На автомобілі встановлені дискові колеса розміром 7,0-20 з розрізними замковими і нерозрізними бортовими кільцями . Колеса прикріплені до маточин вісьма гайками.
При експлуатації шин потрібно керуватися "Правилами експлуатації автомобільних шин"
Періодично варто перевіряти затягування гайок кріплення коліс до маточин, момент затягування повинний бути дорівнює 400 ... 500 Н-м (40...50 кгс-м), а також тиск повітря в шинах, що повинне відповідати значенням, зазначеним у інструкціі. При перевірці тиску шини повинні бути холодними.
На колесах заднього моста спочатку потрібно перевірити затягування копачковых гайок кріплення внутрішніх коліс, а потім гайок кріплення зовнішніх коліс.
Треба охороняти шини від улучення на них бензину, гасу, олії. При влученні зазначених рідин на шини їх варто протерти насухо.
На новому автомобілі і після кожного зняття коліс протягом трьох наступних днів роботи щодня підтягувати хрест-навхрест гайки коліс, момент затягування повинний бути дорівнює 400... 500 Н-м (40...50 кгс-м).
При установці запасного колеса необхідно дотримувати наступний порядок роботи: обперти диск запасного колеса на його кронштейн , що знаходиться у відкинутому положенні; уставити пластину 2 з 5 болтами в отвори диска колеса і подовжніх пазів відкидного кронштейна, зі зворотної сторони кронштейна натягти на болти підсилювальну планку 3 і закріпити її гайками коліс, не загортаючи їх до упора;
піднімаючи колесо, засунути його на лонжерон рами до упора болтів пластини в крайки пазів кронштейна, як показано на мал. 50,6;
переконавши, що колесо засунуте до упора, затягти гайки, що кріплять колесо до кронштейна;
закріпити відкидний кронштейн на лонжероні за допомогою гайки і болта кріплення відкидного кронштейна.
При знятті запасного колеса потрібно виконати операції в зворотному порядку.
Розбирання і зборку колеса в дорожніх умовах варто проводити на чистій поверхні. При розбиранні необхідно користатися монтажними лопатками: одна з кривим захопленням, інша з прямим плоским кінцем. Розбирати колеса потрібно в наступному порядку.
1. Цілком випустити повітря з камери. Уставити плоский кінець лопатки між покришкою і бортовим кільцем і віджати борт покришки вниз .
2. У зазор, що утворився, уставити пряму лопатку і лопатку з кривим захопленням і віджати борт покришки вниз. Послідовно пересуваючи лопатки по окружності обода і віджимаючи борт покришки вниз, зняти його з конічної полиці замкового кільця
3. Уставити плоский кінець лопатки в паз на замковому кільці і віджати кільце з канавки, піднімаючи одночасно його кінець нагору за допомогою лопатки з кривим захопленням .
4. Утримуючи замкове кільце лопаткою з кривим захнатом, уставити плоский кінець лопатки під торець кільця
5. Дотримуючи кільце, вичавити його лопаткою цілком з канавки і зняти . Не рекомендується тягти замкове кільце за один кінець.
6. Зняти бортове кільце. Перевернути колесо на
іншу сторону і зняти борт покришки з конічної полиці описаним вище способом .
7. Поставити колесо у вертикальне положення і вийняти обід.
При зборці колеса рекомендується присипати тальком внутрішню частину покришки і камеру. Після цього треба вкласти камеру в покришку і вставити
|
Дати під запис
|
|
|
ободную стрічку; покласти покришку на обід колеса з невеликим перекосом і уставити вентиль у паз; підняти покришку з боку вентиля і надягти її на обід; надягти бортове кільце; уставити протилежну розрізу частина замкового кільця в канавку і вдавити його ногами. Покласти колесо замковим кільцем вниз і накачати шину, довівши тиск у ній до 0,05 МП а (0,5 кгс/див2). Якщо борт покришки упирається в торець замкового кільця, потрібно заправити замкове кільце під борт покришки, ударяючи молотком через дерев'яну підкладку по зовнішній крайці замкового кільця.
Переконавши в тім, що покришка встановлена на замкове кільце по всій окружності, довести тиск у шині до нормального, попередньо поклавши зібране колесо замковим і бортовим кільцями вниз.
У випадку зниження внутрішнього тиску повітря нижче норми в шинах типу Р погіршується стійкість автомобіля, прискорюється руйнування боковин каркаса і бортів покришок і підсилюється нерівномірність зносу протектора. Тому потрібно дотримувати особливої обережності при обгоні, крутих поворотах, перевезенні вантажів великої висоти, на з'їзді на узбіччя доріг і в'їзді на дорогу. Не допускається буксування коліс на кам'янистому ґрунті. Це може привести до руйнування тонких боковин каркаса, а також до ушкодження обода колеса, що надалі може викликати руйнування бортів шини.
При другому технічному обслуговуванні варто переставити
колеса за схемою, показаної на малюнку.
|
|
|