|
Скачати 50.4 Kb.
|
Розробка уроку з теми « Різноманітність круглих червів» Мета: Навчальна. Вивчити особливості будови паразитичних круглих червів, процеси життєдіяльності та риси пристосованості до умов існування. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати життєві цикли паразитичних круглих червів; уміння працювати індивідуально та групах; уміння логічно мислити і робити висновки. Виховна. Виховувати гігієнічне ставлення до свого організму, дотримуватися певних санітарно-гігієнічних правил. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Обладнання та матеріали: таблиця « Тип круглі черви», вологі препарати паразитичних червів. Методи і методичні прийоми: 1.Словесний: розповідь, бесіда 2.Наочний: ілюстрації, застосування таблиць, презентація Microsoft Office Power Point 3.Репродуктивний: конкретизація набутих знань 4.Проблемно-пошуковий: постановка проблемних питань 5.Дослідницький: здобуття нових знань у процесі самостійної роботи. Основні поняття та терміни: аскаридоз, трихінельоз, ентеробіоз, трихофацельоз, дракункульоз , міграція. Міжпредметні зв ́язки: медицина, географія. Епіграф до уроку: « Добути і зберегти своє здоров’я може тільки сама людина» ( М. Амосов) ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань. 1.Гра « Резервуар інтелектуальних питань» Клас ділиться на групи. Кожній групі дається резервуар з питаннями. 1 група. 1.Яка порожнина у круглих червів? 2. Чим відрізняється нервова система плоских і круглих червів? 3. Які середовища існування круглих червів? 4.Скільки шарів клітин у круглих червів? 5. Чим вкрите тіло круглих червів? 2 група. 1. Які пристосування до паразитизму існують у плоских червів? 2.Яка профілактика попередження захворювання на фасцильоз? 3.В чому різниця між проміжним і остаточним хазяїном? 4.Яку назву мають паразитичні черви? 5. Чим небезпечний ехінокок? 3 група. 1.Плоскі черви переважно гермафродити, а круглі? 2. Який тип дихання у паразитичних червів? 3.Чим представлені органи виділення круглих червів? 4.Які особливості шкіряно-м’язового мішка круглих червів? 5.Яким відділом у круглих червів закінчується травна система? 4 група. 1.Як дихають круглі черви? 2.Вчений, який зробив внесок у вивчення гельмінтів? 3.Яка симетрія тіла у круглих червів? 4.В чому різниця між свинячим і бичачим ціп’яками? 5.Які черви здатні линяти? 2. Гра «Біологічні пазли» ( в групах) - скласти із окремих частин малюнку цикл розвитку певного гельмінта і потім охарактеризувати його. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Лікарі встановили, що причиною смерті певного відсотку людей є паразитичні круглі черви. Чи насправді вони такі небезпечні? Чи можемо ми захистити себе від небезпеки зараження ними? ІІІ.Оголошення теми і мети уроку. IV.Вивчення нового матеріалу. 1.Розповідь учителя. Серед типу Круглі черви є вільноживучі форми, які беруть участь у грунтотвірних процесах та регуляції чисельності грунтових організмів. Поряд з ними паразити рослин ( галова нематода, стеблова нематода), які можуть спричиняти суттєві втрати врожаю. (Використання таблиці «Різноманітність круглих червів» ). Але найбільш небезпечними виявилися паразити людини та тварин. 2.Дослідницька частина. Було проведене учнями анонімне анкетування « Чисті руки» серед жителів міста. Воно включало такі питання. 1.Чи завжди ви миєте руки з милом? 2.Перебуваючи на своїй садовій ділянці, чи миєте зірвані яблука перед вживанням? 3. Чи не забуваєте мити руки перед обідом? 4.Чи не забуваєте помити руки, відвідавши туалет? Анкетування показало, що серед 62 жителів міста: 54 чоловіки миють руки з милом, 87%; 48 чоловік миють фрукти перед вживанням, 77,4%; 55 чоловік миють руки перед обідом, 88,7%; 51 чоловік миють руки після туалету, 82,2%. Питання до класу: А чи завжди ви миєте руки? А)Вчитель: В медичній практиці був випадок, коли дитина померла від задухи. А причиною цієї задухи були аскариди? Чому така небезпечна аскарида? (Показ слайдів) Висновки учні записують в зошити у вигляді таблиці 1:
Б)Паразит-трихінела. Поряд з аскаридою існує ще більш небезпечний паразит – трихінела. Людина заражається ним у результаті вживання м’яса свиней, в якому трихінела знаходиться у вигляді капсул. Проблемне питання: Чому найчастіше хворіють трихінельозом кухарі? (Показ слайдів). Висновки заносять до таблиці 1. В) Паразит людини- гострик. Особливо часто гострики вражають дітей. За зовнішнім виглядом дуже нагадують аскариди, проте дуже зменшені. ( Показ слайдів) Висновки заносять в таблицю 1. Фізхвилинка. Врави для очей, пальців рук та спини( попередження порушення зору; сколіозу) Г) Паразит людини, який харчується її кров’ю – волосоголовець. (Показ слайдів). Висновки заносять до таблиці 1. Д) У країнах Африки, Південної Азії, Латинської Америки поширений небезпечний паразит - нитчатка . (Показ слайдів). Висновки заносять до таблиці 1. Отже, людина може себе захистити від гельмінтів, дотримуючись певних правил. Складання пам’ятки « Гельмінтам – ні!» 1.Мити ягоди, овочі, , фрукти, що використовуються в сирому вигляді і термічно їх обробляти. 2.Мити руки з милом після туалету і роботи на земельних ділянках. 3. Мити руки з милом перед їдою. 4. Не вживати свинину, що не пройшла санітарно-ветеринарного контролю. 5. Не пити сирої води з відкритих водойм. V.Узагальнення та систематизація знань. Біологічна вправа закінчити фразу: 1.Аскаридою заражаються, якщо… 2.Личинки аскарид розвиваються… 3.Хазяїном аскариди є… 4.Яйця аскарид переносять… 5. Хвороба, спричинена гостриком… 6.Локалізація гострика в організмі… 7.Людина заражається гостриком… 8.Локалізація в організмі трихінели… 9.Остаточним хазяїном трихінели є… 10.Хвороба, спричинена волосоголовцем… 11.Личинка волосоголовця розвивається протягом… 12.Нитчатка поширена на території… 13.Осаточним хазяїном нитчатки є… 14.Людина заражається нитчаткою… VІ. Підведення підсумків, аргументація оцінок. VІІ. Домашнє завдання ξ17, скласти кросворд на тему «Гельмінти». |
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПАРАЗИТИЧНИХ ПЛОСКИХ ЧЕРВІВ Подгальська Марія Володимирівна, Новоград – Волинська ЗОШ І – ІІІ ступенів №3, вчитель біології |
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення... Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " ) |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Тема уроку. Ортогональне проектування. Розв'язування задач до теми... Мета уроку: формування поняття ортогонального проектування та вмінь учнів застосовувати знання до розв'язування задач до теми «Перпендикулярність... |
У Розробка уроку учителя трудового навчання Черкаської спеціалізованої... Назва ресурсу: «Презентація та розробка уроку «Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва» 7 клас |
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних... |
УРОК №62 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми «Розв'язування прямокутних трикутників», уміння застосовувати отримані знання під... |
Уроку Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування... |
«Клітина як цілісна система» Методична розробка уроку з теми: «Обмін речовин і енергії в клітині. Енергетичний обмін» з використанням інтерактивних, проектних... |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Мета: навчальна закріпити знання, отримані на попередньому уроці; сформувати комунікативні навички, уміння працювати в команді |