Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут міжнародних відносин


Скачати 465.91 Kb.
Назва Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут міжнародних відносин
Сторінка 1/4
Дата 19.04.2013
Розмір 465.91 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
  1   2   3   4


Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Інститут міжнародних відносин


Кафедра країнознавства

Укладачі:

професор В.І.Головченко

доцент О.А.Кравчук
КРАЇНОЗНАВСТВО: АЗІЯ, АФРИКА, ЛАТИНСЬКА АМЕРИКА
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

для студентів спеціальності 6.030400 „Міжнародне право”

Затверджено

на засіданні кафедри

Протокол № _1__

від „_31__” ____cерпня____ 2009 р.
В.о. директора Інституту міжнародних відносин

_______________________ В.В.Копійка


КИЇВ – 2009

Робоча навчальна програма з дисципліни „Країнознавство: Азія, Африка, Латинська Америка”

Укладачі: доктор політичних наук, професор В.І.Головченко; кандидат історичних наук, доцент О.А.Кравчук

Лектори: доктор політичних наук, професор В.І.Головченко; кандидат історичних наук, доцент О.А.Кравчук
Викладачі: доктор політичних наук, професор В.І.Головченко; кандидат історичних наук, доцент О.А.Кравчук; асистент П.В.Бовсунівський
Погоджено

з науково-методичною комісією

„____” _______________ 2009 р.

____________________________

КИЇВ - 2009

Вступ

Дисципліна „Країнознавство: Азія, Африка, Латинська Америка” є базовою нормативною дисципліною для спеціальності 6.030400 „Міжнародне право”. Викладається на ІІ курсі в 3 семестрі в обсязі 162-х годин, з них лекцій - 40 год., практичних занять - 32 год., самостійної роботи - 90 год. Закінчується іспитом у 3 семестрі.

Метою навчальної дисципліни є формування у студентів комплексного підходу до вивчення країн і регіонів Азії, Африки та Латинської Америки; уявлення про цивілізаційний підхід до вивчення країн і регіонів; розуміння закономірностей формування сучасної політичної карти планети, глобальних і регіональних тенденцій світового розвитку, а також ознайомлення студентів із найважливішими питаннями проблемного та культурно-образного країнознавства афразійського й латиноамериканського просторів.

Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення таких завдань навчальної дисципліни:

- ознайомлення студентів із понятійно-категоріальним апаратом курсу „Країнознавство”;

- вивчення історичних, культурно-цивілізаційних, геополітичних, суспільно-економічних, політико-правових, етнодемографічних і природно-кліматичних особливостей розвитку країн і регіонів Азії, Африки та Латинської Америки;

- опанування критеріїв типології країн Азії, Африки й Латинської Америки та їхніх регіональних об’єднань;

- формування в студентів уміння використовувати країнознавчу інформацію у майбутній фаховій роботі.

Предмет навчальної дисципліни включає географічне й геополітичне розташування, природнокліматичні умови, мінерально-сировинні ресурси, етноконфесійний склад населення, особливості культурно-історичного розвитку, політико-правових систем, державного устрою, народногосподарських комплексів, зовнішньої політики країн Азії, Африки та Латинської Америки, а також відносини України з ними.
Вимоги до знань та вмінь

Студент повинен знати:

- понятійно-категоріальний апарат наукової дисципліни „Країнознавство”, зокрема, дефініції та властивості геосистем, визначення держави, країни та роль цих акторів у міжнародних відносинах;

- загальну структуру країнознавчих досліджень;

- друковані, інтернетівські й мультимедійні джерела країнознавчої інформації;

- особливості системного і комплексного підходів у дослідженнях країн та регіонів;

- країнознавчу типологію держав Азії, Африки й Латинської Америки та їхніх регіональних об’єднань;

- геополітичні, природно-кліматичні, етнодемографічні, культурно-цивілізаційні, історичні, суспільно-економічні та політико-правові особливості розвитку країн і регіонів;

- науково-практичні складові країнознавства.

Студент повинен вміти:

- добирати, систематизувати й аналізувати країнознавчу інформацію;

- будувати загальну схему країнознавчої характеристики;

- орієнтуватися в політичних, соціальних та гуманітарних проблемах сучасного світу;

- використовувати методології системного (у тому числі, геосистемного та геокомплексологічного) та порівняльного підходів у дослідженні міжнародних відносин, зокрема, застосовувати системний підхід при побудові схем країнознавчих досліджень;

- формулювати припущення, передбачення та прогнози у міжнародних відносинах;

- визначати місце держави у міжнародних відносинах регіону й частини світу;

- складати наукову бібліографію з країнознавчої та міжнародно-політичної проблематики;

- готувати письмові та усні реферати, а також презентації із запропонованої проблематики, використовуючи для цього сучасні комп’ютерні технології;

- застосовувати країнознавчі знання для формування сучасного „образу” майбутньої професії;

- обстоювати активну громадянську позицію в питаннях захисту національних інтересів України у відносинах із КНР, Індією, Японією, Турецькою Республікою, Іраном, ПАР, Бразилією, Мексикою та іншими державами Азії, Африки й Латинської Америки.
Місце навчальної дисципліни в структурно-логічній схемі спеціальності

Нормативна навчальна дисципліна „Країнознавство: Азія, Африка, Латинська Америка” є складовою циклу професійно-практичної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня „бакалавр” і виступає базовою для вивчення таких спеціальних дисциплін як „Демократичне врядування та культура миру”, „Правничі системи сучасності”, „Іноземна мова спеціальності”, „Історія політичних та правових вчень”, „Конфліктологія та теорія переговорів”, „Зовнішня політика України”, „Міжнародні відносини та зовнішня політика”, „Теорія міжнародних відносин”, „Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах”, „Історія міжнародного права”, „Міжнародно-правові засоби вирішення міжнародних спорів”, „Право зовнішніх зносин”.

Система контролю знань та умови складання іспиту

Навчальна дисципліна „Країнознавство: Азія, Африка, Латинська Америка” оцінюється за модульно-рейтинговою системою. Вона складається з двох модулів.

Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.

Поточний контроль:

- усна відповідь на семінарі, домашня письмова робота – 5 балів;

- доповнення – 1 бал;

- модульна контрольна робота (на семестр 2 контрольні роботи) - 10 балів;

Шкала відповідності

За 100-бальною шкалою

Оцінка за національною шкалою

90 – 100

5

Відмінно

85 – 89


4

добре


75 – 84

65 – 74


3

задовільно


60 – 64

35 – 59


2

Незадовільно

1 – 34


Формули та порядок розрахунку оцінок змістовних модулів та підсумкової комплексної роботи (іспиту)





Змістовий модуль 1 ( ЗМ1)

Змістовий модуль 2 ( ЗМ2 )

Іспит

Разом
(підсумкова оцінка)


Вагові коефіцієнти (%)

30 %

k1=0,3

30 %

k2=0,3

40 %

kісп=0,4

100 %

Максимальна оцінка в балах

100

100

100

100

Оцінка (бали)

30

30

40

100
  1   2   3   4

Схожі:

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА ІНСТИТУТ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН
Принцип nullum crimen sine lege та інститут аналогії в кримінальному праві країн – порівняльна характеристика
Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут міжнародних відносин
Укладачі: доктор політичних наук, професор В.І. Головченко; кандидат політичних наук, доцент П. М.Ігнатьєв
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний...
Робоча навчальна програма / М.І. Неліп, О. Б. Костенко, Н. А. Вангородська. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка / юрид ф-т. – К.,...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний...
Проблеми теорії та філософії права. Робоча навчальна програма / А. Д. Машков, Н. В. Теремцова. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Тараса Шевченка Військовий...
Шамрай В. О. – доктор наук з державного управління, професор, заслужений діяч науки і техніки України
Всеукраїнська науково-практична конференція СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ...
ПН України, Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, Східноукраїнський національний університет імені...
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Кабанець Н.І., к ю н. Машков А. Д., Дудар С. К., Косянчук П. С., Ліщук К. В., Середюк В,В
Тараса Шевченка Юридичний факультет кафедра трудового, земельного і екологічного права
В.І. Андрейцев. Право екологічної безпеки. Навчально-методичні матеріали з еколого-правових дисциплін. Частина X. – Київський національний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка