Аналіз впливу регуляторного акта проекту рішення міської ради «Про затвердження персонального складу та Положення про конкурсну комісію з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект рішення виконавчого органу Нікопольської міської ради «Про затвердження персонального складу та Положення про конкурсну комісію з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти» підготовлений з метою вирішення проблеми забезпечення раціонального та максимально ефективного використання бюджетних коштів при здійсненні закупівель товарів робіт та послуг розпорядниками коштів а також забезпечення функцій контролю за витрачанням бюджетних коштів.
Із-за порівняно малих об’ємів закупівель кожним структурним підрозділом виконкому міськради ціна на окремі види товарів є завищеною. Для того, щоб ціна на конкретний товар або послуг була мінімальною а якість високою, необхідно здійснювати максимальну закупівлю товарів, на які існує постійно діючий ринок, у окремого постачальника (виробника). В такому випадку ціна закупівлі буде мінімальною(оптовою). Це можливо у випадку, коли всі структурні підрозділи виконкому міськради, купують товари у обмеженої кількості постачальників, які були обрані за результатами конкурсу.
Види товарів, робіт та послуг, що закуповуються, та їх постачальників (виконавців) визначатиме неупереджена конкурсна комісія, яка складатиметься з посадових осіб виконкому міськради.
Критеріями відбору постачальників будуть: мінімальна ціна та висока якість товарів та послуг що закуповуються, бездоганне сервісне обслуговування та значній досвід роботи організації-постачальника.
2. Цілі державного регулювання
- забезпечення функцій контролю за ефективним витрачанням бюджетних коштів розпорядниками коштів при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти;
- здійснення закупівель товарі та послуг за мінімальними цінами та високою якістю;
- зниження фінансових ризиків при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг;
- попередження корупції та захисту інтересів жителів громади;
- надання публічного доступу та інформації при проведенні закупівель розпорядниками коштів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей
У якості альтернативи до запропонованого регулювання розглянемо такий варіант, при якому все залишається без змін. На нашу думку, такий варіант не вирішить тих існуючих проблем які існують на даний час, а саме:
- не існує оперативного контролю за діями розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня;
- роздроблення предмету закупівлі по платникам бюджетних коштів, що не дає можливості закупівлі товарів по оптовим цінам, тобто неефективне витрачання бюджетних коштів.
Другий варіант, утворення конкурсних комісії в організаціях та структурних підрозділах виконкому міськради. При цьому варіанті проблеми які існують залишиться незмінними.
Тому на нашу думку найбільш ефективним способом вирішення даних проблем, а це здійснення функцій контролю та ефективне витрачання бюджетних коштів можливо лише через прийняття рішення виконавчого органу «Про затвердження персонального складу та Положення про конкурсну комісію з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти».
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми
Зазначеним проектом рішення виконавчого комітету утворюється конкурсна комісія з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні закупівель товарі, робіт та послуг за бюджетні кошти, яка згідно з Положенням про з визначення постачальників (виконавців) при здійсненні закупівель товарі, робіт та послуг за бюджетні кошти буде визначатиме перелік товарів, робіт та послуг на закупівлю яких буде проводитись конкур, а також переможців конкурсу, що зможуть забезпечити найкращі умови постачання та якості товарів та послуг. А також кваліфіковане здійснення поточних ремонтів (робіт) .
5. Можливість досягнення визначених цілей за умови прийняття регуляторного акта
Перевагами у досягненні визначених цілей є чинники:
• прийняття документу, що регламентує основні вимоги до організації закупівель товарів, робіт та послуг розпорядниками коштів міного бюджету до порогових показників які регламентовані дією ЗУ «Про здійснення державних закупівель»;
• встановлення чітких кваліфікаційних умов при здійсненні конкурсного відбору постачальників (виконавців) робіт;
• поширення серед всіх суб’єктів господарювання інформації щодо проведення закупівель товарів, робіт та послуг розпорядниками коштів;
• підвищення якості та умов постачання при здійсненні закупівель;
• здійснення фінансового контролю за ефективним використанням бюджетних коштів головним розпорядникам коштів над платниками;
Даний регуляторний акт мотивує приймати активну участь постачальників (виробників) в конкурсних закупівлях на здійснення поставок та виконання послуг, а також розширення кола виконавців по поточним ремонтам (роботам).
Не передбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є чинники:
- зміни у діючому законодавстві.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Втрати
|
Вигоди
|
Процедура розробки регуляторного акту
|
Можливість здійснення закупівель товарів, робіт та послуг у найкращих постачальників, які будуть обрані по результатам конкурсу
|
|
Закупівлі високоякісних товарів (послуг) за нижчими цінами при забезпеченні бездоганного сервісу та високої якості
|
|
Розширення кола постачальників (учасників) при публікації оголошень в ЗМІ
|
|
Попередження корупції та зловживань з боку посадових осіб при виконанні закупівель
|
Бюджетні заклади міста
|
|
Можливість отримувати якісні товари та послуги за мінімальними цінами
|
|
Здійснення поточних (робіт) ремонтів виконавцями які мають певні знання та досвіт в даній галузі
|
|
Наявність уставних документів організації яка здійснює постачання товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти
|
Розпорядник вищого рівня
|
Витрати, пов’язані з оформленням необхідних документів у встановленому порядку;
|
Здійснення функцій контролю за ефективним використанням бюджетних коштів платниками міста
|
Суб’єкти господарювання
|
Витрати, пов’язані з оформленням необхідних документів у встановленому порядку;
|
Вільний доступ через ЗМІ, до участі у конкурсних процедурах на постачання товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти
|
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акту
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства, інших необхідних випадках.
8. Показники результативності регуляторного акта
- аналіз кількості скарг від бюджетних установ та підприємців міста;
- кількість суб’єктів господарювання на яких поширюватиметься дія акта;
- розмір коштів, що витрачаються;
- час що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта;
- кількість випадків недотримання основних положень регуляторного акту, на яких він розповсюджується.
9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта буде здійснюватися:
Базове відстеження результативності зазначеного регуляторного акта буде проведено до обрання чинності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності буде здійснено через рік після набрання чинності даного регуляторного акту.
Періодичне відстеження планується здійснювати один раз на три роки – з дня виконання заходів з повторного відстеження.
|
|
Начальник управління
економічної політики Ю.Ю.Останін
|