Тема: Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику Мета


Скачати 75.95 Kb.
Назва Тема: Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику Мета
Дата 29.03.2013
Розмір 75.95 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
Тема: Прикладна діяльність.

Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику

Мета: Ознайомити учнів одним із видів графіки— плакатом; навчити учнів створювати тематичні плакати; вчити працювати в групах; виховувати бережне ставлення до природи, навколишнього середовища.

Обладнання: ПК, презентація «Прикладна діяльність.
Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику»

набір дидактичного матеріалу по темі “Екологія”, папір формату А-3, кольорові олівці, маркери, гумка та ін.

Хід уроку

І. Організація классу до уроку.

ІІ. Повідомлення теми уроку

ІІІ. Пояснення нового матеріалу, виділення основних завдань уроку./перегляд тематичної презентація «Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику»/

ІV. Практична діяльність учнів у групах

1.1. Робота з дидактичним матеріалом на екологічну тематику

(Див. додатки)

1.2. Зображувальна діяльність.

V. Попередні перегляд робіт. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання. Підготуватись до підсумкового уроку на тему «Природа і культурне середовище людини».

Роздатковий дидактичний матеріал на тему «Екологія»

Вплив забруднення

Картка 1.


Чиста вода прозора, безбарвна|безколірна|, не має запаху і смаку, населена безліччю риб, рослин і тварин. Забруднені води каламутні|мутні|, з|із| неприємним запахом, не придатні для пиття|питва|, часто містять|утримують| величезну кількість бактерій і водоростей. Система самоочищення води (аерація проточною водою і осадження на дно осаду|частинок|) не спрацьовує із-за надлишку в ній антропогенних надлишків|забруднювачів|.

Зменшення вмісту|вмісту| кисню. Органічні речовини, що містяться|утримуються| в стічних водах, розкладаються|розкладають| ферментами аеробних бактерій, які поглинають розчинений у воді кисень і виділяють вуглекислий газ у міру засвоєння органічних залишків. Загальновідомими кінцевими|скінченними| продуктами розпаду є|з'являються| вуглекислий газ і вода, але|та| можуть утворюватися і багато інших утворень|сполук|. Наприклад, бактерії переробляють азот, що міститься|утримується| у відходах, в аміак (NH3|), який, з'єднуючись з|із| натрієм, калієм або іншими хімічними елементами, утворює солі|соль| азотної кислоти - нітрати. Сірка перетвориться в сірчановодневі з'єднання|сполуки| (речовини, що містять|утримують| радикала|радикал-іон| -SH| або сірководень H2S|), які поступово переходять в сірку (S) або в сульфат-іон (SO4-|), також створюючий солі|соль|.

У водах, що містять|утримують| фекальні маси, рослинні або тваринні залишки, що поступають|надходять| з підприємств харчової промисловості, паперові волокна і залишки целюлози від підприємств целюлозно-паперової промисловості, процеси розкладання протікають практично однаково. Оскільки аеробні бактерії використовують кисень, першим результатом розпаду органічних залишків є|з'являється| зменшення вмісту|вмісту| кисню, розчиненого у водах, що приймають стоки. Воно змінюється залежно від температури, а також в деякій мірі - від солоності і тиску|тиснення|. Прісна вода при 20°| C і інтенсивній аерації в одному літрі містить|утримує| 9,2 міліграм|міліграм-еквіваленти| розчиненого кисню. З|із| підвищенням температури води цей показник зменшується, а при її охолодженні|охолодженні| - збільшується. По нормативах, що діють при проектуванні муніципальних очисних споруд|споруджень|, для розпаду органічних речовин, що містяться|утримуються| в одному літрі комунальних стічних вод звичайного|звичного| складу при температурі 20°| З|із|, потрібно приблизно 200 міліграм|міліграм-еквіваленти| кисню протягом 5 днів. Це значення, званого біохімічною потребою в кисні (БПК), набуте як стандарт при розрахунках кількості кисню, необхідного для очищення|очистки| даного об'єму|обсягу| стоків. Величина БПК стічних вод підприємств шкіряної, м’ясопереробної| і цукрорафінадної промисловості набагато вище, ніж комунальних стоків.

У дрібних|мілких| водоймах| з|із| швидкою течією, де вода інтенсивно перемішується|перемішує|, кисень, що поступає|надходить| з|із| атмосфери, компенсує виснаження його запасів, розчинених у воді. Одночасно вуглекислий газ, що утворюється при розкладанні речовин, що містяться|утримуються| в стічних водах, випаровується в атмосферу. Таким чином скорочується термін несприятливої дії процесів розкладання органіки. І навпаки, у водоймищах із|із| слабкою|слабою| течією, де води перемішуються|перемішують| повільно|поволі| і ізольовані від атмосфери, неминуче зменшення змісту|вмісту| кисню і зростання|зріст| концентрації вуглекислого газу спричиняють за собою серйозні зміни. Коли зміст|вміст| кисню зменшується до певного рівня, відбувається|походить| замор риби і зачинають|починають| гинути інші жваві|живі| організми, що, у свою чергу|в свою чергу|, приводить|наводить| до збільшення об'єму|обсягу| органіки, що розкладається|розкладає|.

Велика частка|частина| риб гине із-за отруєння промисловими і сільськогосподарськими стоками, але|та| багато - і від недоліку|нестачі| у воді кисню. Риби, як і всі жваві|живі| істоти, поглинають кисень і виділяють вуглекислий газ. Якщо кисню у воді мало, але|та| висока концентрація вуглекислого газу, інтенсивність їх дихання знижується (відомо, що вода при високому вмісті вугільної кислоти, тобто розчиненого в ній вуглекислого газу, стає кислою).

У водах, що потерпають від|відчувають| теплового забруднення, часто створюються умови, що приводять|наводять| до загибелі риб. Там знижується зміст|вміст| кисню, оскільки|тому що| він слабо розчиняється в теплій воді, проте|однак| потреба в кисні різко зростає, оскільки збільшуються темпи його споживання|вжитку| аеробними бактеріями і рибами. Додавання|добавляти| кислот, наприклад сарною, з|із| дренажними водами з|із| вугільних шахт також істотно|суттєвий| знижує здатність|здібність| деяких видів риб витягувати з|із| води кисень.

Вода виконує різні функції, наприклад служить сировиною, обігрівачем і охолоджувачем|охолодником| в технологічних процесах, крім того, транспортує, сортує і промиває різні матеріали. Вода також виводить відходи на всіх стадіях виробництва - від здобичі|видобутку| сировини, підготовки напівфабрикатів до випуску кінцевої|скінченної| продукції і її розфасовки. Оскільки набагато дешевше викидати відходи різних виробничих циклів, чим переробляти і утилизовать|, з|із| промисловими стоками скидається величезна|велетенська| кількість різноманітних|всіляких| органічних і неорганічних речовин.

Картка 2.

Існує два основні джерела забруднення атмосфери: природний і антропогенний. Природний – це вулкани, лісові пожежі, запорошені бурі, вивітрювання, процеси розкладання рослин і тварин. Джерелом антропогенного забруднення атмосфери різними речовинами є|з'являються| теплоенергетика, нефтегазопереробка|, промисловість, транспорт і ін. На думку фахівців|спеціалістів|, в результаті|внаслідок| діяльності людини в атмосферу Землі|грунту| щорік|щорічно| поступає|надходить| 25,5 мільярдів тонн|тонна-сил| оксидів вуглецю, 190 мільйонів тонн|тонна-сил| оксидів сірі, 65 мільйонів тонн|тонна-сил| оксидів азоту, 1,4 мільйона тонн|тонна-сил| хлорфторвуглеців. Половина всіх викидів в атмосферу доводиться|припадає| на підприємства таких галузей промисловості, як енергетика 24,8% і металургія 26,2%.

Останніми роками найбільша кількість шкідливих речовин в атмосферу викидається з|із| вихлопними газами автомобілів, причому їх частка|доля| постійно зростає. У нашій країні вона складає більше 30%, а в США – більше 60% від спільного|загального| викиду забруднюючих речовин в атмосферу.

Особливу тривогу викликає|спричиняє| полягання|достаток| повітря в крупних містах.

Так, в Москві викиди шкідливих речовин від автотранспорту перевищили 800 тисяч тонн|тонна-сил| в рік, що складає 70 відсотків|проценти| від спільної|загальної| кількості забруднюючих речовин, що поступають|надходять| в атмосферу міста за рік.

Різні негативні зміни атмосфери Землі|грунту| пов'язані головним чином із зміною концентрації другорядних компонентів атмосферного повітря. Так, встановлено|установлений|, що основними причинами парникового ефекту є|з'являються| діоксид вуглецю, метан, оксид азоту, озон і фреони. Виникла проблема виснаження озонового шару, у тому числі появи озонової діри|дірки| а Антарктиді і Арктиці, пов'язана з надмірним застосуванням|вживанням| фреонів у виробництві і побуті.

Атмосферні забрудники|забруднювачі| розділяють на первинних, таких, що поступають|надходять| безпосередньо в атмосферу, і вторинні|повторні| перетворення, що є|з'являються| результатом, останні. Так, сірчистий газ, що поступає|надходить| в атмосферу, окислюється|окисляється| до сірчаного ангідриду, який взаємодіє з|із| парами води і утворює крапельки|капельки| сірчаної кислоти. При взаємодії сірчаного ангідриду з|із| аміаком утворюються кристали сульфату амонія.

Так само, в результаті|внаслідок| хімічних, фотохімічних, физико-хімічних|фізико-хімічних| реакцій між забруднюючими речовинами і компонентами атмосфери, утворюються інші вторинні ознаки. Основним джерелом пірогенного забруднення на планеті є|з'являються| теплові електростанції, металургійні і хімічні підприємства, котельні установки, споживаючі більше 70% твердого і рідкого палива|пального|, що щорік|щорічно| здобувається|добуває|.

Картка 3.








Картка 4.







Картка 5.


Схожі:

Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення...
Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису
Уроку з основ здоров’я у 8 класі Мета
Мета : ознайомити учнів із критичним станом навколишнього середовища, навчити реально оцінювати екологічну ситуацію; розвивати пізнавальний...
Тема: Створення графічного документу «Схема прокладання кабельної траси» Мета
Заголовок завжди є структурним елементом тексту. Він дозволяє в короткій (стислій) формі відобразити тематику документа, а нерідко...
Вимоги до складання календарно-тематичного плану
Мета: ознайомлення з навчальною програмою та календарно-тематичним планом з предмету «Інформатика»; формування вмінь та навичок по...
Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного...
Тема. Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного театру. Трупа корифеїв та їх діяльність театру. Трупа...
Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного...
Тема. Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного театру. Трупа корифеїв та їх діяльність театру. Трупа...
Золота рибка Сценарій вистави на екологічну тематику Діючі особи: М
М: Чисте гірське повітря! Купуйте живу воду! Остання жива вода на землі! Парасольки від кислотних дощів – для всіх і для кожного!...
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць
Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці
УРОК №24 Тема уроку
Мета уроку: перевірити рівень знань учнів, передбачений програмою з цього тематичного блоку, і вміння застосовувати отримані знання...
УРОК №39 Тема уроку
Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про зміст понять «матема­тична модель» і «прикладна задача та вміння будувати моделі прикладних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка