|
Скачати 114.03 Kb.
|
11 клас Творчі завдання Завдання № 1. Що корисного дає для економічного дослідження використання кількісних методів в економіці? Основними напрямками використання кількісних методів є – методи економіко-математичного моделювання та методи статистичного аналізу. – 1 бал а). метод економіко-математичного аналізу складається з напрямків: 1 бал - розрахунковий; - використання схем, графіків, діаграм – графічні методи; - індексний метод розрахунків; - індекс зростання; правило операцій над індексами. б). метод статистичного аналізу дозволяє бути об’єктивним: 1 бал - показники порівняння бути в однакових одиницях виміру; - порівняння реальних величин. в). принципи економічного мислення: 1 бал - витрати; - стимули; - добровільний обмін; - наслідки вибору для майбутнього; - індивідуальний вибір. За цими методами можна пояснити та охарактеризувати будь-яку проблему. Основоположник статистичного методу Уільям Петті, а економіко-математичного аналізу – В. Леонтьєв. – 1 бал Завдання № 2. Що корисного дає для економічного дослідження використання історичних методів в економіці? Історичні методи економічних досліджень передбачають зіставлення об’єктивно-існуючих економічних реалій в різні історичні періоди. Використання даних методів можна поділити на два, відносно відокремлені напрямки. Перший напрямок – дослідження основних економічних явищ і процесів та закономірностей їх динаміки. Другий напрямок – дослідження закономірностей еволюції економічної думки. 1 бал Перший напрямок в різні історичні періоди покликаний вирішити завдання: 2 бали
Другий напрямок використання історичного методу покликаний вирішувати наступні завдання: 2 бали
Задача 1. D=70-3*P S=20+2*P 70-3*P=20+2*P; 5*P=50; P=10; Q=40. (2) S=20+2*(P-3) = 14+2*P; 14+2*P=70-3*P; 56-5*P; P=11,2 ; Q=36,4. (3) ΔP=1,2 гр.од. ΔQ= - 3,6 шт. %ΔP= (11,2-10)/ 10 = +12%. %ΔQ = (36,2-40)/40= -9%/ (3) Задача 2. TVC=2Q2-4Q. MC=(TVC)′=( 2Q2-4Q)=4Q-4 (3) MR=P. (P=const). MR=12. (1) MR=MC 12=4Q-4; 16=4Q$ Q*=4. (3) Задача 3. Iреал.з.п.= Іном.з.п./Іц. (2) Iреал.з.п.=1,11/1,07=1,037. (2) Отже, реальна заробітня плата зросте на 3,7%. (1) Задача 4. C=Ca+c′Y; S=-Ca+s′Y. C=100-0,5Y. S=-100+0,5Y. (3)
(2) Графік споживання. (1) Графік заощадження. (1) Задача 5. P1-=P2; 85-Q=130-4Q; 3Q=45; Q=15; P=70. (2) MC=(TC′) = (375+25Q+0,6Q2)=25+1,2Q; MR=(TR′); TR1 =85Q- Q2; TR2 =130Q- 4Q2; MR1=85-2Q; MR2=130-8Q. (2) При Q=15: MR1=85-2*15=55; MR2=130-8*15=10. MC=25+1,2*15=43. MR2‹ MC ‹ MR1 Отже обсяг – оптимальний. (2) “Ламана” крива попиту. (2) 10 клас Творче завдання 1 (6 балів) Проілюструйте на моделі КВМ економічне зростання і наведіть чинники, які можуть його викликати.
Творче завдання 2 (8 балів) Визначте, правильним чи неправильним є твердження: «Якщо в суспільстві обсяг економічних ресурсів збільшився, то буде виготовлено більшість товарів і послуг». Стисло обґрунтуйте свою відповідь. Розв’язання Твердження є неправильним. Виробництво визначається не тільки наявністю ресурсів, але і їхнім раціональним використанням. Звичайно ж, може бути виготовлено більше, але стверджувати однозначно неможна. У житті ми бачимо, що країни, що мають великий ресурсний потенціал, створюють менший ВВП у країні. Підприємство теж може збільшити запаси сировини, але не змінивши технології, рівня кваліфікації робітників, може й не досягти зростання обсягів товарів і послуг.
Задачі Задача №1 (4 бали) Підприємець вклав у бізнес 250 тис. гривень і за рік отримав 80 тис. грн. доходу . Чому дорівнює норма прибутку підприємця? Чи варто йому було таким чином витрачати гроші,якщо банківський відсоток дорівнював 35 %? Розвязання: де N- норма прибутку – 2 бали; Оскільки норма прибутку менша, ніж банківський відсоток (35%), то підприємцю було вигідніше вкласти гроші в банк – 2 бали. Задача №2 (5 балів) Курс звичайної акції порівняно з номіналом зріс на 24%. Номінальна вартість акції – 500 гривень, банківський відсоток становить 5 %. Які дивіденди отримав власник акції перед її продажем? Розв'язання: Курс акцій = 1,24 (або 124%); Номінальна вартість – 500 грн. I=5%. Курсова вартість акцій = 500 ∙1,24 = 620 грн – 2 бали; Курсова вартість = ∙ 100; d= ∙ = 31 грн. або у відсотках: ∙ 100% = 6,2 % - 3 бали. Задача № 3 (7 балів) Функція попиту на певний товар хлопця Q1=15-3P, дівчини Q2=8-4Р. На ринку всього 12 покупців: 5 хлопчиків, решта – дівчата. Знайдіть зміну величини попиту при збільшенні ціни від 1 до 3. Розв’язання: Сукупний попит хлопців на товар буде рівним: Qхл=5Q1=75-15P, а дівчат: Qд=7Q2=56-28P Максимальна ціна попиту для хлопців: 75-15Р=0, звідси Р1=5, дівчат: 56-28Р=0, звідси Р2=2. – 3 бали Сумарний попит: при Р<2. Q=Qхл+Qд=131-43Р; при Р≥2, Q=Qхл=75-15Р. При ціні Р=1, величина попиту буде рівним: Q1=131-43∙1=88. При ціні Р=3, величина попиту буде рівним: Q2=75-15∙3=30. Зміна величини попиту: ∆Q=Q2-Q1=30-88=-58. – 4 бали Задача 4 ( 8 балів) Минулого місяця сукупні постійні витрати підприємства склали 200 грн, прибутки — 100 грн. Визначте прибутки підприємства за поточний місяць, якщо прогнозується зростання виручки за рахунок збільшення обсягів виробництва на 25 % за не змінних постійних витрат. Розв'язання Виручка від реалізації продукції завжди дорівнює добутку кількості продукції на її ціну (РQ). Вартість реалізації включає загальні витрати (ТС), які, у свою чергу, складаються з постійних витрат (VС), змінних витрат (VС) та прибутку (Рr). Тобто РQ = TС + Рr = FС + VС + Рr. Постійні витрати не залежать від обсягу продукції, а змінні витрати пропорційні йому. Тому РQ = FС + Q · АVС + Рr. Ураховуючи, що в поточному місяці обсяг виручки збільшився на 25 % за рахунок збільшення обсягів, можна вивести нову формулу: 1,25 РQ = FС + 1,25Q · АVС + Рr1, Таким чином, знаючи певні дані минулого місяця, можна визначити змінні витрати, що припадають на одиницю продукції (АVС). AVC = , або AVC = . Підставимо отриманий результат у нову формулу: 1,25РQ = 100 + 1,25Q · + Pr; 1,25РQ = 200 + 1,25РQ - 1,25 · 300 + Рr1; Рr1 = 175 грн. • - Визначення та представлення формул для розрахунку: виручки від реалізації (ТR=PQ ), середніх (сукупних АТС, середніх змінних АVС, середніх постійних витрат АFС, формули економічного прибутку Pr=TR-TC та її інтерпретації – 3 бали; - Виведення рівняння для розрахунку прибутку – 3 бали; - Підстановка даних у рівняння та кінцевий розрахунок – 2 бали. Задача № 5 (10 балів) У 2000 році швидкість обігу гривні зменшилася від 9,3 до 8,2 обороту за рік, а емісія грошей склала 47,1 %. Визначте, якими мають бути темпи приросту обсягу виробництва, щоб інфляція в Україні за рік перебувала на рівні Європейського Союзу – 2,1%, а не 23,1%, як це було в Україні в 2000 році. Розв’язання Використаємо формулу Фішера: До зміни обсягів виробництва, цін і швидкості обігу грошей справедливою є рівність: . Після зміни обсягів виробництва, цін і швидкості обігу грошей справедливою буде інша рівність: . - 3 бали (за написання формули) – 3 бали; Звідси: За умовами завдання: . – 2 бали; Знаходимо величину . - 5 балів. Таким чином, темпи зростання обсягу виробництва в Україні мають дорівнювати 27 %, щоб інфляція за рік перебувала на рівні інфляції в країнах Європейського Союзу. Завдання для ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки 9 клас ХІІ варіант Творчі завдання (В залежності від повноти розкриття завдання відповідь учня оцінюється максимально у 5 балів) Завдання № 1 Чи існує залежність між граничними витратами та постійними витратами фірми у короткостроковому періоді? Доведіть свою думку. Граничні витрати не залежать від величини постійних витрат. (1 бал) Динаміка граничних витрат у короткостроковому періоді визначається динамікою змінних витрат: MC = f (TC), а враховуючи, що FC – const, MC = f (VC). (4 бали) Завдання № 2 У ринковій економіці на запитання, які товари і послуги повинні вироблятися, в кінцевому випадку вирішують споживачі. Обґрунтуйте відповідь. Так. Це твердження правильне. (1 бал) Учень пояснює, що у ринковій економіці саме споживач буде визначати які товари і послуги повинні виробляти «голосуючи грошима». (1 бал) Обгрунтовує відповідь. ( 3 бали) Завдання № 3 Поясніть з точки зору економіста, які проблеми та перспективи виходу продуктів легкої промисловості України на світовий ринок. Виділення проблем легкої промисловості: (2 бали) 1. Застаріле обладнання; 2. низька якість продукції; 3. закриття багатьох підприємств після проголошення незалежності; 4. нестача власної сировинидля бавовняної промисловості; 5. український ринок легкої промисловості переповнений дешевими товарами китайського і турецького виробництв, тому українські товари дорожчі і мають низьку конкурентноспроможність. Перспективи виходу продуктів легкої промисловості на світовий ринок: (3 бали)
Задачі №1 ( 5 балів) Набори з двох товарів (30,0) і (10,16) мають однакову вартість по 120 грн. кожний. Знайдіть ціни товарів. Розв’язання Для розв’язання використовуємо рівняння бюджетної лінії I = Qx *Px +Qy * Py (1 бал) Складаємо систему рівнянь для двох товарів 120 = 30* Px (2 бали) 120 = 10* Px +16* Py Px=4грн. 120 = 10* 4 +16* Py Py = (120-40)/ 16 Py = 5 грн. (2 бали) Відповідь Ціна першого товару 4 грн, а другого 5 грн. № 2(10 балів) Після введення нової технологій виробництва певного товару, його вартість за півріччя збільшилась на 15%. На протязі наступного півріччя вартість обсягу виробництва не змінилась, але число зайнятих робітників скоротилась на 20%. Причому, за перші півроку інфляція в країні склала 5%, а за другі півроку ціни зросли на 8%. Завдання: 1. Як змінилась номінальна продуктивність праці за рік. 2. Як змінилась реальна продуктивність праці за рік. 3. Які середні темпи зростання реальної продуктивності праці за півроку. Розв’язання 1. Номінальна продуктивність праці розраховується в поточних цінах. Iп = I (PQ)/ IL ; I (PQ) – зміна обсягу виробництва у вартісному вираженні; IL – зміна кількості зайнятих. Iп за рік= І1* І2 (2 бали) І1 = 1,15/1=1,15 І2=1/ 0,8= 1,25 Iп за рік= 1,15*1,25=1,44 (2 бали) Отже продуктивність праці за рік збільшилась на 44%
Іп р = Іном/ Ір Знаходимо Ір за рік. Інфляція показує на скільки зросли ціни. Ір1 = 100+5/100= 1,05; Ір2 = 100+8/100= 1,08; (2 бали) Iп за рік=1,05*1,08=1,134 Іп р =1,44/1,134=1,27 Отже, реальна продуктивність праці за рік збільшилась на 27% (2 бали)
Іп.сер=1,27 ≈1,13 Отже, у середньому за кожні півроку продуктивність праці зросла на 13% № 3 (20балів) Фірма функціонує в умовах досконалої конкуренції і продає продукцію за ціною 8 грн. за одиницю. Середні сукупні витрати фірми складають 5,98 грн. при обсязі виробництва 100 одиниць. Якщо фірма збільшить обсяг виробництва та продажу до 101 одиниці, то середні сукупні витрати стають рівними 6 грн. Визначте рівноважний обсяг виробництва та максимальний прибуток фірми. Розв’язання ТС(Q2) сукупні витрати при продажу 101 ТС(Q1) сукупні витрати при продажу 100 Q1=100 Q2 =101 (2бали) Граничні витрати фірми рівні: МС= ТС(Q2)-ТС(Q1)| Q2 - Q1 (5 балів) МС=6*101 – 5,98*100/ 101-100=8грн. (3 бали) Отже при Q=101 МR=МС (2 бали) Рівноважний обсяг виробництва101 одиниця. Максимальний прибуток Z=TR-TC (5 балів) Z =8*101-6*101=202 грн (3 бали) |
Використання опорних схем на уроках біології В наш час є багато форм і методів викладання курсу біологія в школі. Одним з ефективних методів є використання методики опорних схем... |
Дослідження і аналіз методів та моделей інтелектуальних систем безперервного навчання Гагарін О. О., Титенко С. В. Дослідження і аналіз методів та моделей інтелектуальних систем безперервного навчання // Наукові вісті... |
ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ТЕХНІКИ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Постановка проблеми Використання ІКТ дає змогу опрацьовувати значно більше навчальної інформації, робити її доступнішою для сприйняття, зрозумілою за... |
Методика інспектування та ревізії Методика державного фінансового... Методикою ДФК є сукупність методів (прийомів) контролю, яка дає змогу всебічно і об’єктивно дослідити господарські і фінансові операції... |
Створення цифрового підпису за допомогою формування пар відкритих... Захисту інформації. Отримання знань методів і способів асиметричного шифрування та навиків використання відповідного програмного... |
Тема. Дослідження автоколивальних та ждучих мультивібраторів на біполярних транзисторах Мета роботи: вивчення принципів, методів розрахунку і особливостей настроювання автоколивальних та ждучих мультивібраторів, набуття... |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для студентів спеціальності 030401 «Право» Затверджено Отже, дослідження інститутів, принципів та правових норм канонічного права дає нам можливість краще переосмислити окремі елементи... |
ПРОГРАМА економічного, соціального та культурного розвитку Голопристанського району на 2016 рік Можливі виклики та загрози, що можуть призвести до негативних наслідків в економіці району |
1. Предмет економічної теорії та методи економічного дослідження РОЗДІЛ І. ВСТУП ДО ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ Тема Предмет економічної теорії та методи економічного дослідження |
Тема. Застосування криптографічних засобів захисту інформації. Формування... Захисту інформації. Отримання знань методів і способів асиметричного шифрування та навиків використання відповідного програмного... |