|
Скачати 62.79 Kb.
|
Тема. Південна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка Мета:сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка; закріпити практичне вміння учнів складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу; поглибити знання учнів про історію відкриття та дослідження материка; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння робити висновки та узагальнення. Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок-подорож. Обладнання: фізична карта Південної Америки, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, картини природи материка, підручники, запис звуків природи, відеофільм, таблиці, буклети. Хід уроку І. Організаційний момент – 2 хв. ІІ. Мотивація навчальної діяльності – 5 хв. ІІІ. Актуалізація опорних знань – 3 хв. ІV. Вивчення нового матеріалу – 25 хв. V. Закріплення вивченого матеріалу – 5 хв. VІ. Підсумок уроку – 3 хв. VІІ. Домашнє завдання – 2 хв. Організаційний момент
Мотивація навчальної діяльності На географічній карті є материк, який нагадує трикутник. Його називають материком «чемпіонів». Тому що, це найвологіший материк Землі, материк, де знаходиться найвищий вулкан світу, найповноводніша річка, найвищий водоспад, найбільше за площею високогірне озеро. У західній частині щороку буває понад 1000 землетрусів, а у східній – навіть не знають, що це таке. Це – материк, що подарував світові кукурудзу, картоплю, томати, ананаси, какао, гарбузи, квасолю. З цим материком пов'язані слова «карнавал», «футбол», «танго». (Учні визначають материк – Південна Америка). Тож, запрошую вас у подорож до найцікавішого материка світу – Південної Америки. ( Перегляд фільму – 2,5 хв). Актуалізація опорних знань Сьогодні урок ми проведемо не в звичній формі – урок-подорож. Пропоную вам вирушити у мандрівку на кораблі. Капітаном корабля буду я. а щоб не збитися з курсу мені потрібна кваліфікована команда. Щоб потрапити в команду пропоную вам дати відповіді на запитання:
Вивчення нового матеріалу Ви всі добре впорались із завданням і всі потрапили до команди. Тож давайте відкриємо свої зошити – бортові журнали і запишемо сьогоднішню тему і план. ( вчитель називає тему і мету уроку, які заздалегідь записані на уроці). Тема. Південна Америка. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка План
Діти, зверніть увагу. У вас на столах лежать візитні картки материка, які ми з вами будемо використовувати під час подорожі. І так, я запрошую вас у подорож навколо материка. Під час подорожі нам потрібні будуть контурні карти, на яких ми будемо позначати наш маршрут. Тож, відкрийте їх на сторінці (…). Але перед тим як вирушити у подорож, нам потрібно ознайомитись із основними відомостями. Давайте звернемося до нашої візитної картки. (діти називають об'єкт і позначають його на карті)
Давайте за допомогою атласу визначимо:
А зараз ми вирушаємо у подорож навколо материка, під час якої будемо робити зупинки на крайніх точках. Тож давайте закриємо очі, і уявимо що ми можемо побачити під час подорожі. ( діти слухають звуки океану, і висловлюють свої уявлення). Подорожуючи Атлантичним океаном наш корабель підпливає до крайньої північної точки – мис Галіньяс.( наносимо на контурну карту). Продовжуємо нашу подорож, входимо у води Панамського каналу і опиняємося в Тихому океані. Рухаючись вздовж західного узбережжя ми бачимо велетенські гірські масиви, які тягнуться через весь материк ( випереджальне завдання про Анди). Досягаємо нашої західної крайньої точки – мису Паріньяс. Але ось з'являється зовсім «неживе місце». Це пустеля Атакама ( випереджальне завдання – розповідь про пустелю). Далі по Тихому океану ми дісталися крайньої південної точки – мис Фроуерд. І ось ми почули гуркіт води. Що це потрібно відвідати це місце. ( випереджальне завдання - учні доповідають про водоспад Анхель). Остання наша зупинка буде біля східного узбережжя, де крайньою точкою є мис Кабу-Бранку. Але пропливши ще трохи ми побачили дивовижне видовище. Що це? (річка Амазонка). Давайте закриємо очі і уявимо той живий світ, який населяє ці ліси навколо ріки ( діти слухають звуки природи і роблять свої висновки). Потім учні розповідають про Амазонку (випереджальне завдання). Наша подорож на цьому не закінчується. Давайте визначимо за допомогою карти:
Всі об'єкти, які називаються на уроці, діти позначають на контурній карті. Але в нашому журналі є друга сторінка, яка називається «Історія дослідження та відкриття». Читаючи другу сторінку ми з вами познайомимося з видатними дослідниками, які внесли вагомий вклад в історію дослідження Південної Америки – це Христофор Колумб, Амеріго Веспуччі, Олександр Гумбольдт. У нашому класі працювала дослідницька група, у складі……………….., які підготували інформацію про цих дослідників. А частина учнів, які не ввійшли до цієї групи уважно слухають і по ходу розповіді заповнюють таблицю, яка лежить у вас на партах. ( одні діти заповнюють таблиці, а інші самостійно вішають портрет дослідника і розповідають про нього). Закріплення вивченого матеріалу А на закріплення ми з вами пограємо у гру «Плутанина» Визначте зайве: А) відкривачі і дослідники Південної Америки: Христофор Колумб, Олександр Гумбольдт, Фернан Магелан ; Б) Південна Америка – найвологіший материк, найпосушливіший материк; В) крайні точки Південної Америки: м.Фроуерд, м.Паріньяс, м.Байрон. Діти. Нам надійшов лист двієчника з Південної Америки. А як ви гадаєте, чому лист двієчника? (тому що він написаний із помилками) Я зачитуватиму вам листа, а ви фіксуйте помилки. «Привіт, друзі! З американським привітом пише до вас ваш друг Санчо. Хочу розповісти вам про свої враження від подорожі по найсухішому материку Землі – Південної Америки. Це материк, який відкрили останнім. Я ще знаю, що материк перетинає нульовий меридіан, тому в різних частинах материка різний час. Пропливаючи вздовж східного узбережжя Тихим океаном ви можете побачити велику гірську споруду – Анди. Подорож закінчилася на крайній південній точці материка – мис Фроуерд. Мені дуже подобається подорожувати, але закінчуватиму листа, бо мене кличуть у наступну подорож. До побачення!» (Перевірка) Підсумок уроку Продовжте речення:
На цьому наша подорож закінчується. Сподобався вам урок? Дякую вам за спільну роботу, ви добре попрацювали. Домашнє завдання Опрацювати §……; скласти міні-твір «Подорож до Америки» |
Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення.... Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку |
Тема уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження Обладнання: Фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників материка, атласи, зошити – практикуми з фізичної... |
Урок № Тема: Загальні особливості клімату Африки Мета: формувати в учнів уявлення про особливості клімату Африки, кліматотвірні чинники. Систематизувати знання учнів про залежність... |
Австралія: географічне положення, історія відкриття і дослідження Мета: сформувати в учнів уявлення про своєрідність географічного положення Австралії; продовжити формування учнів складати характеристику... |
Урок №30 Дата: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ДОСЛІДЖЕННЯ... Південної Америки; забезпечити розуміння особливостей географічного положення Південної Америки; удосконалити практичні вміння та... |
Як рельєф впливає на розміщення природних зон у Північній Америці? В яких географічних поясах розташована Північна Америка? Назвіть найбільший і найменший за площею географічний пояс материка. Які... |
Уроку №1 Актуалізувати поняття «фізико-географічного положення» та згадати порядок його характеристики. З’ясувати вплив ФГП на природу Австралії.... |
Тема уроку «Антарктида. Географічне положення та історія відкриття та дослідження материка» |
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність... Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність географічного положення Австралії. Історія відкриття і дослідження.... |
Урок-дослідження Тема : Геологічна будова та рельєф Північної Америки. Корисні копалини Ваше завдання – назвати півострова і миси на узбережжі материка Північна Америка ( Принца Уельського, Мар`ято, Сант-Чарльз, Мерчісон,... |