Тема: Плоди, їх будова та значення
Мета: сформувати в учнів уявлення про утворення, будову та значення плодів; познайомити з класифікацією плодів; розвивати вміння і навички розпізнавати різні типи плодів; продовжувати екологічне та естетичне виховання. Корекція: дрібної моторики, сенсорних дій обстежувального характеру, опанування способів порівняння, розвитку пізнавальних інтересів
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Демонстраційні матеріали та обладнання: навчальні таблиці, муляжі й набори плодів, м/м дошка
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвенить дзвінок,
Урок почався.
І учні всі за партами сидять.
Вже вуха їхні,
Очі, руки
Готові нові знання сприймать!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Біологічний футбол (учні задають питання один одному, що підготували вдома)
Тестові завдання по варіантах.
1 варіант
|
варіант
|
1. Суцвіття подорожника:
А) волоть;
Б) кошик;
С) колос;
2. Суцвіття соняшника:
У) кошик;
Р) щиток;
А) китиця
3. Суцвіття голівка у:
У) жито;
П) конюшина;
К) кукурудза
4. Суцвіття складний зонтик у:
Е) морква;
А) яблуня;
О) черемха
5. Складне суцвіття:
Р) складний колос;
Ф) зонтик;
З) голівка
|
1. Суцвіття китиця:
А) цибуля;
Б) конюшина;
Д) черемха
2. Складне суцвіття у:
О) морква;
П) кульбаба;
У) каштан
3. Суцвіття зонтик у:
Т) слива;
Б) часник;
Ф) жито
4. Просте суцвіття:
О) складний колос;
Б) складний зонтик;
Р) щиток
5. Суцвіття складний колос у :
Е) пшениця;
С) соняшник;
Л) груша
|
( при правильних відповідях у І варіанту вийде слово «супер», а у другого – «добре»
ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів
Наверно, наверно, вы слышали сами,
Что, если мы дружно потянем носами,
От сада останется только забор.
Исчезнут малина, клубника, крыжовник,
Исчезнет пропахший цветами садовник:
Мы просто вдохнём их – и весь разговор.
Постойте минуточку, вам будет приятно
Увидеть, как мы выдыхаем обратно:
Малину, клубнику, цветущий крыжовник.
У вас на глазах возвратиться назад
Душистый, внезапно исчезнувший сад,
А также пропахший цветами садовник.
ІІІ. Сприймання та засвоєння учнями нового матеріалу
Розповідь вчителя з демонстрацією мультимедійної презентації та наборів плодів.
Учні працюють з «Довідничком – помічником»
Довідничок – помічник
Плід________________________________________________________________________________________________________________________________
Плід
Функції плоду:
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Плід
СУХІ
СОКОВИТІ
ТАКІ, ЩО РОЗКРИВАЮТЬСЯ
ТАКІ, ЩО НЕ РОЗКРИВАЮТЬСЯ
ПРОСТІ
СКЛАДНІ
|
IV. Узагальнення та систематизація знань
Послухайте казку і визначте біологічні помилки
Якось теплим сонячним днем, проходячи повз городні зарості, я почула суперечку.
Я королева всіх плодів. Соковита й солодка, як ніхто, - сказала Диня, повертаючи свій зелений бік до сонця.
Ні, я – заперечила Картопля. Мене варять, мене труть, пироги з мене печуть. Круглобокий баклажан аж посинів від злості.
В нашому роді ніколи не виникали подібні суперечки, - сердито промовив він.
Почекайте, - перебила його Петрушка. Я зараз у всьому розберусь.
Довго вони ще сперечалися, вже зовсім стемніло, але так і не прийшли вони до однієї думки. (Бульба картоплі, петрушка – це не плоди. Бульба – це видозмінений пагін, петрушка – корінь)
Вчитель показує малюнок із зображенням плодів, а учні повинні написати, який цей плід сухий чи соковитий та як називається.
Визначити який це плід та допишіть його назву.
V. Оголошення оцінок
VІ. Домашнє завдання
Прочитати §31, складіть кросворд на тему «Плоди» або підготуйте повідомлення про плоди
|