Уроку I. Перевірка домашнього завдання


Скачати 31.31 Kb.
НазваУроку I. Перевірка домашнього завдання
Дата15.04.2013
Розмір31.31 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

Звичайні дроби

УРОК 37.

Тема. Текстові задачі

Мета. Закріпити методи розв'язування задач на знаходження дробу від числа та чис­ла за його дробом.

Тип уроку. Комбінований урок.

Обладнання. Таблички з номерами груп, картки із завданнями для роботи в групах.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Обраний учнями кожного ряду учень-«учитель» перевіряє домашні за­вдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки.
II. Розв'язування задач (робота в групах). Колективна робота.

Клас об'єднують у групи (максимальна кількість учнів у групі — 5 осіб). У групах розподіляємо ролі: спікер, головуючий (керівник групи), се­кретар, посередник, доповідач. Кожна група отримує картку з певним типом задач та інструкцію щодо розв'язання такого типу задач. Інструкція має бути максимально чіткою. Після розв'язання всіх задач представник групи стає на певний момент учителем — він учить членів іншої групи розв'язувати задачі такого типу. І так відбувається з кожною групою.

Група 1 (задачі на множення дробів)

  1. У хорі 80 учнів, з них хлопчики. Скільки хлопчиків у хорі?

Знайдемо спочатку від 80 (80 : 5 = 16). Оскільки від 80 удвічі більше, ніж від 80, то 16 помножимо на 2 (16 · 2 = 32). Таку ж відповідь отримаємо, якщо знайдемо добуток чисел 80 і : .

Отже, в хорі є 32 хлопчики.

  1. У школі навчається 360 учнів, з них становлять хлопчики. Скільки хлопчиків навчається у школі?

  2. Зіна прочитала книжки, яка має 120 сторінок. Скільки сторінок по­трібно ще прочитати?

  3. Ширина кімнати дорівнює 4 м, довжина в 1,5 разу більша від ширини, а висота становить довжини. Обчисліть масу повітря в кімнаті, якщо маса 1 м3 повітря становить приблизно 1 кг.

Група 2 (знаходження відсотків від даного числа)

  1. У процесі переробки цукрових буряків можна одержати 13% цукру від
    маси буряків. Скільки цукру можна отримати з 50 т буряків?

Щоб розв'язати цю задачу, потрібно знайти 13% від 50 т. Запишемо 13% звичайним або десятковим дробом: .

Помножимо дане число на цей дріб: (т).

Отже, з 50 т цукрових буряків можна одержати 6,5 т цукру.

  1. Тіло людини містить близько 64% води. Скільки кілограмів води міс­тить тіло людини, якщо її маса становить 40 кг?

  2. Сторони прямокутника дорівнюють 5,4 дм і 3,1 дм. Периметр квадрата становить 80% периметра прямокутника. Обчисліть сторону квадрата.

  3. Із 750 учнів школи 80% відвідують різні гуртки, з них 5% — радіогурток. Скільки учнів у радіогуртку?

Група 3 (задачі на ділення дробів)

  1. У класі навчається 12 хлопчиків. Це становить усіх учнів класу. Скільки учнів у класі?

У задачі відомо, що кількості всіх учнів класу дорівнює 12. Тоді мо­жна знайти загальної кількості учнів. Це утричі менше, ніж 12, тобто 12 : 3 = 4. Загальна кількість учнів становить , тобто у 8 разів більше, ніж . Кількість усіх учнів класу — 4 · 8 = 32. Отже, у класі навчається 32 учні.

Такий же результат можна отримати за допомогою лише однієї дії — ділення на дріб. Справді, .

  1. Катерина прочитала 160 сторінок. Це становить усієї книжки. Скіль­ки сторінок у книжці?

  2. Маса товару дорівнює 20,8 кг, що становить маси товару, запакова­ного в ящик. Обчисліть масу порожнього ящика.

  3. Коли Дмитрик заплатив за покупки усіх своїх грошей, то в нього залишились ще 90 к. Скільки грошей було у Дмитрика?

Група 4 (знаходження числа за його відсотками)

  1. За тематичне опитування з математики 10 балів отримали 9 учнів. Це становить 36% усіх учнів класу. Скільки учнів навчається у класі?

Для розв'язання задачі потрібно знайти число, 36% якого дорівнюють 9. Для цього відсотки запишемо звичайним або десятковим дробом: . Користуючись правилом знаходження числа за його дробом, поділимо число на цей дріб. Одержимо: .

У класі було 25 учнів.

  1. Під час помолу пшениці виходить 80% борошна. Скільки пшениці потрібно змолотити, щоб одержати 480 кг пшеничного борошна?

  2. Маса крові дорослої людини становить у середньому 7,5% загальної ма­си тіла. Скільки крові має людина, якщо її маса становить 72 кг?

  3. На заводі 75% усієї кількості робітників становлять чоловіки. Жінок на заводі 216. На скільки жінок на заводі менше, ніж чоловіків?


IV. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.

№№ 567, 571, 574.



О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 37

Схожі:

Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення
Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм зна­ходження НСД
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
...
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відпові­ді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності,...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії. Підготувати учнів до контрольної...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка