Уроку І. Перевірка домашнього завдання


Скачати 26.08 Kb.
НазваУроку І. Перевірка домашнього завдання
Дата22.12.2013
Розмір26.08 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Подільність чисел

УРОК 10.

Тема. Найбільший спільний дільник

Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм зна­ходження НСД.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Обраний учнями кожного ряду учень-«учитель» перевіряє домашні завдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання завчасно записують на дошці.

  1. Яке з чисел 10; 4; 6; 7 має лише два дільники.

  2. Яке з чисел 3; 5; 11; 12 має більше, ніж два дільники?

  3. Розкладом числа 12 на прості множники є добуток...

а) 4 · 3; б) 2 · 2 · 2; в) 2 · 6; г) 2 · 2 · 3.

  1. Розкладом числа 18 на прості множники є добуток...

а) 6 · 3; б) 2 · 3 · 3; в) 2 · 9; г) 3 · 3 · 3.

  1. Дільником числа 36 є...

а) 72; б) 9; в) 108; г) 8.

  1. Дільником числа 18 є...

а) 36; б)72; в) 6; г) 8.

  1. Дільником числа 35 є...

а) 70; б) 5; в) 3; г) 105.
Створення проблемної ситуації.

Задача. Знайдіть найбільшу кількість однакових подарунків, які можна скласти з 48 цукерок одного сорту і 36 цукерок іншого сорту. Учитель оголошує тему уроку.
ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Розкладемо числа 48 і 36 на прості множники (два учні працюють біля дошки).





Тепер обведемо кружечком ті дільники, які є однаковими для чисел 48 і 36.

Отже, можна скласти 2 · 2 · 3 = 12 однакових подарунків. Число 12 є найбільшим спільним дільником чисел 48 і 36.

Коротко записують НСД (48; 36) = 12.

Учитель дає означення найбільшого спільного дільника, а далі разом з учнями формулюють алгоритм знаходження НСД, який доцільно написати на плакаті й використати на першому уроці вивчення теми.
Алгоритм знаходження НСД

Цікаво, що розробив це загальне правило для знаходження НСД двох чисел відомий давньогрецький учений Евклід ще більше 2000 років тому.

  1. Розкласти числа на прості множники.

  2. Виписати спільні множники цих чисел.

  3. Знайти добуток спільних простих множників. Це і буде НСД даних чисел.

За цим правилом можна знайти також НСД для трьох і більше чисел. Наприклад: знайдіть НСД чисел 72, 84 і 180 (один учень працює біля дошки).







НСД(72; 84; 180) = 2 · 2 · 3 = 12.

Завдання. Знайдіть НСД чисел 10 і 21 (один учень працює біля дошки).





НСД(10; 21) = 1.

Числа 10 і 21 називають взаємно простими.

Учитель формулює означення взаємно простих чисел.

Два прості числа завжди є взаємно простими, але взаємно простими можуть бути два або кілька складених чисел.

НСД часто використовують для знаходження спільної міри величин. Наприклад, для відрізків 6 см і 2 см 3 мм спільною мірою є 1 мм, для 2 т і 21ц — 1 ц, для2мі 60 см — 20 см.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Усно: №№ 124, 125, 126.

  2. Письмово: № 131 (учні підкреслюють спільні множники, а далі шукають їх добуток). №№ 132, 134.


V. Підсумки уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми вивчили, що таке спільні дільники, най­більший спільний дільник, взаємно прості числа.

  1. Яке число називають найбільшим спільним дільником двох чисел?

  2. Як знайти найбільший спільний дільник двох чисел?

  3. Знайдіть НСД чисел 4 і 12; 6 і 15; 4 і 10; 8 і 18.


VI. Пояснення домашнього завдання.

§1, п.6. №№ 133; 136; 144.



О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 10

Схожі:

Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення
Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити методи розв'язування задач на знаходження дробу від числа та чис­ла за його дробом
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
...
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відпові­ді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності,...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії. Підготувати учнів до контрольної...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка