|
Скачати 43.16 Kb.
|
Методичні рекомендації щодо проведення уроку пам’яті до річниці Чорнобильської трагедії 26 квітня 1986 року – одна з тих дат в історії України і всього світу, яку називають «чорною». У цей день небо над квітучим і спокійним Поліссям покрилося зловісною хмарою радіаційного диму. Сталася одна із найстрашніших за своїми наслідками техногенно-екологічна катастрофа, яка відізвалася численними проблемами у багатьох країнах світу. Тому і називають вибух на Чорнобильській атомній станції катастрофою планетарного масштабу. З огляду на це є потреба провести ряд виховних заходів та уроків, на яких розглянути питання щодо ролі людини у питаннях екологічної безпеки планети. Кожен житель планети має усвідомлювати, що всі процеси в природі є взаємозалежними. Головною думкою таких уроків має бути твердження, що людина відповідальна за майбутнє нашої Землі і прийдешніх поколінь. Людство має об’єднатися у спільному пошуку шляхів порятунку від загрози екологічного лиха. Роковини Чорнобильської трагедії мають сприяти осмисленню причетності усіх людей до забезпечення екологічної безпеки. Під час проведення уроку, присвяченого пам’яті Чорнобильської трагедії, вчителі, педагоги-організатори, заступники з виховної роботи, класні керівники повинні звернути увагу на проблему людяності, відповідальності кожного за життя того, хто живе поруч. Події, що відбувалися на ЧАЕС 26 квітня 1986 року, були прикладом героїзму людей, які віддали свої життя заради того, щоб врятувати інших. Ще одна важлива мета уроку пам’яті Чорнобильської трагедії – формування загальнолюдських цінностей і почуття відповідальності за власні дії. Ураховуючи вплив наслідків аварії на атомній станції на здоров’я людей (особливо тих, хто народився після 1986-го року), вважаємо за потрібне підняти питання щодо формування навичок здорового способу життя. Наявність шкідливих звичок призводить до погіршення стану здоров’я і зменшення тривалості життя. Власне життя і здоров’я є найголовнішою цінністю для кожної людини – таким має бути висновок школярів після проведеного уроку. Щодо форми проведення уроку пам’яті Чорнобильської трагедії, то класний керівник або вчитель має можливість вибрати найбільш доцільну з урахуванням віку та можливостей школярів. Це може бути урок-реквієм, колективна творча справа, година спілкування, зустріч з учасниками ліквідації аварії. Бажано організувати виставки творчих робіт (малюнків чи поробок). У засобах масової інформації та літературних творах можна знайти багато корисної інформації: це можуть бути спогади про героїв Чорнобиля, огляд документальної хроніки, вірші та уривки із літературних творів. Підвищити ефективність уроку з означеної теми може використання музичних творів. Варто запропонувати для прослуховування такі твори: фрагменти з симфонії № 6 П.І.Чайковського, Аве Марія” Ф.Шуберта, Лакримозу із “Реквієму” В.Моцарта та ін. Орієнтовна тематика Уроку пам’яті Чорнобильської трагедії
І зробиться уся вода гіркою»
Список рекомендованої літератури
|
ЧОРНОБИЛЬ Пам’ятай Чорнобиль. Урок пам’яті, присвячений 25-й річниці Чорнобильської трагедії / Автори-упорядники: В. Кудін, М. Онищук, В. Семенець.... |
Методичні рекомендації вшанування учасників ліквідації наслідків... Пам’яті мужності і слави, що відкрилася 1987року у приміщенні Управління пожежної охорони Київської області у першу річницю чорнобильської... |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку... |
Методичні рекомендації щодо героїзації осіб, які віддали життя за... М. Грушевського, 1, м. Чернівці, 58010, тел. (0372) 55-29-66, факс (0372) 57-32-84 |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Співає сонячні пісні уся моя родина, бо ми родились на землі, що зветься Україна: Методичні рекомендації щодо Першого уроку в 2012–2013... |
Методичні рекомендації щодо організації роботи у навчальних закладах... ... |
Методичні рекомендації до проведення У збірнику вміщено методичні рекомендації та розробки уроків на допомогу педагогічним працівникам навчальних закладів для проведення... |
Виховна година реквієм: «Пам'ять серця» Мета Мета: На основі історичних знань про голодомор 1932-1933рр в Україні визначити масштаби трагедії українського народу та уроки історичної... |
Пам ’ ять ПК Найважливішими характеристиками пам'яті є її обсяг та швидкодія. Для роботи сучасних операційних систем та додатків потрібно не менше... |
Дніпропетровська область З метою проведення у місті Дня пам’яті, Дня вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав та 24-ї річниці виводу радянських... |