Програма розвитку малого підприємництва в місті Синельниковому на 2011 2020 роки


Скачати 96.38 Kb.
Назва Програма розвитку малого підприємництва в місті Синельниковому на 2011 2020 роки
Дата 26.08.2013
Розмір 96.38 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи


Додаток 1

до рішення виконавчого

комітету міської ради

від 02.08.2013 № 191
Програма розвитку малого підприємництва

в місті Синельниковому на 2011 – 2020 роки
І. Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання шляхом розроблення і виконання Програми

Малий бізнес залишається одним з найважливіших структуроутворюючих секторів економіки, гарантією сталого економічного зростання, створення нових робочих місць, запровадження інноваційних підходів у виробництві товарів та наданні послуг.

Від стану розвитку підприємництва залежить зайнятість населення, надходження до бюджетів усіх рівнів, вирішення соціальних проблем, ефективність ринкових перетворень, зниження соціальної напруги в місті.

У зв’язку з цим державна регіональна політика в сфері підприємництва повинна бути спрямована на створення правових, фінансових, соціально-економічних та інших умов для розвитку і підтримки підприємництва.

Протягом 2009 – 2010 років в місті Синельниковому діяла Програма розвитку малого підприємництва, затверджена рішенням міської ради від 05 червня 2009 року № 527-35/V, спрямована на забезпечення сталого розвитку малого підприємництва.

За час дії Програми кількість малих підприємств збільшилась із 73 у 2008 році до 83 у 2010 році. Спостерігається тенденція щодо збільшення кількості найманих працівників на малих підприємствах. Щорічно збільшувалась кількість найманих працівників у малому підприємництві і у 2010 році їх кількість становила 613 осіб.

Вагомими перевагами малого підприємництва є його мобільність та адаптивність. Саме ці якості дозволили даному сегменту економіки показати невелике зростання.

Так, протягом 2009 року в місті за рахунок малого бізнесу створено 213 нових робочих місць, у 2010 році - 390.

За підсумками 2010 року збільшилася середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств, яка становить 1410,8 грн, що становить 118,0% до 2009 року.

Збільшилась питома вага продукції, виробленої малими підприємствами у загальному обсязі виробництва. У 2008 році цей показник становив 12,0 % , а в 2010 році - 15,0 %.

Збільшилась частка малих підприємств, які спрацювали прибутково. У 2008 році їх відсоток становив 68,0 %, а в 2009 році – 76,5 %.

Збільшились надходження до міського бюджету від діяльності малого підприємництва і в 2010 році вони становили 4128,0 тис. грн.

Таким чином, мале підприємництво має тенденцію до зростання його участі у вирішенні соціально-економічних питань в місті Синельниковому.

Разом з тим, у цьому сегменті економіки все ще залишаються істотні проблеми. Про це свідчать результати анкетування понад 50 суб’єктів господарювання, проведеного міськвиконкомом в липні 2010 року.

Основними факторами, що гальмують розвиток сфери підприємництва в місті, виявились: неефективність податкового законодавства та непередбачуваність податкової політики; складна система видачі документів дозвільного характеру та їх велика кількість; неефективна державна регуляторна політика; непрозорість процедур відведення землі, встановлення розміру орендної плати за землю та підготовки містобудівної документації; недостатній рівень фінансової підтримки підприємницьких структур тощо. Суб’єкти господарювання виступили з пропозиціями стосовно упорядкування планових і позапланових перевірок господарської діяльності органами державного нагляду (контролю), ліквідації об’єктів стихійної торгівлі біля легальних об’єктів бізнесу, розвитку інфраструктури підтримки підприємництва.

Більшість проблем потребують вирішення на загальнодержавному рівні. І на сьогодні керівництвом держави вжито конкретних заходів щодо підтримки підприємництва, зокрема розпочато реформу в регуляторній та дозвільній системах. Так, скорочено кількість видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню та кількість дозвільних документів.

У свою чергу виконавчий комітет міської ради створює умови для того, щоб приватна ініціатива повною мірою розвивалася і бізнес не відчував адміністративного тиску з боку влади.

Програма розвитку малого підприємництва в місті Синельниковому на 2011 – 2020 роки (далі – Програма) є логічним продовженням системи заходів, які здійснювалися в рамках попередньої Програми, що діяла протягом 2009 – 2010 років.

ІІ. Мета Програми

Метою Програми є створення належних умов для реалізації конституційного права мешканців міста на підприємницьку діяльність, підвищення добробуту громадян шляхом розвитку малого і середнього бізнесу та сприяння насиченню місцевого ринку високоякісними товарами й послугами від діяльності підприємництва, а також спрямування дій міської ради та її виконавчого комітету, суб’єктів господарювання, громадських об’єднань підприємців на розв’язання актуальних проблем, що стримують розвиток приватної ініціативи, та формування і впровадження ефективної державно-громадської системи підтримки й захисту підприємництва.
ІІІ. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання Проблеми

Досягнення головної мети Програми пов’язане з реалізацією пріоритетних напрямів та першочергових завдань, до числа яких належать:

- упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності;

- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка,

- ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва.
Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності

Програма розвитку малого підприємництва є інструментом державної політики підтримки малого та середнього бізнесу на місцевому рівні. Первинним вектором такої політики є впорядкування нормативного регулювання в сфері підприємництва.

В умовах сьогодення важливим пріоритетом в діяльності міської ради та її виконавчого комітету щодо здійснення економічних реформ, окреслених Президентом України В.Ф. Януковичем, є вироблення чітких умов, прозорих та зрозумілих для бізнесу. Основними принципами реформованої регуляторної політики повинно стати зменшення втручання держави в економічну діяльність суб’єктів господарювання, що досягається через недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, започаткування та ведення підприємницької діяльності за принципом “єдиного вікна”, спрощення процедур видачі документів дозвільного характеру, забезпечення повноцінного функціонування дозвільного центру і дієвий контроль за участю в ньому представників місцевих дозвільних органів.

Програма включає заходи, спрямовані на виконання завдань, поставлених Главою держави, щодо дерегуляції підприємницької діяльності, та неухильного дотримання вимог законів України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

Так, пріоритетними завданнями Програми щодо упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності в місті є:

- моніторинг виконання вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики;

- поновлення реєстру регуляторних актів;

- забезпечення чіткої роботи дозвільного центру за участю представників місцевих дозвільних органів;

- проведення семінарів з практичних питань здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності для розробників регуляторних актів;

- проведення анкетного опитування підприємців про стан підприємницького клімату в місті Синельниковому та інше.

Реалізація вказаних заходів передбачає активне залучення підприємців участі в роботі координаційної ради з питань розвитку підприємництва, створення громадських організацій підприємців і їх участі в моніторингу проблем підприємництва та розробці пропозицій щодо вдосконалення чинного законодавства, нормативно-правових актів міського органу влади або внесення змін до цих актів.
Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

В умовах сьогодення однією з найгостріших проблем підприємництва залишається його кредитування та повернення кредитних заборгованостей комерційним банкам.

Світова фінансово-економічна криза, яка, в першу чергу, вдарила по банківських установах, змусила їх припинити видачу кредитів або встановити необґрунтовано високі відсотки й заставу, що в декілька разів перевищували первинну суму кредиту. Така ситуація призвела до того, що підприємці залишилися без фінансових можливостей для придбання приміщень, устаткування, впровадження новітніх технологій, поповнення обігових коштів.

Одним з найважливіших завдань міської влади на сучасному етапі є створення сприятливих умов для стимулювання інвестиційної діяльності, а також залучення до сфери підприємництва соціально вразливих груп населення (безробітних, жінок, молоді, інвалідів), що сприятиме зниженню соціальної напруги та підвищенню якості життя громадян.

Саме на це спрямовані заходи даної Програми щодо надання на конкурсній основі часткового відшкодування відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого підприємництва на реалізацію інвестиційних проектів, надання центрами зайнятості одноразової допомоги для започаткування власної справи безробітними, які бажають займатися підприємницькою діяльністю.
Ресурсне та інформаційне забезпечення,

формування інфраструктури підтримки підприємництва

Глобальний розвиток сучасних інформаційно-комунікаційних технологій надає багато можливостей для підприємців, значна частина яких вважає, що в сучасному світі неможливе ефективне ведення бізнесу без їх використання. Застосування новітніх технологій дозволяє зробити бізнес не тільки високотехнологічним, але й оптимізувати витрати на офісні, виробничі, складські приміщення, виставкові зали, запропонувати покупцям значно більший асортимент товарів і послуг, розширити ринки збуту, знайти ділових партнерів тощо.

З огляду на це, одним із основних завдань в даному напрямку є створення інформаційної бази даних про вільні ресурси нерухомого майна, що можуть бути використані суб’єктами господарювання, та забезпечення відкритого доступу до них, насамперед, через веб-сайт міської ради в мережі Інтернет.

З цією метою створено спеціалізований веб-сайт міської ради, в якому є розділи: «Підприємництво» та «Регуляторна політика», на яких розміщуються новини й події в сфері підприємництва в місті, нормативно-правові акти міської ради та виконавчого комітету з питань розвитку малого та середнього бізнесу, джерела і умови кредитування бізнесу, адреси об’єктів інфраструктури підтримки бізнесу.

Важливим чинником у формуванні позитивного іміджу підприємництва та підвищенні інформаційної обізнаності суб’єктів господарювання є також засоби масової інформації. За допомогою висвітлення на телебаченні та в пресі різноманітних подій (урочисті заходи з нагоди Дня підприємця, конкурси, святкові події міського значення) підприємці отримують необхідну для них інформацію та практичні поради, форми підтримки бізнесу.

На це спрямовані і семінари для суб’єктів господарювання. Випереджаючий розвиток інформаційно-комп’ютерних технологій вимагає нових підходів у навчанні підприємців, зокрема використанні потужного Інтернет-ресурсу, що дозволить проводити ці заходи за дистанційною формою у зручний час для представників малого та середнього бізнесу.

Пріоритетним завданням міської влади на сьогодні залишається сприяння створенню нових об’єктів інфраструктури.

ІV. Строки та етапи виконання Програми

Програма реалізується в один етап. Початок виконання Програми 2011 рік, закінчення виконання – 2020 рік.
V. Перелік завдань і заходів Програми

Для забезпечення якісного виконання та дієвого контролю за виконанням Програми розроблено перелік завдань і заходів на 2011 – 2020 роки із зазначенням очікуваних результатів та необхідних обсягів фінансування (додаток 2).
VІ. Ресурсне забезпечення Програми

Для забезпечення виконання Програми розвитку малого підприємництва в місті на 2011 – 2020 роки необхідно залучення коштів з міського бюджету, а також інших джерел не заборонених чинним законодавством України.
VІІ. Організація управління та контролю за ходом виконання Програми

Програма підготовлена відділом соціально-економічного розвитку міста міської ради враховано досвід управління розвитку споживчого ринку та підприємництва Дніпропетровської облдержадміністрації.

У подальшому також передбачається залучати об’єднання підприємців до заходів з контролю за виконанням Програми розвитку малого підприємництва в м. Синельниковому на 2011 – 2020 роки, що сприятиме забезпеченню прозорості та відкритості процесу її реалізації.

Координацію роботи щодо виконання Програми та її заходів у встановлені строки, досягнення передбачених показників здійснює відділ соціально-економічного розвитку міста міської ради.

Виконання заходів Програми заплановано регулярно обговорювати на засіданнях координаційної ради з питань розвитку підприємництва, постійною комісією міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету і фінансів.

Контроль за виконанням Програми та її заходів передбачає щоквартальну звітність про виконання заходів Програми управлінню розвитку споживчого ринку та підприємництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Після закінчення строку реалізації Програми здійснюється її оцінювання з метою визначення відповідності Програми реальним проблемам і потребам розвитку міста, визначення рівня досягнення поставлених завдань та ефективності використання наданих ресурсів, а також формулювання пріоритетів наступних Програм.
VІІІ. Очікувані кінцеві результати виконання Програми

Очікуваними результатами виконання Програми є прискорення розвитку малого підприємництва в місті, використання його потенційних можливостей, підвищення його ролі у процесах економічного зростання.

Поступове впровадження заходів Програми сприятиме:

- збільшенню кількості малих підприємств та фізичних осіб-підприємців;

- створенню нових робочих місць та забезпеченню збалансованості ринку праці;

- збільшенню податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів;

- забезпеченню високого рівня відкритості та прозорості регуляторної діяльності, вдосконаленню нормативного регулювання у сфері підприємництва;

- створенню сприятливого інвестиційного клімату для вітчизняних та іноземних інвесторів, у тому числі шляхом спрощення дозвільних і погоджувальних процедур;

- забезпеченню всебічної інформаційної й організаційної підтримки суб’єктів господарювання.

Міський голова Д.І.ЗРАЖЕВСЬКИЙ



Схожі:

Програма розвитку малого підприємництва в місті Синельниковому на 2011 2020 роки
Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання шляхом розроблення і виконання Програми
До Програми розвитку малого підприємництва у місті Синельниковому
Погодити зміни та доповнення до «Програми розвитку малого підприємництва у місті Синельниковому на 2011 – 2012 роки», затвердженої...
Міська програма розвитку малого підприємництва у місті Кременчуці на 2009-2010 роки
Кременчуці на 2009-2010 роки направлена на забезпечення виконання Комплексної Програми розвитку малого підприємництва у Полтавській...
Програма розвитку малого підприємництва в місті Синельниковому на...
Малий бізнес залишається одним з найважливіших структуроутворюючих секторів економіки, гарантією сталого економічного зростання,...
Про проект Програми розвитку малого підприємництва в місті Сміла на 2013 2014 роки
Україні” від 21. 05. 97 №280/97-ВР із змінами і доповненнями та Законів України «Про Національну програму сприяння розвитку малого...
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА в місті Бердянську на 2013-2014 роки Вступ
Бердянськ на 2013-2014 роки (далі Програма) розроблена відповідно до статті 27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,...
Завдань і заходів Програми розвитку малого підприємництва в м. Синельниковому...
Моніторинг виконання вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики
Завдань і заходів Програми розвитку малого підприємництва в м. Синельниковому...
Моніторинг виконання вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики
П РОГРАМ А підтримки малого підприємництва в місті Глухові на 2011-2012 роки
Характеристика Програми підтримки малого підприємництва в місті на 2011-2012 роки
Щодо виконання Комплексної програми розвитку малого підприємництва...
Комплексної програми розвитку малого підприємництва на 2010-2012 роки (далі – програма), заходів щодо її реалізації та була спрямована...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка