|
Скачати 40.43 Kb.
|
Тема: Африка. Географічне положення та історія дослідження материка. Навчальна мета: сформувати в учнів первинні навички складання характеристики географічного положення материка; систематизувати знання учнів про основні етапи історії дослідження материка. Розвиваюча мета: розвивати вміння вибирати карту за змістом в залежності від навчальної мети. Виховна мета: виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу з виконання практичної роботи. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опрних знань і умінь учнів. 1. Назвіть материка та океани. Покажіть їх на карті. 2. Як ви вважаєте, чомувивчення курсу географії материківта океанів розпочалося з океанів? ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. Розповідь вчитель. З малих років ми пам'ятаємо ті чудові казки Корнія Івановича Чукрвського, з яких можна дізнатися, що в Африці є акули, горили та крокодили. Але з плином часу починаєш розуміти, що таємничість материка не вичерпується наявністю цих тварин. Тому сьогодні ви почните збільшувати ваші знання про Африку вже з наукової точки зору і дізнаєтесь про те, що вона не тільки земля мавп та крокодилів. Перший наш крок – це географічне положення, що, як ви пам'яматаєте, не тільки адреса певного географічного об'єкта. Географічне положення дає уявлення про особливості природних умов, пояснення природних процесів. Тому на сьогоднішньому уроці ми будемо складати характеристику географічного положення матери, водночас знайомитись з історією дослідження материка. Протягом наступних уроуів ми схарактеризуємо природні компоненти Африки. ІV. Вивчення нового матеріалу. При вивченні нової теми на даному уроці буду використовувати метод «мозкового штурму». Учасники можуть висловлювати свої ідеї, фрази, або слова, пов'язані з цією темою. Перелік ідей використовується у подальшій роботі. Вивченя нового матеріалу розпочинається з невеликої, але яскравої та емоційної розповіді вчителя з демонстрацією слайдів. «Африка – неизлечимая страсть: вдохнешь пыль ее красной земли – латерита, услышишь многоголосый бой тамтамов, увидишь в отблеске ночных костров в какой-нибудь глухой деревушке мускулистые тела танцоров в завораживающих масках, и трудно будет возвращаться из этого таинственного мира. Встретившись лицом к лицу с этим необычайным континентом, порой веришь в правдоподобие неправдоподобных легенд и сказаний, в подлинность сказок, с детства захвативших воображение. Пришельцу покажутся поистине удивительными многие обычаи и быт африканцев …» Африкус – безморозний не знаючий холоду. S= 30,3 млн. км2 ( другий за роміром) Робота з підручником та картою в групі (10 хв). Клас ділиться на чотири групи. 1.Особливості материка -найбільший у світі масив вологих екваторіальних лісів; - у горах можна натрапити на вічні сніги; - найбільша жарка пустеля земної кулі – Сахара; - протікає найдовша річка світу – Ніл; - відсутній звичайний для європейців поділ на зиму та літо; 2. Визначення географічнрго положення за планом. - розташування материка, що до екватора; - розташування материка, що до початкового меридіана; - по відношенню до інших материків; - по відношенню до океанів; - берегова лінія; 3. Визначення крайніх точок материка. - північна точка - південна точка - західна точка - східна точка 4. Історія досдідження материка. - підготовка повідомлення про Давіда Лівінгстона; Обговорення прочитаного (10 хв). Учні від кожної гріпи виступають і розповідають про прочитане в підручнику. Вчитель коректує та вносить поправки в розповіді учнів. Робота з фізичною картою Африки коло дошки (10 хв ). Кожна група знайдені нею географічні об'єкти показує на дошкі всьому класові. Четверта група розповідає про Д. Лівінгстона, який мав рідку звичку для мандрівника не давати новим землям власних імен, а віддавав перевагу наносити на карту і зберігати тим самим місцеві національні назви. Він один із перших европейців, який перетнув Калахарі, відкрив велике озеро Ньяса та Нгамі, перший вийшов до берегів Замбезі та досліджував її численні притоки, описав верхів'я Конго та багато інше. Будучи впевнений в тому, що він перший европеєць, який побував на Замбезі, дав водоспаду едину англійську назву – відкривши водоспад Вікторія. Розповідь вчителя. Період дослідження Африки можна поділити на три етапи: 1. Від найдавніших часів (фінікійців) до 6 – 7 ст.(вторгнення арабів) 2. 7 – середина 19 ст.плавання Васко да Гами, европейська работоргівля та колонізація атерика. 3. Із середини 19 ст. до нашого часу. Початок цього періоду пов'язаний з дослідженнями Д. Лівінгстона, В. Юнкера, потім – Миколи Вавілова. Під час цього періоду розшукувалися родовища корисних копалин, вивчалися водні, земельні та біологічні ресурси, уточнювалися розміри та контури гірських масивів, плато, річок тощо. Вже в наш час океанологічні дослідження біля берегів Африки проводив видатний французький природознавець Жак Ів Кусто. V. Закріплення знань і умінь учнів Практична робота №4 (10 хв). Тема: Визначення географічних координа крайніх точок Африки. Мета: закріпити занання про крайні точки Африки та визничити їх координати. Актуалізація знань. - Що таке географічні кординати? - Що тека географічна широта? - По якій умовній лінії вона визначається? - Яка вона буває? - Що таке географічна довгота? - По якій умовній лінії вона визначається? - Яка вона буває? В зошит записуються крайні точки та визначають координати. VІ. Домашне завдання Опрацювати текст підручника 24 VІІ. Підсумок уроку Заключне слово вчителя: - Африка – другий за розмірами території материк Землі; - екватор перетинає материк майже посередині, що обумовлює своєрідну подібність природних умов північної иа південної частини материка; - близькість Африки до Європи та Азії сприяла виникненню між континентами тісних зв'язків та обумовила колонізацію материка. |
Тема уроку «Антарктида. Географічне положення та історія відкриття та дослідження материка» |
Урок №30 Дата: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ДОСЛІДЖЕННЯ... Південної Америки; забезпечити розуміння особливостей географічного положення Південної Америки; удосконалити практичні вміння та... |
Тема уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження Обладнання: Фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників материка, атласи, зошити – практикуми з фізичної... |
КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ: Особливості географічного положення Африки Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, комп’ютерна презентація «Африка. Географічне положення. Історія дослідження»,... |
Австралія: географічне положення, історія відкриття і дослідження Мета: сформувати в учнів уявлення про своєрідність географічного положення Австралії; продовжити формування учнів складати характеристику... |
Тема. П і вденна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження... Тема. Південна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка |
Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та дослідження Кроком на шляху української освіти до Болонського процесу стало широке запровадження Міністерством освіти і науки України зовнішнього... |
Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення.... Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку |
1. Тихий океан. Океанія Загальні відомості. Тихий океан найбільший... Предмет вивчення “Географії материків і океанів”. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Класифікація карт і... |
Тема уроку Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність ГП материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова,... |