Роль і місце моніторингу кон’юнктури світового ринку готельних і ресторанних послуг у системі ринкових відносин


Скачати 52.79 Kb.
Назва Роль і місце моніторингу кон’юнктури світового ринку готельних і ресторанних послуг у системі ринкових відносин
Дата 03.04.2013
Розмір 52.79 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
Роль і місце моніторингу кон’юнктури світового ринку
готельних і ресторанних послуг у системі ринкових відносин


 

Кон’юнктура ринку – ситуація, що склалася на ринку, збіг обста­вин чи стан речей на ринку, здатних впливати на господарську діяль­ність конкретного підприємства і розвиток економіки в цілому.

Вивчення кон’юнктури країни чи окремого товарного ринку необ­хідне для того, щоб правильно оцінити її поточний стан, передбачити можливі зміни і розробити відповідну стратегію розвитку.

Особливостями вивчення кон’юнктури міжнародного ринку го­тельних і ресторанних послуг є визначення характеру і ступеня його збалансованості, насамперед співвідношення попиту і пропозиції, які виявляють себе в прагненні до рівноваги. Проте цей процес має сто­хастичний характер і відбувається під постійним впливом комплексу суперечливих чинників, які обумовлюють постійні коливання і відхи­лення від основної тенденції розвитку ринку.

Характерні риси кон’юнктури ринку:

  • –          динамічність;

  • –          пропорційність;

  • –          варіабельність;

  • –          циклічність.

Виходячи з цього, концептуальними завданнями дослідження кон’юнктури ринку є:

  1. 1)       аналіз динамічних закономірностей, тенденцій;

  2. 2)       визначення ступеня пропорційності розвитку ринку;

  3. 3)       оцінка стійкості ринку на теперішній час і в перспективі;

  4. 4)       аналіз періодичності розвитку ринку, виділення циклів.

При вивченні кон’юнктури конкретного ринку необхідно врахову­вати загальноекономічну ситуацію, яка може знаходитись в різній стадії циклу розвитку економіки – кризи, депресії, пожвавлення, під­йому. Також ситуація на конкретному ринку товарів і послуг може в значній мірі залежати від положення на інших ринках: наприклад, інвестицій, нерухомості, цінних паперів та інше. Кон’юнктура ринку формується і розвивається під впливом ряду чинників, які можна поділити на дві групи: постійні і непостійні. До постійних відносяться науково-технічний прогрес, рівень монополізації, державне і між дер­жавне регулювання, стан інформаційних систем, валютна і кредитно-грошова ситуація. Непостійні чинники включають політичні та соці­альні конфлікти, сезонність, стихійні лиха, крупні аварії та ін. Специ­фікою функціонування індустрії надання ресторанних і готельних послуг є нерівномірність завантаження закладів, яка коливається і залежить від загальноекономічної ситуації регіону, сезонності турис­тичного попиту, свят та інше.

Точність і правильність прогнозу при аналізі кон’юнктури ринку залежить від виявлення провідних факторів, які визначають кон’юн­ктуру. Дослідження кон’юнктури ринку складається із декількох етапів:

1) аналіз кон’юнктури;

  1. 2) прогноз кон’юнктури;

  2. 3) оцінка ефективності дослідження кон’юнктури.

Для аналізу кон’юнктури ринку готельних і ресторанних послуг із сукупності факторів виділяють складові елементи, статистичні показ­ники, які впливають на коливання кон’юнктури, як наслідок буду­ються динамічні ряди впливу факторів, визначається результат їх комплексного впливу та місце і роль кожного з них у формуванні кон’юнктури ринку.

Прогнозування кон’юнктури індустрії готельних і ресторанних послуг – це науково обґрунтований прогноз ринку попиту і пропо­зиції, вивчення ймовірного обсягу надання послуг на основі вивчення діючих на ринку тенденцій і закономірностей.

Оцінка ефективності дослідження кон’юнктури ринку готельних і ресторанних послуг припускає аналіз своєчасності виконання марке­тингових заходів, аналіз рівня цін і портфель послуг (ресторанних, готельних), які характерні для досліджуваного періоду.

Кон’юнктуру ринку характеризують наступні основні показники:

– масштаб ринку (його ємкість, обсяг послуг, які надаються, чисельність підприємств готельно-ресторанного господарства різних типів, що виступають на ринку);

– ступінь збалансованості ринку (співвідношення попиту і пропозиції);

– рівень цін;

– динаміка ринку (зміна основних параметрів ринку надання готельних і ресторанних послуг, його швидкість та інтенсивність, основні тенденції);

– ступінь ділової активності;

– сила і розмах конкурентної боротьби (чисельність конкурентів та їх активність);

– ступінь держаного регулювання даного ринку;

– бар’єри для входу на ринок.

Дослідження ринку готельних і ресторанних послуг передбачає виявлення умов та факторів, що за певного періоду найсуттєвіше впливають на формування попиту і пропозиції. Залежно від масштабу ринку, кон’юнктуру якого аналізують, склад показників, які харак­теризують умови розвитку ринку, змінюються. При відмінності показ­ників, що характеризують зовнішні умови (політичні, соціальні, пси­хологічні, кліматичні та інші), кон’юнктура ринку готельних і ресто­ранних послуг визначається взаємодією трьох її зовнішніх складових – попитом, пропозицією і ціною. Аналіз кон’юнктури міжнародного ринку готельних і ресторанних послуг та її прогноз включає вивчення макроекономічних показників, які впливають на формування попиту, пропозиції і відповідно ціни.

Основні методичні вимоги до кон’юнктурних досліджень:

1) врахування взаємозв’язку явищ економічного життя суспільства;

2) неможливість перенесення тенденцій загальної кон’юнктури на конкретний ринок (готельно-ресторанних послуг), навіть при наявності деякої суміжності;

3) забезпечення постійного моніторингу ринку внаслідок відсут­ності стабільності на ринку готельних і ресторанних послуг.

Класифікація ринків:

1. Залежно від співвідношення попиту на певний вид послуг розрізняють:

а) ринок продавця, коли попит значно перевищує пропозицію;

б) ринок покупця, який виникає при перевищування пропозиції над попитом.

2. З точки зору просторових характеристик (територіального охоплення) виділяють ринки:

– місцевий (локальний);

– регіональний (у середині країни);

– національний;

– регіональний за групою країн (Західна Європа, країни СНД, Балтії, Північної, Америки, Латинської Америки);

– світовий ринок.

Проблема територіального охоплення ринку вирішується підпри­ємством залежно від його фінансового стану і особливостей продукту, що пропонується. Великого значення набуває наявність інфраструк­тури. В ресорному бізнесі прийнято географічно диференціювати ринки і називати їх торговими територіями чи районами обслуго­вування. Фізично розміри ринку конкретного ресторану можна визна­чити, якщо описати окружність певним радіусом, центром якого слугує даний ресторан. Залежно від типу ресторану і характеристик регіону торгові території змінюються.

3. Залежно від кон’юнктурної оцінки розрізнять наступні ринки:

– що розвивається;

– що скорочується;

– стабільний;

– нестабільний;

– стогнучий.

4. З точки зору особливостей і вмісту маркетингової діяльності виділяють наступні ринки:

– цільовий, на якому підприємство реалізує або збирається реалізувати свої цілі;

– безплідний, тобто той, що не має перспектив для реалізації певних послуг;

– основний, де реалізується основна частина послуг;

– додатковий, на якому забезпечується реалізація певного об’єму послуг;

– зростаючий, тобто той, що має реальні можливості для росту об’єму послуг;

– міжшаровий, на якому комерційні операції нестабільні, але є перспективним перетворення його в активний ринок при певних умовах.

Схожі:

ПРОГРАМНІ ПИТАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Сутність ринку фінансових послуг, його роль, місце та функції в системі ринкових відносин
Реферат на тему: Котирування та види цін на біржі
Важливу роль у котируванні відіграло правильне визначення кон'юнктури ринку, тобто того середовища (співвідношення попиту і пропозиції,...
6. РА ЦІОНАЛЬНІСТЬ ПОВЕДІНКИ СУБ*ЄКТІВ РИНКОВИХ ВІДНОСИН. Суб'єктна структура ринку
Правильне розуміння функціонування ринку потребує ретельного аналізу поведінки агентів (суб'єктів) ринкових відносин
“ПОГОДЖЕНО”
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
ОБҐРУНТУВАННЯ
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
Міністерство освіти і науки України
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
Міністерство освіти і науки України
Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування, ринку освітніх послуг, які вже надаються в даному регіоні
«ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЛЬНІСТЬ» Термін навчання
В системі товарно-грошових відносин особливе місце займає ринок товарів та послуг, які є сферою діяльності для більше ніж 70% громадян...
3. 1 Результати моніторингу ринку праці, що заявляється на ліцензування,...
...
4 Світовий фінансовий ринок: сутність та роль у системі міжнародного...
З функціонального погляду світовий фінансовий ринок — це система ринкових відносин, у якій об’єктом операцій виступає грошовий капітал...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка