|
Скачати 49.56 Kb.
|
Тема. Технологічні пристрої токарного верстата з обробки деревини. Мета: ознайомити з технологічними пристроями токарного верстата; чашковим, цанговим і трикулачковим патронами, планшайбою, тризубом та способами кріплення заготовок за допомогою цих пристроїв на токарному верстаті; навчити виконувати підготовчі роботи для кріплення заготовок, визначати оптимальні параметри заготовок для виготовлення виробів; навчити виставляти лінійку підручника токарного верстата при виготовленні виробів; дотримуватись правил безпечної праці при виконанні робіт у шкільній майстерні. Основні поняття: трикулачковий самоцентруючий патрон, тризуб, патрон, цанга, планшайба. Обладнання: токарний верстат з обробки деревини; чашковий, цанговий, трикулачковий патрони; лінійка, кутник, олівець, пилка, керн, молоток, рубанок, верстак столярний, набір ключів гайкових, набір викруток, саморізи по дереву. Очікувані результати навчальної діяльності: знання з призначення технологічних пристроїв токарного верстата, способів кріплення заготовок для виготовлення виробів; уміння читати та виконувати графічні зображення виробів (ескізи, креслення, технологічні карти тощо), визначати оптимальні параметри з можливістю виготовлення виробів на токарному верстаті; уміння готувати та кріпити заготовки за допомогою різних технологічних пристроїв для виготовлення виробів з елементами циліндричної, конічної та фігурної форми поверхні; уміння виставляти та регулювати положення лінійки підручника токарного верстата при виготовленні виробів, що мають циліндричну, конічну та фігурну форму поверхні; знання та дотримання правил безпечної праці при кріпленні заготовок за допомогою технологічних пристроїв; уміння розмічати, готувати та кріпити заготовки для виготовлення виробів на токарному верстаті. Структура заняття I. Організаційний момент……………………………………….. хв II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів….. хв III. Вивчення нового матеріалу………………………………….. хв 1. Призначення технологічних пристроїв токарного верстата. 2. Технологія підготовки та кріплення заготовок за допомогою технологічних пристроїв. IV. Практична робота «Підготовка верстата до роботи»……………….. хв V. Підсумки уроку……………………………………………………… хв VI. Домашнє завдання……………………………………………………… хв ХІД ЗАНЯТТЯ I. Організаційний момент II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів Фронтальна бесіда. 1) Які технологічні пристрої використовують для свердлильного верстата? 2) Для чого вони призначені? 3) Для чого призначений шпиндельний механізм свердлильного та токарного по дереву верстатів? III. Вивчення нового матеріалу Призначення технологічних пристроїв токарного верстата. Технологічні пристрої — це конструктивні елементи, за допомогою яких на верстатах установлюють та закріплюють заготовки і різальний інструмент. Найпоширенішим пристроєм токарного верстата є тризуб. Він застосовується для кріплення довгих та порівняно важких заготовок, які під час обробки підтримуються заднім центром. Заготовка зазвичай має форму правильного паралелепіпеда. Чашковий патрон використовують для кріплення заготовок, у яких передбачається обробка внутрішніх поверхонь. Заготовку спочатку закріплюють за допомогою тризуба або патрона з шипами і проточують до надання їй циліндричної форми. Потім один кінець циліндричної заготовки проточують, надаючи її поверхні конусної форми, подібної до форми конічного отвору патрона. Проточену таким чином заготовку вгвинчують у патрон. Залежно від конструкції патрона заготовку можна додатково фіксувати кількома шурупами або гвинтами. Для закріплення коротких заготовок великого діаметра застосовують планшайби. Це чавунний диск з отворами, який нагвинчується на шпиндель, як і всі інші пристрої.
Для кріплення на тризубі заготовку слід підготувати. Спочатку на торцях заготовки розмічають центри і накернюють їх. Потім торець, який установлюється на тризуб, пропилюють уздовж лінії розмітки на глибину 2—3 мм, щоб не розколоти заготовку під час її кріплення. Розміченій заготовці рубанком надають форми восьмигранника. Середній зуб тризуба вставляють у центр заготовки так, щоб два інші зуби розташувались уздовж пропилу. Піджимаючи заготовку заднім центром, зуби вдавлюються в деревину заготовки на глибину пропилу і міцно утримують її під час обробки. Для кріплення заготовки за допомогою патрона з шипами в її торцях розмічають центри (як для тризуба), а потім надають їй форми - восьмигранника. Центр торця заготовки розміщують на середній шип, а по другому торцю злегка вдаряють киянкою. Закріпивши заготовку на шипи патрона, ЇЇ другий торець притискують центром задньої бабки. Найуніверсальнішим технологічним пристроєм для кріплення заготовок на токарних верстатах є трикулачковий самоцентруючий патрон. Він має три кулачки, які одночасно сходяться до центра і розходяться від нього.
Стамеска з напівкруглим лезом (рейєр) має вигляд напівкруглої і жолобчастої пластини з фаскою, що загострена з опуклого боку й | утворює лезо напівкруглої форми. Кут загострення 20—35° застосовують для грубих обдирних робіт. В основному для роботи використовують стамеску 20—25 мм завширшки. Стамеска з прямолінійним навскісним лезом (мейсель) має вигляд столярної стамески. Її застосовують для чистової обробки прямих та опуклих поверхонь, для підрізування торців й обрізування кінців. Лезо стамески нахилене до кромки ножа під кутом 45°. Лезо заточують під кутом 70—80°. Фаску заточують з двох боків під кутом 20—30°. Косяки використовують для чистової обробки циліндричних, конічних та опуклих поверхонь після чорнової обробки напівкруглою стамескою, а також для підрізання торців і відрізання готових деталей (виробів). Заточування леза косяка під кутом дає змогу зручно працювати серединою леза при обточуванні прямолінійних і випуклих поверхонь. Тупим кутом леза виконують закруглення, а гострим кутом підрізують торці. Плоскі прямокутні стамески (канавочники) застосовують для точіння жолобків (канавок) у вузьких заглиблених місцях. Якщо необхідно мати канавку напівкруглої форми (галтель), лезо інструмента заточують не під прямим кутом, а по радіусу. Відрізний різець схожий на канавочник, але завширшки 2,5— З мм і заввишки (завтовшки) 15—20 мм. Таким різцем значно швидше і легше, ніж косяком, відрізати готові деталі та підрізати торці в заготовках діаметром до 100 мм. IV. Практична робота «Підготовка верстата до роботи. пробне точіння» Виготовлення виробів або елементів які мають геометричне різьблення. (проект) Інструктаж до виконання практичної роботи. Учитель роздає технологічні пристрої, чергові по майстерні — заготовки деталей, заздалегідь приготовлені учнями. Інструктаж з безпеки праці. Виконання практичної роботи: пробне точіння. Під час виконання завдання учитель контролює роботу учнів з метою виявлення прогалин у їх знаннях та вміннях; здійснює поточний інструктаж. V. Підсумки уроку Учитель підводить підсумки практичної роботи. VI. Домашнє завдання Опрацювати матеріал за конспектом. |
Тема. Заготовки до верстата. Технологія токарної обробки деревини. Мета Мета: ознайомити з технологією підготовки заготовок для токарної обробки деревини та технологією токарної обробки; навчити визначати... |
3 Технологічні можливості верстата мод. 16К20ФЗРМ132 Мета роботи: вивчити технологічні, можливості токарно-гвинторізних верстатів з ЧПУ; ознайомитись з принципами кодування ін формації... |
Тема. Різальні інструменти для токарної обробки деревини. Мета Мета: ознайомити з різальним інструментом для токарної обробки деревини, його конструкцією, призначенням та застосуванням |
Рівне, 2012 Для обробки конкретної деталі чи групи деталей проектують спеціальні вузли і деталі агрегатного верстата кондукторні плити, затискні... |
Білогірського району Хмельницької області Проект виконав Мета проекту: ознайомитися з історичними відомостями виникнення візитних карток, з різними видами художньої обробки деревини та областю... |
«ХУДОЖНЯ ОБРОБКА ДЕРЕВИНИ ЗА ТРАДИЦІЯМИ МІСЦЕВИХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ»... Програма розрахована на один рік занять гуртка і орієнтована на забезпечення умов для конкретної творчої праці, одного із видів народної... |
Кладюк Василь Ростиславович Мета проекту : ознайомити з історичними відомостями виникнення шкатулки, з різними видами обробки матеріалу та областю їх застосування,... |
Тема: Програма для обробки аудіофайлів. Інтерфейс програми. Робота з аудіозаписами. Мета Мета: Ознайомитися з програмою для обробки аудіо файлів з її інтерфейсом та аудіо записом |
РОЗРОБКА УПРАВЛЯЮЧИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ОБРОБКИ ПОВЕРХОНЬ ОБЕРТАННЯ НА Мета роботи: вивчити технологічні можливості токарно-револьверних верстатів з ЧПУ; набути навики розробки УП на токарно-револьверному... |
Уроку на тему «Історія розвитку обчислювальної техніки. Покоління... «Історія розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ. Типова архітектура персонального комп’ютера. Класифікація та призначення... |