|
Скачати 46.49 Kb.
|
Відкритий захід «Цікава хімія» Мета: За допомогою дослідів зацікавити учнів предметом. Сформулювати уявлення про важливість хімічних знань. Обладнання та матеріали: набір реактивів,хімічний посуд,штативи,пробірко тримачі,сухий спирт,халат,печатки,пінцет. Хід заняття
Ми з вами почали вивчати новий предмет – хімію. Вже дещо знаємо з історії розвитку хімії(разом пригадуються основні етапи. Нам відомо чимало імен вчених-хіміків,наприклад: М.В.Ломоносов, Дж.Дальтон, Менделєєв,А . Авогадро , Р. Бойль. Всі вони працювали і розвивали хімію як науку,поповнюючи її новими відкриттями і законами . Сьогодні ми проведемо кілька дослідів ,які , я так думаю,ще більше зацікавлять вас цим предметом. Отже,починаємо.
Виконання досліду. У фарфоровій ступці розтираємо 50 г оранжево-червоні кристали дихромату амонію (NH4)2Cr2O7.Порошок висипаємо на велику металеву пластинку,надаючи йому форму гірки. На вершині «вулкана» скляною паличкою робимо лунку і вливаємо 1-2 мл етилового спирту. Спирт підпалюємо сірником. Від горіння спирту починається розклад дихромату амонію. З «кратера» сніп яскравих іскор і «вулканічний покіп». -брудно-зелений хром(III) оксиду Cr2O3. - Цей дослід дуже нагадує виверження вулкану . Чи не так? Дослід №2 Взаємодія «вапняної води» з вуглекислим газом Виконання досліду. У колбу наливаємо 10 мл вапняної води.Один із присутніх учнів дме у скляну трубку ,опущено у колбу з розчином Ca(OH)2. Через декілька хвилин спостерігається утворення каламуті . Утворився нерозчинний у воді CaCO3.Ca(OH)2+CO2=CaCO3↓ - Так у природі утворюється крейда,вапняк і мармур. Дослід №3 Як вода взаємодіє з активними металами Виконання досліду. У кристалізатор наливаємо ½ ч. води. Відрізаємо ножем шматочок літію (розмір з горошину) і кидаємо у воду. Спостерігаємо,як метал «бігає» по поверхні води і «шипить». - Як ви думаєте,що літій витісняє із води?Правильно,водень. - Тепер капнемо кілька крапель фенолфталеїну у одержаний розчин . Спостерігаємо зміну кольору на малиновий. Утворився луг,небезпечна речовина!Потім добавляємо розчину хлоридної кислоти і спостерігаємо зникнення кольору!Отже,ми ,як чаклуни,то «фарбуємо розчин,то знебарвлюємо його! Дослід №3 Розклад H2O2 Виконання досліду. В пробірку наливаємо 1-2 мл H2O2 і добавляємо 1 мл раніше приготованого аміак ату купруму. одразу спостерігаємо виділення кисню,який перевіряємо тліючою скипкого/вод. Вона спалахує!
В яких продуктах харчування вона присутня? Відповідь:картопля,рис,білий хліб та багато ін..
Дослід №4 Визначення крохмалю у картоплі Виконання досліду. На зріз картоплини капаємо 1-2 краплини розчину йоду. Спостерігаємо інтенсивно синє забарвлення .(Дослід виконується учнем) - Давайте пригадаємо з вами про поширення води на нашій планеті ,про її вміст у рослинних та тваринних організмах і значення у життєвих процесах. Яка природна вода вам відома:дощова,мінеральна,моря,ріки,океани і т.д. Ми користуємося водопровідною водою,а для приготування ліків та в хім. Лабораторіях користуються дистильованою водою. У XIX ст. нім.фізик Ф. Кольрауш добув надзвичайно чисту воду в результаті 40-кратної перегонки та наступного кип’ятіння протягом 500 год у золотій колбі ( Вода Кольрауша ) . Її питома електропровідність становить 5*10-8 Ом-1*см-1.Це значення +критерієм чистоти води. Цікаво,що електропровідність дистильованої води у 20 разів більша порівняно з електропровідністю води Кольрауша. Дослід №5 Виконання досліду. У I пробірку наливаємо дистильованої води і опускаємо в неї реактивний папірець з AgNO3.Спострегігаємо за зміною забарвлення (його немає).У II пробірку наливаємо водопровідної води і теж опускаємо AgNO3.Спостерігаємо помутніння води у цій пробірці,отже вода містить хлор!Це дійсно водопровідна вода (хлорована). З пробірки I на предметне скло поміщаємо 1-2 краплини води і випаровуємо її. Спостерігаємо,що ніякого сліду не залишилось. - Те ж саме проробимо і з водою із пробірки №2.Спостерігаємо,що після випаровування вода залишає білий наліт на склі,отже є водопровідною. Дослід №6 Дослід з цукром Виконання досліду. У хімічний стакан насипаємо ¼ цукру і добавляємо концентрованої сульфатної кислоти. Через деякий час спостерігаємо як із стаканчика починає «рости» чорний стовпчик із обвугленого цукру . Дослід №7 «Домашній вулкан» Виконання досліду. У макет вулкану,зробленого із пластиліну насипаємо питної солі і добавляємо підфарбованого червоною фарбою розчину оцтової кислоти. Одразу спостерігаємо «виверження лави» ,що сповзає по стінках «вулкану». Дома-цей процес називається гасінням соди. Дослід №8 «Фарбовані змії» Виконання досліду. На азбестову сітку поміщаємо порошок уротропіну (у вигляді гірки),навколо вершини гірки на однаковій відстані розміщують таблетки норсульфазола. Сірником підпалюємо вершину гори. Утворюється 3 «змії» ,що звиваються. Отже, висновок із нашого заняття,я думаю ви зробите правильний:хімія-це цікава наука,яку необхідно вивчати,знати і використовувати свої знання у повсякденному житті! |
Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати |
1 година на тиждень, разом 35 Хімія природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії |
Хімія і наше життя Разом з тим проводиться пропаганда здорового способу життя, що є найактуальнішою темою для сучасної молоді. Цей виховний захід проводиться... |
Величко Л. П. Органічна хімія, 10-11 кл. (підручник для класів хімічного... Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень... |
Факультативний курс «Хімія в побуті» Автор: Замулко О.І., методист... Факультативний курс «Хімія в побуті» призначений для допрофільної підготовки учнів 8 класу. Зміст програми розрахований на 34 години... |
Хімічна компонента є обов’язковою складовою системи загальної природничо... Разом з іншими предметами хімія покликана реалізувати мету загальної середньої освіти, розв’язувати завдання розвитку особистості,... |
Управління освіти Чернівецької міської ради Чернівецька гімназія... Всеукраїнський відкритий конкурс рефератів по ядерній енергетиці та ядерній фізиці |
Лашевська Г. А. Хімія: 7 кл.: Підручн для загальноосвіт навч закл Лашевська Г. А. Хімія: 7 кл.: Підручн для загальноосвіт навч закл. К.:Ґенеза,2007. 200с.:іл |
Уроки сталого розвитку Позакласний виховний захід на тему «Вода джерело життя» Позакласний виховний захід на тему «Вода – джерело життя». 6 клас Преображенської ЗОШ І –ІІІ ступенів |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія» |