|
Скачати 71.2 Kb.
|
6.3. Позиціонування туристичних послуг На основі здійсненої сегментації та визначеної цільової групи закордонних покупців туристична компанія може провести відповідне позиціонування своєї продукції. Позиціонування передбачає створення позитивного іміджу турпродукту серед закордонних споживачів цільової групи та визначає ті його атрибути та переваги, які допоможуть відрізнити його від аналогічних пропозицій потенційних конкурентів і дозволяють зайняти бажану конкурентну позицію. Основна мета позиціонування - це забезпечення конкурентоспроможності товарів/послуг на зарубіжному ринку та створення їм відомого торгівельного бренду серед споживачів. Для досягнення цієї мети, підприємство може використовувати різні підходи до позиціонування. Зокрема, позицію товару/послуги, а отже, і позицію виробника на цільовому ринку визначає багато факторів, серед яких:
Ознаки позиціонування туристичних продуктів представлені у табл. 6.4.. Аналіз рекламних звернень українських туристичних підприємств показує, що турпродукт часто позиціонують за ціною ( «Тури в усі країни за найкращими цінами» - турагенство «Solaris»; «Найбільший вибір турів за приємними цінами» - туркомпанія «РозаВітрів»), на основі відмінної якості («Нашим клієнтам найкраще обслуговування» - туроператор «Кarya tour»), шириною асортименту («Откройте для себя континенты, страны, города!» - «Гамалія»), маршрутами та унікальністю турпродукту («Від Китаю до Панами відпочинок кращий з нами» - турфірма «Наталка», «Індивідуальні подорожі в понад 60 країн світу!» - ТОВ «НОКС-фільм»); орієнтоване на певну категорію споживачів (« Отдых для вех» - “Turtess Travel»), іміджем підприємства ( «15 років на туристичному ринку» - турфірма «ПЕТБО»). Поряд із цим, позиціонування є досить слабо розвиненим на більшості турфірмах України, що пояснюється недостатнім досвідом використання маркетингових інструментів на практиці. Таблиця 4.2. Класифікація підходів до позиціонування туристичного продукту
У процесі визначення позиції на зарубіжному ринку підприємство може використовувати два поширених підходи до позиціонування, а саме:
Для того щоб забезпечити успішне позиціонування продукту на ринку необхідно дотримуватись п’ять умов, а саме:
Отже, використання стратегії позиціонування на цільових зарубіжних сегментах дозволить по-перше, підприємству отримати стійку конкурентну позицію на ринку, а по-друге, продукція фірми зможе зайняти гідне місце у свідомості покупців, що дозволить відрізнити її від товарів потенційних конкурентів. Приклад, відносно недавно на українському ринку з'явилася нова послуга — доставка обідів на робоче місце в офіси й організації, що стала користуватися стійким попитом. Київське кафе-бар «Старий Печерськ » провело аналіз ринку, опитування постійних відвідувачів. Дослідження підтвердили: попит на подібну послугу забезпечує відшкодування затрат і одержання прибутку. У Голландії закупили упаковку й одноразовий посуд, провели підготовчу роботу і запропонували нові послуги. Результат був несподіваний: обіди не замовляли. У той же час у Дніпропетровську багато дрібних фірм і навіть пенсіонери організовують готування обідів удома і доставку їх до робочих місць, заробляючи по 200—300 грн. на тиждень. Такі разючі відмінності в результатах продажу однієї й тієї ж послуги пояснюються помилкою позиціонування та вибору цільового ринку київським кафе. У Дніпропетровську обіди продаються безпосередньо робітникам і службовцям за 2—3 грн., і таку суму багато хто вважають цілком прийнятною. У Києві, хоча ціна обіду (6,5 грн. з доставкою) була набагато меншою, ніж вартість такого ж обіду в кафе, послуга пропонувалася не конкретним людям, для яких така ціна була занадто високою, а взагалі фірмам. Але в сьогоднішніх економічних умовах фірми більше стурбовані власним виживанням, ніж обідами для співробітників, тому з їхнього боку попит на цю послугу виявився слабким. Отже, головним фактором при розробці концепції нової послуги є чітке уявлення про потреби клієнтів. Така нова послуга повинна чітко відрізнятися від пропозицій конкурентів та високо оцінюватися цільовими споживачами. Переваги послуги повинні бути заснованими на використанні всього комплексу маркетингу та забезпечувати клієнту такі найбільш високі критерії обслуговування як: надійність послуг; ступінь довіри до виконавця послуг; безпека; швидкість реагування на вимоги клієнта; ввічливість; компетентність; конфіденційність; широта асортименту послуг; престиж фірми; наявність гарантій; можливість кредитування; зручність; можливість одержання технічної консультації; швидкість обслуговування. |
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ОПЕРАТОРІВ Богданова Ж. А., викладач Україні має певні особливості відносно оподаткування основними податками і зборами. Це обумовлено особливим характером операцій по... |
ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ Для зниження собівартості туристичних послуг є необхідним здійснення контролю процесу її формування |
АГЕНТСЬКИЙ ДОГОВІР на реалізацію туристичних продуктів № /2013 |
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ІСНУЮЧИХ ПІДХОДІВ ЩОДО ВІДОБРАЖЕННЯ В БУХГАЛТЕРСЬКОМУ... |
ТЕМА ЛЕКЦІЇ №7 Машина Н.І. Страхування для туристичних підприємств. Навчальний посібник. – К.: ЦНЛ, 2006. –368 с |
«Конкурс туристичних газет» Мета та завдання 2-го Чемпіонату району зі спортивного туризму серед учнівської молоді «Суржинці-2010» |
1. Кількість та назва зарубіжних інституцій, з якими здійснюється співпраця Розробка міжнародних еколого-пізнавальних туристичних маршрутів пограниччя України та Польщі |
Порядок та терміни надання послуг Факт надання Виконавцем Послуг оформлюється відповідними Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), які підписуються повноважними... |
Головне управління статистики у Кіровоградській області повідомляє:... Обсяг послуг, реалізованих споживачам підприємствами сфери послуг, становив 269,2 млн грн., що у порівняних цінах на 1,4% більше... |
Ставки збору ставки збору послуг, що належать до побутових і підлягають... ... |