|
Скачати 56.93 Kb.
|
Перша міська гімназія Асоційована школа ЮНЕСКО Гафінова Л.В., відмінник освіти України Г. С. Сковорода, філософська та поетична спадщина. Афоризми філософа. «Всякому місту звичай і права» – зразок духовної лірики. «De Libertate» («Про свободу»). Розробка другого уроку. Черкаси, 2012 ЗМІСТ
Тема уроку: “Г. С. Сковорода, філософська та поетична спадщина. Афоризми філософа. «Всякому місту звичай і права» – зразок духовної лірики. «De Libertate» («Про свободу»)”. Мета: дати загальну характеристику спадщини Г.С. Сковороди, проаналізувати поезії «Всякому місту звичай і права» – зразок духовної лірики. «De Libertate» – подвійне звучання мотиву вольності у вірші, розглянути “щастя” в розумінні філософа та афоризми Г.С. Сковороди; розвивати логічне і творче мислення, уяву, пам’ять, допитливість; виховувати доброту, прагнення до справедливості, повагу до надбань минулих поколінь, високі моральні якості на прикладі життя філософа. Обладнання: портрет Г. Сковороди, книжкова виставка, презентація спадщини Г. Сковороди. Тип уроку: урок-дослідження. Хід уроку І етап – створення відповідного емоційного настрою за допомогою музики та автотренінгу: Учитель. 1. Вдумливо кілька разів повторіть слова: «Я – гімназист. Я – особистість. Я думаю. Я хочу знати». 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. 3. Мотивація навчальної діяльності. Високу мужність Г. Сковороди зможемо належно оцінити, згадавши, у які часи він жив. Російська імперія остаточно закріпачила селян, у тому числі й українських. Зруйновано Запорізьку Січ. Разом із кіньми й каретами продавали людей… міркування Г. Сковороди багато в чому суголосні провідним ідеям найвидатніших представників філософії того часу. Переглянемо презентацію про спадщину Г.С. Сковороди і підготуємось до аналізу поетичних творів філософа. ІІ етап – передкомунікативний – заглиблення у філософську та поетичну спадщину Г.С. Сковороди. (Учительська презентація – 5-10 хв.). ІІІ етап – комунікативний. І рівень – пізнавальна діяльність – осягнення філософсько-естетичних ідей Г.С. Сковороди через бесіду. Учитель. 1. Скільки філософських творів написав Григорій Савич Сковорода і які ви з них запам'ятали? – Г.С. Сковорода написав близько 20-ти філософських трактатів, але писав він і діалоги та вступні лекції до курсу етики. 2. Скільки творів входить до поетичної збірки “Сад божественних пісень” і до збірки “Байки Харківські”? – До кожної збірки входить 30 творів. 3. Скількома мовами і якими писав Г.С. Сковорода? – Трьома: латиною, давньогрецькою та книжною українською мовою. 4. Що означає слово “філософія” і які найосновніші ознаки їх ви запам'ятали? – Філософія (з гр. – “любов до мудрості”) – це наука про найбільш загальні закони розвитку природи, людства та мислення. У філософських творах Г. Сковороди найпалкіше бажання пізнати самого себе, віднайти в собі людину, зрозуміти, у чому полягає щастя. 5. Що означає слово “щастя” і намалюйте його основні пелюстки. – Щастя – поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою життя. ІІ рівень – естетичне усвідомлення. 6. Скільки ознак “щастя” вивів Г.С. Сковорода і яка формула у ньому найосновніша? – Сім ознак щастя вивів Г. Сковорода і формула “сродної праці” у ньому найосновніша. 7. Які афоризми Г.С. Сковороди ви найбільше запам'ятали? 8. Чому “Сад божественних пісень” є збіркою духовної поезії? 9. Які поетичні твори зі збірки “Сад божественних пісень” є провідними і чому? ІІІ рівень – “оживлення тексту”. Учитель. 1. А зараз ми надамо слово читцям і акторам. Прочитайте виразно поезію “Всякому місту – звичай і права”. Група акторів уважно слухає її, а потім відтворить пантомімою. 2. Порахуйте кількість складів у кожному рядку і визначте тип римування, зробіть висновок про весь вірш. 3. Дайте характеристику рими і визначте віршовий розмір поезії. 4. Чому цей вірш став піснею, мав багато варіантів? 5. Хто з українських письменників використав цей вірш у своєму творі, переробивши трішки зміст? Учитель. 1. Прочитайте виразно поезію «De Libertate». 2. Група дослідників нехай проаналізує мотив вольності в цій поезії і її будову. 3. Чим привертає увагу ця поезія? IV етап – післякомунікативний (осмислення проблем тексту двох поезій та творчо-образна їх інтерпретація). Учитель. 1. Чому Г.С. Сковорода заявляє, що порівняння свободи із золотом недолуге? 2. Як у творі «De Libertate» поєднано особистісне й загальнонаціональне? Оцінювання Учитель. Урок доходить вже кінця. Усі ви плідно працювали, Знання всі чесно здобували, І працювали краще, ніж могли. Тепер роботи залишилось небагато: Усім оцінку треба виставляти, Загальну суму розділивши лиш на три. (Виставлення оцінок) Домашнє завдання
Використана література
|
Урок-дослідження. Хід уроку І етап створення відповідного емоційного... ... |
Г. С. Сковорода, видатний український письменник, філософ Створення відповідного емоційного настрою за допомогою музики та автотренінгу, мотивація навчальної діяльності |
Урок формування мовної компетенції. Хід уроку Мета: пояснити учням правила написання не з дієприкметниками; формувати вміння правильно писати слова з цією орфограмою; розвивати... |
Урок-етюд. Хід уроку. УЧИТЕЛЬ ... |
Складені задачі, які включають збільшення ( зменшення ) числа в кілька разів Альбом коштує 7 грн, а книжка у 8 разів дорожча. Скільки гривень коштують альбом і книжка разом? |
УРОК 14 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формул зведення, формування умінь учнів застосовувати вивчені формули для спрощення виразів та обчислень |
Уроку: “Два вальси Розробив: Дьомін Володимир Миколайович, учитель музики КЗ «Гуляйпільський колегіум «Лідер» Гуляйпільської районної ради |
Тема. Художній етюд про природу. Підготовка до твору-опису природи за власними спостереженнями Уяві за допомогою слова певні образи; проаналізувати образи й картини, створені митцями слова та інших жанрів; розвивати увагу, спостережливість,... |
Пальчикова гімнастика Діти простягають руки вперед, стискають і розтискають кулачки. Повторюють кілька разів |
Урок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь. Формувати в учнів навички розв'язувати задачі з елементами письмового... |