|
Скачати 40.86 Kb.
|
Тема: Геологічна будова, рельєф, корисні копалини. Навчальна мета: Поглибити в учнів поняття про зв'язок геологічної будови, рельєфу та родовищ корисних копалин; сформувати в учнів систему знань про особливості розміщення форм рельєфу та корисних копалин на території Африки. Розвиваюча мета: Стимулювати розвиток аналітичного мислення учнів. Виховна мета: виховувати бережне ставлення до багатств надр Землі. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів Бесіда за запитаннями і завданнями. 1. У чому полягає головна особливість географічного положення материка? 2. Назвіть крайні точки Африки. Покажіть їх на карті. 3. Назвіть моря, що її омивають, елементи берегової лінії. Покажіть їх на карті. ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів Розповідь вчителя. Наступний етап у вивченні особливостей африканського континенту – характеристика йього рельєфу та визначення закономірностей розташування родовищ корисних копалин. Як вам відомо, утворення великих форм рельєфу та типів корисних копалин безпосередньо пов'язано з геологічною історією певної території. Тому спочатку нам треба визначити особливості внутрішньої будови материка, а потім – на підставі цих знань – пояснити розміщення форм рельєфу та родовищ корисних копалин. Це і є мета нашого сьогоднішнього уроку. ІV. Вивчення нового матеріалу Розповідь вчителя. Історія розвитку земної кори на території Африки розпочалася з давнього материка Пангея, з якого утворилися два материки – Лавразія та Гондвана. Саме з останньої на початку мезозою утворилися Африка, Південна Америка, Австралія, Антарктида. Розглянемо тектонічну карту Африки, ви бачите, що сучасний материк лежить на давній платформі, яка сормувалася ще у допалеозойський час у наслідок руйнації первинних гірських масивів. Проте будова Африканської платформи має значні територіальні відмінності, які ми розглянемо та позначемо на контурній карті. 1. Калахарі, Конго, озеро Чад утворилися у зонах опускання Африканської платформи – у середній меридіональній смузі материка. Їх добре помітно на фізичній карті. Протягом тривалого часу тут накопичувалися осадові породи, що утворили потужній чохол. 2.Африкано- Аравійська плита виникла на місці давно зруйнованих гір, і чохол плато сформувався внаслідок неодноразового затоплення морем. 3.Південноафриканський щит у південній та східній Африці має незначний чохол або чохол відсутній. 4.Східноафриканське нагір'я утворилося у мезозої – кайнозої як результат грандіозних вертикальних та горизонтальних рухів. Виникли великі розломи, підняття та опускання окремих брил платформи – грабени та горсти. 5. Драконові гори утворилися на прикінці палеозою, під час так герцинського гороутворення. Бриловий рельєф. 6.Східоафриканська смуга розломів. 7. Атлаські гори – молоді, вони утворилися під час альпійського гороітворення. Групова форма роботи, «мозковий штурм». Які основні форми поверхні розрізняють на Землі? ( учні називають: гори, рівнини, низовини, плоскогір'я, яри,кар'єри, вулкани тощо) А тепер об'єднаємо перелічені вами поняття за якими- небудь загальнимиознаками. (на дві групи – гори й рівнини). Бесіда за запитаннями, спираючись на матеріал, відомий учням з попередніх курсів. - Як поділяють гори за висотою над рівнем моря? - Як поділяютьгори за віком, утвоенням? - Як розрізняють рівнини за абсолютною висотою? - Як позначають на карті гори й рівнини? - Чим відрівняються гори від рівнин? (робота з макетом гори). Робота з підручником. Клас поділяється на три групи. 1.Читають в підручнику про гори. 2. Читають в підрічнику про рівнини. 3. Читають в підручнику про корисні копалини та заповнюють таблицю.
Обговорення прочитаного. Учні від кожної групи виступають і розповідають про прочитане в підручнику. Робота з картою. Працює три групи. Перша – дістає завдання знайти на карті й записати гори та їх найвищі точки, друга – рівнини, третя знаходить клрисні копалини. Після виконання роботи учні на фізичній карті Африки показують знайдені географічні об'єкти. Гра – розминка на увагу. Учні підводяться. Учитель дає всім завдання: показати високі гори (діти піднімають руки високо в гору), низовини (діти опускають руки до підлоги), середні (руки на рівні грудей), височини (руки на рівні колін) і т. д. V. Закріплення нових знань і умінь учнів Практична робота №5 Тема: Позначення на контурній карті основних географічних об'єктів материка. Мета: Нанести на контурну карту гори та їх вершини, плоскогір'я, нагір'я, вулкани. Робота в контурній карті. VІ. Домашне завдання. Опрацювати текст підручника 25. VІІ. Підсумок уроку. Заключне слово вчителя: - в основі материка Африка лежить давня платформа, тому серед форм рельєфу переважають рівнинні; - рухи земної кори привели до виникнення на платформі розломів, з якими пов'язані вулканізм та утворення велиеих нагір'їв; - африканські гори різні за віком та розташовані на півдні ті півночі материка; - Африка має значні родовища корисних копалин, насам перед руд кольрових та чорних металів, урану, золота, алмазів. |
Урок-дослідження Тема : Геологічна будова та рельєф Північної Америки. Корисні копалини Ваше завдання – назвати півострова і миси на узбережжі материка Північна Америка ( Принца Уельського, Мар`ято, Сант-Чарльз, Мерчісон,... |
Тема уроку Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність ГП материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова,... |
Вивчення рельєфу в курсі «Фізичної географії» З 6-го по 8 клас значне місце посідають знання про рельєф, геологічну будову та корисні копалини. Основою для формування загальних... |
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність... Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність географічного положення Австралії. Історія відкриття і дослідження.... |
Тема: корисні копалини у рідному краї Мета: Ознайомити дітей з найпоширенішими корисними копалинами своєї області, з їх використанням та родовищами; розвивати спостережливість... |
8 клас. Геологічна будова та тектонічні структури Склад, будову, походження і розвиток земної кори вивчає: а тектоніка; б геологія; в географія; г мінералогія |
Які корисні копалини належать до руд чорних металів? Основними споживачами продукції металургійної промисловості є машинобудування, будівництво, транспорт |
Лабораторний практикум Курс «Геологорозвідувальна справа» має на меті ознайомлення студентів з геологічними умовами, технічними засобами і методичними прийомами... |
Будова поверхні. Лід Антарктиди, підлідний рельєф. Кліматичні умови.... Відмітьте, будь ласка, за допомогою малюнку, з яким настроєм Ви прийшли сьогодні на урок |
Творчі завдання ( по 10 балів за кожну вірну відповідь) Підготуйте розповідь про тектонічну будову і корисні копалини України для аудиторії, що не розуміє більшість термінів та поверхнево... |