|
Скачати 65.94 Kb.
|
Неля Валеріївна Підручна, заступник директора з виховної роботи Золотоніської спеціалізованої школи №1 Інтерактивні форми роботи у економічному та правовому вихованні У незалежній Україні має бути учень, якому притаманне свідоме прагнення до вдосконалення власного «Я», як найповнішої реалізації природних задатків. Якісна переорієнтація виховання в Україні можлива лише на основі особистісно-зорієнтованого навчання і виховання, основу якої складає положення про те, що кожна окрема людина є особистістю, діячем, життя і доля якого знаходиться в його власних руках, залежить від наявності в нього здатності творити себе і своє життя, відповідати за свої власні вчинки. Виховання активної життєвої позиції, розвиток комунікативних, вміння формулювати, висловлювати і відстоювати власну думку; розвиток вміння співпрацювати, знаходити спільну для групи думку – ці та інші завдання виховної роботи можна ефективно виконати через використання таких форм роботи з дітьми, як тренінг та ділова гра, які в свою чергу є комплексом інтерактивних форм роботи: мозкових штурмів, дискусій, проектування тощо. Даний матеріал допоможе урізноманітнити виховний процес, використавши гру, як один з чинників стимуляції та активізації процесу виховання та тренінг, як комплекс інтерактивних форм виховної роботи. Наведені в роботі техніки психологічної допомоги дітям відповідають декільком важливим критеріям:
Ігри розроблені з метою розвитку правосвідомої особистості, яка зможе регулювати свою поведінку, буде мати навички і звички правомірної поведінки, нетерпимо ставитиметься до правопорушень і буде прагнути боротися з цими негативними явищами. Через подані форми роботи виховуємо соціально значущі якості особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, праці, самої себе. Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники. Т. Фулпер Виходячи зі змісту виховної діяльності згідно Програми «Основні орієнтири виховання», маємо на меті виховати ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, до природи, до себе, до праці, до мистецтва, до людей. У рамках цієї програми подані методичні матеріали для проведення ділових ігор. Брейн-ринг — гра між двома (і більше) командами у відповіді на питання. Дві (і більше) команди гравців одночасно відповідають на одне і те ж питання, причому команда, що першою правильно відповіла позбавляє суперника можливості відповісти на це ж питання. Якщо відповідь правильна, команда продовжує обирати категорію. Якщо команда відповіла неправильно, то право обирати категорію переходить до команди суперника. Перемагає команда, яка набрала більше очок. Завдання до проведення брейн-рингів, ділових ігор підібрані за ступенями складності та категоріями:
Лиш праця світ таким, як є, створила. Лиш в праці варто і для праці жить. І. Франко Ціннісне ставлення особистості до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, виконувати необхідні корективи. Брейн-ринг ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО ПРАЦІ Правовий лекторій
Економічна мозаїка
Фінансист
Економічний штурм
Мікрофон
|
Л. А. Задворська, заступник директора школи з виховної роботи Христинівської... |
Корсунь Світлана Віталіївна, заступник директора з навчально-виховної... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник директора школи з навчально-виховної роботи призначається на посаду і звільняється з неї начальником відділу освіти |
ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник директора школи з навчально-виховної роботи призначається на посаду і звільняється з неї начальником відділу освіти |
Виховна система громадсько-активного закладу в умовах родинно-шкільного акмеологічного простору Коломис Галина Григорівна, заступник директора з виховної роботи Рівненської загальноосвітньої школи №20 |
План роботи учнівського самоврядування «Держава успіхів» Заступник директора з навчально-виховної роботи В. М Аврамчук Директор Л. О. Тимчук |
АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29 |
АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29 |
Підвищення рівня майстерності вчителя через залучення його до методичної роботи Чабан Л. П., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №34 Черкаської міської ради |
Планування виховної роботи класного керівника Основним документом класного керiвника є план виховної роботи. Вiн вiдображає змiст, форми та методи виховної роботи |