|
Скачати 53.36 Kb.
|
Українська мова Тема. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками. Мета. Закріплювати знання учнів про роль прикметника у мовленні, вчити вживати прикметники для повнішого розкриття думки, характеристики предметів; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, до краси і багатства рідної мови. Обладнання. Ілюстрація «Королівства морфологія», таблиця «Прикметники змінюються», таблиця «Прикметники можуть позначати», калина у вазі; роз даткові картки. Тип уроку. Урок закріплення знань. І. Організація класу.
Привітайтесь із ними. ІІ. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 244)
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання. Презентація теми «Прикметник, як частина мови». Вчитель:
- У першому князівстві керує Іменник. Нещодавно ми побували у нього в гостях, а в даний час нам шлях проходить через друге князівство, де панує Прикметник. Прошу інформаторів провести його презентацію. (Виходять 4 учні на клас) І учень: У кожного свої прикмети є, І їх Прикметник нам назве, Бо тільки він сказати може всім, Високий чи низький цей дім, Що птах літає в синіх ясних небесах, І падолист гуляє тихий по лісах. ІІ учень: Цей пан Прикметник Всі прикмети знає. От запитай його яке? яка? який? На всі питання відповіді має, Про всі ознаки всім розповідає. Вчитель: Прийшла пора повторити правило. Всі разом: Прикметник – самостійна частина мови, яка означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї? І учень: ПАМ’ЯТАЙ Прикметник завжди узгоджується з іменником, тобто ставиться в тому ж роді, числі і відмінку, що й іменник. ІV учень. Презентує таблицю: Відношення до часу колір (зелений) (вчорашній, рання) форму (круглий) Відношення смак (солодкий) до простору Прикметники розмір (маленький) (підводний, можуть вагу (важкий) хмарний) позначати матеріал (металевий) приналежність людині, Внутрішні Зовнішні тварині (сестрин, вовчий) властивості властивості (розумний, добрий) (товстий, кучерявий) V. Учень разом з класом презентують схему - таблицю: VІ. Оголошення теми й мети уроку. Вчитель:
VІІ. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу. 1. Каліграфічна хвилинка (зелена ручка) (на дошці) ов ний ній ем це цемент словникова робота: цемент. 2. Колективна робота на дошці і в зошитах вправа 250 за зразком.
Ліс – лісов ий , мороз – морозн ий , зима – зимн ій , школа – шкільн ий 3.Робота з текстом (з дошки).
Самостійна робота. Ранок Настав ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається сонце над лісом. Тихо навкруги. (1-3 учні зачитують виправлений текст) 4. Колективна робота з реченнями (усно) на картках. - Прочитайте речення. Поширте його прикметниками. 33 Ніч спустилася на землю. 31 За селом розкинувся ліс. 27 Почала рум’яніти калина. 5. Фізкультхвилинка. (Учень проводить комплекс вправ). VІІІ. Закріплення та систематизація знань.
Дослідницька робота. «Калина» (у вазі пучок калини). Виконується усно.
горда сусідня сестрина спіла рясна м’яка важка соковита КАЛИНА червона пізня гірка моя солодкувата українська кругла лікарська корисна (для птахів і людей)
Вправа 245 (самостійно, письмово, з попереднім поясненням).
(Перевірка: 4 учні зачитують по 1 іменнику).
4. Самостійна робота «Знайди кінець речення» (картки – зеленою ручкою) без перевірки. IX. Підсумок уроку. 1. Дидактична гра «Я обираю життя» (картки). Самостійна робота. - Виберіть і підкресліть прикметники, які будуть робити ваше життя кращим. (За вимогою учнів індивідуально вчитель проводить словникову роботу) 2. Побудова асоціації «Сучасний учень. Який він має бути?» - Сьогодні у католиків Різдво і ми вітаємо їх з цим великим святом. А на цій Різдвяній зірці спробуємо записати ті якості – прикметники, які обов’язково повинні бути присутніми у кожного сучасного учня. Бажаю успіху! (Самостійна робота) 3. Інтерактивна вправа «Трихвилинне есе». - За 3 хвилини напишіть свої враження від уроку, яким він був для вас, що дав нового. (2-3 учні зачитують есе). ІІІ. Домашнє завдання. Вправа 252 – скласти художній опис за ілюстрацією на с. 124. Оцінювання учнів поточне. - Сьогодні всі гарно працювали і кожен з вас отримає оцінку своєї роботи після того як я перевірю ваші зошити і картки. Залиште картки і зошитах. Збір зошитів. - Дякую за співпрацю! |
Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні та присвійні. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння прикметників-означень, фразеологізмів із прикметниками. Прикметники-синоніми та антоніми |
Тема. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення Мета ... |
Урок 1 Тема: Види спорту Мета: Ознайомити учнів з новими ЛО теми та з утворенням ступенів порівняння прикметників. Активізувати їх вживання у мові. Розвивати... |
6 клас Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні Мета Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови“, “Групи прикметників зазначенням” алгоритм, індивідуальні диференційовані картки,... |
ТЕМА Творення прикметників (урок подорож) МЕТА Ось, наприклад, добрий стає найдобрішим, гарний –негарним, круглий – круглолицим, а малий малесеньким. Як це відбувається і що можна... |
Правила вживання апострофа Мета: систематизувати знання учнів про... Діти, відгадуючи загадку, Ви дізнаєтесь ім'я нашого сьогоднішнього героя, яку він вам сьогодні і загадає |
Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних... Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень... |
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими... |
Мова-це єдина цілісна складна система звуків, знаків, слів, речень,... Боротьба українців відновлення власної державності булла пов'язана з боротьбою за права рідної мови |
НАПИСАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ Мета Мета: дати відомості про написання не з прикметниками, формувати вміння знаходити в словах орфограму «не з прикметником», удосконалювати... |