№ уроку
|
№ уроку в темі
|
Зміст уроку
|
Основні цілі уроку
|
Домашнє завдання
|
Розділ 1. Електричне поле (5год.)
|
1
|
1
|
Заряд й електромагнітна взаємодія. Електричне поле.
|
Познайомити учнів із явищем електризації тіл; довести існування двох типів зарядів і пояснити їхню взаємодію. Сформувати уявлення учнів про електричне поле і його властивості.
|
§ 1,2
|
2
|
2
|
Механізм електризації різних тіл. Електроскоп. Лабораторна робота №1 Досліджування взаємодії заряджених тіл
|
Пояснити учням процес електризації тіл; ознайомити з роботою електроскопа. Вивчити характер взаємодії однойменно й різнойменно заряджених тіл.
|
§ 3
|
3
|
3
|
Закон Кулона.
|
Увести поняття точкового заряду, роз’яснити учням фізичний зміст закону Кулона.
|
§4
|
4
|
4
|
Узагальнюючий урок.
|
Узагальнити вивчений матеріал по темі «Електричне поле».
|
§
|
5
|
5
|
Тематичне оцінювання №1
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 2. Електричний струм (35год.)
|
6
|
1
|
Електричний струм.
|
З’ясувати фізичну природу електричного струму.
|
§ 5
|
7
|
2
|
Дії електричного струму.
|
Ознайомити учнів з діями електричного струму.
|
§6
|
8
|
3
|
Джерела електричного струму.
|
Ознайомити учнів із джерелами електричного струму.
|
§ 7
|
9
|
4
|
Електричне коло.
|
З’ясувати, з яких частин складається електричне коло; пояснити учням призначення кожної частини електричного кола.
|
§8
|
10
|
5
|
Сила струму.
|
Увести фізичну величину, що характеризує електричний струм, та одиницю її виміру.
|
§9
|
11
|
6
|
Лабораторна робота №2 Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках
|
Навчити збирати електричне коло й вимірювати силу струму амперметром на різних ділянках кола.
|
§
|
12
|
7
|
Електрична напруга.
|
Увести поняття напруги, ознайомити учнів з одиницею напруги та навчити вимірювати напругу.
|
§10
|
13
|
8
|
Лабораторна робота №3 Вимірювання напруги за допомогою вольтметра
|
Навчити учнів правильно підключати в коло вольтметр і вимірювати напругу на різ них ділянках кола.
|
§
|
14
|
9
|
Електричний опір. Закон Ома.
|
Установити залежність між силою струму, напругою на однорідній ділянці електричного кола й опором цієї ділянки.
|
§11
|
15
|
10
|
Питомий опір. Реостати.
|
Показати залежність опору провідника від його геометричних розмірів. Ознайомити учнів із пристроєм і використанням реостатів для регулювання сили струму в колі.
|
§12
|
16
|
11
|
Лабораторна робота №4 Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра
|
Навчити визначати опір провідника за допомогою амперметра й вольтметра; переконатися дослідним шляхом у тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та від напруги на його кінцях.
|
§
|
17
|
12
|
Лабораторна робота №5* Вивчення залежності електричного опору провідника від довжини провідника й площі його поперечного перерізу. Розв’язування задач.
|
З’ясувати, як залежить електричний опір провідника від його довжини й площі поперечного перерізу.
|
§
|
18
|
13
|
Тематичне оцінювання №2
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
19
|
14
|
Послідовне з’єднання провідників.
|
Познайомити учнів із послідовним з’єднанням провідників і закономірностями, що існують у колі.
|
§13
|
20
|
15
|
Лабораторна робота №6 Дослідження електричного кола з послідовним з’єднання провідників
|
Експериментально перевірити закони послідовного з’єднання провідників.
|
§
|
21
|
16
|
Паралельне з’єднання провідників.
|
Познайомити учнів із паралельним з’єднанням провідників і закономірностями, що існують у колі.
|
§14
|
22
|
17
|
Роз’язування задач.
|
Закріпити знання учнів на розв’язуванні задач.
|
|
23
|
18
|
Лабораторна робота №7 Дослідження електричного кола з паралельним з’єднання провідників
|
Експериментально перевірити закони паралельного з’єднання провідників.
|
§
|
24
|
19
|
Змішане з’єднання провідників.
|
Закріпити знання учнів про різні з’єднання провідників і сформувати в них уміння обчислювати параметри комбінованих тіл.
|
§
|
25
|
20
|
Узагальнюючий урок.
|
Узагальнити вивчений матеріал по темі «Електричний струм».
|
§
|
26
|
21
|
Тематичне оцінювання №3
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
27
|
22
|
Робота й потужність електричного струму.
|
З’ясувати характер залежності між енергією, що виділяється на ділянці кола, електричним струмом та опором цієї ділянки кола.
|
§15
|
28
|
23
|
Лабораторна робота №8 Вимірювання потужності споживача електричного струму
|
Навчитися визначати потужність електричного струму в лампі.
|
§
|
29
|
24
|
Закон Джоуля – Ленца.
|
З’ясувати характер залежності між енергією, що виділяється на ділянці кола, електричним струмом та опором цієї ділянки кола.
|
§16
|
30
|
25
|
Розв’язування задач.
|
Закріпити знання учнів на розв’язуванні задач.
|
|
31
|
26
|
Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники.
|
Закріпити знання учнів про теплову дію струму.
|
§17
|
32
|
27
|
Електричний струм у металах.
|
З’ясувати фізичну природу електричного струму в металах.
|
§18
|
Календарно-тематичне планування з фізики
9 клас
(1 год. на тиждень, усього 70 год., І семестр – 32 год., ІІ семестр - 38 год.)
ІІ семестр
|
33
|
28
|
Електричний струм у рідинах.
|
Роз’яснити учням фізичну природу електропровідності рідин.
|
§19
|
34
|
29
|
Застосування електролізу.
|
Ознайомити учнів з технічним застосуванням електролізу; навчити їх застосовувати закон електролізу Фарадея під час розв’язання задач.
|
§20
|
35
|
30
|
Лабораторна робота №9 *Дослідження явища електролізу. Розв’язування задач.
|
Експериментально перевірити виконання закону електролізу.
|
§
|
36
|
31
|
Електричний струм у газах.
|
Роз’яснити учням фізичну природу електропровідності газів.
|
§21
|
37
|
32
|
Різні види самостійного розряду.
|
Ознайомити учнів із видами самостійного розряду та їх технічним застосуванням.
|
§22
|
38
|
33
|
Електричний струм у напівпровідниках.
|
Сформувати уявлення про вільних носіїв електричного заряду в напівпровідниках і про природу електричного струму в напівпровідниках.
|
§23
|
39
|
34
|
Узагальнюючий урок.
|
Узагальнити знання учнів з теми.
|
|
40
|
35
|
Тематичне оцінювання №4
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 3. Магнітне поле (10 год.)
|
41
|
1
|
Постійні магніти. Магнітне поле.
|
Роз’яснити учням фізичну природу магнітної взаємодії.
|
§24
|
42
|
2
|
Магнітне поле Землі.
|
Пояснити походження магнітного поля Землі, ознайомити учнів з магнітними бурями й магнітними аномаліями.
|
§25
|
43
|
3
|
Магнітне поле провідника зі струмом.
|
Ознайомити учнів з магнітними полями провідника зі струмом і котушки зі струмом; розглянути графічне зображення магнітних полів і навчити знаходити напрямок силових ліній магнітного поля.
|
§ 26
|
44
|
4
|
Дія магнітного поля на провідник зі струмом.
|
Розглянути дію магнітного поля на провідник зі струмом; ознайомити учнів з дією сили Ампера.
|
§ 28
|
45
|
5
|
Електромагніти.
|
Познайомити учнів із пристроєм електромагнітів і їх застосуванням.
|
§ 27
|
46
|
6
|
Лабораторна робота №10 Збирання електромагніту й дослідження його дії
|
Навчити збирати найпростіший електромагніт і з’ясувати, від чого залежить його дія.
|
§
|
47
|
7
|
Електровимірювальні прилади.
|
Ознайомити учнів із принципом дії електровимірювальних приладів.
|
§ 29
|
48
|
8
|
Явище електромагнітної індукції.
|
Ознайомити учнів з явищем електромагнітної індукції; навчити знаходити напрямок індукційного струму.
|
§30
|
49
|
9
|
Застосування електромагнітної індукції.
|
Показати учням значення явища електромагнітної індукції для фізики й техніки.
|
§30
|
50
|
10
|
Тематичне оцінювання №5
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
Розділ 4. Атомне ядро. Ядерна енергетика (12 год.)
|
51
|
1
|
Атомне ядро.
|
Ознайомити учнів з відкриттям явища природної радіоактивності.
|
§31
|
52
|
2
|
Радіоактивне випромінювання.
|
Ознайомити учнів із властивостями радіоактивного випромінювання.
|
§32
|
53
|
3
|
Радіоактивне перетворення атомних ядер. Правила зміщення.
|
Розкрити природу радіоактивного розпаду та його закономірності.
|
§33
|
54
|
4
|
Закон радіоактивного розпаду.
|
Ознайомити учнів із законом радіоактивного розпаду.
|
§33
|
55
|
5
|
Поглинута та еквівалентна дози йонізуючого випромінювання.
|
Ознайомити учнів з біологічною дією радіоактивних випромінювань.
|
§34
|
56
|
6
|
Експериментальні методи реєстрації заряджених частинок.
|
Ознайомити учнів із сучасними методами виявлення й дослідження заряджених частинок і ядерних перетворень.
|
§34
|
57
|
7
|
Лабораторна робота №11* Вивчення будови побутового дозиметра й проведення дозиметричних вимірів на місцевості
|
Вивчити будову побутового дозиметра й інших приладів для реєстрації заряджених частинок; навчитися проводити дозиметричні виміри на місцевості.
|
§
|
58
|
8
|
Отримання та використання радіоактивних ізотопів.
|
Ознайомити учнів із сучасними методами отримання радіоактивних ізотопів та застосуванням їх в техніці.
|
§35
|
59
|
9
|
Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.
|
Ознайомити учнів з розподілом ядер урану, що дозволяє одержати велику кількість ядерної енергії; пояснити будову й принцип дії ядерного реактора.
|
§36
|
60
|
10
|
Ядерна енергетика.
|
Ознайомити учнів з галуззю застосування атомної енергії.
|
§37
|
61
|
11
|
Екологічні проблеми атомної енергетики. Боротьба за ліквідацію загрози ядерної війни.
|
Ознайомити учнів із ситуацією в атомній енергетиці України; розповісти про ядерний паливний цикл і природний радіаційний фон. Виявити й узагальнити причини ядерного протистояння наддержав на початку ХХІ століття.
|
§37
|
62
|
12
|
Тематичне оцінювання №6
|
Виконання письмової роботи, що містить завдання для перевірки теоретичних знань учнів з теми та їх практичних умінь розв’язувати задачі.
|
|
63
|
1
|
Узагальнюючі заняття.
|
|
|
64
|
2
|
Узагальнюючі заняття.
|
|
|
65
|
3
|
Екскурсії.
|
|
|
66
|
4
|
Екскурсії.
|
|
|
67-70
|
5-8
|
Резерв.
|
|
|