№ уроку
|
№ уроку в темі
|
Зміст уроку
|
Основні цілі уроку
|
Домашнє завдання
|
МЕХАНІКА
|
Вступ (2год.)
|
1
|
1
|
Зародження і розвиток фізики як науки. Роль фізичного знання в житті людини. Методи наукового пізнання.
|
Формування знань учнів про фізичну науку як основну науку про природу, показ її ролі у життєдіяльності людини, з’ясування сутності методів наукового пізнання.
|
§ 1,2
|
2
|
2
|
Вимірювання. Оцінки похибок вимірювання.
|
Пояснити учням типи похибок, види вимірювань та округлення результатів, що використовуються під час експериментальних досліджень.
|
§ 3,4
|
Розділ 1. Кінематика (10год.)
|
3
|
1
|
Механічний рух і його види. Основна задача механіки. Фізичне тіло і матеріальна точка. Система відліку. Траєкторія руху. Шлях і переміщення. Відносність механічного руху.
|
Ознайомлення учнів із поняттям механіки як розділу фізики, основною задачею механіки та її розв’язанням; формування в учнів основних понять кінематики: механічного руху та його видів; матеріальної точки як фізичної ідеалізації. Формування знань про тіло відліку та систему відліку, траєкторію руху та класифікацію рухів залежно від траєкторії, шлях і переміщення, відносність механічного руху.
|
§ 5,6
|
4
|
2
|
Рівномірний прямолінійний рух. Графіки руху.
|
Формування знань про прямолінійний рух, розв’язання основної задачі механіки для рівномірного прямолінійного руху. Розгляд графіків залежності швидкості, координат прямолінійного руху від часу.
|
§7
|
5
|
3
|
Швидкість. Закон додавання швидкостей.
|
Формування знань учнів про швидкість як фізичну величину, класичний закон додавання швидкостей.
|
§ 8
|
6
|
4
|
Рівноприскорений рух. Швидкість тіла. Прискорення.
|
Ознайомлення учнів із поняттям нерівномірного руху та його характеристиками: прискоренням, середньою й миттєвою швидкостями, рівняннями шляху та координатами.
|
§9,10
|
7
|
5
|
Переміщення під час рівноприскореного руху.
|
Ознайомлення учнів із рівняннями шляху та координатами, графіками, які описують даний вид руху.
|
§11
|
8
|
6
|
Лабораторна робота №1 Визначення прискорення тіла при рівноприскореному русі
|
Закріплення в учнів знань про рівноприскорений рух та удосконалення ними засвоєних раніше знань шляхом проведення досліду з визначення прискорення тіла, яке рухається прискорено.
|
§
|
9
|
7
|
Вільне падіння.
|
Ознайомлення учнів з поняттям вільного падіння та фізичною сталою – прискорення вільного падіння.
|
§12
|
10
|
8
|
Рівномірний рух по колу. Період обертання і обертова частота. Лінійна й кутова швидкість.
|
Формування знань про особливий вид криволінійного руху – рух по колу та його характеристики: період і частоту обертання, лінійну та кутову швидкість, доцентрове прискорення.
|
§13,14
|
11
|
9
|
Узагальнюючий урок.
|
Систематизація знань учнів з теми; продовження формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
12
|
10
|
Тематичне оцінювання №1
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Розділ 2.Динаміка. (20год.)
|
13
|
1
|
Механічна взаємодія тіл. Сила. Види сил у механіці. Вимірювання сил. Додавання сил.
|
Ознайомлення учнів із поняттями динаміки як розділу фізики, взаємодії як невід’ємної частини матерії; розкриття поняття сили як міри взаємодії; з’ясування видів сил, які розглядаються в механіці. Ознайомлення учнів із вимірюванням сил за допомогою динамометра, із правилами додавання сил і визначення їх рівнодійної, якщо сили діють вздовж однієї прямої та під кутом одна до одної.
|
§16
|
14
|
2
|
Лабораторна робота №2 Вимірювання сил
|
Закріпити знання учнів про сили та способи їх додавання та удосконалити засвоєні раніше знання шляхом проведення учнями досліду по вимірюванню сил.
|
§
|
15
|
3
|
Закони динаміки. Перший закон Ньютона. Інерція.
|
Ознайомлення учнів з біографією І.Ньютона, його внеском у фізичну науку; формування знань про явище інерції та інерціальні системи відліку; усвідомлення змісту першого закону динаміки Ньютона.
|
§15
|
16
|
4
|
Другий закон Ньютона. Інертність. Маса.
|
Формування понять інертності й маси як міри інертності тіла; усвідомлення учнями змісту другого закону динаміки Ньютона.
|
§17,18
|
17
|
5
|
Третій закон Ньютона.
|
Усвідомлення учнями змісту третього закону Ньютона, значення законів динаміки для розуміння механічних процесів, систематизація знань про закони динаміки та межі їх застосування.
|
§19
|
18
|
6
|
Гравітаційна взаємодія. Закон всесвітнього тяжіння.
|
Усвідомлення учнями поняття гравітаційної взаємодії, змісту закону всесвітнього тяжіння, фізичного змісту гравітаційної сталої.
|
§20
|
19
|
7
|
Сила тяжіння. Вага і невагомість.
|
Формування в учнів поняття сили тяжіння і ваги як фізичних величин, усвідомлення понять невагомості й перевантаження.
|
§21,26
|
20
|
8
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про силу тяжіння і вагу як фізичної величини, про поняття перевантаження та невагомості; обчислення ваги у стані спокою і при рівноприскореному русі вгору і вниз; продовження формування навичок і вмінь учнів розв’язувати типові фізичні задачі.
|
§
|
21
|
9
|
Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики.
|
Ознайомлення учнів із поняттям штучного супутника Землі, космічних швидкостей та їх змісту; формування вміння розраховувати першу космічну швидкість; розглядання історію космонавтики, її наукового і практичного значень
|
§23
|
22
|
10
|
Рух тіла під дією кількох сил.
|
Систематизація й узагальнення знань про закони руху, сили в механіці, способи розв’язування задач з динаміки; формування вмінням класифікувати задачі на рух тіла під дією декількох сил.
|
§28
|
23
|
11
|
Розв’язування задач.
|
Продовження формування навичок і вмінь учнів розв’язувати задачі з динаміки, вивчаючи рух тіла під дією декількох сил і застосовуючи набуті теоретичні знання.
|
§
|
24
|
12
|
Тематичне оцінювання №2
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
25
|
13
|
Рівновага тіл. Момент сили. Умови рівноваги тіл.
|
Ознайомлення учнів із поняттям статики як розділу фізики; формування знань про умови рівноваги та види рівноваги тіл, які знаходяться на поверхні та які мають вісь обертання.
|
§29,30
|
26
|
14
|
Лабораторна робота №3 Дослідження рівноваги тіла під дією кількох сил
|
Закріплення знань про умови рівноваги тіла; з’ясування умов, за яких тіло, що має вісь обертання, перебуває в стані рівноваги під дією кількох сил.
|
§
|
27
|
15
|
Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Реактивний рух.
|
Формування знань учнів про фізичні величини – імпульс тіла, та імпульс сили та зв’язок між ними; усвідомлення закону збереження імпульсу; формування знань про реактивний рух.
|
§31,32
|
28
|
16
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про імпульс тіла, реактивний рух та закон збереження імпульсу; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
29
|
17
|
Механічна робота. Потужність. Кінетична енергія.
|
Формування в учнів поняття енергії як кількісної міри руху, механічної роботи як фізичної величини; пояснення зв’язку роботи й енергії на прикладі кінетичної енергії тіла.
|
§33,34
|
30
|
18
|
Потенціальна енергія. Закон збереження енергії.
|
Формування в учнів поняття потенціальної енергії; показ зв’язку між роботою та потенціальною енергією; усвідомлення учнями фундаментального закону фізики – закону збереження й перетворення енергії.
|
§35,36
|
31
|
19
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про роботу, енергію тіла, закон збереження енергії; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
32
|
20
|
Тематичне оцінювання №3
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Календарно-тематичне планування з фізики
10 клас
(1 год. на тиждень, усього 70 год., І семестр – 32 год., ІІ семестр - 38 год.)
ІІ семестр
|
Розділ 3. Релятивістська механіка. (4год.)
|
33
|
21
|
Основні положення спеціальної теорії відносності. Швидкість світла у вакуумі.
|
Усвідомлення учнями причин створення теорії відносності, пояснення її змісту, постулатів спеціальної теорії відносності Ейнштейна; розуміння закону додавання швидкостей у релятивістській механіці.
|
§46,47
|
34
|
22
|
Відносність і одночасність подій. Закон взаємозв’язку маси й енергії.
|
Формування знань учнів про наслідки з постулатів теорії відносності Ейнштейна: принцип відносності і одночасності подій, відносність відстаней і залежність маси від швидкості руху; усвідомлення учнями класичного закону взаємозв’язку маси й енергії тіла.
|
§48
|
35
|
23
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань з теми; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
36
|
24
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань з теми; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА
|
Розділ 1. Властивості газів, рідин, твердих тіл. (18год.)
|
37
|
1
|
Основні положення молекулярно-кінетичної теорії будови речовини та її дослідне обґрунтування.
|
Ознайомлення учнів із поняттям молекулярної фізики як розділу фізичної науки; із молекулярно-кінетичною теорією речовини, її основними положеннями та її дослідним обґрунтуванням на прикладі дифузії й броунівського руху.
|
§40-42
|
38
|
2
|
Маса та розміри атомів і молекул. Кількість речовини.
|
Формування знань про відносну атомну та молекулярну масу, молярну масу, сталу Авогадро та її фізичний зміст, про способи обчислення маси молекул та кількості молекул, які містяться в певному об’ємі речовини.
|
§43
|
39
|
3
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про масу та розміри атомів і молекул, кількість речовини; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
40
|
4
|
Ідеальний газ. Температура.
|
Формування знань про фізичну модель – ідеальний газ, її переваги, про температуру, як один з термодинамічних параметрів, основні температурні шкали Кельвіна і Цельсія та зв’язок між ними, про вимірювання температури за допомогою термометрів.
|
§44,45
|
41
|
5
|
Основне рівняння МКТ.
|
Ознайомлення учнів із поняттям тиску газу; з’ясування зв’язку тиску газу з іншими параметрами, зв’язку між основними термодинамічними параметрами на прикладі рівняння стану ідеального газу.
|
§44
|
42
|
6
|
Ізопроцеси. Газові закони.
|
Ознайомлення учнів з поняттям ізопроцесів та газових законів, характеристикою ізопроцесів та їх графічним поданням.
|
§46
|
43
|
7
|
Лабораторна робота №4 Дослідження ізотермічного процесу. Дослідне підтвердження закону Бойля – Маріотта.
|
Закріплення в учнів знань про ізопроцеси та удосконалення засвоєних знань шляхом проведення дослідження зміни об’єму певної маси газу із зміною тиску за сталої температури та встановлення співвідношення між ними.
|
§
|
44
|
8
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про ізопроцеси та газові закони; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
45
|
9
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про ізопроцеси та газові закони; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
46
|
10
|
Тематичне оцінювання №4
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
47
|
11
|
Пароутворення і конденсація.
|
Ознайомлення учнів з фізичними явищами: пароутворенням і конденсацією та видами пароутворення – випаровуванням і кипінням, поняттями насиченої і ненасиченої пари.
|
§47,48
|
48
|
12
|
Вологість повітря. Методи вимірювання вологості повітря.
|
Формування знань про парціальний тиск, абсолютну та відносну вологість повітря та методи вимірювання вологості за допомогою гігрометрів та психрометра.
|
§49
|
49
|
13
|
Лабораторна робота №5* Вимірювання відносної вологості повітря Розв’язування задач.
|
Закріплення в учнів знань про вологість повітря; удосконалення засвоєних знань шляхом проведення досліду з визначення вологості повітря.
|
§
|
50
|
14
|
Властивості поверхні рідини. Поверхневий натяг рідини.
|
Формування знань про властивості поверхневого шару рідини, силу поверхневого натягу та поверхневий натяг рідин.
|
§50
|
51
|
15
|
Змочування. Капілярні явища.
|
Ознайомлення учнів з фізичними явищами: змочуванням та незмочуванням, капілярними явищами.
|
§51
|
52
|
16
|
Будова й властивості твердих тіл. Кристалічні й аморфні тіла.
|
Формування знань про кристалічні і аморфні тіла та їх властивості, типи кристалів, механічні властивості твердих тіл.
|
§52-54
|
53
|
17
|
Рідкі кристали. Полімери.
|
Ознайомлення учнів із фізичними властивостями рідких кристалів та полімерів.
|
§55,56
|
54
|
18
|
Тематичне оцінювання №5
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
Розділ 2.Основи термодинаміки. (6 год.)
|
55
|
1
|
Внутрішня енергія тіл. Два способи зміни внутрішньої енергії.
|
Формування знань учнів про внутрішню енергію та способи її зміни, поняття теплопередачі та її видів, кількості теплоти.
|
§57,58
|
56
|
2
|
Робота термодинамічного процесу. Перший закон термодинаміки.
|
Формування знань про роботу ідеального газу, поняття адіабатного процесу; ознайомлення з першим законом термодинаміки та його застосуванням для різних ізопроцесів.
|
§59,60
|
57
|
3
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про внутрішню енергію та способи її зміни, перший закон термодинаміки та застосування його до ізопроцесів; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
58
|
4
|
Теплові машини. Холодильні машини.
|
Формування знань про теплові і холодильні машини та їхню будову, про фізичні процеси, що описують їх роботу, основні види.
|
§61
|
59
|
5
|
Розв’язування задач.
|
Систематизація знань про теплові та холодильні машини, фізичні процеси, що описують їх роботу; продовження формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
|
§
|
60
|
6
|
Тематичне оцінювання №6
|
Оцінювання знань і вмінь учнів з даної теми; виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
|
|
ФІЗИЧНИЙ ПРАКТИКУМ. (5 год.)
|
61
|
1
|
Дослідження руху тіла під дією сили тяжіння.
|
Закріплення в учнів знань про рух тіла під дією сили тяжіння та удосконалення набутих знань шляхом проведення досліду з дослідження характеристик даного руху.
|
§
|
62
|
2
|
Дослідження механічного руху з урахуванням закону збереження енергії.
|
Закріплення в учнів знань про рух тіла з урахуванням закону збереження енергії та удосконалення засвоєних знань шляхом проведення досліду з дослідження характеристик даного руху.
|
§
|
63
|
3
|
Вивчення одного з ізопроцесів.
|
Закріплення в учнів знань про ізопроцеси та удосконалення засвоєних знань шляхом проведення досліду з дослідження характеристик даного руху.
|
§
|
64
|
4
|
Вивчення коефіцієнта поверхневого натягу.
|
Закріплення в учнів знань про особливі властивості поверхневого шару рідини, силу поверхневого натягу і коефіцієнт поверхневого натягу і удосконалення засвоєних раніше знань шляхом проведення досліду з дослідження характеристик даного руху.
|
§
|
65
|
5
|
Визначення модуля пружності.
|
Закріплення в учнів знань про пружні деформації, силу пружності та удосконалення засвоєних знань шляхом проведення досліду з дослідження характеристик даного руху.
|
§
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ЗАНЯТТЯ
|
66
|
1
|
Сучасні погляди на простір і час. Взаємозв’язок класичної та релятивістської механіки.
|
Ознайомлення учнів з розвитком поглядів на простір і час, які складалися у 19 ст., показати зв’язок класичного і релятивістської механіки.
|
§
|
РЕЗЕРВ
|
67-70
|
4
|
|
|
|