Правила вживання апострофа Мета: систематизувати знання учнів про вживання апострофа та основні частини Тема: Правила вживання апострофа 1


Назва Правила вживання апострофа Мета: систематизувати знання учнів про вживання апострофа та основні частини Тема: Правила вживання апострофа 1
Дата 25.12.2013
Розмір 76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи

Тема: Правила вживання апострофа

Мета: систематизувати знання учнів про вживання апострофа та основні частини

Тема: Правила вживання апострофа 1




Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Слова вчителя

- Діти, відгадуючи загадку, Ви дізнаєтесь ім'я нашого сьогоднішнього героя, яку він вам сьогодні і загадає.

"Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати ім'я –

Зразу стану потрібним і я".

(Апостроф)










Слова « апострофа».

Якби не я, то важко було б зрозуміти, що в слові, наприклад в 'юн, м 'яч, під час читання слід вимовляти твердо, а потім інші. Я такий важливий, що навіть стою , трішки вище за інших. І прошу, при переносі слів мене не відокремлювати від попередньої букви.

  • Слова вчителя.

Діти, давайте згадаємо літери після яких ставимо апостроф. (Звертаємо увагу на дошку на якій прикріплено будиночки з губними приголосними), якщо ми їх правильно назвемо то вони відкриються.

Діти називають губні приголосні: б,п,в,м,ф та літера "ер", а в палаці голосні я ,ю,є
Наприклад: здоров'я, обов'язок, солов'ї і т.д.

  • Діти, а яка особливість даних голосних літер? (Вони позначають два звуки).

  • На що вказує апостроф? Як читається буква, після якої стоїть апостроф? Які

звуки позначають ті самі букви, коли між ними нема апострофа?
Бур'ян - [бурйан] Буряк [бур'ак]

З'явитися [зйавитис'я] Зяблик [з'аблик]

Б'ють [бйут'] Бюст [б'уст]

(записати на дошці)

  • А тепер, давайте поглянемо на таблицю і згадаємо у яких випадках апостроф не вживається.





II. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слова вчителя

  • Отже, ми пригадали, коли потрібно вживати апостроф, що він необхідний для того, щоб наша мова була ще мелодійнішою.

  • Тому темою нашого уроку є: "Правила вживання апострофа"

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо удосконалювати уміння написання слів з апострофом, які є представниками різних частин мови.

  • Першим нашим завданням буде, назвати правила вживання апострофа, до кожної групи слів.

  • В кожній групі буде контролюючий і виконуючі. Є три групи.

    1. б'ють, п'є, в'яз, м'ясо, солов'ї (б,п,в,м,ф)

бар'єр, матір'ю, пір'їна, бур'ян ("ер")


  1. роз'єднати, об'їхати, з'явитися, під'юджувати (після

префіксів, що закінчуються твердою приголосною).

Словникова робота. Під'юджувати - підбурювати, підмовляти до чогось.

Лук'ян, Лук'янівка, Лук'яненко (після "к" у слові Лук'ян).

3. Цвях, свято, тьмяний але верб'я, черв'як (після літер б,п,в,м,ф,

якщо перед ними стоїть кореневий приголосний окрім [р]).

| Буря, повітря, порядок (після "р", голосна, яка її пом'якшує).

III. Основна частина уроку.

1. Словниковий диктант.

Пояснити написання слів і назвати частину мови яка найчастіше зустрінеться.

(1 учень біля дошки)

М'який, моряк, м'язи, підгір'я, в'яз, бур'ян, ряса, п'ята, роз'ятрити, рядно.

Словникова робота: роз'ятрити

2. Утвори слово

  • Наступне наше завдання є творчим, нам потрібно від поданих іменників утворити прикметники. Записати, позначаючи орфограму - апостроф.

  • Яку частину мови ми називаємо прикметником? (Це частина мови, що означає ознаку предмета і відповідає на питання: Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия?

Чиє? Чиї?)

Мавпа - мавпячий Камінь - кам'яний

Жаба - жаб'ячий Морква - морквяний

Кропива — кропив'яний Трава - трав'яний

Зоря - зоряний Торф - торф'яний

(2 учні працюють біля дошки, інші в зошитах)

3. Побудуйте синонімічний ряд

  • Підберіть до поданого слова синоніми, які асоціації у вас виникають). Скласти речення.





З'єднувати (об'єднувати одну з одною, окремі частини, деталі, кінці),

сполучати, єднати, схоплювати, прихоплювати (швидко або

тимчасово), зчіплювати (деталі), зводити, стуляти, тулити

(кінці чого-небудь).

Речення: (кожен записує в зошит).

4. Добрати антоніми.

- Доберіть і запишіть антоніми до поданих слів. Поясніть вживання апострофа. Зразок: під'їхав - від'їхав

(біля дошки один учень) З'єднати - роз'єднати, зв'язати - розв'язати, з’їхатися -

роз'їхатися, з любов'ю - з ненавистю.
5. Перекладіть речення і запишіть у зошити, назвіть слова з орфограмами.

1) Всё, что есть в человеке человеческое, объединено речью.

(Все, що є в людині людське, пов'язане мовою).

2) Любить язык и достоверно знать его - понятия взаимосвязанные.

(Любити мову і досконало знати її - поняття взаємопов'язані).

3) Три несчастья есть у человека - смерть, старость и плохие дети, учит украинская пословица.

(Три біди є у людини - смерть, старість і погані діти, вчить українське прислів'я).





6. Розгадайте кросворд

Слова - відгадки у віршах






1




А

























2










П



















3




О




























4

С













5










Т













6







Р





























О

























Ф
























Літом ластівка літає

і малих діток навчає:

"Вчіться, діточки, літати,

не лінуйтесь, ...!"


  1. До Країни Знань

мандрівник ішов,

два слова цікавих

на стежці знайшов. Приєднав він перше

до другого "п'ять",

і побігла річка

із назвою ....

3. Вийшло-вийшло сонечко

на дідове полечко,на бабине зіллячко,на наше …
4. Брат, сестра,

батьки і я –

в кожного своє ім’я.

Разом звемося - …
5. Заварила чайка чаю,

Схожі:

Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни
Словниковий диктант(повторення раніше вивчених орфограм: правила вживання апострофа)
ОСНОВНІ ПРАВИЛА ЧЕРГУВАННЯ У – В, І – Й Мета
Мета: з’ясувати основні випадки чергування у – в, і – й; удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови; розвивати...
Тема: Подвоєні букви в словах іншомовного походження
Мета: дати відомості про основні правила вживання подвоєних букв в іншомовних словах; формувати навички правильного правопису орфограм...
Тема. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення Мета
...
Група Дата Виховний захід №1 Тема: «Паління Геть!»
Мета:  доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових...
Тема: «Куріння і здоров’я»
Мета:  доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових...
Тема: «Куріння і здоров’я»
Мета:  доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових...
Безпека руху безпека життя
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,...
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета
Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими...
Урок 3 Тема: Олімпійські ігри
Мета: Активізвати вживання ЛО у мові учнів. Практикувати учнів в аудіюванні тексту “Olympic Games”, викликати інтерес до міжнародних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка