|
Скачати 19.08 Kb.
|
Фізіологічний вплив заліза на організм людини Залізо - має відносно високий вміст в організмі - понад 4 г. Більша частина його використовується кістковим мозком для біосинтезу гемоглобіну. Залізо є незамінним в процесах кровотворення та внутрішньоклітинного обміну. Близько 55% заліза входить до складу гемоглобіну еритроцитів, 24% бере участь в формуванні міоглобіну (речовини, що надає колір м’язам), 21% відкладається “про запас” в печінці і селезінці, кістковому мозку. Кількість цього елемента, що всмоктується в кишечнику здорової людини, в середньому становить 1 мг/добу і залежить від віку, стану здоров'я, функції травного тракту (ТТ), кількості та хімічних форм елемента, що надходить, кількості і складу шлункового соку, який сприяє утворенню розчинних форм іонізованого заліза. Організм сам регулює процес всмоктування заліза залежно від потреби в цьому елементі. Так, у здорових чоловіків у кишечнику всмоктується 3-8% заліза, у жінок - 10%, у хворих на залізодефіцитну анемію - 20%. Вживання значних кількостей кави та чаю значно знижує всмоктування мікроелемента. Потрібно враховувати, що при використанні в їжі хліба з муки тонкого помолу, яка містить мало заліза, у міських жителів дуже часто спостерігається дефіцит заліза. Зернові продукти багаті на фосфати і фітин, утворюють з залізом важкорозчинні солі та знижують його засвоєння організмом. Токсичність заліза та його препаратів у здорових людей - явище дуже рідкісне, проте значні дози можуть бути небезпечними для здоров'я. Залізо - біоелемент широкого спектра дії, належить до кровотворних мікроелементів, бо він потрібний для утворення гемоглобіну та міоглобіну. Залізо бере участь у багатьох окиснювальних процесах, входить до складу ферментів (пероксидази, цитохрому, цитохромоксидази тощо), які стимулюють внутрішньоклітинні процеси обміну, сприяє росту, підвищує опірність організму до захворювань, запобігає втомі тощо. Добова потреба у залізі для дорослих становить 15 мг - для чоловіків і 17 мг - для жінок. У разі дефіциту цього елемента в організмі виникає залізодефіцитна анемія. Причинами розвитку дефіциту заліза в організмі є: бідність на нього добових раціонів, збільшення витрат у разі кровотеч, виразки шлунка, оперативних втручань, травм, паразитарних інфекцій тощо. Основними джерелами заліза є харчові продукти, особливо тваринного походження: яловичина, свинина, баранина, печінка, нирки, меншою мірою - риба, куряче м'ясо та яйця. Із рослинних продуктів найбільше цього мікроелемента містять сушен білі гриби, зернобобові, гречана крупа, пшоно, рис, соя, горіхи та зелені овочі (цибуля, редиска, морква, гарбузи, буряк, картопля, зелена петрушка, щавель, зелений горошок, капуста, часник, зелені томати, хрін, огірки, фрукти (персики, абрикоси, груші), будь-які сухофрукти тощо). Із м'ясної їжі засвоюється до 20% заліза, тоді як із рослинної - лише 6%. http://www.guman.com.ua/med/honey.php |
ТЕМА: ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ МЕТЕОЧУТЛИВОСТІ ЛЮДИНИ Визначити рівень патогенності погоди та її подразнювальну дію, оцінити комплексний вплив погодно-метеорологічних факторів на організм... |
Виховна година на тему Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини |
Шкідливі звички. Токсичні речовини. Негативний вплив токсичних речовин... Мета уроку : 1 поглибити знання учнів про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок, розкрити дію токсичних речовин, причини... |
Тема уроку Цілі уроку: познайомити учнів з історією тютюнопаління, зі складом тютюну, на конкретних прикладах показати шкідливий вплив паління... |
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть» «Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:... |
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть» «Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:... |
План-конспект «Контрольного уроку» з Охорони праці. Тема: «Вплив... Мета: навчити дотримуватися правил санітарії та гігієни праці; засвоювати знання про виробничу санітарію, запобігання професійних... |
План-конспект «Контрольного уроку» з Охорони праці. Тема: «Вплив... Мета: навчити дотримуватися правил санітарії та гігієни праці; засвоювати знання про виробничу санітарію, запобігання професійних... |
Вчитель біології вищої категорії, старший вчитель Мета: розширити знання учнів про негативний вплив алкоголю на організм людини; розкрити багатогранність лиха та нещасть, які завдає... |
УРОК ТЕМА: Н ІТРАТИ та НІТРИТИ. ЗАПОБІГАННЯ НЕГАТИВНОМУ ВПЛИВОВІ НІТРАТІВ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ТЕМА: НІТРАТИ та НІТРИТИ. ЗАПОБІГАННЯ НЕГАТИВНОМУ ВПЛИВОВІ НІТРАТІВ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ |