|
Скачати 122.19 Kb.
|
Тема. Зроби свій вибір Мета:
Завдання уроку:
Хід підготовки до уроку:
Хід уроку 1. Вступне слово вчителя Сьогодні незвичний для нас урок , на ньому ми будемо говорити про здоровий спосіб життя. Скажіть , будь-ласка, що на вашу думку , для нас найдорожче? (відповіді учнів) Вірно, це – здоров’я!Здоров’я людини – найцінніша річ. «Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я.»- говорив Артур Шопенгауер. Його не купиш ні за які гроші. Кожен з нас хоче бути здоровим і щасливим. Але більшість з нас не замислюється над тим, як зробити так, щоб життя було в злагоді з собою, з навколишнім світом. Таємниця проста – здоровий спосіб життя. Результатом здорового способу життя є фізичне та моральне здоров’я. Недарма в народі говорять : «В здоровому тілі – здоровий дух». Які ж фактори шкодять нашому здоров’ю?. Учні відповідають, а вчитель підводить їх до висновку. – Емоційно – психічні навантаження зі зниженим фізичним навантаженням, – незбалансоване харчування, – складна екологічна ситуація, яка склалася в багатьох регіонах нашої країни, – розповсюдження шкідливих звичок, – нераціональна організація нашого життя . (слайд 2) Нам необхідно вияснить які існують можливості послабити негативний вплив на організм всіх цих факторів, та як допомогти собі зберегти здоров’я. Отже, почнемо наш урок, девізом якого будуть слова з Біблії «Коли мудрість увійде в серце твоє, і знання буде приємне душі твоїй, тоді розсудливість буде оберігати тебе, розум буде охороняти тебе, щоб врятувати тебе від шляху злого…» з розминки. 2. Розминка (слайд 4)
3. Физкультминутка (проводить один з учнів) Прилетіли птахи з півдня (руками показуємо розмах крил) І розсілись на гілках (присідання) Сонце ходить все по кругу (поворот голови) І купається в морях(кругові рухи руками) Пробігає в полі мишка (біг на місці) Береза гнеться до землі(наклони) Медвідь вийшов із барлоги (наклони і рух з ноги на ногу) І сказав: « Кінець зими!” (корпус випрямляємо, руки розводимо в сторони). Вчитель: Тепер, діти, ви будете працювати в своїх групах над запропонованими вам задачами ,а потім покажете результати вашої праці. 4. Робота в групах (слайд 5) Групам роздаються картки з задачами, і перед ними ставиться проблема. 1 група: Працює над проблемою: « Навіщо потрібно дотримуватися розпорядку дня?” Складаємо розпорядок дня за розв’язком задачі. Сон в 1,5 рази більше, ніж заняття в школі Заняття в школі – 25% доби/ Прогулянка – 1/16 доби/ Підготовка до уроків – 5/18 від занять в школі / Дозвілля – 1,8 від підготовки до уроків/ Перегляд телевізора 1/6 від дозвілля / 2. Володя Перестукін з «Країни невивчених уроків» склав собі такий розпорядок дня: 2/24 частини доби - прийом їжі, 9/24 частини доби – звершення добрих справ; 4/24 частини доби – займання спортом і 8 годин на сон. Чи зможе Володя виконати свій план? 2 група: Працює над проблемою: “ Чому тютюн називають ядом ?” Розв’язує задачі про шкоду куріння. 1. Відомо, що в середньому в 80 % курців хворі легені. Знайдіть кількість хворих, серед 500 курців. 2. Одна цигарка руйнує 25 мг вітаміну С. Добова норма вітаміну С 500 мг. Скільки вітамінів краде в себе той, хто викурює 14 цигарок в день?Скільки вітамінів в нього залишається? 3. Після паління діаметр найменших артерій зменшується на 30 %. На скільки мікрон зменшиться діаметр артерій, якщо він дорівнював 20 мікрон на початку?Чому він дорівнює тепер? 4. Кожна викурена сигарета скорочу є життя курця. Загалом курці вкорочують собі життя на 13%, що складає 8,4 роки. Яка середня тривалість життя на Україні? 5. Деякі зарубіжні фірми за одну і ту ж роботу курцям встановлюють заробітну платню на 15 % нижче, ніж тим ,що не палять. Заробітна платня 340$. На скільки менше отримає той ,що палять.? 3 група: Працює над проблемою: “Роль вітамінів для людини ” Розв’язує задачі про корисну їжу. 1. Вітамін В2 (рибофлавін) сприяє росту організму. Його недостатність викликає запалення слизових оболонок( очей, куточків рота) та шкіри (вугрі). Найбільше його у хлібові, м’ясі, молоці, яйцях. На 65% потреби у рибофлавіні задовольняються хлібом. Скільки чорного хліба треба з’їдати за добу, якщо при 100% задоволенні потреби рибофлавіну його треба 300г? 2. В 100 г картоплі після збору врожаю міститься 25 мг вітаміну С, а зимою його вміст зменшується до 40%. Скільки вітаміну С можна отримати зимою з 200г картопляного пюре? 3. В 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а в звичайній квашеній 2⁄ 3цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти? 4. Якщо добова необхідність організму в каротині 4,5 мг. То необхідність організму у вітаміні А складає 30 % від необхідності каротину. Яка добова необхідність організму в вітаміні А? 5. . Протягом дня учень отримує деяку кількість вітамінів. За сніданком він отримав – 0,2 всіх вітамінів, за обідом – 0, 7 решти, а за вечерею -30 мг вітамінів. Яка кількість вітамінів отримана учнем за день? 4 група: Проблема “Раціональне харчування – чи потрібне воно ?” Визначає маси компонентів в рецептах корисних страв, та визначити скільки жипів . білків та вуглеводів повинен містити обід школяра. 1) Салат “Вітамінний”, порція 400 г
2) Салат “Літній”, маса салату 1 кг
3) Молочний коктейль, порція 250 г.
4) Коктейль банановий, порція 250 г.
5. Обід школяра повинен містити білків 35г, жирів на 20%, а вуглеводів на 500% більше. Скільки грамів жирів і вуглеводів повинен становити обід? Учні працюють в групах,результати своєї роботи заносять в картки контролю , а потім звітують перед класом про свою роботу. 5. Звіт груп Виступ 1 групи: проблема – “ Навіщо потрібно дотримуватися розпорядку дня?” 1. Повідомлення учнів про проблему, що стоїть перед групою. Режим дня учня являє собою розклад сну та чергування різних видів діяльності та відпочинку протягом доби. Від того, наскільки правильно організований режим дня школяра, залежить стан здоров’я, фізичний розвиток,дієздатність і успішність в школі. В основі правильно організованого режиму дня школяра лежить чергування окремих елементів режиму. При виконанні в деякій послідовності, в один і той же час, окремих елементів режиму дня в центральній нервовій системі створюються складні зв’язки, що полегшують перехід від одного виду діяльності до іншої та виконання їх з найменшою витратою енергії. Тому необхідно строго дотримуватись одного часу підйому та відходу до сну, виконання домашніх завдань, прийому їжі. І т.д..відповідати одному встановленому розпорядку дня. Цьому основному положенню повинні підпорядковуватись всі елементи режиму. Режим дня учнів складається з урахуванням вікових особливостей нервової системи. Правильно організований режим дня школяра включає в собі: 1. Правильне чергування праці та відпочинку. 2. Регулярний прийом їжі. 3. Сон, с точним часом підйому та відходу до сну. 4. Час для ранкової зарядки та гігієнічних процедур.. 5. Час для виконання домашних завдань. 6. Відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі. Як результат, правильно складеним режим дня :
Цікаво знати, що…
2) Представляють режим дня,складений за розв’язком задачі.. (Слайди 6 і 7) Та дають відповідь чи здійснить Володя перестуків свій план Виступ 2 групи: проблема – “ Чому тютюн називають ядом ?” 1) Повідомлення учня по проблемі , що стоїть перед групою. Про шкідливість паління сказано немало,але вчених і лікарів турбує те , що ця шкідлива звичка дуже розповсюджується, росте, тому що багато людей не вважають паління шкідливим для здоров’я. Паління – не заняття, яке можна кинути без зусиль. Це - наркоманія, і тим більш страшна,що багато людей не приймають її всерйоз. Послухайте казку про паління. Одного разу троє друзів сперечалися: паління корисне чи все ж таки шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися за порадою до Мудреця. Як ви гадаєте що відповів Мудрець? Він сказав: «Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді; їх ніколи не покусає собака; їх ніколи не обкрадуть злодії». Друзі покинули Мудреця, однак їх здивувала і занепокоїла їх відповідь. Вони почали шукати справжнє значення сказаних слів. В одній із книг вони побачили інформацію, від якої зжахнулися.Речовини, які потрапляють в організм людини з димом: нікотин, синильна кислота, аміак, бензонферон,формальдегід, чадний газ. Хвороби спричинені палінням
Вплив паління на розумову діяльність
Задумайся!
Проаналізувавши інформацію друзі знову підішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь. Мудрець пояснив:
Друзі зробили свій вибір, зробіть його й ви. 2) Представляє розвозок задач. (слайд 8) Виступ 3 групи: проблема – “Роль вітамінів для людини ” 1)Повідомлення учнів групи. Деякі хвороби розвиваються із недостачі деяких речовин – вітамінів. Тільки в 1880 році російський вчений Лунін відкрив причину захворювання у людей. Він показав, що в натуральних продуктах харчування, створених природою. Існують Якісь невідомі до тих пір речовини, необхідні для життя будь-якого організму. Ці речовини назвали вітамінами. Вони приймають участь в усіх фізіологічних процесах як найважливіші регулятори життєдіяльності. Вітаміни впливають на ріст, розвиток, та обмін речовин. Дуже важливим є вітамін С. В великій кількості він містить ся в плодах шипшини. Чорної смородини, капусті, цибулі, петрушці і т.д. Крім овочів і фруктів багато вітаміну с міститься в хвої сосни. Приблизно в 7 разів більше ніж в лимонах. При нестачі вітаміну С розвивається цинга, люди слабнуть у них запалюються та кровоточать ясна. Випадають зуби, пухнуть суглоби, знижується опір організму інфекційним захворюванням. Добова норма вітаміну С 60 – 100 мг. У курців вітамін С засвоюється дуже погано. Тому навіть при достатній кількості вітаміну С в їжі відчувається його недостача. Вітамін А міститься в маслі, риб’ячому жирі,яєчному жовтку,молоці,моркві,помідорах, абрикосах і т.д. При нестачі діти погано ростуть, в них порушується формування зубів, волосся, пошкоджуються дихальні шляхи, шкіра, розвивається “ куряча сліпота ”, нездатність бачити при слабкому освітленні. Вітамін В в достатній кількості міститься в дріжджах , гречаній крупі. Телячій печінці, квасолі. Зеленому горосі, гарбузі, білокачанній капусті. Пшеничній та житній муці. Вітамін Д міститься в риб’ячому жирі, печінці, яєчних жовтках іт.д. Утворюється в шкірі людини під впливом ультрафіолетових променів. При його нестачі розвивається рахіт. Кістки таких дітей містять недостатню кількість кальцію та фосфору , тому викривлюються. Настає деформація грудної клітки. Цікаво знати, що…
2)Показують розв’язок задач про віаміни. (Слайд 9) Виступ 4 групи: проблема – “Раціональне харчування – чи потрібне воно?” Повідомлення учнів групи Харчування яке забезпечує повноцінний розвиток. Називається раціональним. Відомий російський письменник Писарєв підмітив»зміни їжу людини і людина помалу зміниться». Здоров’я людини визначається кількістю та якістю їжі. Режимом харчування. Здорове харчування – важлива умова довголіття. Основне джерело хвороб – неправильне харчування. Наука про харчування бере початок з глибини віків. Важливі положення про раціональне харчування можна зустріти в працях Гіппократа, Галена, Авіцена та ін.. вчених. Хвороба - лише спосіб, за допомогою якого природа показує людині, що вона переповнена токсинами. Зазвичай люди не задумуються над підбором їжі. Керуючись лише тим,щоб їжа була смачною, а чи завжди корисне те, що смачне? Російський вчений Меншиков завжди говорив своїм учням, що «Смерть міститься в кишечнику» Головне правило – це відповідність кількості та калорійності енергетичним витратам , фізіологічним потребам організму. В школі на уроках ви працюєте розумово. Ви витрачаєте багато енергії ї її повинно поповнювати для роботи головного мозку,для росту м’язів. Здорове харчування – це обмеження жирів та солі, збільшення в раціоні фруктів,круп, виробів з муки грубого по молу , бобових, нежирних молочних продуктів, рибу, пісне м’ясо. Цікаво знати, що…
2) Представлення рецептів корисних страв(Слайди 10 и 11) 6. Підсумок уроку Вчитель: “Що входить в поняття здорового способу життя? ”Відповідь учнів:
7. Заключне слово вчителя. Коли людина почуває себе здоровою, фізично міцною то багато перепон психологічного характеру долаються легше. Виникає почуття впевненості в собі. А це дуже важливо в наш час. Ні держава, ні медицина не в змозі зробити людину здоровою,якщо він сам не попіклується про своє здоров’я. Турбота про свій організм – це турбота про благополуччя та успіху завтра. Ось що сказав у своїй книзі «В гармонії з Безконечним» лікар, вчений Ральф Вальдо Грінс ще в 910 році: « Досконале й квітуче здоров’я є нормальним природним станом життя… Бог ніколи не створював хвороб і страждань: це винятково творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити. Прийде час, коли головною метою лікаря буде не лікувати тіло, а лікувати дух, який, у свою чергу, вилікує тіло. Інакше кажучи, справжнім лікарем стане Вчитель, і його завдання буде – зберігати здоров’я людей, а не намагатися лікувати їх, коли вони захворіли. І ще згодом прийде час, коли кожен буде своїм особистим лікарем. Що більше ми вступимо в гармонію з вищими законами життя і познайомимося з силами духу, то менше клопотів спричинятиме нам наше тіло». 8. Домашнє завдання (по групах) (Слайд 14)
|
ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ'Я Мета акції: актуалізувати проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров'я |
ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР» для учнів 9-10 класів ... |
Новожиттівський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний... Пізнай свій край…себе, свій рід, свій нарід, свою землю — і ти побачиш свій шлях у життя… |
Методика «Сходинки» Кожна сходинка має, тим самим, певну змістову характеристику. Дитина повинна поставити себе на одну зі сходинок і обґрунтувати свій... |
Вибір професії – вибір долі Підготовка до диспуту. За тиждень до диспуту вивішується оголошення про диспут із переліком запитань і літератури. В якості гостей... |
Поради психолога для батьків Хтось з нас вважає, що вибір професії цілком залежить від самого підлітка, хтось прагне показати переваги і недоліки тієї або іншої... |
Лекція: Графічні можливості: версія для друку і PDA Лекція присвячена... Представлені можливості налаштування зображення, у тому числі зміни яскравості, контрастності кольору. Описані різні способи оформлення... |
Інститутом соціальної та політичної психології АПН України видано колективну монографію АПН України видано колективну монографію “Особистісний вибір: психологія відчаю та надії” за редакцією доктора психологічних наук,... |
Вибір — це курси профільного доповнення, які поглиблюють та розширюють... Елективні курси (elect вибір) — це курси профільного доповнення, які поглиблюють та розширюють межі профільних предметів, розвивають... |
УРОК 10 Тема. Контрольна робота Знайти моду, медіану і середнє значення вибірки: 13, 18, 12, 14, 15, 16, 16, 17, 14, 14 |