Відкритий захід «Цікава хімія»


Скачати 46.49 Kb.
Назва Відкритий захід «Цікава хімія»
Дата 18.12.2013
Розмір 46.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
Відкритий захід

«Цікава хімія»

Мета: За допомогою дослідів зацікавити учнів предметом. Сформулювати уявлення про важливість хімічних знань.

Обладнання та матеріали: набір реактивів,хімічний посуд,штативи,пробірко тримачі,сухий спирт,халат,печатки,пінцет.

Хід заняття

  1. Вступне слово вчителя

Ми з вами почали вивчати новий предмет – хімію. Вже дещо знаємо з історії розвитку хімії(разом пригадуються основні етапи.

Нам відомо чимало імен вчених-хіміків,наприклад: М.В.Ломоносов, Дж.Дальтон, Менделєєв,А . Авогадро , Р. Бойль. Всі вони працювали і розвивали хімію як науку,поповнюючи її новими відкриттями і законами .

Сьогодні ми проведемо кілька дослідів ,які , я так думаю,ще більше зацікавлять вас цим предметом. Отже,починаємо.

  1. Дослід №1 «Хімічний вулкан» (Виконується вчителем)

Виконання досліду. У фарфоровій ступці розтираємо 50 г оранжево-червоні кристали дихромату амонію (NH4)2Cr2O7.Порошок висипаємо на велику металеву пластинку,надаючи йому форму гірки. На вершині «вулкана» скляною паличкою робимо лунку і вливаємо 1-2 мл етилового спирту. Спирт підпалюємо сірником. Від горіння спирту починається розклад дихромату амонію. З «кратера» сніп яскравих іскор і «вулканічний покіп».

-брудно-зелений хром(III) оксиду Cr2O3.

- Цей дослід дуже нагадує виверження вулкану . Чи не так?

Дослід №2 Взаємодія «вапняної води» з вуглекислим газом

Виконання досліду. У колбу наливаємо 10 мл вапняної води.Один із присутніх учнів дме у скляну трубку ,опущено у колбу з розчином Ca(OH)2. Через декілька хвилин спостерігається утворення каламуті . Утворився нерозчинний у воді CaCO3.Ca(OH)2+CO2=CaCO3↓ - Так у природі утворюється крейда,вапняк і мармур.

Дослід №3 Як вода взаємодіє з активними металами

Виконання досліду. У кристалізатор наливаємо ½ ч. води. Відрізаємо ножем шматочок літію (розмір з горошину) і кидаємо у воду. Спостерігаємо,як метал «бігає» по поверхні води і «шипить».

- Як ви думаєте,що літій витісняє із води?Правильно,водень.

- Тепер капнемо кілька крапель фенолфталеїну у одержаний розчин . Спостерігаємо зміну кольору на малиновий. Утворився луг,небезпечна речовина!Потім добавляємо розчину хлоридної кислоти і спостерігаємо зникнення кольору!Отже,ми ,як чаклуни,то «фарбуємо розчин,то знебарвлюємо його!

Дослід №3 Розклад H2O2

Виконання досліду. В пробірку наливаємо 1-2 мл H2O2 і добавляємо 1 мл раніше приготованого аміак ату купруму. одразу спостерігаємо виділення кисню,який перевіряємо тліючою скипкого/вод. Вона спалахує!

  • Чим відома вам така речовина як крохмаль?

В яких продуктах харчування вона присутня?

Відповідь:картопля,рис,білий хліб та багато ін..

  • Давайте пересвідчимось,чи це дійсно так.

Дослід №4 Визначення крохмалю у картоплі

Виконання досліду. На зріз картоплини капаємо 1-2 краплини розчину йоду. Спостерігаємо інтенсивно синє забарвлення .(Дослід виконується учнем)

- Давайте пригадаємо з вами про поширення води на нашій планеті ,про її вміст у рослинних та тваринних організмах і значення у життєвих процесах. Яка природна вода вам відома:дощова,мінеральна,моря,ріки,океани і т.д. Ми користуємося водопровідною водою,а для приготування ліків та в хім. Лабораторіях користуються дистильованою водою.

У XIX ст. нім.фізик Ф. Кольрауш добув надзвичайно чисту воду в результаті 40-кратної перегонки та наступного кип’ятіння протягом 500 год у золотій колбі ( Вода Кольрауша ) . Її питома електропровідність становить 5*10-8 Ом-1*см-1.Це значення +критерієм чистоти води. Цікаво,що електропровідність дистильованої води у 20 разів більша порівняно з електропровідністю води Кольрауша.
Дослід №5

Виконання досліду. У I пробірку наливаємо дистильованої води і опускаємо в неї реактивний папірець з AgNO3.Спострегігаємо за зміною забарвлення (його немає).У II пробірку наливаємо водопровідної води і теж опускаємо AgNO3.Спостерігаємо помутніння води у цій пробірці,отже вода містить хлор!Це дійсно водопровідна вода (хлорована).

З пробірки I на предметне скло поміщаємо 1-2 краплини води і випаровуємо її. Спостерігаємо,що ніякого сліду не залишилось.

- Те ж саме проробимо і з водою із пробірки №2.Спостерігаємо,що після випаровування вода залишає білий наліт на склі,отже є водопровідною.

Дослід №6 Дослід з цукром

Виконання досліду. У хімічний стакан насипаємо ¼ цукру і добавляємо концентрованої сульфатної кислоти. Через деякий час спостерігаємо як із стаканчика починає «рости» чорний стовпчик із обвугленого цукру .

Дослід №7 «Домашній вулкан»

Виконання досліду. У макет вулкану,зробленого із пластиліну насипаємо питної солі і добавляємо підфарбованого червоною фарбою розчину оцтової кислоти. Одразу спостерігаємо «виверження лави» ,що сповзає по стінках «вулкану». Дома-цей процес називається гасінням соди.

Дослід №8 «Фарбовані змії»

Виконання досліду. На азбестову сітку поміщаємо порошок уротропіну (у вигляді гірки),навколо вершини гірки на однаковій відстані розміщують таблетки норсульфазола. Сірником підпалюємо вершину гори. Утворюється 3 «змії» ,що звиваються.

Отже, висновок із нашого заняття,я думаю ви зробите правильний:хімія-це цікава наука,яку необхідно вивчати,знати і використовувати свої знання у повсякденному житті!

Схожі:

Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета
Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати
1 година на тиждень, разом 35
Хімія природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії
Хімія і наше життя
Разом з тим проводиться пропаганда здорового способу життя, що є найактуальнішою темою для сучасної молоді. Цей виховний захід проводиться...
Величко Л. П. Органічна хімія, 10-11 кл. (підручник для класів хімічного...
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень...
Факультативний курс «Хімія в побуті» Автор: Замулко О.І., методист...
Факультативний курс «Хімія в побуті» призначений для допрофільної підготовки учнів 8 класу. Зміст програми розрахований на 34 години...
Хімічна компонента є обов’язковою складовою системи загальної природничо...
Разом з іншими предметами хімія покликана реалізувати мету загальної середньої освіти, розв’язувати завдання розвитку особистості,...
Управління освіти Чернівецької міської ради Чернівецька гімназія...
Всеукраїнський відкритий конкурс рефератів по ядерній енергетиці та ядерній фізиці
Лашевська Г. А. Хімія: 7 кл.: Підручн для загальноосвіт навч закл
Лашевська Г. А. Хімія: 7 кл.: Підручн для загальноосвіт навч закл. К.:Ґенеза,2007. 200с.:іл
Уроки сталого розвитку Позакласний виховний захід на тему «Вода джерело життя»
Позакласний виховний захід на тему «Вода – джерело життя». 6 клас Преображенської ЗОШ І –ІІІ ступенів
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості
Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка