|
Скачати 139.59 Kb.
|
Гра «ФІЗИЧНИЙ БІЙ» «Цей великий світ існує незалежно від нас, людей, і постає перед нами як величезна вічна загадка, доступна, однак, принаймні, нашому сприйняттю і нашому розумові». А. Ейнштейн Мета: Зацікавити учнів вивченням фізики, повторити та закріпити вивчений матеріал, вдосконалювати навички групової та індивідуальної роботи учнів; розвивати в учнів спостережливість, кмітливість, логічне мислення; виховувати доброзичливість, взаєморозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору; прищеплювати інтерес учнів до знань. Необхідне обладнання: Бланки та картки із запитаннями та завданнями, дитячі іграшки, мультимедійна система, мультимедійна презентація, екран, канцелярське приладдя, прилади. Рекомендації: Заздалегідь оголосити про форму проведення заходу; конкретизувати домашні заготовки; поділити учасників на дві приблизно рівносильні групи (за бажанням та нахилами учнів). Хід гри Ведучий Фізика! Яка тут місткість слова! Фізика! Для нас не просто звук. Фізика – основа і опора всіх без винятку наук! Ведучий представляє членів команд, капітанів та членів журі Команди захищають свою емблему, назву або девіз. (Максимальна оцінка — 2 бали.) 1-й конкурс «Розминка» Всі члени обох команд почергово виймають з торбинки номер запитань, на які потрібно доволі швидко відповісти членам їхніх команд В разі неправильної відповіді або її відсутності протягом 4-5 с слові передається іншій команді, а якщо і та команда не дає правильно. (Правильна відповідь членів команд оцінюється 1 балом.) Зміст запитань № 1. Зміну положення тіла в просторі називають... (механічним рухом) № 2. Механічний рух відносний, а спокій? (відносний.) № 3. Тіло, розмірами якого в даних умовах можна знехтувати, називають... (матеріальною точкою). № 4. Лінію, яку описує тіло під час механічного руху, називають .. (траєкторією). № 5. Фізична величина, що характеризує механічний рух і чисельні дорівнює відношенню шляху, який пройшло тіло, до часу, за котрий цей шлях було пройдено, називається... (швидкістю). № 6. Рух, швидкість якого з часом не змінюється, називають ... (рівномірним). № 7. Фізична величина, яка кількісно характеризує дію одного фізичного тіла на інше, називається... (силою). № 8. Мірою інертних властивостей тіла є фізична величина, яку називають... (масою). № 9. Фізичну величину, що характеризує стан речовини і чисельне дорівнює відношенню маси однорідного тіла до його об'єму, називають... (густиною). № 10. Назвіть одиницю густини. (1 кг/м3 або 1 г/см3.) № 11. Пасажири стоять на палубі корабля, який підпливає до пристані. Відносно яких предметів вони нерухомі? (Палуба, інші пасажири,які стоять на палубі тощо.) № 12. Потяг пройшов за 3 год відстань 120 км. З якою швидкістю рухався поїзд? Рух вважати рівномірним. (40 км/год.) № 13. Як знайти пройдений шлях, знаючи час і середню швидкість руху тіла? (Швидкість помножити на час руху.) № 14. Яка ціна поділки на шкалі динамометра Бакушинського? (0,1Н.) № 15. Сила, яка діє так само, як декілька окремих сил, прикладених до даного тіла, називається... (рівнодійною цих сил). № 16. Яка будова найпростішого динамометра? (Пружина і шкала, закріплені на підставці.) № 17. Який метод використовують для визначення маси тіла? (Метод порівняння сил.) № 18. Густина речовини 1000 кг/м3. Що це за речовина? (Вода.) № 19. До тіла прикладено дві сили 10 Н і 15 Н, що діють вздовж однієї прямої, але в протилежних напрямах. Чому дорівнює рівнодійна цих сил? (5Н.) № 20. Металева і пластмасова однорідні кульки мають рівні маси. Чи однакові об'єми цих тіл? (Ні.) 2-й конкурс «Конкурс капітанів» Ведучий (Запрошує капітанів команд) Сьогодні ви капітани, юні та майже дорослі, а ще зовсім недавно були маленькими дітьми, гралися іграшками. Завдання для вас : Розповісти про взаємозв’язок законів фізики і фізичних явищ з принципом дії тієї чи іншої іграшки. Капітани по черзі витягують іграшки із ящика ( по 2 іграшки ) та пояснюють принцип їх дії. Якщо один із капітанів не справляється, то відповідає інший. За правильну відповідь 2 бали. При допомозі членів команд, відповідь оцінюється в 1 бал. У ящику :
Ведучий Шановні капітани! Поки журі радиться, пропонуємо вам «Пісенний» конкурс. Звучить пісня на мотив «Спят усталые игрушки». Всех не сосчитать игрушек у детей: Погремушек, неваляшек и мячей. Скачет маленький цыплёнок, Едет танк, бежит слонёнок. Быстро дай ответ: в чём секрет? Дає відповідь капітан першої команди. Відповідь Заводя ключом игрушку , должен знать, Что при этом тебе пружину надо сжать, Механизм придёт в движенье- Ведь пружина в напряженье. Вот и весь секрет, вот ответ. А тепер перед тобою звонкий мяч- Ударяетсь о землю, мчится в скачь. От чего же этот мячик Так красиво, быстро скачет? Быстро дай ответ: в чём секрет? Дає відповідь капітан другої команди. Відповідь При ударе деформация ясна. Силу разовьёт упругости она, И енергия найдётся, Мяч при этом вверх взорвётся, Вот и весь секрет, вот ответ. На грушки ты внимательно смотри И подумай, что у них там есть внутри. Тот, кто ими обладает, Он ведь с физикой играет. Вот и весь секрет, вот ответ. 3-й конкурс «Пригоди Шерлока Холмса та Доктора Ватсона» Команди відповідають на запитання Доктора Ватсона і порівнюють свою відповідь з відповіддю Шерлока Холмса. За правильну відповідь команди отримують по 3 бали. Доктор В а т с о н. Доброго дня, сер. Був учора в гостях у Моріарті, пили чай із цукром і лимоном. Але я люблю чай гарячий і тому кладу цукор тільки перед тим, як пити. Шерлок Холмс. Розумніше це робити одразу ж, як вам налили чаю. Доктор Ватсон. Але чому, сер? Шерлок Холмс. Елементарно, Ватсоне. Якщо цукор покласти в чай одразу, то температура чаю одразу знизиться, а чим вона нижча, тим повільніше чай холонутиме надалі. Доктор Ватсон. Ви знаєте, містере Холмс, сьогодні місіс Хадсон впустила в хату кішку, а в неї шерсть стала дуже пухнастою. Чого б це? Шерлок Холмс. Елементарно, Ватсоне. За прогнозом погоди наближаються холоди. Ваша кішка це підтвердила. При холодній погоді шерсть стає пухнастою, щоб у проміжках між шерстинками затримувалося більше повітря. А воно є поганим провідником тепла. Шерлок Холмс. Котра година, сер? Доктор Ватсон. Мій годинник часто ламається й тому йде неточно, сер. Шерлок Холмс. Заводьте його тільки вранці, і він завжди йтиме точно,сер. Доктор Ватсон. Але чому, сер? Шерлок Холмс. Елементарно, Ватсоне. Заводити ручний годинник, знявши його з руки увечері, небажано, бо пружина нагріта. А після заводу й подальшого охолодження вона сильно деформується й може лопнути. Шерлок Холмс розгортає газету й читає. Доктор Ватсон.Що пишуть газети, сер? Шерлок Холмс. Американці висадилися на Місяці, сер. Доктор Ватсон. А цікаво, чи зміг би я орієнтуватися на Місяці за допомогою компаса? Шерлок Холмс. У жодному разі, сер. Доктор Ватсон. Чому, сер? Шерлок Холмс. Елементарно, друже. Місяць не має власного магнітного поля. (Піднімається з крісла, підходить до столу.) А чи не час нам зайнятися ділом, сер? Доктор Ватсон. Час, сер. Займемося розгадуванням деяких фізичних фокусів. 4-й конкурс «Фізичні фокуси» Демонструється дослід. Команди повинні пояснити його суть. На роздуми дається 30 с.
5-й конкурс «Фізичні помилки» Знайди помилки ( під час читання ведучим оповідання треба відзначити якнайбільше допущених фізичних помилок). За кожну знайдену помилку – 1 бал. ДОРОГОЮ ЗАГАДОК У яскравий сонячний день хлопці вирушили в похід. Щоб не було дуже спекотно, вони одяглися в темні костюми. Спочатку дорога йшла по піщаному березі ріки. Пісок був сухим і чистим. Йти було легко. Далі мандрівники завернули на луки, і довелося зменшити крок. Далеко попереду хлопці побачили людину, що рубала хмиз, її важко було роздивитися, тому що і людина, і оточуючі її кущі були видні неясно, контури розпливалися і, здавалося, начебто вони колишуться і тремтять. Підійшовши до дроворуба метрів на двісті, хлопці побачили, як він підняв й опустив сокиру на товстий сук. Однак удар сокири вони почули не відразу. На нічліг розташувалися на березі ріки. Надвечір стало свіжо, але після купання хлопцям стало тепліше. На дні ріки лежав великий камінь. Троє хлопців ледве підняли його у воді, зате легко викинули на берег. Над багаттям повісили два чайники: круглий і циліндричний. У першому вода швидко закипіла. Після заходу сонця на небі показався серп місяця. Його ріжки були звернені вправо. Було дуже красиво. Команди доповідають про знайдені помилки. Журі підводить підсумки. Звучить пісня на мотив пісні «Ранним солнечным утречком» Ранним солнечным утречком Шел великий Ньютон, Но устал й под яблоньку Лег соснуть часик он. Тут ударило яблочко Папу Ньютона в лоб — Й открыть тяготение Он под яблоней смог. Архимед математиком В Сиракузах служил. Каждый год тридцать первого В бане мытся любил. Как зайдет, сразу «Эврика!» Громко в бане кричал. Вызывали полицию, чтобы он помолчал. Говорят все, что физика — Очень строгий предмет Й что места для шуточек В ней как будто бы нет. Только в зто не верится, Ведь звучит в зале смех, Так что в общем над физикой Посмеяться не грех. 6-й конкурс «Тлумачний словник» Кожній команді пропонується «розтлумачити» по 8 фізичних термінів, знаходячи відповідні пояснення. За вірно «розтлумачене» поняття – 1 бал.
* «Лазер» — лазутчик, розвідник; дитина, яка ще не вміє ходити.
* «Аніон»— друг Ані. 7-й конкурс «Конкурс кросвордів» Це конкурс-домашнє завдання. Командам потрібно було скласти по одному кросворду. Учасники обмінюються кросвордами і розгадують їх. Максимальний бал – 5. 8-й конкурс «Фізика в міміці і жестах» По одному учаснику з команд на кожну ситуацію-твердження. Максимальна кількість балів – 3. Зобразити пропоновану ситуацію.
Підведення підсумків Ведучий Для підведення підсумків слово надається журі. Журі оголошує результати гри. Нагороджується команда – переможниця. Відзначається команда – переможена.
|
Особливості навчання сучасних молодших школярів Сьогодні перед нами, учителями, постає проблема не «чого учити», а «як учити», тобто проблема організації ефективних сумісних форм... |
РОЗВИВАЙКО авторський дидактичний посібник З огляду на це, перед педагогами ДНЗ постає завдання виховувати особистість не лише творчу, всебічно розвинену а й спроможну освоювати... |
Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав спілкування... Кожний з нас вчиться цього все життя, іноді набуваючи досвіду за рахунок помилок і розчарувань. І, нажаль, дуже часто ми потрапляємо... |
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
В світі є не тільки потрібне, корисне Краса існує незалежно від нашої свідомості і волі, вона відкривається людиною, живе в її душі |
Зміст проблеми, її актуальність і перспективність Виховання – вічна проблема. Відколи існує людство, відтоді й дбає про продовження роду, своє потомство. Від батьків передається генетичний... |
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» ... |
Мова духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування,... Українська мова пройшла нелегкий шлях. Однак, попри всі перешкоди, для багатьох мільйонів людей вона була і є рідною, є мовою їхніх... |
Філософські проблеми і дисципліни Воно є джерелом основних філософських проблем та філософських дисциплін. До найпоширеніших належать проблеми, що таке світ, буття,... |
АКАФІСТ ДО СВЯТОГО ВАСИЛІЯ ВЕЛИКОГО Христової Церкви премудрий учителю, чернечих уставів найперший написателю, Василію Великий, Святої Трійці гарячий і вірний служителю,... |