|
Скачати 80.74 Kb.
|
Тема: Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення океанів на контурній карті. Мета:
Обладнання: глобуси, фізична карта світу,контурні карти, фізичні карти півкуль дидактичний матеріал для перевірки домашнього завдання , завдання для роботи в групах, навчальна презентація, мультимедійна дошка. Хід уроку I. Організаційний момент. Сьогодні у нас незвичайний урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну цікавих нових відкриттів Я успіху, діти, бажаю вам всім. II. Перевірка домашнього завдання. А) Фронтальне опитування. - Яку тему вивчали на попередньому уроці. - Що таке материки. - скільки їх на землі? - Яку частину Землі займають материки. - Покажіть їх на карті. Б)Опитування на картках. Перед вами картки із запитаннями по темі «Материки» Прочитайте уважно запитання і запишіть правильні відповіді. Після виконання завдання самоперевірка за зразком на дошці і самостійне оцінювання виконаної роботи. - Які помилки допустили при виконанні завдань? - Як можна уникнути таких помилок? III. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності. На екрані зображення Землі (вигляд із космосу) - Що за планету ми бачимо у безмежному просторі. (Це Земля) Який колір переважає на ній? (Блакитний) - Що означає цей колір на глобусі і карті? (Так позначають водні простори) Як ви вважаєте чому планету Земля називають блакитною? (Бо на ній більшу частину займає вода) - Чи здогадалися яку тему будемо вивчати на сьогоднішньому уроці? (Відповіді дітей) - Ми продовжуємо вивчати розділ «Земля –наш космічний дім.»Сьогодні урок № 9 Океани Землі. Нагадую, що в кінці розділу ви повинні виконати тематичну роботу, яка включатиме питання із цієї теми теж .(Слайд.) - Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про величезні водні простори, які називають океанами.(слайд) . Тема: Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення океанів на контурній карті. IV.Засвоєння нових знань.
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей ,а після них узагальнення вчителя). - Ознайомимося з океанами Землі, - Позначенням океанів на глобусі і карті. - Дослідимо особливості їх рослинного та тваринного світу. - Продовжимо вчитися працювати з глобусом і картою. - Можливо у вашій душі вже розгорівся вогник допитливості; з’явилося бажання стати маленькими дослідниками. Тоді наша мандрівка до власних відкриттів розпочинається. Стратегія «Гронування» - Що ви уявляєте коли чуєте слово «океан»? Вода, хвиля, шторм, акули, . Океан Кораблі, холод -Я бачу, що ви вже маєте знання з цієї теми, а тепер послухайте мою розповідь. Повідомлення вчителя: Розповідь з елементами бесіди з демонстрацією слайдів. Розповім сьогодні вам , Я про диво-океан Він для вас іще новий Має назву-Світовий. Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою, але в наш час зайнято лише 70 % поверхні Землі. Водний простір нашої планети, називають Світовим океаном. Його розділяють на менші частини, що теж звуться океанами. Ділиться він на чотири чималесенькі частини Це Тихий океан, Атлантичний океан , Індійський океан , Північний Льодовитий океан . (Слайд) Саме Світовий океан створює погоду планети. З поверхні океанів випаровується велика кількість води. З водяної пари утворюються хмари. Вони переносяться вітром в різні місця Землі і випадають там дощем. (Слайд) Океан дуже корисний-він дає повітрю кисень. Адже в ньому живе близько 10тис. видів рослин. На глибині до 100м, куди сягає сонячне проміння живуть зелені водорості. Нижче бурі, а ще нижче – червоні. (Слайд) Окрім всього Світовий океан – це джерело їжі: океани дають нам продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості, з яких добувають бром, йод, солі калію, одержують добрива. (Слайд) З дна морів і океанів добувають нафту, газ, олово, залізні і мідні руди. (Слайд) Прокладають довгий шлях моряки на кораблях. З давніх давен люди використовують Океан, як транспорт. Спочатку людина долала невеликі відстані за допомогою дерев’яних човнів, пізніше навчилися будувати вітрильники, а згодом пароплави й сучасні кораблі.(Слайд) Океан давно став зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки і країни. У місцях де океани заходять у сушу, утворюються моря. Море – частина океану. Має він різноманітний світ рослинний і тваринний, І дивує нас красою дуже гарною-морською. Тож ми повинні берегти природне диво із води. Фізхвилинка. Ми стоїмо на березі океану. Ми пірнаємо. Пливемо вперед. Пливемо на спині. З нами собачка і жабка. Пірнаємо за ракушками. Виходимо на берег. 1) Бесіда. - Що займає 70% поверхні нашої планети. - Із скількох океанів складається Світовий Океан. 2)Робота з картою. - Назвіть і покажіть їх на карті півкуль. - Покажіть океани на глобусі товаришу по парті, порівняйте із зображенням на фізичній карті півкуль. 3) Робота в групах . 4 групи, кожна готує повідомлення на тему: «Природа океанів». - А тепер я пропоную вам стати дослідниками і дослідити природу океанів. Для цього ви повинні обєднатися в групи, розподілити обов’язки опрацювати статтю підручника або додаткову літературу і підготувати відповіді на запитання. 4) Виступ юного дослідника –еколога. - Але в сучасному світі існують глобальні екологічні проблеми, про причини яких пов’язаних з темою уроку розповість еколог. Виступ юного дослідника – еколога Світовий океан дуже багатий. Та його багатства люди використовують не по господарському. Значної шкоди рослинному і тваринному світу океану завдає забруднення відходами, які виникають на суші. Хочу звернути вашу увагу на шляхи забруднення океанів. (Слайд.) 1. Агрохімікати для обробки полів змиваються в річки, а потім в моря і океани. 2. Деякі заводи змивають відходи по трубах прямо до моря. 3. Інші підприємства вивозять відходи у відкрите море, де їх топлять. 4. Витік нафти із танкерів забруднює узбережжя і сам океан. 5. А риболовні судна позбавляються від непотрібних сітей і цим створюють небезпеку для морських тварин. З огляду на це перед людством постало важливе питання: не допускати забруднення водних просторів і зберігати їх рибні запаси від хижацького винищення. - А ще океани це головне джерело питної води, тому їх треба оберігати. V. Закріплення знань. 1.Назвіть океани Землі. 2. Робота з контурними картами. Позначте на контурній карті океани Землі. 3. Яке значення морів і океанів. (Слайд.)
VI.Рефлексія навчальної діяльності. Складання Сенкану. - Давайте складемо сенкан за темою уроку. Океан Світовий, глибокий Збагачує, годує, милує. Світовий океан потребує допомоги. Вода.. (Слайд) - Повернемося до наших передбачень. Продовжіть моє речення: - На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим цікавим відкриттям було… - Де можуть знадобитися знання, які отримали на уроці. VII. Оцінювання. VIII. Домашнє завдання. Опрацювати статтю підручника.Сторінки 99- 101. Підготувати запитання за вивченою темою. Момент релаксації. - Уявіть себе частинкою океану. Що росте в океані? – водорості. - Уявіть себе водоростями.(Діти піднімаються.) -А тепер ви рибки - попливли всі до мене.(Імітація руху риб з пересуванням вперед.) (Діти стають в коло, беруться за руки.) -Зараз ми хвилі Світового океану.(Рухаються імітуючи рух хвиль). -А тепер ви знову учні 4 класу, подивилися один на одного, посміхнулися, побажали успіху . Я вам дякую за урок. Урок закінчено. Дидактичний матеріал для перевірки домашнього завдання. 1 варіант Материки Землі. 1.Постав позначку «+»навпроти назви материка .
2.Співставте поняття та їх визначення.
3.Запишіть назву материка, який складається з двох частин -__________________________________________. 4. Запишіть назву найбільшого на Землі острова - ________________________________________. 2 варіант Материки Землі. 1.Постав позначку «+»навпроти назви материка .
2.Виберіть правильний варіант відповіді. Материки це – а) великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою; б) невеликі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою; в) ділянки суші, оточені водою з трьох сторін; 3. Запишіть назву найбільшого материка - ________________________________________________. 4. Запишіть назву півострова на території України - ______________________________ . Завдання для роботи в групах 1 група Тихий океан Підготувати повідомлення користуючись додатковою літературою за планом. 1.Хто відкрив Тихий океан. 2.Маріанська западина. 3.Рослинний і тваринний світ Тихого океану. 2 група Атлантичний океан Підготувати повідомлення за планом. 1.Розміри Атлантичного океану. Рослинний світ океану. 2.Тваринний світ океану. 3група Індійський океан Підготувати повідомлення за планом. 1.Розміри океану. Температура води. 2.Рослинний і тваринний світ океану. 4 група Північний Льодовитий океан. Підготувати повідомлення за планом. 1.Розміри океану. Температура води. 2. Рослинний і тваринний світ океану |
1. Тихий океан. Океанія Загальні відомості. Тихий океан найбільший... Предмет вивчення “Географії материків і океанів”. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Класифікація карт і... |
1. Форма і рухи Землі Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Джерела вивчення і дослідження материків і океанів |
Африка. Географічне положення та історія дослідження материка Як ви вважаєте, чомувивчення курсу географії материківта океанів розпочалося з океанів? |
Тема. Північний Льодовитий океан. Слайд 1 Мета Північного Льодовитого та Атлантичного океанів; розвивати вміння працювати в малих групах |
КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ: Гідросфера водна оболонка Землі. Світовий... Гідросфера – водна оболонка Землі. Світовий океан та його частини. Суходіл в океані |
Тема: «Мандрівка загадковими просторами світового океану» Мета: Продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі., океанів, зображення їх на карті. Розвивати екологічне мислення, пізнавальний... |
Тема. Порівняльна характеристика океанів. Практична робота (слайд 1) Мета: виявити рівень знань учнів про кожен океан на основі проведення порівняльної |
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків... |
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків... |
Урок №1 Тема. Що вивчає курс “Географія материків та океанів. Джерела... Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про предмет та завдання курсу “Географія материків та океанів”; поглибити систему знань... |