадуємо, що Область завдань, вкладки Слайди та Структура можна закрити. Для відкриття області завдань необхідно встановити позначку прапорця Область завдань меню Вигляд, а для відкриття вкладок Слайди та Структура потрібно вибрати команду Звичайний меню Вигляд (рис. 14).
Рис. 14
Режим сортувальника слайдів
У режимі сортувальника слайдів ескізи всіх слайдів розміщуються у робочому вікні (рис. 15). Режим використовується на завершальному етапі роботи над презентацією для перегляду послідовності слайдів і зміни порядку їх розташування, видалення або додавання слайдів, налагодження ефектів переходу між слайдами та хронометражу презентації.
Рис. 15
У режимі сортувальника слайдів операції додавання, видалення, копіювання і переміщення слайдів виконуються так само, як і в звичайному режимі.
Режим показу слайдів
Режим показу слайдів використовується для попереднього перегляду слайдів. У цьому режимі слайди займають увесь екран.
При виборі кнопки Показ слайдів перегляд презентації розпочинається з поточного слайда.
У режимі показу слайдів існує кілька варіантів навігації по слайдах – з використанням клавіатури, миші та панелі інструментів Показ слайдів.
Навігація за допомогою клавіатури
Дія
|
Клавіші
|
Перехід до наступного слайда
|
Enter
Пропуск
Page Down
стрілка вниз
стрілка вправо
|
Перехід до попереднього слайда
|
Backspace
Page Up
стрілка вверх
стрілка вліво
|
Перехід до конкретного слайда
|
У режимі демонстрації ввести з клавіатури номер слайда та натиснути Enter
|
Перервати демонстрацію
|
Esc
|
|