РОЗВИВАЙКО авторський дидактичний посібник


Скачати 225.67 Kb.
Назва РОЗВИВАЙКО авторський дидактичний посібник
Дата 06.04.2013
Розмір 225.67 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи


РОЗВИВАЙКО
авторський дидактичний посібник

Поліщук Марія Валентинівна

вихователь ДНЗ №7

«Дюймовочка»

Дитина не тільки готується

до життя, але вже живе…

Ш.Амонашвілі
Вступ
Сучасне життя, як раніше, потребує від людини вміння оперативно й мобільно орієнтуватися в навколишньому. З огляду на це, перед педагогами ДНЗ постає завдання виховувати особистість не лише творчу, всебічно розвинену а й спроможну освоювати принципово нові сфери й види діяльності, активну в пізнанні. Як цей процес зробити успішним?

Організація навчально-виховного процесу здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і спрямована на реалізацію основних завдань навчального закладу. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» реалізує особистісно орієнтовану модель освіти. Вона орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі – до її реального впровадження, від налаштованості на майбутнє ( підготовка до школи) - до турботи про повноцінне проживання дитиною сьогодення, від урочної форми організацї життєдіяльності дошкільника – до організації насиченого дитячого життя. Водночас Базова програма створює простір для творчого використання різних педагогічних технологій.

Навчальний процес – складова буття дитини, особливо старшого дошкільного віку.Основним джерелом навчального процесу – активність самих дошкільнят; головним способом пізнання – власний досвід дитини, експерементування, спільний з педагогом пошук відповідей на власні запитання.

Базова програма «Я у світі» орієнтує вихователя на пошуки різноманітних форм і методів роботи з дітьми, а також урахуванням потреб кожної дитини.

У кожній групі ДНЗ можна знайти такий простий і легкий у використанні посібник|посібник|, як фланелеграф|. За довгі роки існування він повністю|цілком| виправдав свою роль в розвитку дошкільника. Але|та| час йде, все удосконалюється. Ось|от| і в моїй групі поряд з|поряд із| фланелеграфом| з'явився|появлялася| новий методичний посібник|посібник| - багатофункціональне панно Розвивайко.
Принциповою відмінністю|відзнакою| "панно" від фланелеграфа| є|з'являється,являється| те, що як основу я використовувала не однотонну тканину, а із|із| шпалери із зображенням природи. Розмір "панно" – 1,0 м|м-кодів| х 0,70 м. Додатково до панно я виготовила атрибути (різноманітні|всілякі| картинки із|із| зображенням тварин, птахів|птиць|, рослин, казкових героїв і ін.). Як і на фланелеграфі,| ці картинки можна розмістити практично в будь-якому місці|місце-милі| "панно", але|та| кріплення здійснюється за рахунок нашитих на нього і картинки "липучок". Потрібні мені об'єкти я знайшла в художніх книгах, календарях||посібнику|, які вже "віджили свій вік", залучила на допомогу також батьків. Багато що довелося|припало| намалювати самій. Для роботи з|із| "панно" мені також знадобилися картки|карточки|, матеріал до яких я зібрала|повизбирувала| таким же шляхом|колією,дорогою|. На картках|карточках| зображені|змальовувати| насіння, цифри, листя і ягоди рослин, частини|частки| тіла тварин: хвости, вуха, дзьоби і ін., їх сліди, дитинчата - все, що необхідне для дидактичних ігор.



"Панно" є|з'являється,являється| багатофункціональним, мобільним і дуже зручним у використанні.| Його можна використовувати як на заняттях, так і в повсякденному житті. Панно «Розвивайко» чудово підходить|пасує,личить| для обігравання сюжетів, створення|створіння| проблемних ситуацій на заняттях, для індивідуальної роботи з|із| дітьми, а також служить прекрасним|чудовим| фоном для показу міні-спектаклів з використанням різних видів настільних театрів.Доцільно використовувати у роботі з багатофункціональним панно художнє слово, пазловий прийом, прийом асоціації. Мій посібник є мобільним, зручним у використанні. Завдяки йому гра – провідний вид діяльності - дає змогу дати знання про навколишнє життя; розвиває комунікативні уміння, уяву, пам’ять, мислення, бажання отримати нові знання знання з тої чи іншої теми.

Панно - дає можливість:

  • самостійно відшукати партнерів і засобів для роботи;

  • випробовувати свої сили, зіставляти з бажаннями;

  • практично примінити набуті знанння і навчити не колись, а зараз, в

даний момент, що є запорукою їх успішного засвоєння матеріалу;

  • реалізувати природне прагнення активно виявляти своє ставлення до

предмету розмови;

  • вихованцям з високим рівнем розвитку забезпеченість умов для

реалізації їх глибокої і змістової обізнаності;

  • створює навколо допитливий і позитивний клімат;

  • виховує і розвиває вихованця з інтелектуальними здібностями;

  • сприяє, спонукає до соціоемоційного розвитку кожної дитини і таких

проявів: ініціативність, самостійність, креативність-здатність до

творчого вирішення усіляких завдань;

  • формувати комунікативні вміння;

  • виховувати повагу до чужої думки, ідеї, відповіді.

При використані даного матеріалу у роботі з дітьми використовую мовні витинанки: спонукання, підтримки, заохочення, похвалу, уточнення.

Наприклад: Звертання:

- Давай повернемось до теми,

- Залюбки вислухаємо т.п.

Цікавинки:

- Цікавий поворот

  • Це надзвичацно важливо.

  • Давай усіх зацікавимо т.п

Спонукання

  • Як думаєте, що відчуває: зайчик, берізка…

  • Що думає сонечко…

  • Давай разом .

  • Що думає Катя? Петрик?

Підтримка

  • Я схвалюю відповідь Роми.

  • Софійка була дуже активна.

  • Сергій міркував розумно.

  • Дивись, усі тебе слухають.

Похвала

  • Молодець.

  • Поплескаємо за гарну відповідь.

  • Я за тебе рада.

  • Як чудово вийшло.






Фізичний розвиток

Завдання розвитку:

  • розвивати рухові якості, швидкість та чіткість виконання рухових дій;

  • збагачувати знання про власний організм та здоров’’я;

  • закріплювати орієнтацію в просторі;

  • підтримувати інтерес до занять фізичними вправами.


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками

  • заняття;

  • спостереження;

  • пошуково-дослідницька діяльність;

  • експериментування;

  • гра;

  • індивідуальна робота.


Орієнтовні дидактичні ігри та вправи

Дидактична гра «Їх слід знати всім»

Мета: Закріпити назви та зовнішній вигляд їстивних та отруйних грибів. Розвивати уважність, виховувати обачність та безпечне сталення до свого здоров’я.
Дидактична гра «Небезпечні предмети»

Мета: вправляти в умінні розрізняти безпечні та небезпечні предмети навколишнього оточення. Виховувати обачність та безпечне сталення до свого здоров’я.
Дидактична гра «Що для чого»

Мета: Вчити називати назви органів тіла та їх призначення (ноги, руки, тулуб, голова: очі, вуха, ніс, рот). Виховувати бажання доглядати за органами свого тіла.
Дидактична гра «Одягнемо Марійку та Петрика на прогулянку»

Мета: Формувати вміння називати та диференціювати назви сезонного одягу для хлопчиків та дівчаток. Розвивати вміння складати описові розповіді. Виховувати бережне відношення до одягу.
Дидактична гра «Що роблять у будиночку»

Мета: Закріпити знання про режим дня. Вчити розуміти його значимість у житті дитини, родини. Виховувати бажання бути здоровим.
Дидактична гра «Що корисно, а що ні»

Мета: Розвивати увагу, спостережливість. Формувати знання про

корисну і некорисну їжу. Виховувати бажання піклуватися про своє

здоров’я.


Соціально-моральний розвиток

Завдання розвитку:

  • створювати сприятливі умови для становлення соціальної компетентності дитини;

  • вчити розуміти інших та рахуватися з чужою точкою зору;

  • вчити вести бесіду, підтримувати діалог на запропоновану тему;

  • спонукати орієнтуватися на совість як внутрішню етичну інстанцію.

Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками

  • заняття;

  • художня література;

  • бесіди;

  • розгляд проблемних ситуацій; моделювання;

  • робота з картиною;

  • спілкування;

  • самостійна діяльність;

  • гра (всі види ігор);

  • театралізація;

  • індивідуальна робота;


Орієнтовні дидактичні ігри та вправи

Дидактична гра «Як це сталося»

Мета: Розвивати уяву, мислення в процесі відтворення послідовності

подій. Виховути обачність,уважність, бажання не потрапити в

незвичайні ситуації.
Дидактична гра «Добре - погано»

Мета: Вправляти в умінні оцінювати вчинки героїв. Вчити розрізняти і розуміти поняття «добре» - «погано». Виховувати чемність, порядність, уміння допомагати.
Дидактична гра «Що відбувається, якщо…»

Мета: Вправляти в умінні оцінювати та передбачати наслідки якоїсь дії. Розвивати уважність, уяву.
Дидактична гра «Добрий друг»

Мета: Розвивати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки своїх друзів. Вчити розрізняти добро та зло. Виховувати чемність, порядність, вміння співчувати та допомагати.
Емоційно-ціннісний розвиток

Завдання розвитку:

  • збагачувати світ дитини позитивними емоціями;

  • створювати позитивний психологічний клімат;

  • формувати впевненість в собі;

  • розвивати помірковане оптимістичне ставлення додо подолання труднощів;

  • виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи.


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками

  • бесіди;

  • розгляд ситуацій;

  • моделювання;

  • художня література;

  • гра (усі види ігор);

  • театралізація;

  • психогімнастика;

  • спостереження;

  • індивідуальна робота.


Орієнтовні дидактичні ігри та вправи

Вправи на психогімнастику

Вправа «Усміхнись»

Діти утворюють коло:

  • Усміхнися сонечку: - Здрастуй, золоте!(руки підняті вгору)

  • Усміхнися квіточці – хай вона росте! (показати знизу)

  • Усміхнися дощику: - Лийся, мов з відра! (руки піднімають по черзі над головою)

  • Усміхнися друзям: - Бажаю вам добра! (узятися за руки).


Вправа «Сніжинки»

Падає ніжний, пухнастий сніг. Ми – сніжинки, що летять, кружляють у повітрі. Нам легко, радісно, весело. Ми танцюємо. Вдих на повні груди, нас переповнює радість. Будьте щасливі, радісні, ніжні!
Вправа «Я – квітка»

У дітей на долоньках лежать червоні квіточки. Діти промовляють: - Я – червона чарівна квіточка. Я дуже запашна. Навколо мене у веселому танку пурхають метелики, бджілки.
Дидактична гра «Що переплутав художник»

Мета: розвивати вміння передавати різні емоції та добирати їх до відповідного випадку та ситуації. Виховувати інтерес до гри.
Дидактична гра «Знайомство»

Мета: розвивати вміння дітей ставити запитання тому, з ким хотів би познайомитися. Розвивати комунікативні здібності.
Завдання:

  • відгадай загадку;

  • перекажи казку;

  • розіграй ситуацію.



Пізнавальний розвиток

Завдання розвитку:

  • вміти здійснювати серіацію, за величиною, розташуванням у просторі;

  • розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, робити висновки;

  • розвивати уявлення про простір та розміщення предметів у ньому;

  • розвивати вміння робити узагальнення, оцінні судження, розв’язувати нескладні логіко-математичні задачі.


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками

  • Заняття (логіко-математична діяльність, грамота, художня література,

мовленнєва діяльність);

  • гра (різні види ігор);

  • конструювання (моделювання, схеми, ліплення, аплікація іт. ін.);

  • експериментально-пошукова діяльність;

  • спостереження;

  • судження;

  • індивідуальна робота.


Дидактична гра «Склади ланцюжок»

Мета: розвивати увагу, мислення, дрібну моторику рук. Вчити викладати числовий ряд в межах 10, використовуючи пазли з цифровими позначеннями. Виховувати зосередженість, кмітливість.
Дидактична гра «Якось круг у ліс пішов»

Мета: Розвивати мислення, увагу. Вчити на прикладі геометоричних плоских фігур викладати силуети «чоловічків». Закріпити вміння виконувати слуховий математичний диктант.
Дидактична вправа «Ось Мотрійка руки в боки узяла, до фігур позабавлятися прийшла»

Мета: Розвивати увагу, мислення, вміння виконувати на панно слуховий математичний диктант.Закріпити геометричні фігури та вміння орієнтуватися у просторі.
Дидактична гра «Що на що схоже»

Мета: Формувати вміння порівнювати предмети навколишнього середовища з геометричними фігурами, цифрами. Виховувати інтерес до розповідей дітей.
Дидактична гра «Виклади сусідів»

Мета: Розвивати увагу, мислення, пам'ять. Вчити викладати суміжні числа до заданого числа.Виховувати інтерес до ігор математичного характеру.
Дидактична гра «Хто краще запам’ятав»

Мета: Закріпити знання про голосні, тверді та приголосні звуки, їх позначення. Вправляти їх у звуковому аналізі слів за викладиними силуетами на панно. Виховувати інтерес до гри.
Дидактична гра «Незвичайні плоди»

Мета: Розвивати увагу, мислення, вчити знаходити задані звуки серед групи предметів. Закріпити вміння давати характеристику звукам. Виховувати інтерес до граматичних ігор.
Дидактична гра «Напишемо листа»

Мета: Вправляти в умінні проводити звуковий аналіз слів, закріпити вміння записувати речення, давати визначення звукам. Розвивати увагу, кмітливість, мислення.


Мовленєвий розвиток

Завдання розвитку:

  • розвивати фонетичний слух, вдосконалювати звуковимову та літературне мовлення;

  • удосконалювати орфоепічну літературну вимову;

  • розвивати комунікативне мовлення;

  • збагачувати словниковий запас;

  • розуміти та вживати слова для позначення назв, особливостей та дій пов’язаних зі сферама життєдіяльності: «Природа», «Культура», «Люди», «Я сам».


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками:

  • заняття (різні види мовленнєвих занять);

  • бесіди;

  • створення ситуацій;

  • розв'язання проблемних ситуацій;

  • робота з картиною;

  • художня література;

  • міркування;

  • обговорення;

  • ігри різного типу (+ кросворди, шаради, ребуси тощо);

  • словесні вправи;

  • створення сценаріїв за міні-оповіданнями, міні-віршами,

поєднання переказу з малюванням, спостереженням, руховою

активністю.
Дидактична гра «Добра тварина»

Мета: Розвивати увагу, мислення, вміння викладати пазли у ціле. Вправляти у називанні характених ознак тварин та описовій розповіді.
Дидактична вправа «Придумаски»

Мета: Розвивати увагу, мислення. Вчити викладати творчий сюжет на панно, розвивати кмітливість, зосереджуваність, вміння слухати творчі розповіді.
Дидактична гра «Відгадай»

Мета: Вправляти у викладанні на панно силуети свійських тварин, птахів.Учити їх звуконаслідуванню. Розвивати слуховий аппарат, уважність.
Дидактична гра «Відгадай за описом»

Мета: Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мисленння. Вчити складати за картиною описову розповідь.
Дидактична гра «Перетворення слів»

Мета: Розвивати увагу, мислення зосереджувальність. Вчити добирати слова – аноніми до заданого на панно.Вховувати інтерес до гри мовлеєвого характеру.
Дидактична гра «Назви дію»

Мета: : Розвивати увагу, мислення. Вчити придумувати реченя на позначення дії. Виховувати зосереджуваність.
Дидактична гра «Скажи одним словом»

Мета: Розвивати увагу, мислення, вміння викладати і класифікувати предмети на позначення узагальнюючих слів. Виховувати зосереджувальність.

Дидактична гра «Продавці - покупці»

Мета: розвивати вміння складати описові розповіді за допомогою виставлених силуетів на панно. Активізувати словник словами, що означають дії, які відбулися колись, відбудуться зараз або відбудуться в майбутньому.


Художньо-естетичний розвиток

Завдання розвитку:

  • розвивати спостережливість, уяву, творчі здібності, вміння бачити естетичні ознаки навколишнього;

  • вчити дитину створювати багатофігурні сюжетні композиції;

  • збагачувати словниковий запас;


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками:

  • заняття;

  • розповіді;

  • читання художньої літератури;

  • самостійна художня діяльність;

  • бесіди;

  • створення багатопланових архітектурно-художніх, компо­зицій; .

  • проекти (проектний задум);

  • ігрові вправи;

  • хвилини краси;

  • індивідуальна робота.

  • читання, слухання, розповідь, заучування, складання;

  • усі види усної народної творчості;

  • ігри мовленнєвого характеру;

  • ігри драматизації (за сюжетом творів);

  • бесіди;

  • індивідуальна робота.

  • усі види театрів (пальчиковий, настільний, дра­матичний, ляльковий, театр іграшок, тіньовий, театр карти­нок);


Креативний розвиток

Завдання розвитку:

  • розвивати спостережливість, уяву, творчі здібності;

  • розвивати потребу в нових враженнях, надавати можливість самовираження та самостійного вибору;

  • заохочувати до досліджень, експериментувань;

  • виявляти допитливість, сміливість, гнучність;

  • збагачувати словниковий запас;


Пропоновані форми, методи організації роботи з дошкільниками:

  • досліди;

  • експерименти;

  • заняття;

  • проблемні ситуації;

  • різного роду завдання, доручення;

  • самостійна діяльність (за умови створення відповідного середо­вища);

  • самостійні ігри;

  • ігри різного типу (розвивальні, дидактичні, настільно-друковані,

сюжетно-рольові);

  • індивідуальна робота.


Орієнтовні завдання:

  • склади казку за картинками, які вибрав таій друг;

  • облаштуй в лісі ігровий майданчик;

  • розіграй ситуацію «Новий рік в лісі» тощо;



Висновок
Даний дидактичний посібник дає дітям можливість самостійно виставляти і маніпулювати силуетами овочів, фруктів, птахів, тварин, геометричними фігурами, цифрами, частинами тіла людини, пазлами, кольоровими знаками.

З певністю зауважу, що даний матеріал допомагає дітям крок за кроком рухатись від простих до більш складних завдань, провести цікаво і змістовно заняття. Очікувальні результати дали перші сходинки. Діти стали розкутіші, систематизуються знання дітей про предметне та природне середовище, закріплюються родові та видові поняття, діти мають можливість більше знати про себе, як людину, навчаються азам зв’язного мовлення , грамоти, математики, розвивають уміння слухати один одного, доповнювати своїх товаришів, виховують інтерес до довкілля.
(ознайомлення з|із| флорою і фауною Подільського краю)

Робота з|із| посібником з даної теми допомагає дошкільникам розширити знання про тварин, птахів|птицях|, рослин, комах, тих, що мешкають в нашому краю. Знати їх особливості, місце існування, живлення|харчування|, ворогів і т. д. Аналізувати об'єкти природи, виділяти їх істотні|суттєві| ознаки, вчитися фіксувати ці ознаки і об'єднувати об'єкти в групи.

Приклади|зразки| дидактичних ігор для "панно":
"Хто|КТО| як пересувається?"
Із|із| зображень, прикріплених|скріпляти| до "панно", знайти тих, хто|КТО| літає, повзає|плазує|, стрибає.

"Хто|КТО| живе в нашому краю".
Педагог пропонує прикріпити|скріпляти| до "панно" тільки|лише| тих тварин або птахів|птиць|, які зустрічаються в нашому краю.

"Відшукай хижаків (травоїдних|Травоїдні|, гризунів, комах).
Дитині|дитяті| пропонується вибрати і назвати|накликати| тварин однієї групи з|із| тих, що є на "панно".

"Хто|КТО| де живе?"
Розповісти|розказувати|, де живуть звіри, зображення яких прикріплені|скріпляти| до "панно". Наприклад: лисиця - в норі, білка - в дуплі і так далі

"Хто|КТО| (що) тут зайве?"
Серед рослин, тварин, птахів|птиць| вибрати на "панно" ті, яких немає на Шепетівщині.

 "Де чиє гніздо|кубло|?"
Прикріпити|скріпляти| кожну пташку до свого гнізда|кубла|.

 "Опиши, ми відгадаємо".
Дитина|дитя| описує те, що сам вибрав на "панно". Наприклад: сосна - високе дерево, різьблена|вирізьблена| кора, широка крона, прямий товстий стовбур|ствол|, довгі голки.

"Знайди того, про кого|КТО| розповім|розказуватиму|".
Дорослий розповідає|розказує| про те, де мешкає звір, чим він харчується, а діти вгадують|відгадують|.

"З якої рослини листочок?"
Дітям показують картки|карточки| із|із| зображенням листочків, голок, а вони називають і показують відповідні рослини.

"Порівняй і поясни|тлумач|".
Дитині|дитяті| пропонується порівняти дерева, чагарники, трави, тварин, птахів|птиць|.

"Збери|повизбируй| в кошик лікарські трави (їстівні гриби)".
Закріплення властивостей рослин.

"Хто|КТО| зимує з|із| нами?"
Показати птахів|птиць|, які зимують в наших краях.

"Підбери|добирай| квіти літа (осінь, весни)".
Зібрати|повизбирувати| з|із| "панно" осінній, весняний, літній букет.

"Чиє це насіння?"
Прикріпити|скріпляти| насіння до відповідної рослини.

"Так буває чи ні|або ні|?"
Дитині|дитяті| пропонується пояснити|тлумачити| правильність або неправильність зображеного|змальовувати| на панно. Наприклад: гриби і ягоди на сосні не ростуть|зростають|, але|та| їх туди могла принести білка, тому так буває.

"Хто|КТО| коли "працює"?"
Дитині|дитяті| пропонується пояснити|тлумачити|, хто з тварин на "панно", в який час доби не спить.

"Що було б якби|аби|:?"
На "панно" розміщуються картинки із|із| закритими|зачиняти| частинами|частками|. Дітям пропонується пояснити|тлумачити|, що було б, якби|аби| не було комах; у сови не було крил, кігтів; у|біля,в| дерева - листя, коріння; у їжака голок і так далі.

"Харчові ланцюжки".
На "панно" прикріплені|скріпляти| різні тварини і рослини, комахи. Дитині|дитяті| даються картки|карточки| з|із| такими ж зображеннями, і пропонується скласти з|із| них харчові ланцюжки. Наприклад: сова - миша - зерно.

"Знайди господаря|хазяїна|".
Знайти на "панно" тих, кому|КТО| належать зображення на картках|карточках|. Наприклад: сліди, хвости, вуха, дзьоби, ягоди, насіння.




Зайчик
У хатинці лісовій

Плаче заїнько малий,

У дворі бешкетував,

Усіх друзів розігнав.

А тепер на самоті

Слізками вмивається,

До мами приготається.

Мама зайчику казала:

  • З друзями завжди дружи,

Їм дражнилок не кажи,

Забіякою не будь.

Лиш тоді, мій любий друже,

Відшукаєш собі друзів.


Пташинки – загадинки
З вітерцем пустунцем у гайок птахи прилетіли,

Та гойдатись на гілках вони примостились.

Кар-кар-кар! Я перша прилетіла,

Погойдатись захотіла.

Погойдаюсь я досхочу,

Полечу – куди захочу!/ворона/

Другий птах прилетів,

На гіллячку сів,

Цінь- цінь заспівав

Та себе погойдав./горобець/

Третій птах вмів говорити,

А четвертий був мастак

Всі дерева лікувати,

Із щілинок у корі

Комах діставати.

Прилетіли п’ятий, шостий

На верхівках сіли –

Погойдались, заспівали:

- Люлі-люлі, прилетіли гулі!

Сьомий птах прилетів

На гіллячку сів

Голосно кував,

Всіх пташок порахував.
Пишним хвостиком славиться,

Хитрункою називається. /лисиця/
Річка, човник.

Човник, річка.

А у човнику рибак.

Захотів зловити рибку.

А спіймався йому /рак/.
Полюбляє зайченя

Зветься /морквою / вона.


Весела подорож
/математичний диктант/

Ось Мотрійка руки вбоки узяла,

До фігур веселих забавлятися прийшла.

Подивилася спочатку в лівий верхній кут,

Їй кружечок засміявсь, сказав: - Привіт!

Посередині овал стояв,

Чемно їй «Добрий день!» сказав.

А із правого із верхнього кутка

Їй трикутничок гука: -

  • Подивись униз у лівий кут,

Ромб вклоняється тобі ось тут!

А у правому у нижньому кутку –

Квадрат, він усім фігурам брат.

Он вже скільки стало всіх,

Полічіть, будь-ласка, їх.

|

Працьовите звірятко
Цілий день звіря трудилось,

В кошик моркву все носило,

Хотіло ще порахувати,

Та не знає, як почати.

Ви, малята, поспішайте

Цього звіра відгадайте,

Усю моркву полічіть.

Моркву солоденьку,

Червону та смачненьку.

Ви у кошик покладіть

І звірятко похваліть


Лісова мандрівка
Якось у ліс пішов,

Там він знайшов.

Узялись вони за ручки

Та мерщій бігом до річки.

Ана зустріч скі-поскік

вибігає, про питає.

, відповідають:

  • Ми його не зустрічали.

А через гай ішов,

Двох там знайшов.

Врах фігури всі зустрілись,

Між собою подружились…

Чоловічок вийшов милий

Із фігур ось цих красивих.

Веселі нотки

У лісочку на горбочку

У хатиночці жили

ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.

До – добрий день усім казала,

РЕ – рушнички вишивала,

МІ – пісень усім співала,

СОЛЬ – пиріг смачний пекла,

ЛЯ – з квітів усім вінки плела,

СІ – танцюристкою була.

Отакі собі були

ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.

Порахуйте-но їх ви!

Кожна нотка звук свій має,

Хто з вас, діти, відгадає?

Чітко вимовить їх враз,

Та запише їх для нас.

Загадкова парасолька
Парасолька ця отруйна

Має назву мухомор.

Гном під нею заховався

Від дощу та й задрімав.

А в цей час веселий дощик

Їй краплинки малював,

А жук-сонечко привітний

Їх усі порахував.


ЛІТЕРАТУРА

1. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі». Київ, 2008.

2. Гладченко О.М. Методичний матеріал до базової програми «Я у

Світі». Розробки ігор. Харків ,«Основа»-2010.

3. Дикань Н.І. Форми, методи організації роботи з дітьми за лініями

розвитку.

Розробки ігор. Харків ,«Основа»-2010.

4. Харченко А.А. Програма «Я у Світі». Педагогічний вісник №2

(29.2009).

5. Беренюк Г. Мандрівка в країну дерев. Палітра педагога, №4 2010.


З М І С Т
Вступ ___________________________________3
Реалізація вимог базової програми

«Я у Світі» за лініями розвитку______________6
Краєзнавство та екологічне виховання _______15
Авторські твори в роботі з дошкільниками____17
Література ______________________________21



Схожі:

ВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВИЩА ОСВІТА УКРАЇНИ І БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС Навчальний...
В55 Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За редакцією В. Г Кременя. Авторський колектив: М. Ф. Степко,...
На уроках української мови
Посібник "Дидактичний матеріал з розвитку мовлення на уроках української мови у 4 класі"
1 Інтерактивний електронний посібник "Основи інформаційно-електронних технологій". 2
Методичний посібник "ІНТЕРАКТИВНЕ КОМП’ЮТЕРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ELECTRONICS WORКBENCH v 12"
Авторський рукопис наукової статті повинен містити наступні елементи...
Державний вищий навчальний заклад “Українська академія банківської справи Національного банку України” двічі на рік видає
КОНФЛ І КТОЛОГ І Я Навчальний посібник
Конфліктологія: Навчальний посібник. Авт. Зінчина О. Б. – Харків: ХНАМГ, 2007. – 164 с
Уроку
Обладнання: дидактичний матеріал, таблиця, підручники, збірник завдань А. Г. Мерзляк
Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості...
Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості Миколи Гоголя. Поема «Мертві душі».(9 клас)
Викладач-методист Вікулова І. Г Експрес-контроль Посібник для учнів ПТНЗ
...
Є. Тихомирова Зв’язки з громадськістю Рекомендовано Міністерством...
Посібник містить питання до самоконтролю та список літератури, що сприятиме глибшому засвоєнню матеріалу
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Економічна теорія: Навч метод посібник для самост вивч дисц. / О. В. Бородкіна – К.: ДУІКТ, 2010. –с
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка