Зроби свій вибір


Скачати 122.19 Kb.
Назва Зроби свій вибір
Дата 05.11.2013
Розмір 122.19 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Тема. Зроби свій вибір

Мета:

  1. Закріпити обчислювальні навички учнів та вміння знаходити дріб від числа та числа за його дробом.

  2. Показати значення вітаминів для здоровя людини.

  3. Розвивати пізнавальний інтерес учнів, розширювати їх кругозір.

  4. Ознайомити учнів зі шкідливим впливом паління на організм людини.

  5. Виховувати прагнення не шкодити своєму здоров’ю, позбутися шкідливих звичок, вести здоровий спосіб життя.

  6. Розвивати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні

Завдання уроку:

  1. Формування поняття здорового способу життя та факторах, які зміцнюють та руйнують здоров’я; конкретизувати знання про вплив шкідливих звичок ( вживання алкоголю, наркотиків та куріння) на організм людини.

  2. Розвивати вміння організовувати роботу в групах, застосовувати набуті знання , вміти вести дискусію, відстоювати свою думку, аналізувати свою роботу.

  3. Виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я, продовжити виховання корисних звичок.

Хід підготовки до уроку:

  1. Підготувати невелике повідомлення про користь вітамінів.

  2. Написати та гарно оформити рецепти фруктових та овочевих салатів.

  3. Підготувати повідомлення про шкідливі звички.

  4. Підготувати картки з завданнями для групової роботи.

  5. Створення творчих груп.

  6. Картки контролю.

Хід уроку

1. Вступне слово вчителя

Сьогодні незвичний для нас урок , на ньому ми будемо говорити про здоровий спосіб життя. Скажіть , будь-ласка, що на вашу думку , для нас найдорожче? (відповіді учнів)

Вірно, це – здоров’я!Здоров’я людини – найцінніша річ. «Дев’ять десятих нашого    щастя залежить від  здоров’я.»- говорив   Артур Шопенгауер. Його не купиш ні за які гроші. Кожен з нас хоче бути здоровим і щасливим. Але більшість з нас не замислюється над тим, як зробити так, щоб життя було в злагоді з собою, з навколишнім світом. Таємниця проста – здоровий спосіб життя. Результатом здорового способу життя є фізичне та моральне здоров’я. Недарма в народі говорять : «В здоровому тілі – здоровий дух». Які ж фактори шкодять нашому здоров’ю?. Учні відповідають, а вчитель підводить їх до висновку.

– Емоційно – психічні навантаження зі зниженим фізичним навантаженням,
– незбалансоване харчування,
– складна екологічна ситуація, яка склалася в багатьох регіонах нашої країни,
– розповсюдження шкідливих звичок,
– нераціональна організація нашого життя . (слайд 2)

Нам необхідно вияснить які існують можливості послабити негативний вплив на організм всіх цих факторів, та як допомогти собі зберегти здоров’я.



Отже, почнемо наш урок, девізом якого будуть слова з Біблії «Коли мудрість увійде в серце твоє, і знання буде приємне душі твоїй, тоді розсудливість буде оберігати тебе, розум буде охороняти тебе, щоб врятувати тебе від шляху злого…» з розминки.

2. Розминка (слайд 4)



  1. Повторимо правила знаходження дробу від числа .

  2. 1/5; 1/2; 1/20 перетворити в десятковий дріб та відсотки.

  3. 0,25; 0,04перетворити в звичайний дріб та відсотки.

  4. 20%; 10%перетворити в звичайний та десятковий дроби.

3. Физкультминутка (проводить один з учнів)

Прилетіли птахи з півдня (руками показуємо розмах крил)
І розсілись на гілках (присідання)
Сонце ходить все по кругу (поворот голови)
І купається в морях(кругові рухи руками)
Пробігає в полі мишка (біг на місці)
Береза гнеться до землі(наклони)
Медвідь вийшов із барлоги (наклони і рух з ноги на ногу)
І сказав: « Кінець зими!” (корпус випрямляємо, руки розводимо в сторони).

Вчитель: Тепер, діти, ви будете працювати в своїх групах над запропонованими вам задачами ,а потім покажете результати вашої праці.

4. Робота в групах (слайд 5)



Групам роздаються картки з задачами, і перед ними ставиться проблема.

1 група: Працює над проблемою: « Навіщо потрібно дотримуватися розпорядку дня?”

Складаємо розпорядок дня за розв’язком задачі.

Сон в 1,5 рази більше, ніж заняття в школі

Заняття в школі – 25% доби/

Прогулянка – 1/16 доби/

Підготовка до уроків – 5/18 від занять в школі /

Дозвілля – 1,8 від підготовки до уроків/
Перегляд телевізора 1/6 від дозвілля /

2. Володя Перестукін з «Країни невивчених уроків» склав собі такий розпорядок дня: 2/24 частини доби - прийом їжі, 9/24 частини доби – звершення добрих справ; 4/24 частини доби – займання спортом і 8 годин на сон. Чи зможе Володя виконати свій план?

2 група: Працює над проблемою: “ Чому тютюн називають ядом ?”

Розв’язує задачі про шкоду куріння.

1. Відомо, що в середньому в 80 % курців хворі легені. Знайдіть кількість хворих, серед 500 курців.

2. Одна цигарка руйнує 25 мг вітаміну С. Добова норма вітаміну С 500 мг. Скільки вітамінів краде в себе той, хто викурює 14 цигарок в день?Скільки вітамінів в нього залишається?

3. Після паління діаметр найменших артерій зменшується на 30 %. На скільки мікрон зменшиться діаметр артерій, якщо він дорівнював 20 мікрон на початку?Чому він дорівнює тепер?

4. Кожна викурена сигарета скорочу є життя курця. Загалом курці вкорочують собі життя на 13%, що складає 8,4 роки. Яка середня тривалість життя на Україні?


5. Деякі зарубіжні фірми за одну і ту ж роботу курцям встановлюють заробітну платню на 15 % нижче, ніж тим ,що не палять. Заробітна платня 340$. На скільки менше отримає той ,що палять.?

3 група: Працює над проблемою: “Роль вітамінів для людини ”

Розв’язує задачі про корисну їжу.

1. Вітамін В2 (рибофлавін) сприяє росту організму. Його недостатність викликає запалення слизових оболонок( очей, куточків рота) та шкіри (вугрі). Найбільше його у хлібові, м’ясі, молоці, яйцях. На 65% потреби у рибофлавіні задовольняються хлібом. Скільки чорного хліба треба з’їдати за добу, якщо при 100% задоволенні потреби рибофлавіну його треба 300г?


2. В 100 г картоплі після збору врожаю міститься 25 мг вітаміну С, а зимою його вміст зменшується до 40%. Скільки вітаміну С можна отримати зимою з 200г картопляного пюре?

3. В 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а в звичайній квашеній 2⁄ 3цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?

4. Якщо добова необхідність організму в каротині 4,5 мг. То необхідність організму у вітаміні А складає 30 % від необхідності каротину. Яка добова необхідність організму в вітаміні А?


5. . Протягом дня учень отримує деяку кількість вітамінів. За сніданком він отримав – 0,2 всіх вітамінів, за обідом – 0, 7 решти, а за вечерею -30 мг вітамінів. Яка кількість вітамінів отримана учнем за день?

4 група: Проблема “Раціональне харчування – чи потрібне воно ?”

Визначає маси компонентів в рецептах корисних страв, та визначити скільки жипів . білків та вуглеводів повинен містити обід школяра.

1) Салат “Вітамінний”, порція 400 г

  • Морква 25% порції.

  • Корінь селери1/ 4 частини.

  • Яблуко 0,4 порції.

  • Горіх 5% порції.

  • Лимонний сік 0,05 порції.

  • Часник 1 зубчик

2) Салат “Літній”, маса салату 1 кг

  • Капуста червонокачанна 30 %.

  • Помідори 0,2.

  • Огірки 1/ 5 частини.

  • Болгарський перець 20%.

  • Редиска 0,1.

3) Молочний коктейль, порція 250 г.

  • Молоко 60 %.

  • Апельсиновий сік.

  • Малиновий сироп 0,2 частин.

4) Коктейль банановий, порція 250 г.

  • 40% кип’яченого охолодженого молока.

  • 0,2 части свіжого банана.

  • 20 % основного сахарного сиропу

  • 1 яйце

  • лід (за бажанням).

5. Обід школяра повинен містити білків 35г, жирів на 20%, а вуглеводів на 500% більше. Скільки грамів жирів і вуглеводів повинен становити обід?

Учні працюють в групах,результати своєї роботи заносять в картки контролю , а потім звітують перед класом про свою роботу.

5. Звіт груп

Виступ 1 групи: проблема – “ Навіщо потрібно дотримуватися розпорядку дня?”

1. Повідомлення учнів про проблему, що стоїть перед групою.

Режим дня учня являє собою розклад сну та чергування різних видів діяльності та відпочинку протягом доби. Від того, наскільки правильно організований режим дня школяра, залежить стан здоров’я, фізичний розвиток,дієздатність і успішність в школі. В основі правильно організованого режиму дня школяра лежить чергування окремих елементів режиму. При виконанні в деякій послідовності, в один і той же час, окремих елементів режиму дня в центральній нервовій системі створюються складні зв’язки, що полегшують перехід від одного виду діяльності до іншої та виконання їх з найменшою витратою енергії. Тому необхідно строго дотримуватись одного часу підйому та відходу до сну, виконання домашніх завдань, прийому їжі. І т.д..відповідати одному встановленому розпорядку дня. Цьому основному положенню повинні підпорядковуватись всі елементи режиму. Режим дня учнів складається з урахуванням вікових особливостей нервової системи. Правильно організований режим дня школяра включає в собі:

1. Правильне чергування праці та відпочинку.

2. Регулярний прийом їжі.

3. Сон, с точним часом підйому та відходу до сну.

4. Час для ранкової зарядки та гігієнічних процедур..

5. Час для виконання домашних завдань.

6. Відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі.

Як результат, правильно складеним режим дня :

  • Забезпечує хороший настрій.

  • Захищає від стресів.

  • Відновлює працездатність.

  • Поліпшує пам'ять.

  • Підвищує швидкість реакції

Цікаво знати, що…

  • Французька співачка Мірей Мат’є спить не менше 10 годин на добу. І її обличчя зберігає дивовижну молодість.

2) Представляють режим дня,складений за розв’язком задачі.. (Слайди 6 і 7)

Та дають відповідь чи здійснить Володя перестуків свій план



Виступ 2 групи: проблема – “ Чому тютюн називають ядом ?”

1) Повідомлення учня по проблемі , що стоїть перед групою.

Про шкідливість паління сказано немало,але вчених і лікарів турбує те , що ця шкідлива звичка дуже розповсюджується, росте, тому що багато людей не вважають паління шкідливим для здоров’я. Паління – не заняття, яке можна кинути без зусиль. Це - наркоманія, і тим більш страшна,що багато людей не приймають її всерйоз. Послухайте казку про паління.

Одного разу троє друзів сперечалися: паління корисне чи все ж таки шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися за порадою до Мудреця.

Як ви гадаєте що відповів Мудрець? Він сказав: «Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді; їх ніколи не покусає собака; їх ніколи не обкрадуть злодії».

Друзі покинули Мудреця, однак їх здивувала і занепокоїла їх відповідь. Вони почали шукати справжнє значення сказаних слів. В одній із книг вони побачили інформацію, від якої зжахнулися.Речовини, які потрапляють в організм людини з димом: нікотин, синильна кислота, аміак, бензонферон,формальдегід, чадний газ.

Хвороби спричинені палінням

  • Бронхіт;

  • Рак легенів;

  • Емфізема легенів;

  • Атеросклероз;

  • Стенокардія;

  • Серцева недостатність;

  • Інфаркт міокарда;

  • Виразка шлунка;

  • Захворювання центральної нервової системи.

Вплив паління на розумову діяльність

  • Знижується обсяг пам’яті на 5%

  • Знижується точність виконання математичних дій – на 5%

  • Знижується здатність до навчання – на 4,5%.

Задумайся!

  1. Експериментами встановлено,що у 70% мишей, які вдихають тютюновий дим, розвинулися злоякісні пухлини легенів.

  2. В Англії, де палять майже 75 % чоловіків, рак легенів зареєстровано навіть у собак, господарі яких не розлучаються з цигаркою;

  3. 95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком захворювання палили.

Проаналізувавши інформацію друзі знову підішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь.

Мудрець пояснив:

  • Ви будете завжди молодими, бо курці, як правило, помирають раніше, ніж ті ,хто не палить.

  • Вас не обкрадуть злодії, бо курці постійно кашляють і злодії побояться полізти у будинок коли почують øо вдома хтось є.

  • Вас не покусають собаки, бо у курців розвивається кульгавість унаслідок недостатнього постачання кінцівок киснем, який переноситься кров’ю, тому їм часто доводиться ходити з ціпком.

Друзі зробили свій вибір, зробіть його й ви.

2) Представляє розвозок задач. (слайд 8)



Виступ 3 групи: проблема – “Роль вітамінів для людини ”

1)Повідомлення учнів групи.

Деякі хвороби розвиваються із недостачі деяких речовин – вітамінів. Тільки в 1880 році російський вчений Лунін відкрив причину захворювання у людей. Він показав, що в натуральних продуктах харчування, створених природою. Існують Якісь невідомі до тих пір речовини, необхідні для життя будь-якого організму. Ці речовини назвали вітамінами. Вони приймають участь в усіх фізіологічних процесах як найважливіші регулятори життєдіяльності. Вітаміни впливають на ріст, розвиток, та обмін речовин. Дуже важливим є вітамін С. В великій кількості він містить ся в плодах шипшини. Чорної смородини, капусті, цибулі, петрушці і т.д. Крім овочів і фруктів багато вітаміну с міститься в хвої сосни. Приблизно в 7 разів більше ніж в лимонах. При нестачі вітаміну С розвивається цинга, люди слабнуть у них запалюються та кровоточать ясна. Випадають зуби, пухнуть суглоби, знижується опір організму інфекційним захворюванням. Добова норма вітаміну С 60 – 100 мг. У курців вітамін С засвоюється дуже погано. Тому навіть при достатній кількості вітаміну С в їжі відчувається його недостача.

Вітамін А міститься в маслі, риб’ячому жирі,яєчному жовтку,молоці,моркві,помідорах, абрикосах і т.д. При нестачі діти погано ростуть, в них порушується формування зубів, волосся, пошкоджуються дихальні шляхи, шкіра, розвивається “ куряча сліпота ”, нездатність бачити при слабкому освітленні.

Вітамін В в достатній кількості міститься в дріжджах , гречаній крупі. Телячій печінці, квасолі. Зеленому горосі, гарбузі, білокачанній капусті. Пшеничній та житній муці.

Вітамін Д міститься в риб’ячому жирі, печінці, яєчних жовтках іт.д. Утворюється в шкірі людини під впливом ультрафіолетових променів. При його нестачі розвивається рахіт. Кістки таких дітей містять недостатню кількість кальцію та фосфору , тому викривлюються. Настає деформація грудної клітки.

Цікаво знати, що…

  • За 70 років життя людина споживає приблизно 50-52 т води, 10 т вуглеводів, 2,5 т білків і 200-300 кг мінеральних речовин .

2)Показують розв’язок задач про віаміни. (Слайд 9)



Виступ 4 групи: проблема – “Раціональне харчування – чи потрібне воно?”

Повідомлення учнів групи

Харчування яке забезпечує повноцінний розвиток. Називається раціональним. Відомий російський письменник Писарєв підмітив»зміни їжу людини і людина помалу зміниться». Здоров’я людини визначається кількістю та якістю їжі. Режимом харчування. Здорове харчування – важлива умова довголіття. Основне джерело хвороб – неправильне харчування. Наука про харчування бере початок з глибини віків. Важливі положення про раціональне харчування можна зустріти в працях Гіппократа, Галена, Авіцена та ін.. вчених. Хвороба - лише спосіб, за допомогою якого природа показує людині, що вона переповнена токсинами. Зазвичай люди не задумуються над підбором їжі. Керуючись лише тим,щоб їжа була смачною, а чи завжди корисне те, що смачне? Російський вчений Меншиков завжди говорив своїм учням, що «Смерть міститься в кишечнику» Головне правило – це відповідність кількості та калорійності енергетичним витратам , фізіологічним потребам організму. В школі на уроках ви працюєте розумово. Ви витрачаєте багато енергії ї її повинно поповнювати для роботи головного мозку,для росту м’язів. Здорове харчування – це обмеження жирів та солі, збільшення в раціоні фруктів,круп, виробів з муки грубого по молу , бобових, нежирних молочних продуктів, рибу, пісне м’ясо.

Цікаво знати, що…

  • Кожна сота жінка у світі помирає від анорексії – хвороби, пов'язаної з відмовою від їжі. Мільйон жінок Великої Британії. 2 млн жінок Німеччини та 100 тис москвичок хворі на цю жахливу хворобу;

  • Зменшення кількості захворювань серцево – судинної системи привело б до збільшення тривалості життя людини на 10-12 років; онкологічних захворювань - на 7-10 років, а за умови правильного харчування - на 50-70 років;

  • Шоколад не псує зуби, а навпаки лікує їх. Дослідники виявили в шоколаді антисептину речовину, що нейтралізує бактерії через яких утворюється зубний наліт;

  • Статистика доводить, що кожна людина за своє життя з'їдає близько :

  • 6059 – 7000 кг хліба;

  • 2050 -3000 кг м'яса;

  • 3050 – 4000 кг риби;

  • 5050 – 6000 кг картоплі;

  • 4050 – 5000 штук яєць.

  • Випиває 10 000 літрів води.

2) Представлення рецептів корисних страв(Слайди 10 и 11)

6. Підсумок уроку

Вчитель: “Що входить в поняття здорового способу життя? ”Відповідь учнів:

  • Відмова від шкідливих звичок;

  • Рухливий спосіб життя;

  • Раціональне харчування;

  • загартування;

  • виконання правил особистої гігієни. (Слайд 12)

7. Заключне слово вчителя.

Коли людина почуває себе здоровою, фізично міцною то багато перепон психологічного характеру долаються легше. Виникає почуття впевненості в собі. А це дуже важливо в наш час. Ні держава, ні медицина не в змозі зробити людину здоровою,якщо він сам не попіклується про своє здоров’я. Турбота про свій організм – це турбота про благополуччя та успіху завтра. Ось що сказав у своїй книзі «В гармонії з Безконечним» лікар, вчений Ральф Вальдо Грінс ще в 910 році:

« Досконале й квітуче здоров’я є нормальним природним станом життя… Бог ніколи не створював хвороб і страждань: це винятково творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити.

Прийде час, коли головною метою лікаря буде не лікувати тіло, а лікувати дух, який, у свою чергу, вилікує тіло. Інакше кажучи, справжнім лікарем стане Вчитель, і його завдання буде – зберігати здоров’я людей, а не намагатися лікувати їх, коли вони захворіли.

І ще згодом прийде час, коли кожен буде своїм особистим лікарем. Що більше ми вступимо в гармонію з вищими законами життя і познайомимося з силами духу, то менше клопотів спричинятиме нам наше тіло».

8. Домашнє завдання (по групах) (Слайд 14)

  1. Скласти режим дня для різного віку.

  2. Повідомлення про о роль загартовуючи процедур.

  3. Скласти задачу (чи знайти) здоровозберігаючого характера.

Схожі:

ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ'Я
Мета акції: актуалі­зувати проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров'я
ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР» для учнів 9-10 класів
...
Новожиттівський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний...
Пізнай свій край…себе, свій рід, свій нарід, свою землю — і ти побачиш свій шлях у життя…
Методика «Сходинки»
Кожна сходинка має, тим самим, певну змістову характеристику. Дитина повинна поставити себе на одну зі сходинок і обґрунтувати свій...
Вибір професії – вибір долі
Підготовка до диспуту. За тиждень до диспуту вивішується оголошення про диспут із переліком запитань і літератури. В якості гостей...
Поради психолога для батьків
Хтось з нас вважає, що вибір професії цілком залежить від самого підлітка, хтось прагне показати переваги і недоліки тієї або іншої...
Лекція: Графічні можливості: версія для друку і PDA Лекція присвячена...
Представлені можливості налаштування зображення, у тому числі зміни яскравості, контрастності кольору. Описані різні способи оформлення...
Інститутом соціальної та політичної психології АПН України видано колективну монографію
АПН України видано колективну монографію “Особистісний вибір: психологія відчаю та надії” за редакцією доктора психологічних наук,...
Вибір — це курси профільного доповнення, які поглиблюють та розширюють...
Елективні курси (elect вибір) — це курси профільного доповнення, які поглиблюють та розширюють межі профільних предметів, розвивають...
УРОК 10 Тема. Контрольна робота
Знайти моду, медіану і середнє значення вибір­ки: 13, 18, 12, 14, 15, 16, 16, 17, 14, 14
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка