Тема. П і вденна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка Мета


Скачати 62.79 Kb.
Назва Тема. П і вденна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка Мета
Дата 03.11.2013
Розмір 62.79 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
Тема. Південна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка

Мета:сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка; закріпити практичне вміння учнів складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу; поглибити знання учнів про історію відкриття та дослідження материка; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння робити висновки та узагальнення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок-подорож.

Обладнання: фізична карта Південної Америки, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, картини природи материка, підручники, запис звуків природи, відеофільм, таблиці, буклети.

Хід уроку

І. Організаційний момент – 2 хв.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності – 5 хв.

ІІІ. Актуалізація опорних знань – 3 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу – 25 хв.

V. Закріплення вивченого матеріалу – 5 хв.

VІ. Підсумок уроку – 3 хв.

VІІ. Домашнє завдання – 2 хв.

Організаційний момент

  1. Привітання вчителя з учнями

  2. Перевірка присутніх на уроці

  3. Психологічна розминка, самоаналіз настрою

Мотивація навчальної діяльності

На географічній карті є материк, який нагадує трикутник. Його називають материком «чемпіонів». Тому що, це найвологіший материк Землі, материк, де знаходиться найвищий вулкан світу, найповноводніша річка, найвищий водоспад, найбільше за площею високогірне озеро. У західній частині щороку буває понад 1000 землетрусів, а у східній – навіть не знають, що це таке.

Це – материк, що подарував світові кукурудзу, картоплю, томати, ананаси, какао, гарбузи, квасолю.

З цим материком пов'язані слова «карнавал», «футбол», «танго».

(Учні визначають материк – Південна Америка).

Тож, запрошую вас у подорож до найцікавішого материка світу – Південної Америки. ( Перегляд фільму – 2,5 хв).

Актуалізація опорних знань

Сьогодні урок ми проведемо не в звичній формі – урок-подорож. Пропоную вам вирушити у мандрівку на кораблі. Капітаном корабля буду я. а щоб не збитися з курсу мені потрібна кваліфікована команда. Щоб потрапити в команду пропоную вам дати відповіді на запитання:

  1. Скільки існує материків? (шість)

  2. Назвіть, які материки ви знаєте, і покажіть їх на карті? ( Євразія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Африка, Австралія)

  3. Скільки існує океанів? (шість)

  4. Назвіть, які океани ви знаєте і покажіть їх на карті? (Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий)

  5. Чи завжди на Землі було шість материків? ( Ні, раніше був один материк – Пангея. З часом вони розкололися на Лавразію і Гондвану, з часом вони розпалися і почали рухатися до утворення сучасних материків)

  6. Пригадайте, частиною якого материка була Південна Америка? (Гондвани)

Вивчення нового матеріалу

Ви всі добре впорались із завданням і всі потрапили до команди. Тож давайте відкриємо свої зошити – бортові журнали і запишемо сьогоднішню тему і план. ( вчитель називає тему і мету уроку, які заздалегідь записані на уроці).

Тема. Південна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка

План

  1. Особливості географічного положення.

  2. Дослідження і освоєння материка

Діти, зверніть увагу. У вас на столах лежать візитні картки материка, які ми з вами будемо використовувати під час подорожі. І так, я запрошую вас у подорож навколо материка. Під час подорожі нам потрібні будуть контурні карти, на яких ми будемо позначати наш маршрут. Тож, відкрийте їх на сторінці (…).

Але перед тим як вирушити у подорож, нам потрібно ознайомитись із основними відомостями. Давайте звернемося до нашої візитної картки. (діти називають об'єкт і позначають його на карті)

  • Яка площа материка? (17,8 млн. кв. км.)

  • Яка найбільша висота над рівнем моря? (г.Аконкагуа, 6959 м.)

  • Найменша висота від рівня моря? (п-ів Вальдес, -40 м.)

  • Найдовша річка? (Амазонка, 6400м)

  • Найбільше озеро? ( Маракайбо, 14,3 кв.км.)

  • Найбільший острів? (Вогняна Земля)

Давайте за допомогою атласу визначимо:

  • В якій півкулі лежить Південна Америка відносно нульового меридіану? ( у західній) Тому, яка довгота буде в усіх точках? (західна)

  • В якій півкулі лежить материк відносно екватора? ( в обох, але більша частина в південній)

А зараз ми вирушаємо у подорож навколо материка, під час якої будемо робити зупинки на крайніх точках. Тож давайте закриємо очі, і уявимо що ми можемо побачити під час подорожі. ( діти слухають звуки океану, і висловлюють свої уявлення).

Подорожуючи Атлантичним океаном наш корабель підпливає до крайньої північної точки – мис Галіньяс.( наносимо на контурну карту). Продовжуємо нашу подорож, входимо у води Панамського каналу і опиняємося в Тихому океані. Рухаючись вздовж західного узбережжя ми бачимо велетенські гірські масиви, які тягнуться через весь материк ( випереджальне завдання про Анди).

Досягаємо нашої західної крайньої точки – мису Паріньяс. Але ось з'являється зовсім «неживе місце». Це пустеля Атакама ( випереджальне завдання – розповідь про пустелю).

Далі по Тихому океану ми дісталися крайньої південної точки – мис Фроуерд. І ось ми почули гуркіт води. Що це потрібно відвідати це місце. ( випереджальне завдання - учні доповідають про водоспад Анхель).

Остання наша зупинка буде біля східного узбережжя, де крайньою точкою є мис Кабу-Бранку. Але пропливши ще трохи ми побачили дивовижне видовище. Що це? (річка Амазонка). Давайте закриємо очі і уявимо той живий світ, який населяє ці ліси навколо ріки ( діти слухають звуки природи і роблять свої висновки). Потім учні розповідають про Амазонку (випереджальне завдання).

Наша подорож на цьому не закінчується.

Давайте визначимо за допомогою карти:

  • Водами яких океанів омивається материк? ( Тихим та Атлантичним)

  • Який материк є найближчим сусідом Південної Америки? (Північна Америка)

Всі об'єкти, які називаються на уроці, діти позначають на контурній карті.

Але в нашому журналі є друга сторінка, яка називається «Історія дослідження та відкриття».

Читаючи другу сторінку ми з вами познайомимося з видатними дослідниками, які внесли вагомий вклад в історію дослідження Південної Америки – це Христофор Колумб, Амеріго Веспуччі, Олександр Гумбольдт.

У нашому класі працювала дослідницька група, у складі……………….., які підготували інформацію про цих дослідників.

А частина учнів, які не ввійшли до цієї групи уважно слухають і по ходу розповіді заповнюють таблицю, яка лежить у вас на партах. ( одні діти заповнюють таблиці, а інші самостійно вішають портрет дослідника і розповідають про нього).

Закріплення вивченого матеріалу

А на закріплення ми з вами пограємо у гру «Плутанина»

Визначте зайве:

А) відкривачі і дослідники Південної Америки: Христофор Колумб, Олександр Гумбольдт, Фернан Магелан ;

Б) Південна Америка – найвологіший материк, найпосушливіший материк;

В) крайні точки Південної Америки: м.Фроуерд, м.Паріньяс, м.Байрон.

Діти. Нам надійшов лист двієчника з Південної Америки.

А як ви гадаєте, чому лист двієчника? (тому що він написаний із помилками)

Я зачитуватиму вам листа, а ви фіксуйте помилки.

«Привіт, друзі!

З американським привітом пише до вас ваш друг Санчо. Хочу розповісти вам про свої враження від подорожі по найсухішому материку Землі – Південної Америки. Це материк, який відкрили останнім. Я ще знаю, що материк перетинає нульовий меридіан, тому в різних частинах материка різний час. Пропливаючи вздовж східного узбережжя Тихим океаном ви можете побачити велику гірську споруду – Анди. Подорож закінчилася на крайній південній точці материка – мис Фроуерд. Мені дуже подобається подорожувати, але закінчуватиму листа, бо мене кличуть у наступну подорож.

До побачення!»

(Перевірка)

Підсумок уроку

Продовжте речення:

  • Південна Америка відносно нульового меридіана розташована у …..(західній півкулі);

  • Відносно екватора…..(в обох півкулях, але більша частина в південній);

  • Площа материка…. (17,8 кв.км.);

  • Омивається океанами…..( Тихим, Атлантичним);

  • Досліджували материк…..(Х.Колумб, А.Веспуччі, О.Гумбольдт);

На цьому наша подорож закінчується.

Сподобався вам урок?

Дякую вам за спільну роботу, ви добре попрацювали.

Домашнє завдання

Опрацювати §……; скласти міні-твір «Подорож до Америки»

Схожі:

Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення....
Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку
Тема уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження
Обладнання: Фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників материка, атласи, зошити – практикуми з фізичної...
Урок № Тема: Загальні особливості клімату Африки
Мета: формувати в учнів уявлення про особливості клімату Африки, кліматотвірні чинники. Систематизувати знання учнів про залежність...
Австралія: географічне положення, історія відкриття і дослідження
Мета: сформувати в учнів уявлення про своєрідність географічного положення Австралії; продовжити формування учнів складати характеристику...
Урок №30 Дата: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ДОСЛІДЖЕННЯ...
Південної Америки; забезпечити розуміння особливостей географічного положення Південної Америки; удосконалити практичні вміння та...
Як рельєф впливає на розміщення природних зон у Північній Америці?
В яких географічних поясах розташована Північна Америка? Назвіть найбільший і найменший за площею географічний пояс материка. Які...
Уроку №1
Актуалізувати поняття «фізико-географічного положення» та згадати порядок його характеристики. З’ясувати вплив ФГП на природу Австралії....
Тема уроку
«Антарктида. Географічне положення та історія відкриття та дослідження материка»
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність...
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність географічного положення Австралії. Історія відкриття і дослідження....
Урок-дослідження Тема : Геологічна будова та рельєф Північної Америки. Корисні копалини
Ваше завдання – назвати півострова і миси на узбережжі материка Північна Америка ( Принца Уельського, Мар`ято, Сант-Чарльз, Мерчісон,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка