Проектування складається з таких етапів


Скачати 95.39 Kb.
Назва Проектування складається з таких етапів
Дата 09.02.2014
Розмір 95.39 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Метод проектів у гуртковій роботі

Є відома притча. Прийшов жебрак до монаха і каже: «Дай мені рибу! Я голодний». Той на хвилину задумався і без слів дав до рук прохачу вудку. Мудрий монах розумів: треба давати не стільки оку, скільки засіб її добування. Це стосується й завдань, які стоять перед сучас­ною освітою, мета якої— давати не стільки знання, скільки вміння ці знання здобувати і використовувати для власної життєтворчості. Реалізації цього завдання ефективно слу­жить методпроектування.

На власному досвіді переко­нуєшся, що проектування — це вид діяльності, що пов'язує ідею з її втіленням, перетворює учня на суб'єкт педагогічного про­цесу, сприяє набуттю інтелек­туального і пошукового досвіду, що є основою активної позиції людини в розв'язанні життєвих проблем. Саме через метод про­ектів відбувається систематичне самостійне здобуття знань, фор­мується вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, бачи­ти проблему і приймати рішення, уміння використовувати знання як інструмент у роботі.

Починаючи роботу над проектом, варто ставити за­питання:

1. Для чого він створений?

  1. Чи тема відповідає запи­там дітей?

  2. Наскільки новим є бачен­ня проблеми?

  3. Чи зможуть діти досягти успіху при виконанні проекту?

5. Які навчальні завдання слід поставити перед собою?

  1. Якими знаннями та вмін­нями повинні оволодіти учні?

  2. Чи спонукає проект твор­че мислення, розвиток уяви?

  3. Які компетентності будуть розвинені в процесі виконання проекту?

  4. Наскільки проект відпові­дає вимогам часу?

  5. Чи придатний проект до втілення?

Роботу над проектом можна організовувати за алгоритмами, розробленими вітчизняною і зарубіжною педагогічною на­укою.

Проектування складається з таких етапів:

  • Постановка мети.

  • Пошук форм реалізації про­екту.

• Розробка змісту всього навчально-виховного процесу на основі тематики проекту.

  • Організація розвивального, пізнавального, предметного се­редовища.

  • Визначення напрямків по­шукової та практичної діяль­ності.

  • Організація спільної твор­чої пошукової та практичної ді­яльності.

  • Робота над частинами про­екту, корекція.

  • Реалізація проекту.

• Презентація готового про­дукту.

Ознаки проекту:

  • метою роботи над проектом є розв'язання конкретної, соці­ально значущої проблеми — до­слідницької, інформаційної, по­шукової тощо;

  • результати мають практич­ну, теоретичну чи пізнавальну значущість; наслідком будь-якого, хоча б і маленького про­екту обов'язково має бути кон­кретний практичний результат;

  • виконання роботи завжди починається з планування само­го проекту;

  • обов'язкова самостійна ді­яльність гуртківців (індивіду­альна, парна, групова);

  • обов'язковим є зацікавлен­ня учнів роботою над проектом, створення атмосфери комфорт­ного спілкування;

  • наявна інтеграція знань та вмінь з різних навчальних пред­метів;

  • завершальним етапом про­екту має стати презентація кін­цевого результату.

Таким чином, проект — це «п'ять П»: проблема — плану­вання — пошук інформації — продукт — презентація портфоліо (папка з робочими матеріа­лами).

Особливу увагу слід приділя­ти визначенню ступеня взаємо­дії суб'єктів «учень—учитель», надаючи вчителю роль «неза­лежного консультанта», режи­сера, а учням — роль активних учасників.

Перевага методу проектів у тому, що він дає змогу відійти від традиційного

навчального процесу і перейти на якісно но­вий рівень взаємодії, коли учень

займає активну позицію, а вчи­тель створює умови для про­яву його активності,

учень — суб'єкт діяльності, а вчитель — партнер.
Етапи роботи над проектом та види діяльності учасників

Етапи роботи

Зміст роботи

Діяльність учнів

Діяльність учителя

11. Підготовчий

Визначення теми, мети і завдань

Усвідомлюютьактуальність

Оголошує задум,

(занурення в

проекту

Актуальність теми і

формулює мету,

проект)




конкретизують мету і завдання

конкретизує цілі

12. Планування

Визначення джерел, способів

Планують роботу;

Організовує

(організація

збору й аналізу інформації;

добирають літературні
літературні

діяльність:

діяльності)

планування роботи;

джерела, методи аналізу
аналізу

пропонує




формування уявлень про бажані

інформації; уточнюють

організувати




результати, вибір форм і способу

засоби представлення

групи; рзподілити




презентації;

результату;

обов'язки;




встановлення критеріїв

установлюють критерії

спланувати діяльність




оцінювання проекту, об'єднання

оцінювання результату і

діяльність




в групи, розподіл завдань між

процесу; об'єднуються







групами та окремими учасниками

в групи та розподіляють

обов’язки




3. Практичний,

Збір інформації та її опрацювання,

Працюють самостійно:

Регулює діяльність

дослідницький

вирішення проміжних завдань.

збирають інформацію,

учнів, диференціює

(здійснення

Практична діяльність

виконують завдання за

рівень допомоги;

діяльності)




планом; виконують

консультує в разі







дослідження, практичну роботу,консультуються в разі потреби з педагогом

потреби

4. Аналітичний

Аналіз інформації, формулювання

Аналізують інформацію,

Спостерігає,корегує І




висновків, підготовка,презентації

формулюють висновки

висновки

5. Захист проекту

Презентація (форми: виставка,


Презентують проекти,

Аналізує та




концерт; ігрова програма, прес-

аналізують, дають оцінку

узагальнює;




Конференція,театралізоване
дійство, конкурсна


ДІЯЛЬНОСТІ

підбиває підсумки




дійство, конкурсна конкурсна програма




діяльності І

Програма тощо)

Проектна діяльність завершу­ється конкретним практичним результатом. Матеріали дослідження оформляються у вигляді альбому, виставки, колекції робіт, публі­кації в газеті, свята тощо. Відбу­вається публічний захист проек­ту (презентація). За підсумками роботи здійснюється ґрунтовний аналіз проектних дій та виготов­лення продукту.

Оцінювання проекту

Оцінювання проекту включає експертну оцінку (вчителів, бать­ків, спеціальної комісії) та самооцінку.

Здійснюється оцінювання змісту проекту, діяльності з його реа­лізації, практичної діяльності, за­хисту результатів проекту.

1. Зміст проекту:

а) актуальність, відповідність завданням сучасності;

б) новизна, оригінальність;

в) обсяг і повнота роботи.

2. Діяльність з реалізації проекту:

а)самостійність, ініціатив­ність;

б) творчість;

в ) розподіл обов’язків у групі, взаємодія учасників ( наявність дружніх взаємин, взаємодопомоги).

3. Практична діяльність:

а) відповідність і обґрунтова­ність технологічних процесів;

б) якість виконаної роботи;

в)дотримання правил техніки безпеки;

4. Захист проекту:

а) повнота представлення робо­ти, аргументованість, лаконічність, упевненість;

б) обсяг та глибина знань з теми ґрунтовність відповідей на запитання;

в) уміння оцінити власну діяль­ність та її результат

5. Результати проекту:

а) реальність і можливість за­стосування;

б) завершеність, готовність до подальшого застосування;

в) дотримання плану та норм часу на виконання проекту;

Отже, оцінювання роботи здій­снюється всебічно, кожен аспект оцінюється як учнями, які викону­вали проект, так і експертами;

У гуртках «Декоративний роз­пис» та «Художнє конструювання» перевага надається змішаним про­ектам, де є елементи інформаційних, дослідницьких, творчих, практично орієнтованих типів проектів.

Кожен проект, що розробля­ється в гуртках, — це сходинка до формування ключових компетентностей особистості.





Схожі:

ПРОЕКТУВАННЯ – ІННОВАЦІЯ В УПРАВЛІННІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ
Розкривається необхідність в організації та управлінні виховного процесу у загальноосвітній школі. Подаються основні етапи проектування...
Індивідуальна робота (10 годин)
Методика оцінки небезпек за допомогою матриці ризику складається з наступних етапів
Принципи комп’ютерного проектування та моделювання РЕС
Вміти виконувати основні технологічні операції проектування та моделювання. Розуміти роль проектування та моделювання в електронній...
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11
В цей день ми вам бажаєм на цілий рiк таких веселощiв, таких посмiшок щасливих, таких радiсних очей, як сьогоднi
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни "Основи комп’ютерного проектування та моделювання РЕЗ"
Предметом дисципліни є комп'ютерне проектування та моделювання з застосуванням сучасних пакетів прикладних програм для автоматизованого...
Система організації методичної роботи в Ольшаницькій загальноосвітній...
Аналіз роботи школи з реалізації певної науково-педагогічної теми за конкретний період; діагностика професійної майстерності педагогічного...
РОЛЬ БЮДЖЕТУ ТА ПРОЦЕСУ БЮДЖЕТУВАННЯ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ
Досліджено алгоритм реалізації бюджетування на підприємстві з виділенням підготовчого, організаційного, розрахункового етапів, запропоновано...
Проектування технологічних процесів обробки деталей механічних засобів
МОДУЛЬ ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ У МАШИНОБУДУВАННІ
1. Базові концепції технології проектування онтологічних моделей ПрО з використанням PROTÉGÉ
Пропонується процедура онтологічного моделювання Предметних Областей (ПрО) ресурсів як бази знань для підтримки проектування сімейств...
ПРАЙС-ЛИСТ на виконання робіт та послуг в галузі забезпечення пожежної...
Розробка спеціального технічного завдання для проектування систем протипожежного захисту різних типів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка