|
Скачати 0.53 Mb.
|
Виховний розділ Завдання практики з виховної роботи:
Зміст виховної роботи під час проходження практики:
До звіту з виховного розділу необхідно представити:
Обов’язки студента-практиканта при проведенні виховної роботи під час проходження педагогічної практики:
1. План виховної роботи групи Для складання плану виховної роботи студентові необхідно ознайомитися з затвердженим планом класного керівника, щоб обрати ті виховні заходи, які студент хотів би провести. Студент також може додати до плану свої виховні заходи з дозволу класного керівника. План виховної роботи навчальної групи ПТНЗ складається на період проходження студентом-практикантом педагогічної практики (3-4 тижні) і повинен містити 5-6 виховні заходи із зазначенням назви і форми проведення виховного заходу. План обов’язково має бути підписаний класним керівником. Всі напрями плану виховної роботи не можуть бути охоплені за час проходження практики, тому необхідно обрати деякі з них. План виховної роботи навчальної групи ПТНЗ складається за такою формою: План виховної роботи групи ______________________ на період з _____________ по ________________
Класний керівник групи ______________________________________ Місце для підпису / прізвище, ім’я, по батькові Студент-практикант _______________________________________ Місце для підпису / прізвище, ім’я, по батькові 2. Виховні заходи Після складання плану виховної роботи групи протягом першого тижня проходження педагогічної практики студент повинен надати керівникові виховним розділом два розроблених виховних заходи зі структурою та сценарієм за нижче наведеним зразком для узгодження. Ті студенти, які проходять практику за межами міста Харкова повинні надати керівникові виховним розділом два розроблених виховних заходи зі структурою та сценарієм для узгодження до відбуття до місця проходження практики в термін, призначений керівником виховним розділом на установчій конференції (до початку практики). Виховні заходи повинні бути розроблені відповідно до плану виховної роботи з певного напряму виховання, професійної спрямованості, принципів виховання й інтересів учнів. Методика оцінювання організації та проведення виховних заходів, які будуть висуватися на заліковому заході (зазначені в пункті «Аналіз виховного заходу») необхідно також взяти до уваги. Студент-практикант не має права проводити виховні заходи доти, доки виховні заходи не будуть оформлені у відповідності до вимог, зазначених вище, і вручення запрошення на заліковий захід. Якщо виховні заходи ухвалені керівником виховного розділу, студент повинен вручити йому запрошення за 3 дні до проведення заходу (зразок запрошення наведено нижче). До звіту необхідно представити структуру двох виховних заходів; сценарії цих заходів (описи заходів) необхідно розмістити у додатках. Зразок структури сценарію виховного заходу Тема: Мета: Форма проведення: Група, курс: Робоча професія: Місце, дата і час проведення: Відповідальний за проведення: Хід заходу Підготовчий етап
Основна частина
Заключна частина 1. Проведення підсумків. Зразок запрошення для відвідування виховного заходу Запрошення Шановна Юліє Володимирівно, запрошую Вас відвідати виховний захід на тему «____________________________________________________», який відбудеться 01.12.09 о 13.00 в Індустріально-педагогічному технікумі за адресою: вул. Богдана Хмельницького, 5, ауд. 33. (текст, який написано курсивом необхідно замінити на свої відповідні дані) 3. Аналіз виховного заходу Під час проходження педагогічної практики студент-практикант повинен відвідувати виховні заходи, які проводить класний керівник, до якого він закріплений, та інших студентів-практикантів. Один з цих заходів студент-практикант повинен проаналізувати за наступною методикою аналізу та оцінювання ефективності виховного заходу. Методика системного аналізу та оцінювання ефективності виховного заходу 1. Тема, мета, форма проведення, група, курс, робоча професія, місце, дата і час проведення, відповідальний за проведення виховного заходу. 2. Оцінювання основних особистісних якостей практиканта. 2.1. Володіння матеріалом та загальна ерудиція. 2.2. Рівень педагогічної майстерності. 2.3. Культура мовлення, дикція, стиль проведення заходу (інтенсивний з постановкою гострих питань, або млявий і не викликає інтересу), образність (насичення прикладами), емоційність, загальна грамотність. 2.4. Ступінь тактовності та демократичності стосунків зі студентами, ставлення викладача до студентів (поважне, урівноважене, в міру вимогливе, байдуже). 2.5. Вміння управляти групою ( на скільки швидко встановлює контакт з групою, який стиль управління обирає). 2.6. Кваліфікованість, доказовість, переконливість коментарів та висновків студента-практиканта. 3. Оцінювання основних характеристик студентів під час заходу. 3.1. Ступінь активності та залучення учнів до проведення заходу. 3.2. Ступінь дисциплінованості, організованості та зацікавленості. 4. Оцінювання змісту виховного заходу. 4.1. Науковість. 4.2. Доступність. 4.3. Актуальність і зв'язок з життям. 4.4. Ступінь врахування вікових та особистісних особливостей учня. 4.5. Оптимальність обсягу матеріалу, підготовленого для проведення заходу. 5. Оцінювання ефективності взаємодії. 5.1. Раціональність та ефективність використання часу заняття, оптимальність його темпу, а також чергування та зміна видів діяльності. 5.2. Ступінь доцільності та ефективності використання технічних засобів та засобів наочності (та вказати, які саме технічні засоби та засоби наочності були використані). 5.3. Ступінь раціональності та ефективності використання форм і методів роботи (та вказати, які саме форми і методи були використані). 5.4. Ступінь естетичного впливу виховного заходу на студентів. 6. Оцінювання результатів виховного заходу. 6.1. Ступінь конкретності, чіткість і лаконічність формулювання мети виховного заходу. 6.2. Досяжність, доцільність, складність мети. 6.3. Ступінь виховного впливу (що саме і як сприяло їхньому вихованню). 4. Вивчення особистості учня Складіть індивідуальний листок щоденника педагогічних спостережень за одним з учнів навчальної групи за нижче наведеною схемою. У ролі класного керівника виступає студент-практикант. Щоденник повинен містити 5-6 спостережень, які виконуються протягом проходження практики. Лист індивідуальних спостережень Вид спостереження: ___________________________________ Мета спостереження: __________________________________ Прізвище Ім’я По батькові Число, місяць, рік народження ФОТО Домашня адреса Телефон Адреса під час навчання Відомості про родину
Педагогічне спостереження
Педагогічне спостереження повинно містити:
|
Методичні рекомендації щодо організації та проведення виховної роботи... Ернізації змісту виховної роботи в ПТНЗ, від якого значною мірою залежать: інтелектуальний та емоційний розвиток молодого покоління,... |
Планування виховної роботи класного керівника Основним документом класного керiвника є план виховної роботи. Вiн вiдображає змiст, форми та методи виховної роботи |
АНАЛІЗ (САМОАНАЛІЗ) ВИХОВНОЇ РОБОТИ, ВИХОВНОГО ЗАХОДУ, ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ Успішне керівництво виховним процесом у групі передбачає володіння системою аналітичних знань, умінням педагога оцінити зміни у... |
Основні напрями діяльності м етодичного каб інету ПТНЗ Аналіз стану навчально-виробничої, навчально-виховної та методичної роботи в ПТНЗ, підготовка пропозицій щодо їх удосконалення |
Навчально-методичний посібник За редакцією генерал-майора Л. А. Ріпи РОЗДІЛ 4 Соціальний статус офіцера структури виховної роботи та його роль в організації виховної роботи з особовим складом |
1. 1 Дане положення визначає рівень базисних вимог до Свою діяльність Бібліотека організовує спільно з педагогічним колективом; план роботи Бібліотеки є складовою плану навчально-виховної... |
Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх... У кабінетах заступників директорів з виховної роботи мають бути створені паперові, електронні картотеки передового педагогічного... |
Неля Валеріївна Підручна, заступник директора з виховної роботи Золотоніської... Даний матеріал допоможе урізноманітнити виховний процес, використавши гру, як один з чинників стимуляції та активізації процесу виховання... |
План Організації та проведення виховної виховної роботи з учнями... |
Інноваційн і технологі ї в практи ці виховної роботи школи Нещодавно на базі нашого навчального закладу відбувся семінар-практикум класних керівників «Запровадження інноваційних та інтерактивних... |