УРОК Тема: Океанія


Скачати 43.98 Kb.
НазваУРОК Тема: Океанія
Дата11.01.2014
Розмір43.98 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
УРОК
Тема: Океанія
Мета: сформувати знання про географічне положення та характерні риси природи Океанії. Розвивати уміння пояснювати особливості географічного положення та походження островів Океанії; визначати своєрідність органічного світу та екологічні проблеми; характеризувати населення Океанії. Виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Наочність: фізична карта світу, атласи, презентації, мультимедійний комплекс, глобуси.

ПЛАН ТА ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент: Доброго дня всім присутнім! Сьогодні у нас незвичайний урок. Хто з вас любить подорожувати? А чи всі готові сьогодні вирушити в подорож? Якщо так, то починаємо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

а) відеосюжет;

(А чи згодні ви з твердженням французького географа Дешампа, що «Океанія – це володіння океану» ми поговоримо дещо пізніше, коли ви будете більше знати про неї, а тому будьте уважними під час уроку.

б) пісня «Острова»
ІІІ. Основна частина уроку:

  1. Географічне положення Океанії.

Учитель: Як ви гадаєте з чого починається ознайомлення з географічним об’єктом? ( з географічного положення) Чому?

Давайте розглянемо географічне положення Океанії та її межі.


  • Північна межа Океанії проходить за Гавайськими островами.

  • Південна межа проходить під островами Нова Зеландія та островами Тасманія.

  • Східна межа за островами Туамоту.

  • Західна проходить по 130 східної довготи.

Як ви гадаєте Філіппінські острови відносяться до Океанії?(Ні)Чому?

Відносно яких ще географічних об’єктів можна розглядати географічне положення Океанії?(екватора, тропіків, 180 меридіана, Тихого океану).

Де ж розташована Океанія відносно Тихого океану?(центральній та південно-західній його частині)

Давайте ж дамо визначення Океанії та запишемо в зошити.


  1. Площа Океанії:

Учитель: Знайдіть у підручнику інформацію про площу Океанії та порівняйте її з площею островів (60 млн. км.-1,3 млн.км.)

Про що це свідчить? –Так! Про те, що відстань між островами дуже значна.


  1. Історія заселення Океанії:

1) Учитель: Існує дві гіпотези заселення Океанії. За однією гіпотезою Океанію заселили вихідці з Південно-Східної Азії. Зверніть увагу на ці два фото. Чи схожі ці люди? Чи дуже відрізняються?

  • Схожі.

  • Це свідчить, що вони мали одних предків.

За іншою гіпотезою до Океанії прибули жителі з Південної Америки – перуанці. Цю версію перевіряв норвезький мандрівник Тур Хейєрдал, який перетнув Тихий океан на плоту «Кон-тики» і дістався Океанії.

2) А зараз історію відкриття і дослідження нам розкажуть Крістіна та Іра, які приготували презентації.

3) Мозковий штурм:

Учитель: перевіряємо швиденько, що ви запам’ятали з презентацій:

  • Хто першим з європейців побував в Океанії?

  • На честь якого мореплавця був названий острів Тасманія?

  • Який мореплавець відкрив найбільшу кількість островів?

  • Хто досліджував природу Океанії?

  • Хто на весь світ заявив про рівність всіх рас?




  1. Населення Океанії.

Учитель: населення Океанії складає 10 млн. осіб. Це нащадки різних рас і народів. Корінними жителями є папуаси та маорі, які проживають у Новій Зеландії.


  1. Групи островів Океанії.


Учитель: всі острови групуються в три основні групи: Мікронезія – найзахідніша група, Меланезія – центральна частина, Полінезія – простягається від Гавайських островів до Тасманії.

  • Знайдіть, які острови входять до складу Мікронезії, Які до Меланезії, а які до Полінезії?

  • Що називається архіпелагом?

  • Які архіпелаги входять до Полінезії, Меланезії, Мікронезії?

  • Що називається островом?

  • Які бувають острови за утворенням?

  • Як вони виглядають зовні? Як утворюються?

  • Визначте, який найпоширеніший тип островів Океанії?

  • Що називається атолом? Чим атол відрізняється від коралових островів?

  • Найбільший кораловий острів.

  • Знайдіть на карті материкові острови.

  • Знайдіть найвищу висоту Океанії.



  1. Клімат Океанії.

Учитель:

  • Що називається кліматом? Які кліматичні чинники впливають на клімат?

  • В яких кліматичних поясах знаходиться Океанія?

  • Над Тихим океаном часто формуються циклони, які приносять дощову та вітряну погоду. Тропічні тайфуни дмуть із силою 170 км/год. Але в цілому клімат Океанії теплий та м’який.




  1. Органічний світ Океанії.

Учитель: Органічний світ коралових рифів дуже різноманітний. На відміну від них рослинний і тваринний світ коралових островів дуже бідний. Найпоширеніше дерево кокосова пальма.

  • Знайдіть у словни ку термін «ендеміки».

  • Розглянемо у підручнику мал.. 28. Яких тварин вибачите на малюнку?

  • Чому в Океанії так багато ендеміків? (Результат ізольованості островів)




  1. Ресурси Океанії.

Учитель:

  • Що називається природними ресурсами? Які вони бувають?

  • Розглянемо мінеральні ресурси (біологічні, рекреаційні, енергетичні).


ІV. Закріплення уроку

  1. Чи згодні ви з твердженням, що «Океанія – це володіння Океану»? Чому?

  2. Гра «Океанія»


V. Заключна частина уроку

1. Підсумок уроку

Учитель: Коли моряки відправляються у плавання, то свої записи вони ведуть у бортовому журналі. Скажіть, які б записи ви залишили у бортовому журналі після сьогоднішньої подорожі.

  • Закінчіть моє речення:

  • На уроці я дізнався …

  • На уроці я навчився …

  • Найбільші труднощі я відчув …

  • Найкраще мені вдалося …

  • На наступному уроці я хочу …


2.Домашнє завдання.

Учитель. На наступний урок мені хотілося б, що ви виконали такі завдання:

  1. Пригадати план розповіді географічного положення материка.

  2. Виміряти відстань між островами Нова Гвінея та Нова Зеландія.

  3. Написати твір-мініатюру «Що я дізнався про Океанію»




  1. Оцінювання

  • За творче завдання – підготовку презентацій: Крістіна, Іра, Руслан і Роман отримують по 12 балів.

  • Під час подорожі на кораблі активно працювали …

  • На цьому наша подорож закінчена. Дякую всім за співпрацю. Готуйтеся до нових мандрівок. До побачення, на все добре!

Схожі:

Тема. Океанія
Оке­анії, визначати своєрідність органічного світу та екологічні проблеми, характеризувати сучасне населення Океанії; розкрити роль...
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
1. Тихий океан. Океанія Загальні відомості. Тихий океан найбільший...
Предмет вивчення “Географії материків і океанів”. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Класифікація карт і...
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка