Вплив деструктивних тенденцій виховання на відношення дитини до оточуючого світу


Скачати 32.78 Kb.
Назва Вплив деструктивних тенденцій виховання на відношення дитини до оточуючого світу
Дата 15.05.2013
Розмір 32.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Вплив деструктивних тенденцій виховання на відношення дитини до оточуючого світу.

Старший викладач кафедри

педагогіки і психології

ЧОІПОПП

Гребенюк О.Ю.

Існує багато проявів агресивних тенденцій. Деякі з них є конструктивними (народження, збереження життя, секс), а деякі деструктивними. Розвиток деструктивних тенденцій завжди йде типовим шляхом, який складається з трьох ступенів:

- агресивні тенденції, які мають прояви в маніпуляції неживими об’ єктами;

- агресивні тенденції по відношенню до тварин: виправдані (забій тварин на м ясо, полювання з метою здобуття їжі, тощо); невиправдані (полювання заради задоволення; знищення тварин з неусвідомленою метою, знущання над тваринами, переслідування тварин, «символічне покарання», тощо);

- агресивні тенденції по відношенню до людей: вербальна агресія; тактильна агресія, агресія за допомогою предметів без тактильного контакту; агресія за допомогою тварин; агресія за допомогою інших людей.

Високий рівень психологічної культури людини передбачає можливість нівелювання у своїй поведінці схильності до прийняття менторської позиції та прагнень домінування над іншими за допомогою агресивних проявів як одних з найбільш дієвих та впливових завдяки універсальній тенденції розвитку всього живого – від слабкості до сили та найбільшої впливовості фізичної сили у всі історичні часи.

Лише при оптимізації власного психологічного потенціалу можна досягти професіоналізму у вихованні дитини та зробити вплив на дитину найбільш психічно здоровим. Але саме у вихованні дітей переважають агресивні тенденції вихователів: батьків, вихователів ДНЗ та вчителів шкіл. Можливо, саме тому багато дітей віддають перевагу вихованню та впливу з боку інших дітей або незалежних дорослих, які дають їм відчуття свободи і незалежності,бо стримують власні агресивні тенденції або спрямовують їх на інших ( наприклад, кримінальні дії).

Власні агресивні тенденції батьків та інших людей, які мають вплив на дитину, спонукають демонструвати їх дітям з метою неусвідомленого збільшення впливу (наприклад, мати, яку не слухалася дитина, на очах у неї закинула маленьке кошеня через паркан, коментуючи це вербальною агресією; вчителька, якій не підкорялися діти, почала у них на очах розчавлювати хрущів – саме в такий неусвідомлений спосіб дорослі намагаються повідомити дітям про те, що вони хотіли б зробити з ними.

Саме тому, частіше за все, спрацьовує механізм відрази до дорослих і при тяжіння до інших істот – рослин, тварин, уявних друзів, героїв фільмів). Тим самим порушується історично відшліфований принцип – виховання власним прикладом, що спричиняє регрес – повернення до природних засобів прояву відносин та відреагування емоцій і почуттів.

А це і є агресія.

І замкнене коло – агресія породжує агресію – не дає можливості для особистісного розвитку дитини. Та бажання виділитися, як найсильніше в період становлення особистості, спонукає на пошук інших шляхів отримання переваг, але вже викривлена реальність не може знайти прийнятні для цього засоби. Тому перевага надається сигаретам, алкоголю, наркотикам, неадекватній сексуальній поведінці та кримінальним діям. Вибір цих засобів частіше за все продиктований тим, що саме батьки або інші вихователі категорично не виправдовують.

Наприклад, хлопець, який потерпав від батьківського агресивного впливу, проговорював: «Мене оточує тільки злість, сама злість навколо...особливо з боку матері». Але для себе він знайшов вихід: не маючи змоги протистояти самій матері, він пограбував квартиру найближчої її подруги.

Інший хлопець, на якого дуже тиснув батько, розбив його машину, а коли його затримували. Він проговорив: «Нарешті, він своє отримав».

Учень 10 класу, з яким агресивно поводилася вчителька одного з предметів, розірвав на ній одежу з криками «Ненавиджу!!!»

Відторгнутий дівчиною хлопець вбив її улюблену собаку, коментуючи це словами: «Може це її навчить!»

Хлопчик, для якого завжди жалкував гроші батько на задоволення «морозиво, цукерки, іграшки», знайшовши заховані батьком гроші, порізав їх на шматочки.

Таке прагнення переваги над іншими вказує на потребу компенсації глобального почуття неповноцінності і неадекватності. Почуття неповноцінності включає в себе невпевненість і страх. Більш глибоким і прихованим почуттям, що стоїть за комплексом неповноцінності, є почуття, пов’язане з пам’яттю про безпомічність, що провокує автоматично агресивні дії як втечу від безсилля перед неминучою смертю.

Парадоксальним є саме те, що людина, яка відчуває безсилля перед неминучою смертю, свідомо чи підсвідомо, йде їй назустріч. Та інстинкт самозбереження створює перепони і вихід для неї один – неминуча смерть інших істот – рослин, тварин, людей. І те, що це – втеча від реальності, приховане, на жаль, від самої реальності людини.

Цей шлях, умовно кажучи, не відпустить людину, але одночасно стане для неї безнадійним.

Схожі:

Тема: Що сховано в чашці кави?
Виховувати гуманістичне відношення до оточуючого середовища, культуру медичних знань
На яких принципах базується ООП?
Чому для одного об'єкта оточуючого світу в різних задачах отримуються, як правило, різні об'єкти?
Виконала
Згода дитини на приживання у сім'ї патронатного вихователя та плата за виховання дитини
Календарно-тематичне планування Світова література (нова програма...
Цінності дитинства та їхній вплив на доросле життя. Вплив світу дорослих на дитячі взаємини
Заняття
Гормони щитовидної залози впливають на всі процеси обміну і функцію багатьох органів та тканин, що особливо важливе значення має...
Підсумковий урок з фізики у 8 класі по темі: «Теплові явища»
Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми “Теплові явища”. Розвивати логічне мислення, уміння пояснювати процеси та явища...
Гребенюк О. Ю. ПСИХОЛОГІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО ДИТИНИ У ПРОЦЕСІ ВИХОВАННЯ
Творчий пошук завжди зобов’язує людину відмовитися від загальних схем і шаблонів, зосередивши свою увагу на особистості дитини, авансом...
Уроки №1,2 Тема уроку
Мета уроку: Систематизувати знання учнів про розміри антропогенної дії на природне середовище, про виникнення глобальних проблем,...
Правове виховання в дошкільному навчальному закладі
Ралізація прав дитини є основною умовою її всебічного розвитку, життєвого благополуччя, у правовиховній роботі з дошкільниками дуже...
Методичний кабінет ЗОШ №18 м. Рівне Батьківські збори у 5-б класі Коваль Н. Д
Мета: визначити роль і значення батьківського виховання у формуванні особистості дитини,виявити характер і принципи взаємодії між...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка