|
Скачати 43.83 Kb.
|
Географія 8-клас Кліматичні умови і ресурси Тема: Загальна характеристика клімату України. Основні кліматичні чинники. Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань. Форма уроку: практично групова Обладнання: атлас України,(видавництво «Картографія»), електронний атлас України(ЗАТ «Інститут передових технологій»), комп`ютери, зошит. Хід уроку. I. Організація класу (1хв) Учні розподіляються на групи (2-4 учня) біля комп`ютерів (краще це зробити на початку уроку для економії часу) . Групи нумеруються та обирається лідер. Учитель протягом уроку виконує консультативну та оціночну функції. II. Актуалізація опорних знань (5хв) Усне опитування знань з метою визначення рівня засвоєння відповідного матеріалу в попередніх курсах географії. Учитель зачитує питання, а кожна з команд може заробити на свій рахунок 1б. за кожну вірну відповідь. 1. Що таке клімат, погода? 2. Назвати основні показники погоди. 3. Назвати чинники, від яких залежить t повітря? 4. Назвати чинники, від яких залежить атмосферний тиск? 5. Назвати чинники, від яких залежать опади? 6. Назвати основні кліматоутворюючі чинники? 7. Що таке пряма і розсіяна сонячна радіація? 8. Що таке сумарна сонячна радіація? 9. Що таке альбедо? 10 Що таке повітряна маса? III. Мотивація навчальної діяльності. Учитель розповідає, що метою уроку є розгляд загальної характеристики клімату України, визначення впливу кліматоутворюючих чинників, закріплення знань, основних понять та категорій теми. Учні записують тему у робочий зошит, та визначення основних понятть (сонячна радіація, сумарна сонячна радіація, утворена і відбита радіація, повітряна маса, атмосферний фронт). IV. Етап реалізації мети: 1. Учитель пропонує пригадати і записати у зошит основні кліматоутворюючі чинники (якщо потрібна допомога, то озвучує самостійно). 2. Самостійна робота в групах (10хв): Учням пропонується за допомогою карт атласу (“Географія України”, видавництво «Картографія») дати коротку характеристику кліматоутворюючих чинників в межах України. Під час відповіді треба оперувати відповідними термінами - В зошиті зробити короткі записи.(за поданим планом): на дошці записане завдання 1. Географічна широта – 2. Атмосферна циркуляція – 3. Підстилаюча поверхня – Перевірка завдання, кожна відповідь 5б. 3. Робота з елетронним атласом України (ЗАТ «Інститут передових технологій»). Учні продовжують працювати в групах . Наступне завдання потребує використання елетронного атласу. Це зумовлено тим, що в даному виданні міститься більше інформації ніж у друкованому. Використання електронного видання дасть змогу розширити знання учнів з теми та навички роботи на комп`ютері. Кожна з груп отримує індивідуальне завдання (додаток 1), метою якого є заповнення підсумкової таблиці з теми (додаток 2) . На роботу відводиться 10 хв та по 3 хв на доповідь. Групи самостійно відкривають необхідні карти електронного атласу та заповнюють таблицю відповідно до свого питання. Повна відповідь 5б. Усі інші групи доповнюють таблицю інформацією інших груп. Додаток 1 Картка № 1 Визначте величину сонячної радіації, сонячного сяйва для території України. В яких одиницях вимірюються показники? Картка № 2 Визначте температурні показники для території України. Як змінюється температура повітря в межах країни? Картка № 3 Визначте показники атмосферного тиску та вітрів для території України. В яких одиницях вимірюються показники? Картка № 4 Визначте показники опадів у літній, зимовий період та за рік для території України. Як змінюються показники по території, поясніть причини? Картка № 5 Схарактеризуйте несприятливі кліматичні процеси для території України. Додаток 2 Підсумкова таблиця Загальні риси клімату України Основні кліматичні показники для території України
V. Закріплення вивченого матеріалу. Учитель пропонує учням самостійно зробити висновок про загальні риси Клімату України. VI. Підведення підсумків уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів проводить учитель з урахуванням балів одержаних учнями під час уроку (індивідуальні бали та за роботу в групах). VII. Домашнє завдання Повторити §18-19 підручника (Чернов Б.О.Фізична географія України: Підруч . для 8кл. загальноосв. навч. зал.-К.: ВД"Афон", 2004.-254с.), підготувати індивідуальні повідомлення про циклон, антициклон, бризову циркуляцію. |
ЛЕКЦІЯ ТЕМА : елементИ V А групи Загальна характеристика атомів елементів V А групи. Нітроген, Фосфор та Арсен, поширення їх у природі. Загальна характеристика простих... |
Урок № Тема: Загальні особливості клімату Африки Мета: формувати в учнів уявлення про особливості клімату Африки, кліматотвірні чинники. Систематизувати знання учнів про залежність... |
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем Мета Тема: Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем |
Лекція за змістовним модулем 1: «Загальна характеристика бухгалтерського... Змістовний модуль Загальна характеристика бухгалтерського обліку, його предмет і метод |
СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ Семінар Загальна характеристика культури Середньовіччя. 2 год Високе (Класичне) Середньовіччя від X-XI століть до приблизно XIV століття. Характеристика періоду |
Тема: Предмет і методологія історії української Загальна характеристика та особливості формування і розвитку правової та політичної думки княжої доби |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з начальницьким... Тема 2 Формування оптимального рівня стану соціально-психологічного клімату в |
Тема уроку Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні. Клас Головохордові. Лабораторна робота №10 Зовнішня та внутрішня будова... |
Скандинавські країни: загальна характеристика (історія, культура,... Чеська Республіка: загальна характеристика (історія, культура, економіка, суспільство, політична система) |
Лекція Загальна характеристика економіки України Економіка України... Конкурентні переваги економіки України та основні завдання її економічного розвитку |