|
Скачати 95.39 Kb.
|
Метод проектів у гуртковій роботі Є відома притча. Прийшов жебрак до монаха і каже: «Дай мені рибу! Я голодний». Той на хвилину задумався і без слів дав до рук прохачу вудку. Мудрий монах розумів: треба давати не стільки оку, скільки засіб її добування. Це стосується й завдань, які стоять перед сучасною освітою, мета якої— давати не стільки знання, скільки вміння ці знання здобувати і використовувати для власної життєтворчості. Реалізації цього завдання ефективно служить методпроектування. На власному досвіді переконуєшся, що проектування — це вид діяльності, що пов'язує ідею з її втіленням, перетворює учня на суб'єкт педагогічного процесу, сприяє набуттю інтелектуального і пошукового досвіду, що є основою активної позиції людини в розв'язанні життєвих проблем. Саме через метод проектів відбувається систематичне самостійне здобуття знань, формується вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення, уміння використовувати знання як інструмент у роботі. Починаючи роботу над проектом, варто ставити запитання: 1. Для чого він створений?
5. Які навчальні завдання слід поставити перед собою?
Роботу над проектом можна організовувати за алгоритмами, розробленими вітчизняною і зарубіжною педагогічною наукою. Проектування складається з таких етапів:
• Розробка змісту всього навчально-виховного процесу на основі тематики проекту.
• Презентація готового продукту. Ознаки проекту:
Таким чином, проект — це «п'ять П»: проблема — планування — пошук інформації — продукт — презентація портфоліо (папка з робочими матеріалами). Особливу увагу слід приділяти визначенню ступеня взаємодії суб'єктів «учень—учитель», надаючи вчителю роль «незалежного консультанта», режисера, а учням — роль активних учасників. Перевага методу проектів у тому, що він дає змогу відійти від традиційного навчального процесу і перейти на якісно новий рівень взаємодії, коли учень займає активну позицію, а вчитель створює умови для прояву його активності, учень — суб'єкт діяльності, а вчитель — партнер. Етапи роботи над проектом та види діяльності учасників
Програма тощо) Проектна діяльність завершується конкретним практичним результатом. Матеріали дослідження оформляються у вигляді альбому, виставки, колекції робіт, публікації в газеті, свята тощо. Відбувається публічний захист проекту (презентація). За підсумками роботи здійснюється ґрунтовний аналіз проектних дій та виготовлення продукту. Оцінювання проекту Оцінювання проекту включає експертну оцінку (вчителів, батьків, спеціальної комісії) та самооцінку. Здійснюється оцінювання змісту проекту, діяльності з його реалізації, практичної діяльності, захисту результатів проекту. 1. Зміст проекту: а) актуальність, відповідність завданням сучасності; б) новизна, оригінальність; в) обсяг і повнота роботи. 2. Діяльність з реалізації проекту: а)самостійність, ініціативність; б) творчість; в ) розподіл обов’язків у групі, взаємодія учасників ( наявність дружніх взаємин, взаємодопомоги). 3. Практична діяльність: а) відповідність і обґрунтованість технологічних процесів; б) якість виконаної роботи; в)дотримання правил техніки безпеки; 4. Захист проекту: а) повнота представлення роботи, аргументованість, лаконічність, упевненість; б) обсяг та глибина знань з теми ґрунтовність відповідей на запитання; в) уміння оцінити власну діяльність та її результат 5. Результати проекту: а) реальність і можливість застосування; б) завершеність, готовність до подальшого застосування; в) дотримання плану та норм часу на виконання проекту; Отже, оцінювання роботи здійснюється всебічно, кожен аспект оцінюється як учнями, які виконували проект, так і експертами; У гуртках «Декоративний розпис» та «Художнє конструювання» перевага надається змішаним проектам, де є елементи інформаційних, дослідницьких, творчих, практично орієнтованих типів проектів. Кожен проект, що розробляється в гуртках, — це сходинка до формування ключових компетентностей особистості. |
ПРОЕКТУВАННЯ – ІННОВАЦІЯ В УПРАВЛІННІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ Розкривається необхідність в організації та управлінні виховного процесу у загальноосвітній школі. Подаються основні етапи проектування... |
Індивідуальна робота (10 годин) Методика оцінки небезпек за допомогою матриці ризику складається з наступних етапів |
Принципи комп’ютерного проектування та моделювання РЕС Вміти виконувати основні технологічні операції проектування та моделювання. Розуміти роль проектування та моделювання в електронній... |
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 В цей день ми вам бажаєм на цілий рiк таких веселощiв, таких посмiшок щасливих, таких радiсних очей, як сьогоднi |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни "Основи комп’ютерного проектування та моделювання РЕЗ" Предметом дисципліни є комп'ютерне проектування та моделювання з застосуванням сучасних пакетів прикладних програм для автоматизованого... |
Система організації методичної роботи в Ольшаницькій загальноосвітній... Аналіз роботи школи з реалізації певної науково-педагогічної теми за конкретний період; діагностика професійної майстерності педагогічного... |
РОЛЬ БЮДЖЕТУ ТА ПРОЦЕСУ БЮДЖЕТУВАННЯ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ Досліджено алгоритм реалізації бюджетування на підприємстві з виділенням підготовчого, організаційного, розрахункового етапів, запропоновано... |
Проектування технологічних процесів обробки деталей механічних засобів МОДУЛЬ ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ У МАШИНОБУДУВАННІ |
1. Базові концепції технології проектування онтологічних моделей ПрО з використанням PROTÉGÉ Пропонується процедура онтологічного моделювання Предметних Областей (ПрО) ресурсів як бази знань для підтримки проектування сімейств... |
ПРАЙС-ЛИСТ на виконання робіт та послуг в галузі забезпечення пожежної... Розробка спеціального технічного завдання для проектування систем протипожежного захисту різних типів |