|
Скачати 110.76 Kb.
|
Мигалківське НВО «ЗОШ І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Екологічний проект Проект розробила та провела Семененко Олена Валентинівна 2011 Методичне представлення проекту "Екологічний навчальний проект "Моя тварина" Автор: Семененко Олена Валентинівна Вчитель початкових класів Мигалківського НВО Велику роль в екологічній освіті та вихованні школярів, в тому числі і молодших, грає практична, дослідницька робота в природних умовах. Теоретичні знання, отримані на уроках, повинні стати базою для самостійної оцінки, для проведення власних досліджень, спостережень, вміння узагальнити результати своїх псостережень, сприяти екологічно грамотній, безпечній для природи і власного здоров'я поведінці. На жаль, уроки природознавства часто обмежуються стінами класної кімнати. Вирішенню проблеми може допомогти дослідна робота молодших школярів в рамках екологічних проектів. Учні молодших класів із задоволенням та великим інтересом беруть участь у такій роботі на доступному для них рівні. Проект має на увазі виконання дітьми дослідницької роботи, проведе -ння спостережень, узагальнення результатів досліджень, у найрізноманітні -шій формі і складання рекомендацій з проблеми. Розробка проекту. Розробка проектного завдання. Розробка самого проекту. Презентація. Рефлексія. Мета проекту: вивчення проблеми життя домашніх тварин з людиною і визначення можливостей щодо його поліпшення та оздоровлення. Завдання: навчити учнів самостійно збирати необхідну інформацію; проводити дослідницьку роботу з вивчення життя і поведінки домашніх тварин; дати практичні рекомендації щодо покращення і оздоровлення життя домашніх тварин. Планування діяльності: Кожен учень вибирає об'єкт спостережень. У результаті серед об'єктів спостережень виявилися кішка, собака, хом'як, рибки. Підтеми в проекті:
На цій основі комплектую три групи. Підготовка матеріалу. Готую завдання для груп, питання, на які треба отримати відповіді. Формую творчі групи, заздалегідь розподіляю ролі. Обговорення конкретних виходів за проектом.
Розробка проекту. Групи здійснюють пошукову діяльність, відповідають на поставлені питання, оформлюють результати. 2. Самостійно планують роботу. 2. Етап задуму. 3. Етап здійснення задуму. 4. Підготовка роботи до презентації. Консультую, координую і коригую. Презентація. 1. Кожна група ( 2 чол.) Доповідають вчителю про результати роботи. 2. Презентація - виступи з доповідями від груп ( 2 людини представляє роботу (інсценування, розповіді, альбом, кодекс правил поведінки з тваринами ). 3. Обмін думками про хід діяльності, труднощі та шляхи їх подолання. Рефлексія діяльності. Робота в рамках проекту вийшла цікавою, захоплюючою, пізнавальною. Дозволила розсунути горизонт кожного учня, створити для нього більш широкі суспільні контакти, ніж це можливо при традиційних формах класно-урочної системи. І група. Тема: "Золота рибка в класі". Завдання: ознайомити дітей з особливостями будови риби, отримати уявлення про догляд за акваріумними рибками, зрозуміти, що значить дбайливо до них ставитися і викликати у дітей бажання доглядати за акваріумними рибками. План. Золота рибка в класі. Особливості будови. Годування та догляд за акваріумними рибками. Що значить дбайливо ставитися до акваріумних рибок? 1. Золота рибка в класі. Наша рибка не казкова, а справжня, і тому не може виконувати нічиїх бажань. Навпаки, оскільки вона живе у нас, ми повинні розуміти її бажання і робити так, щоб рибці у нас було добре. Батьківщина золотої рибки - далекий Китай. Давним - давно, приблизно 250 років тому, на красу рибки звернули увагу мандрівники - європейці і привезли її до Європи для розведення в акваріумах. 2. Особливості будови рибки. Чим вкрите тіло у риб? (Спостереження). А яка у риб форма тіла? (Спостереження) Тіло в них обтічне, стиснуте з боків, загострене спереду і звужене ззаду. Така форма тіла дозволяє рибкам добре плавати. На кінці тіла у золотої рибки, як і у всіх інших риб, є хвостовий плавник. Крім того, плавники у рибки є на спинці, на черевці і на грудях. Спостереження: Покликати рибок і легенько постукати по склу. Висновок: рибки пливуть до годівниці на наш стукіт, значить вони чують. У них немає зовні вух, у них внутрішнє вухо. 3. Годування та догляд за акваріумними рибками. Рибки дуже люблять мотиля - червону личинку нешкідливого комара-Дергуна. За день одна золота рибка з'їдає 4-5 личинок. Пінцетом чи ложечкою кинути у воду 2-3 мотиля. Риб не можна перегодову- вати. Також всі акваріумні рибки добре їдять сухий корм - дафній і цикло- пів. Це дуже дрібні рачки, яких спеціально ловлять, а потім висушують. Корм з них виглядає, як порошок. Щоб корм не розпливався по воді, його кладуть тільки в годівницю.Рибкам дають корми не більше, ніж вони можуть з'їсти, щоб не забруднювати акваріум. Для цього використовують мірну ложечку. Годують рибок в один і той же час. Спостереження: Що ще має бути в акваріумі, крім рибок? Необхідно покласти на дно пісок, гладкі камінці, черепашки, зелені рослини, щоб дно акваріума якомога більше нагадувало дно природного водоймища. Що значить дбайливо ставитися до акваріумних рибок ? Для того щоб рибки були здорові і весело плавали, необхідно не тільки добре доглядати за ними, а й ставитися до них дбайливо. Їх не можна лякати, ловити руками, з ними не можна грати. Ними можна милуватися, які вони красиві, як вони плавають, відпочивають і їдять. "Живи в нашому акваріумі золота рибка, А ми будемо служити тобі! ", - сказали діти. ... "Нічого не сказала рибка, Лише радісно хвостиком по воді хлюпнула ... " II група. Тема: "Хом'ячок золотистий". Завдання: ознайомити дітей з особливостями будови хом'яків, отримати уявлення про догляд за ними, вчити доброті, співчувати тваринам, що живуть в клітинах. План. Чи можна брати в будинок диких тварин? Зовнішній вигляд і повадки хом'яка (спостереження). Догляд за хом'яками і їх годування. Чи добре хом'якам у нас (спостереження)? 1. Чи можна брати в будинок диких тварин? "Чи можна брати в будинок диких тварин або їх малюків?" Диким тваринам по-справжньому добре тільки там, де живуть їхні побратими. Однак є тварини, яких людина привчила до життя в неволі з давніх часів. Це, наприклад, морські свинки або сірійські хом'яки. Людям подобаються ці симпатичні тваринки. Вони подумали, що буде дуже цікаво , якщо його приручити і поселити в будинку. Хом'ячка відвезли далеко-далеко від рідних місць. У наших краях вони не можуть жити без турботи людини.Любителі спеціально розводять їх, щоб у будь-який час можна було бачити ці милі створіння. У неволі їх утримують у клітках. 2. Зовнішній вигляд і повадки хом'яка (спостереження). У хлопців нашої групи живуть сірійські хом'яки. Їх так називають тому, що вони родом з південної країни Сирії, де ніколи не буває холодних снігових зим. Їх називають також золотистими. Як ви думаєте,чому? Тому що у них гарне золотаве хутро: на спинці темніше, ніж на черевці. Хом'ячки добрі, довірливі й дуже симпатичні звірята.Подивіться, яка у них мила мордочка: очі, як чорні намистинки, біля рота вусики, вушка стирчать, ззаду маленький хвостик. А які у них ніжки? Коротенькі і всі однакові. Які у нього лапки, скільки на них пальчиків? По п'ять на кожній. Він вмивається відразу двома лапками. Хом'якам дуже подобається лазити, тому для них в клітці поставлена драбинка, зроблені жердки. Спить він, згорнувшись у клубочок. 3.Догляд за хом'яками і їх годування (дослідження). У цій клітці живуть наші хом'ячки. Сітка в клітці товста, бо тонку сітку хом'ячки перегризають гострими зубками. Для гнізда в клітку поставлений ось цей будиночок, поруч накладені клаптики з м'якої тканини, шматочки вати, тирсу, щоб хом'ячки могли влаштувати для себе зручне кубельце. Хом'якам зручна клітка розміром 50х70 см з жердочками і драбинками, щоб вони могли рухатися: бігати, лазити, стрибати. Поряд із кублом у хом'яків комора, куди вони приносять запаси їжі. У хом'яків має бути достатньо таких запасів, інакше вони починають нервувати, і самочка гризе самця.Незважаючи на те, що ми хом'ячків добре годуємо, вони не можуть без запасів. Так уже в них, хом'ячків, заведено. Хом'ячки їдять сухі зерна різних рослин, овочі, фрукти, зелень, сухий хліб. Вони п'ють воду, а з появою малюків самочці потрібно давати молоко. Коли вони їдять, вони сидять на задніх лапках, а їжу тримають в передніх. Кладуть зерна в рот і гризуть їх зубами. Недарма хом'ячків називають гризунами. В роті у них є великі защічні мішки. Коли хом'ячок ситий, він туго набиває зерном защічні мішки і переносить в комору, де висипає його. При цьому ось, що він про себе думає: Я запасливий звірок: У сумці за щокою Я тягаю зерна У свою комору. 4. Чи добре хом'якам у нас? (Спостереження) Які очі у хом'яків? Очі у хом'яків сумні. Ми намагаємося робити все, щоб хом'якам було у нас добре, але краще, ніж на волі, не буває. Наші хом'ячки народилися в клітці і, напевно, не розуміють, чому їм сумно. Повернути в природу ми їх не можемо, занадто далеко їхня батьківщина. У нас для них холодно. Щоб полегшити життя хом'якам, ми повинні жаліти їх, не ображати, постійно піклуватися про них, вчасно годувати тим, що вони люблять. Тварини - це не іграшка для розваг і забав. Вони потребують уваги та турботи людини. Однак нерідко можна бачити, як нібито для виховання "любові до природи" їх тримають в банках, відрах та інших ємностях, не пристосованих для життя тваринок. Часом їх забувають навіть годувати, прирікаючи на муки. Байдужа до тварин людина не зможе виховати любов до них у дітей, а тільки байдужість. III група. Тема: "Про Дружка і Мурка". Завдання: ознайомити з особливостями поведінки домашніх тварин, обговорити проблему бездомних тварин, виховувати відповідальне ставлення до домашніх тварин. План. Інсценування "Звідки беруться безпритульні тварини?" (Спостереження, дослідження) Звідки беруться безпритульні тварини? (Спостереження, дослідження) Чи добре моєму собаці (кішці) у нас вдома? (Спостереження, дослідження) 1. Інсценування "Бездомна кішка" Одного разу я зустрів бездомну кішку: - Як Ваші справи? - Нічого, потроху ... - Я чув, що Ви тяжко захворіли ... - Хворіла. - Так виходить, лежали в ліжку? (Лежала на вулиці багато тижнів) - Бездомна, мені нікуди ставити ліжко. Подумав я: "Дивно, що в світі величезному Немає місця собакам і кішкам бездомним ". 2. Звідки беруться безпритульні тварини? (Спостереження, дослідження) Звідки беруться безпритульні тварини? Не винні в цьому ми, люди? Взяти тварину в дім - це велика відповідальність перед ним і перед оточуючими людьми. Любити тварин і любити з ними погратись, погладити - не одне й те саме. Любов до тварин вимагає і часу, і терпіння, і праці, і турбот, і коштів. Тварин потрібно вчасно годувати, прибирати за ними, гуляти, стежити, щоб вони були чистими і здоровими. Тільки після цього господар має право на задоволення від спілкування з собакою чи кішкою. Не можна брати тварину в будинок, якщо хтось з рідних заперечує. Тим більше, господар повинен відповідати за те, щоб його чотириногий друг не доставляв неприємностей стороннім людям. Дуже часто власники тварин нехтують цією вимогою. Як правило, вівчарок, догів, коллі, боксерів і навіть сумно відомих бультер'єрів вони вигулюють без повідка і намордника, не рахуючись з тим, що маленькі діти, а часом і дорослі, відчувають перед ними страх. Скільки людей від переляку в дитинстві на все життя залишилися заїками, скільки з укусами звертаються до лікарів! Без намордника і повідка короткого собаку не можна виводити з будинку, а тим більше возити в громадському транспорті. І ще один обов'язок власників собак. Вигулюючи собаку, потрібно брати з собою совок, мітелку і пакет, щоб прибрати за своїм улюбленцем і не змушувати інших людей переживати почуття огиди, проходячи по двору. Але, на жаль, не рідкість, коли господарі лінуються навіть вийти з собакою і випускають її одну: «Нехай погуляє" Собаку або кішку можна взяти тільки тоді, коли ти впевнений, що зможеш доглядати за нею, не доставляючи неприємностей сусідам, перехожим. Нерідко господареві стають тягарем його обов'язки. І якщо він безжалісна людина, то перестає пускати тварину в дім. З вини таких людей дуже часто кішки і собаки стають бездомними і дуже нещасними. Вони сумують за господарем. Без тепла і через нестачу їжі багато з них починають хворіти.Голод змушує кинутих тварин добувати собі корм.Безпритульні собаки та коти розоряють пташині гнізда і знищують дрібних звірів. Зграя бродячих собак може загнати і загризти навіть великого звіра, наприклад косулю чи оленя. Кидаючи своїх домашніх тварин або несучи від дому, а значить, і від господаря малих котенят і щенят, кидаючи їх напризволяще, людина поводиться дуже безвідповідально. 3. Чи добре моєму собаці (кішці) у нас вдома?(Спостереження, дослідження) Учні розповідають про своїх собак і кішок, про те, як вони піклуються про них, які кумедні випадки відбувалися з їх чотириногими друзями і відповідають на поставлене запитання. Висновок. Рекомендації, складені дітьми, які працювали за проектом, показали, що головна мета - виховання дбайливого ставлення до живих істот, співпереживання їм, розуміння необхідності охорони, заснованої на власних спостереженнях, на екологічних знаннях - була досягнута. Очевидно, що екологічний проект відіграє велику роль у вихованні, освіті молодшого школяра, розвиває дослідницькі уміння, уміння шукати шлях вирішення поставленого завдання, розвиває творчі здібності, підвищує мотивацію до навчання, сприяє формуванню нових взаємовідносин співробітництва між вчителем і учнями. |
Мигалківське НВО «ЗОШ І ІІІ ступенів – дитячий садок» Свято прощання... Час летить невблаганно і f змінює все, що нас оточує. Життєва дорога людини також мінлива і нелегка, несе в життя і сум, і радощі.... |
План роботи Дибинецького навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступенів дитячий садок» Саме в школі учням необхідно дати знання, що надалі дозволять їм орієнтуватися в суспільстві й робити правильний вибір |
План виховної роботи Дибинецького НВК «ЗОШ І ІІІ ступенів дитячий садок» на 2012 2013 н р До Всесвітнього Дня бібліотек година спілкування «Дім без книги – день без сонця» ( 6 – 7 кл. ) |
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Старунський НВК, Богородчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, серед команд загальноосвітніх шкіл І-ІІ... |
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Саджавська, Росільнянська, Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Манявський НВК, Луквицька, Гринівська, Підгірська, Жураківська ЗОШ І-ІІ... |
Розробка уроку з хімії. 8 клас Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів... |
Зустріч з Членом Національної спілки письменників України Ларисою... Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» |
Уроку з української літератури на тему: «Т. Г. Шевченко. Історична... Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» |
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ... Відповідно до річного плану роботи Львівського обласного дитячого еколого-натуралістичного центру проведено конкурс на кращий екологічний... |
Про підсумки проведення районних етапів Всеукраїнської експедиції ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Борковська Я. Д.), Дзвиняцька ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Семків Н.І.), Гутівська ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Назаревич О. П.),... |