Проведення сегментації ринку


Скачати 202.28 Kb.
Назва Проведення сегментації ринку
Дата 30.04.2013
Розмір 202.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

заступник директора

по навчальній роботі

_______М.М.Йосенко

«__» ________ 2012 р.

ПЛАН

практичних занять з дисципліни

Менеджмент і маркетинг

Складені Полянською Людмилою Степанівною

Розглянуто та затверджено на

засіданні циклової комісії

менеджменту та економічних дисциплін

Протокол № __ від «___» ______2012 р.

Голова комісії ________ Гуменюк О.М.


2012 р.

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

заступник директора

по навчальній роботі

_______М.М.Йосенко

«__» ________ 2012 р.

ІНСТРУКЦІЙНІ КАРТИ

для проведення практичних занять з дисципліни

Менеджмент і маркетинг

Складені Полянською Людмилою Степанівною

Розглянуто та затверджено на

засіданні циклової комісії

менеджменту та економічних дисциплін

Протокол № __ від «___» ______2012 р.

Голова комісії ________ Гуменюк О.М.


2012 р.

Млинівський державний технолого-економічний коледж

Інструкційна карта №1

для проведення практичного заняття

з навчальної дисципліни «Менеджмент і маркетинг»

Курс: 31, 32. Бухгалтерський облік.

1. Тема: проведення сегментації ринку.

2. Робоче місце: аудиторія.

3. Тривалість заняття: 90 хвилин.

4. Мета: навчитися проводити сегментацію роздрібного ринку.

5. Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Інструкційна карта.

2. Схема. Принципи сегментації ринку.

6. Правила охорони праці: відповідно до інструкції.

7. Зміст виконання завдання:

Завдання №1. Заповнити таблицю, використовуючи нижче наведені складові сегментації: вік, розмір сім’ї, стиль життя, ступінь потреби в продукті, регіон, чисельність населення, професія, особисті якості, рівень доходів, клімат, місто чи сільська місцевість, пошук вигоди при купівлі товару.

Завдання №2. Фірма при реалізації товарів орієнтується на 3 сегменти ринку. Розрахувати долю фірми у 3-ьох сегментах ринку.

В першому сегменті об’єм продаж склав в минулому році 8 млн. штук товару при місткості в цьому сегменті 24 млн. штук товару. Передбачається, що в поточному році місткість ринку в цьому сегменті зросте на 3%, доля фірми – на 5%.

В другому сегменті доля фірми складає – 4%, об’єм продаж – 75 млн. штук. Передбачається, що місткість ринку зросте на 14%.

В третьому сегменті місткість ринку складає 45 млн. штук. Доля фірми – 12%. Зміни місткості не передбачаються.

Завдання №3. Розробіть можливий найбільш повний перелік при знаків сегментації споживачів, які потрібно врахувати для успішного бізнесу:

- пивоварному заводу; виробнику домашніх тапочок; фабриці іграшок; виробнику косметичних засобів по догляду за волоссям; товар чи послуга на ваш вибір.

8. Методичні вказівки щодо виконання і оформлення

Завдання №1. Змінні сегментації розподілити правильно і вписати в групи складових.

Таблиця 1. Змінні сегментації.

Демографічні

Географічні

Психографічні

Поведінкові

Соціально-економічні



























































































Завдання №2. В першому сегменті потрібно визначити долю фірми (об’єм продаж фірми поділити на місткість ринку х 100 = ?). У плановому році: ? + 5 % = ??

Місткість ринку у плановому році (місткість у минулому році збільшити на 2% = х.

Об’єм продаж фірми у плановому році:

Х помножити ?? : 100.

В другому сегменті: 75 млн. штук – 4%.

В третьому сегменті зміни не передбачаються.

Долю фірми у трьох сегментах сумувати.

Завдання №3. Із вказаних варіантів визначити один. Розробити характеристику споживачів відповідно до при знаків сегментації.

9. Після виконання практичної роботи студенти повинні:

Знати – методику проведення сегментації;

характеристику сегментації.

Вміти – характеризувати споживчий ринок відповідно до при знаків сегментації;

розраховувати об’єм продаж товару по сегментах.

10. Захист роботи

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте суть понять: сегмент ринку, сегментація ринку,

споживчий ринок, ринкове вікно.

2. Зробіть характеристику сегментації ринку.

11. Завдання для самостійної роботи.

Доопрацювати теоретичний матеріал за такими джерелами:

1. Роздайбіда Н.М. та інші. Маркетинг. Навчальний посібник. Київ. «Аграрна освіта», 2011 р. стор. 88-102.

2. Корилюк С.І. та інші. Основи маркетингу. Ніжин. ВКП «Аспект», 1999 р.стор. 40-57.

3. Худякова Л.К. Основи менеджменту. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів по підготовці молодших спеціалістів економічних і технологічних спеціальностей. НМЦ. Немішаєво. 2002 р. стор. 59-64.

4. Липчук В.В. та інші. Маркетинг. Основи теорії і практики. Львів. «Магнолія плюс», 2003 р. стор. 201-215.

Вивчити зміст, методику проведення практичної роботи № 2.

Млинівський державний технолого-економічний коледж

Інструкційна карта №2

для проведення практичного заняття

з навчальної дисципліни «Менеджмент і маркетинг»

Курс: 31, 32. Бухгалтерський облік.

1. Тема: аналіз використання теорії мотивації дій управління людьми.

2. Робоче місце: аудиторія.

3. Тривалість заняття: 90 хвилин.

4. Мета: навчитися аналізувати різні теорії мотивації і знаходити їх застосування в управлінні людьми.

5. Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Інструкційна карта.

2. Схеми. Теорії мотивації.

6. Правила охорони праці: відповідно до інструкції.

7. Зміст виконання завдання

Завдання №1. Визначити, які теорії мотивації ілюструють наведені нижче приклади. Відповіді обґрунтувати. 1.1. На робочому місці важливе значення має взаємозв’язок таких категорій як „гігієнічні фактори ” і „мотивація ”. Пояснити їх суть і взаємозв’язок.

1.2. Робітник відділу вважає, що зусилля, які витрачаються ним при виконанні робочих завдань, не відповідають здобутим результатам. Чому так відбувається?

1.3. Пояснити такі взаємозв’язки: витрати праці-результати, результати-винагорода, цінність винагороди. У якій теорії вони мають місце?

1.4. Працівник відділу вважає, що винагорода, яку він отримує набагато нижча ніж винагорода за аналогічну роботу. Як повинен діяти в такій ситуації керівник?

1.5. Яку роль в мотивації відіграє винагорода і в чому полягає різниця між внутрішньою і зовнішньою винагородою? Навести приклади.

1.6. Керівництво підприємства, на якому ви працюєте, у зв’язку з безперспективністю і фінансовими трудностями прийняло рішення за стратегією скорочення ліквідувати ваш підрозділ. Які потреби виникнуть у вас в даній ситуації?

1.7. Вказати критерії, які особисто вас стимулюють до навчання.

Завдання №2. Проаналізувати виробничі ситуації згідно теоретичного матеріалу. Відповіді обґрунтувати.

2.1. - Ви – власник і президент компанії, в якій працює 50 осіб. Ваше завдання полягає в мотивації усіх 50-и працівників, так щоб вони доклали на роботі максимум зусиль.

- Уявіть, що ви один із 50-и працівників, що розглядалися з погляду чинників, які можуть бути для них мотиваторами.

2.2. Працівників різних компаній США дуже по-різному мотивують до високопродуктивної праці: щоденні невеликі перерви в роботі; тістечка безкоштовно; чистий, випрасуваний робочий одяг; автомобілі в користування…

Керівники фірм вважають, що різні види заохочень (особливо автомобілі) справляють на працівників більш тривале враження ніж готівка.

Вказані заохочення (які пропонують такі фірми), розташуйте у порядку пріоритетності для вас: гнучкий робочий графік, телекомунікації, страхування стоматологічних послуг, відшкодування плати за навчання, план подарунків до свят, страхування зору, клуб здоров’я, страхування життя, центр догляду на роботі, програма допомоги працівникам, послуги: пральні та хімчистки, користування автомобілями фірми, надання субсидій на кафе, оплата відпочинку, участь у прибутках, план закупівлі акцій, можливість швидкого службового просування, програма менеджменту, денний перепочинок, бонус у кінці року, виплата на одяг, оплата лікарняних, оплата дітей у коледжі, щорічний дарунок на день народження, курси не пов’язані з роботою, фірма виступає спонсором спортивної команди, оплата проїзду в транспорті, організація сімейних пікніків, консультативні послуги з догляду за дітьми та людьми похилого віку.

2.3. Президент фірми, що займається реалізацією товару усвідомлює зв'язок між щасливим сімейним життям і високоефективною роботою. Він пропонує різні блага орієнтовані на сім’ю: гнучкий графік роботи, оплата компанією різноманітних сімейних подій (літні пікніки…) і намагається зіставити їх з продуктивністю праці. Керівник підприємства дійшов висновку, що такі орієнтовані на родинні цінності програми поліпшують показники діяльності. Він вважає, що фірма має вкладати кошти в заохочувальні програми для дружин або чоловіків працівників. Тоді дружина або чоловік будуть підштовхувати свого «життєвого супутника» до досягнення мети. Наскільки ефективною може бути така система заохочення?

8. Методичні вказівки щодо виконання і оформлення

Завдання №1. Відповіді до всіх завдань слід давати, базуючись на теоретичних знаннях , обґрунтовуючи їх у кожному прикладі. Зміст відповіді повинен бути конкретним, лаконічним, мати описовий характер. Кожна відповідь має мати заголовок відповідно до завдання.

Стимулювання інтересу до роботи є важливим фактором управління трудовою мотивацією. Вибрати із зазначених нижче варіантів тесту три види найефективніших засобів, які збуджували б інтерес до виконуваної роботи.

Завдання №2. 2.1.Дана ситуація має допомогти вам краще усвідомити, як і чому ви створюєте мотивацію для інших, і зосередитись на потребах працівників, для яких ви хочете створити мотивацію.

- Розробіть заходи за допомогою яких ви створювали б мотивацію для своїх працівників. Розташуйте їх за рангом (від найвищого до найнижчого). Уникайте загальних тверджень, як от «я підвищу їх по службі». Намагайтеся бути максимально конкретним.

- Перерахуйте чинники, які є для вас найефективнішими мотиваторами. Розташуйте їх за рангом (від найвищого до найнижчого). Знову ж таки будьте максимально конкретним.

2.2. Чи верхні 5 пунктів займатимуть ті ж місця через 10 років? Думку обґрунтуйте.

2.3. Якої ви думки про такий план заохочення?

Наскільки реально його можна застосувати?

Які етичні проблеми можуть виникнути в такій ситуації? Думку обґрунтуйте.

9. Після виконання практичної роботи студенти повинні:

Знати: - суть теорії мотивації; - характеристику теорій мотивації;

- значення теорій.

Уміти: - обґрунтовувати сучасні теорії мотивації;

- знаходити місце застосування теорій мотивації в управлінні людьми.

10. Захист роботи

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте суть понять: мотивація, мотиви, стимули.

2. Зробіть характеристику типів трудового поводження працівників.

3. Назвіть та зробіть характеристику теорій мотивації працівників.

11. Завдання для самостійної роботи.

Доопрацювати теоретичний матеріал за такими джерелами:

1. Кондратюк А.О. та інші. Основи менеджменту. Ніжин. ВКП «Аспект», 1999 р., стор. 164-172.

2. Сирота В.Г. та ін. Менеджмент. НМЦ. Немішаєво.2003 р., стор. 38-43.

3. За ред. С.І.Михайлова. Менеджмент. Навчальний посібник. Вінниця. «Нова книга»., стор. 153-170.

Вивчити зміст, методику проведення практичної роботи № 3.

Млинівський державний технолого-економічний коледж

Інструкційна карта №3

для проведення практичного заняття

з навчальної дисципліни «Менеджмент і маркетинг»

Курс: 31, 32. Бухгалтерський облік.

1. Тема: товарна політика. Заходи стимулювання збуту.

2. Робоче місце: аудиторія.

3. Тривалість заняття: 90 хвилин.

4. Мета: навчитися проводити дослідження ринку, розробляти рекламні заходи та визначати їх ефективність.

5. Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Інструкційна карта.

2. Схема. ЖЦТ.

3. Схема. Шляхи руху товару.

6. Правила охорони праці: відповідно до інструкції.

7. Зміст виконання завдання

Завдання №1. У вашому магазині «Готовий одяг» знизився попит на чоловічі костюми. Обговорення цієї проблеми з експертами засвідчило про низьку ефективність реклами. Яким чином можна перевірити ефективність реклами на чоловічі костюми?

Завдання №2. Торгова фірма закуповує живу рибу по ціні 900 грн/цнт і продає в кількості 1700 цнт цього продукту щотижня по ціні 1550 грн/цнт. Маркетинговий відділ за результатами досліджень рекомендує знизити на 1 тиждень ціну на 10% . Розрахувати, скільки одиниць товару потрібно реалізувати підприємству, щоб зберегти валовий прибуток на попередньому рівні.

Завдання №3. Продумайте для рекламної компанії мотивацію покупки чаю.

Завдання № 4. Розробіть заходи стимулювання збуту для: ялинкових прикрас, комп’ютерів.

Завдання № 5. На якому етапі ЖЦ в даний час в вашому регіоні знаходяться: послуги по чистці коврових покриттів, кока-кола на розлив.

8. Методичні вказівки щодо виконання і оформлення

Завдання №1. Структура реклами: заголовок, основна частина, реквізити (можна ілюстрація). Доведіть за допомогою реклами попит на товар. Розробіть заходи стимулювання збуту товару.

Завдання №2. Потрібно визначити:

- валовий прибуток при попередніх умовах реалізації;

- нову ціну, що пропонує маркетинговий відділ;

- необхідну до реалізації кількість одиниць товару.

Завдання №3. Дотримайтесь критеріїв:

- якість;

- економія та зручність;

- здоров’я;

- сімейний та домашній затишок;

- азарт;

- відпочинок.

Завдання № 4. Розробіть заходи стимулювання збуту розраховані на: покупців, продавців, посередників (на власний розсуд).

Завдання № 5. Схематично зобразіть на якому етапі знаходяться послуги.

9. Після виконання практичної роботи студенти повинні

Знати:

- суть товару;

- суть реклами, її структуру;

- заходи стимулювання збуту.

Вміти:

- характеризувати товар;

- проводити дослідження ринку;

- розробляти рекламу;

- розробляти заходи стимулювання збуту товару.

10. Захист роботи

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте суть понять: товар, реклама.

2. Зробіть характеристику заходів стимулювання збуту.

3. Зробіть характеристику товару.

11. Завдання для самостійної роботи.

Доопрацювати теоретичний матеріал за такими джерелами:

1. Роздайбіда Н.М. та інші. Маркетинг. Навчальний посібник. Київ. «Аграрна освіта», 2011 р. стор. 102-143.

2. Корилюк С.І. та інші. Основи маркетингу. Ніжин. ВКП «Аспект», 1999 р.стор. 57-82.

3. Худякова Л.К. Основи менеджменту. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів по підготовці молодших спеціалістів економічних і технологічних спеціальностей. НМЦ. Немішаєво. 2002 р. стор. 64-77.

4. Липчук В.В. та інші. Маркетинг. Основи теорії і практики. Львів. «Магнолія плюс», 2003 р. стор. 25-63.

Вивчити зміст, методику проведення практичної роботи № 4.

Млинівський державний технолого-економічний коледж

Інструкційна карта №4

для проведення практичного заняття

з навчальної дисципліни «Менеджмент і маркетинг»

Курс: 31, 32. Бухгалтерський облік.

1. Тема: оцінка майстерності керівника.

2. Робоче місце: аудиторія.

3. Тривалість заняття: 90 хвилин.

4. Мета: навчитися аналізувати, оцінювати та порівнювати діяльність керівників за їх стилем керівництва у різних виробничих ситуаціях.

5. Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Інструкційна карта.

6. Правила охорони праці: відповідно до інструкції.

7. Зміст виконання завдання

Завдання №1. Проаналізувати, порівняти та дати оцінку стилю керівництва керівників у різних виробничих ситуаціях.

Ситуація №1.

В одному із районів Чернігівської області звільнилася посада генерального директора ВАТ «Колос». Необхідно підібрати відповідну кандидатуру. Радою директорів сільськогосподарського підприємства було відхилено декілька запропонованих кандидатур. Голова ради директорів сказав: «Дійові спеціалісти? Це добре. Підхід до людей знають? – теж непогана риса, але нам сюди потрібна людина вольова, владна…». Така кандидатура була підібрана радою директорів – головний агроном сусіднього сільськогосподарського підприємства ТОВ «Мрія» С.Н.Дубров. При обговоренні цієї кандидатури на загальних зборах акціонерів засумнівалися у потенційних можливостях нового керівника створити дійовий механізм господарювання і підвищити ефективність виробництва. Збори проходили дуже жваво, деякі працівники гостро виступали проти С.Н.Дуброва, адже його діяльність у сусідньому господарстві багато хто знав і критикував за авторитаризм.

Через деякий час побоювання працівників справдилися. Генеральний директор створив жорстку централізовану систему управління, сувору обстановку в колективі, питання вирішував одноосібно, часто ображав людей.

Одного разу на засіданні дирекції зоотехнік Ю.Г.Петренко виступив з критикою керівництва за те, що на тваринництво не виділяють у достатній мірі кошти для підвищення рівня механізації виробничих процесів. Рік тому почали механізовувати доїння, але цю роботу не закінчили. Корів продовжують доїти вручну, продуктивність праці низька, від чого страждає економіка господарства і важко працювати дояркам. Генеральний директор грубо обірвав виступ пенсіонера.

Звернувся до директора механік ремонтної майстерні, член ревізійної комісії Л.Є.Вовченко з проханням перевести кузню на орендні відносини із двозмінним робочим днем, але отримав відмову.

В результаті зневажливого ставлення директора до потреб населення кількість працівників у господарстві почала скорочуватись. За 5 років керування С.М.Дуброва кількість працездатних працівників зменшилася з 240 до 186, погіршилася трудова дисципліна. Проблему із забезпеченням худоби директор не вирішив. Все частіше чути скарги співробітників: «Попереднє керівництво допомагало запастися кормами, а теперішнє забуває. Чи не тому кількість корів в особистому користуванні постійно зменшується?».

За час роботи Дуброва С.М. генеральним директором урожайність зернових не перевищувала 16 ц/га, льону і картоплі збирають значно менше, ніж у середньому по господарствах району.

Ситуація №2.

У 2000 р. головою одного з сільськогосподарських кооперативів Рівненської області вибрали С.Г.Кожевникова. Він активно, з великою ініціативою взявся до справи. Враховуючи, що у господарстві низька урожайність с. г. культур, в першу чергу потурбувався про добрива. За 5 років урожайність зернових у господарстві підвищилася з 14 до 25 ц/га. Внутрішньогосподарський економічний механізм почали реформувати на основі створення економічно самостійних госпрозрахункових виробничих і обслуговуючих підрозділів.

У господарство почала повертатися молодь. Почали будувати житлові будинки, підвищилася оплата праці. Побудували дитячий садок, магазин і їдальню. До підприємства приходять на роботу із сусідніх господарств. Якщо запитати цих людей, чому вони переселилися з попередніх місць, то вам дадуть відповідь, що тут голова уважний до проблем населення, багато уваги приділяє умовам життя працівників, розвитку особистого підсобного господарства. Колектив підприємства досяг значних успіхів і тепер у керівника нові плани – будувати нову школу, торговий центр, заасфальтувати вулиці.

Завдання №2. Проаналізувати та дати оцінку стилю керівника.

Хіросікі Окуда не боїться відкрито висловлювати свої думки і впроваджувати радикальні зміни в організації. Завдяки цим якостям він вирізняється серед інших менеджерів фірми «Toyota» і зараз є головою ради директорів цієї компанії. Перед тим як стати головою директорів, Окуда працював на посаді президента «Toyota» і був першим за останні 30 років президентом компанії, що не належить до родини засновників. Він не типовий представник керівних кіл, оскільки в Японії традиційно вважається, що керівники мають бути «невидимими». Окуда обґрунтовує свій відкритий і агресивний стиль управління необхідністю запровадження змін у компанії, яка стала надто бюрократизованою і «поринула в летаргійний сон».

Окуда прийшов на керівні посади в компанії «Toyota», взявшись за виконання роботи, яку інші виконувати не хотіли. Він домігся високої прибутковості фірми, коли «всі ладні були умити руки і капітулювати…». Притаманні Окуді цілеспрямованість і здатність долати перешкоди відіграли визначальну роль у його кар’єрі в ієрархії компанії.

Коли Окуда на початок 1995 року був призначений президентом «Toyota», компанія поступалася ринковою часткою головним конкурентам. Окуда вважав головною перешкодою надмірну бюрократизованість компанії. Рішення, які в конкурентів ухвалювалися протягом п’яти хвилин, в даній компанії забирали більше 3-ьох тижнів.

Упродовж перших 18 місяців своєї роботи Окуда запровадив низку драматичних змін. У країні, де довічне працевлаштування завжди вважалося невід’ємною рисою культури, він звільнив більше третини керівників вищої ланки й реорганізував традиційну систему службового просування в порядку старшинства, запровадивши як один із чинників ефективність праці. Деякі найсумлінніші працівники фірми «перестрибнули» одразу через кілька щаблів своєї кар’єри - річ нечувана в історії компанії.

Окуда також провів роботу з підрозділами конструювання автомобілів і зумів скоротити період впровадження конструкції від концепції до ринкової моделі з 27 до 18 місяців. Нарешті, він активно використав публічність своєї посади для розв’язання важливих соціальних проблем.

На жаль, деякі дії Окуди, викликали протидію з боку певних сил. Спекуляції з приводу того, що він переходив усі межі в період своїх «різких вимог щодо змін та відмов у допомозі іншим членам кейрецу «Toyota», роздратували родину засновників і в червні 1999 року привели до його звільнення з посади президента компанії. Однак його стратегічне звільнення і добро, яке він зробив для компанії, не залишилися непоміченими – вони допомогли Окуді обійняти посаду голови ради директорів.

8. Методичні вказівки щодо виконання і оформлення

Завдання №1. Дайте відповідь на наступні запитання:

1.Яка характеристика стилю роботи керівників?

2.Які риси характеру керівників вам подобаються?

3.Які помилки були допущені керівниками у відносинах з підлеглими?

4.З чого слід починати роботу для налагодження взаємовідносин з колективом і виконання плану виробництва?

Обґрунтуйте думку, який вплив стилю керівництва керівника на ефективність діяльності підприємства?

Завдання №2. Для виконання завдання потрібно дати відповідь на запитання.

1. Охарактеризуйте стиль керівництва Окуди.

2. Коли компанія перебуває у стані кризи, чи потрібна радикальна зміна лідерства, щоб вивести її з цього стану? Обґрунтуйте свою позицію.

9. Після виконання практичної роботи студенти повинні:

Знати: - поняття авторитету, стилю керівництва; - характеристику стилів керівництва;

- якості керівника-лідера.

Уміти: - характеризувати якості керівника-лідера; - характеризувати стилі керівництва;

- визначати найбільш ефективний стиль керівництва.

10. Захист роботи

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте суть понять: авторитет, стиль керівництва.

2. Назвіть та охарактеризуйте типи стилів керівництва.

3. Опишіть поведінку менеджера при різних стилях керівництва.

4. Який стиль керівництва є найбільш ефективним?

11. Завдання для самостійної роботи.

Доопрацювати теоретичний матеріал за такими джерелами:

1. Кондратюк А.О. та інші. Основи менеджменту. Ніжин. ВКП «Аспект», 1999 р., стор. 114-120.

2. Сирота В.Г. та ін. Менеджмент. НМЦ. Немішаєво.2003 р., стор. 94-106.

3. За ред. С.І.Михайлова. Менеджмент. Навчальний посібник. Вінниця. «Нова книга»., стор. 290-305.

Вивчити зміст, методику проведення практичної роботи № 5.

Млинівський державний технолого-економічний коледж

Інструкційна карта №5

для проведення практичного заняття

з навчальної дисципліни «Менеджмент і маркетинг»

Курс: 31, 32. Бухгалтерський облік.

1. Тема: дії менеджерів в ризикових ситуаціях.

2. Робоче місце: аудиторія.

3. Тривалість заняття: 90 хвилин.

4. Мета: навчитися визначати поведінку менеджера в ризикових ситуаціях.

5. Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Інструкційна карта.

6. Правила охорони праці: відповідно до інструкції.

7. Зміст виконання завдання

Завдання №1. Назвати види ризиків, описати причини їх виникнення та поведінку менеджера в нижче наведених ситуаціях:

А) СВК „Мрія” керівником якого ви являєтеся запланувало отримати максимальну урожайність зернових культур ( забезпечивши для цього відповідні норми внесення добрив) в результаті, згідно плану, реалізувавши зернові культури за високими цінами, та отримавши високий прибуток, господарство мало б можливість розширити виробництво шляхом введення нових технологій виробництва зернових культур. Але планового урожаю господарство не отримало.

Б) СВК «Урожай», основний напрям якого виробництво зернових культур, зібравши високий урожай, запропонував на місцевий ринок продукт за реалізаційними цінами. Торгівельна операція не справила надій керівників підприємства.

В) СВК «Нове життя» запланувало високий урожай фруктів. Маркетинговим відділом підприємства проведено аналіз кон’юнктури ринку на дану продукцію і угодою визначено вигідні умови співпраці з торгівлею. Але, в період збору урожаю замовник розірвав угоду.

Г) ВАТ «Райагросервіс» спеціалізується по наданню машино-тракторних послуг сільськогосподарським підприємствам, працює на ринку понад 10 років. Але факти останнього року та й поточного свідчать про те, що підприємства все менше мають потребу в таких послугах. Навіть розривають довгострокові угоди.

Д) ПСП «Правда» було укладено вигідну угоду з торгівельним посередником на бут сільськогосподарської продукції. Але, одержавши урожай, керівництво фірми не дочекалося партнерів за продукцією. Тому продукцію було реалізовано роздрібними партіями зовсім не вигідно для господарства. Чому так сталось?

8. Методичні вказівки щодо виконання і оформлення

Завдання №1. Втілення будь-якого проекту пов’язане із ризиками. При виконанні завдання необхідно, користуючись таблицею, визначити основні види ризиків, пов’язані із конкретною ситуацією, визначити можливі причини виникнення ризикових ситуацій, та описати поведінку менеджера при конкретній ситуації.

9. Після виконання практичної роботи студенти повинні:

Знати: - види ризиків;- дії менеджерів при ризикових ситуаціях;

- страхування від виникнення можливих видів ризиків.

Уміти: - визначати поведінку менеджера при різних видах ризиків;

- страхувати можливі види ризиків.

10. Захист роботи

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте суть поняття ризик.

2. Назвіть та охарактеризуйте види ризиків.

3. Опишіть поведінку менеджера при різних видах ризиків.

11. Завдання для самостійної роботи.

Доопрацювати теоретичний матеріал за такими джерелами:

1. За ред. С.І.Михайлова. Менеджмент. Навчальний посібник. Вінниця. «Нова книга»., стор. 317-361.

2. Завадський Й.С. Менеджмент у системі агробізнесу. Київ.

Схожі:

Проведення сегментації ринку
Завдання №1. Заповнити таблицю, використовуючи нижче наведені складові: вік, розмір сім’ї, стиль життя, ступінь потреби в продукті,...
Роль і місце моніторингу кон’юнктури світового ринку готельних і...
Кон’юнктура ринку – ситуація, що склалася на ринку, збіг обста­вин чи стан речей на ринку, здатних впливати на господарську діяль­ність...
Закон кількості грошей. Інфляція, її основні види та характеристика....
Визначте поняття матеріального та нематеріального виробництва, виробничої та невиробничої сфери діяльності людей
6 Позиціонування туристичних послуг
На основі здійсненої сегментації та визначеної цільової групи закордонних покупців туристична компанія може провести відповідне позиціонування...
ЛІКВІДНІСТЬ РИНКУ ПОХІДНИХ ФІНАНСОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ: ПІДХОДИ ДО ЇЇ СУТНОСТІ
Надано характеристику основним ознакам ліквідності ринку: швидкість укладання угоди, обсяг угод, мінімальний ефект впливу на ціни,...
КВ 1 ДИНАМІКА ВИРОБНИЦТВА ТА ЦІН: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ НА ПРОДОВОЛЬЧОМУ РИНКУ
Розглянуто сучасну цінову ситуацію на продовольчому ринку України з точки зору динаміки пропозиції з боку виробництва та торговельного...
ТЕМИ ДОПОВІДЕЙ Сутність інфраструктури товарного ринку
Сутність інфраструктури товарного ринку. (Роль та місце інфраструктури товарного ринку в ринковому процесі. Порівняльний аналіз особливостей...
ОБҐРУНТУВАННЯ
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
“ПОГОДЖЕНО”
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
Виконала
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка